Rocket Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Når dere måler, hvor ca er det man måler da? Har hørt ca 1cm over navlen, stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Når dere måler, hvor ca er det man måler da? Har hørt ca 1cm over navlen, stemmer det? Jeg måler flere steder. Midjen, der du er tynnest rundt magen. Mage, der du er størst, hofte (der du er størst) lår, byste (over puppene) Ris og saus er jo ikke så sundt, men ja som du sier litt glede må man unne seg Skulle ønske jeg hadde målt meg når jeg begynte med dette prosjektet, for jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg har minsket rundt livet og rumpa. Det er endel ihvertfall, har fått flere komplimenter på rumpa i det siste Også har jeg gått ned 4 kg, siden før sommeren altså. Men vi tar det slow, og i ferien dreit jeg i hele spise sundt greia som nirm sier, det handler om hvordan du setter det sammen. Har du halve tallerkenen med ris og saus, en kvart med salat og kylling så er det klart det ikke er bra. Men om du har en kvart med ris, en kvart med kylling og en halv med salat og ikke bader maten i saus er det et vel komponert måltid. og du skal kun ha en slik tallerken, ikke to Jeg målte meg idag før jeg begynte "hardtrening" og mine resultater er (i cm) midje: 79 Mage: 99 Hofte: 106 Lår: 63 Byste: 91 legg: 34 overarm: 28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Når dere måler, hvor ca er det man måler da? Har hørt ca 1cm over navlen, stemmer det? Bare du måler samme sted hver gang, så blir det jo likt. Jeg måler litt over navelen, siden jeg synes jeg tyter mest ut der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 I dag har jeg belønnet meg selv med litt nettshopping Jeg glemte at jeg skulle belønne meg selv med det i går Men det passet egentlig bra, for i dag har humøret vært litt dårligere. Så nå er 2 armbånd, 1 smykke, 1 blazer, 1 par sko og et undertøysett snart på vei hjem til meg Materiell lykke Men folk! Hvor god trening er roing egentlig? Hvis vi sammenligner jevn roing (i vann, ikke romaskin) og jevn, rask gange, hva er best? det går vell ikke og si hva som er best egentlig. Roing er tyngre og blir mer som styrketrening, mens rask gange blir kardio. Dessuten så trener den ene overkroppen og den andre underkroppen så vanskelig og sette de opp mot hverandre. Rent calori messig er nok roing best, men tenker man på sikt så vil jeg påstå en blanding av begge. Litt styrke og litt kardio, det er det beste 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Jeg føler det går gradvis og sakte den rette veien. Nå om dagene er jeg opptatt enten med hundetrening eller langturer på kveldene, så jeg har rett og slett ikke tid til å sitte timesvis i sofaen og mumle digg. Og når jeg kommer hjem etter langtur så har jeg ikke lyst på så mye heller. Jeg forsøker som regel å spise balansert på jobb i lunsjen, frokosten er mager og mellommåltid på ettermiddagen er en yoghurt eller tilsvarende. Og de gangene jeg koser meg med litt digg, så orker jeg mindre enn før. Dette har begynt å manifistere seg på vekta, og den beveger seg sakte men (u)sikkert nedover. Må bare holde fokuset nå! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Jeg gleder meg så sykt til å kunne trene merker jeg! Lørdag lørdag lørdag! *krysser* Å være støl er jo fælt, meeen så godt også Hvorfor må du vente til lørdag med å trene? Men var det ingen flere enn meg og malamuten som har lyst til å starte ute/hjemmetreningsgruppe? Fra tur-med-hunden-form... Dere kan jo bare bli med i fb-gruppen som jeg har som mange andre her er med i. Vi har mål pr uke så må man rapportere om man har klart det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Hvorfor må du vente til lørdag med å trene? . Fordi hodet og øret truer med å sprenges om jeg gjør noe annet enn rolig gange for tida (ørebetennelse) Men på fredag formiddag skal jeg være ferdig på antibiotikaen, så da bør jeg være frisk. Jeg har ihvertfall fortalt kroppen min det at den skal være frisk da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Fordi hodet og øret truer med å sprenges om jeg gjør noe annet enn rolig gange for tida (ørebetennelse) Men på fredag formiddag skal jeg være ferdig på antibiotikaen, så da bør jeg være frisk. Jeg har ihvertfall fortalt kroppen min det at den skal være frisk da! Ah, glemte jeg! Men løpe venstresvinger teller ikke som trening altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Hvorfor må du vente til lørdag med å trene? Dere kan jo bare bli med i fb-gruppen som jeg har som mange andre her er med i. Vi har mål pr uke så må man rapportere om man har klart det. Var ikke den for de som ville gå ned i vekt? Jeg har ikke så veldig mye å ta av, men om jeg har misforstått må du gjerne legge meg til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Var ikke den for de som ville gå ned i vekt? Jeg har ikke så veldig mye å ta av, men om jeg har misforstått må du gjerne legge meg til Det er litt hummer og kanari der inne, men fysisk aktivitet/trening/kosthold er tanken bak i alle fall. Ukesutfordringene setter vi selv ut fra egne forutsetninger, enten trening eller annet. Det vil være vektrapporter også, men bare for de som vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Ah, glemte jeg! Men løpe venstresvinger teller ikke som trening altså Nop Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 En blogganbefaling: Mat til muskler 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 En blogganbefaling: Mat til muskler oioi treningsklær der joooo! Er tøft med grått, men jeg tror jeg er litt unormal der for når jeg trener og svetter får jeg sånn fin mørk stripe mellom rumpeballene, og det synes jeg er veldig flaut Men ser også at hun har mye gode mattips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 oioi treningsklær der joooo! Er tøft med grått, men jeg tror jeg er litt unormal der for når jeg trener og svetter får jeg sånn fin mørk stripe mellom rumpeballene, og det synes jeg er veldig flaut Men ser også at hun har mye gode mattips Hun har den boka "Sunn & sterk med protein, mat for muskler" så det er masse mattips på bloggen, sikkert mye av det samme som går igjen Men skumleste litt på bloggen istad, og synes hun skrev at den grå tightsen faktisk ikke viser svettemerker..? Isåfall kunne jeg faktisk kanskje tenke meg den selv, selv om jeg helst går i svart, svart, svart.. Edit: La til noen ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Hun har den boka "Sunn & sterk, mat for muskler" så det er masse mattips på bloggen, sikkert mye av det samme som går igjen Men skumleste litt på bloggen istad, og synes hun skrev at den grå tightsen faktisk ikke viser svettemerker..? Isåfall kunne jeg faktisk kanskje tenke meg den selv, selv om jeg helst går i svart, svart, svart.. ingen svettemerker???? wow da får jeg lyst på den! jeg må rett og slett ha sorte underdeler. Overdelene liker jeg ha å noe farge på og jeg synes ikke det er så ille om jeg er svett der. Men rumpesvette liksom, æsj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 ingen svettemerker???? wow da får jeg lyst på den! jeg må rett og slett ha sorte underdeler. Overdelene liker jeg ha å noe farge på og jeg synes ikke det er så ille om jeg er svett der. Men rumpesvette liksom, æsj Tightsen er ho Doris, og jeg kan heldigvis opplyse om at gråfargen ikke blir synlig eller endrer farge når man svetter. Det lover jo godt, selv om jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å stole helt og holdent på det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Det lover jo godt, selv om jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å stole helt og holdent på det! Var å sjekket siden den selges på og der står det ingenting om det, sååå jeg vet ikke helt jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 oioi treningsklær der joooo! Er tøft med grått, men jeg tror jeg er litt unormal der for når jeg trener og svetter får jeg sånn fin mørk stripe mellom rumpeballene, og det synes jeg er veldig flaut Men ser også at hun har mye gode mattips Var mest maten jeg tenkte på. Sikkert noen gode tips å hente der. Men har et par til jeg følger med i: Mjuuuugly - Mye raw food godis. Oppskriftene er sukkerfrie, glutenfrie og laktosefrie. Siljes Reise - Også uten gluten, sukker, melk og egg. Veganmisjonen - Sier seg selv, vegansk mat. Litt inspirasjon om man ønsker å øke mengden vegetarisk mat, eller man trenger litt tips til grønnsakstilbehør til kjøtt/fisk. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Var å sjekket siden den selges på og der står det ingenting om det, sååå jeg vet ikke helt jeg.. De tightsene er vel ikke å finne i butikk heller de kanskje? Isåfall kunne man jo bare tatt en liten vannsprut i prøverommet liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Nå skal jeg skryte litt av meg selv faktisk, var skikkelig sliten etter jobb og kom i tillegg hjem senere enn planlagt, så da orket jeg ikke og begynne og stresse med mat. Tenkte og kjøre innom butikken på vei ut og kjøpe meg et eller annet (pleier som regel og bli sjokolade, boller, et eller annet salt etc), men hva kjøpte jeg, jo to bananer og en halvliter farris. Flink. Hadde aldrig sjedd hadde det ikke vært for denne tråden. Litt vondt var det og for jeg hadde så lyst på sjokolade, men jeg var flink 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Nå skal jeg skryte litt av meg selv faktisk, var skikkelig sliten etter jobb og kom i tillegg hjem senere enn planlagt, så da orket jeg ikke og begynne og stresse med mat. Tenkte og kjøre innom butikken på vei ut og kjøpe meg et eller annet (pleier som regel og bli sjokolade, boller, et eller annet salt etc), men hva kjøpte jeg, jo to bananer og en halvliter farris. Flink. Hadde aldrig sjedd hadde det ikke vært for denne tråden. Litt vondt var det og for jeg hadde så lyst på sjokolade, men jeg var flink Flink! Dagens: Frokost: 1 egg, 5 skiver agurk, 1 skive ingers rugbrød Lunsj: 2 egg, 14 skiver agurk, 3 skiver pæreskinke (fett fjernet), 2 Yoplait double 0% Middag: Grønnsakssuppe med kylling Post-workout: Rips, en halv teskje sukker og melk fra tanken Også skal jeg ta meg en skive rugbrød med ost etterpå tenkte jeg KALORIOPPSUMMERING Ditt mål 1232 kalorier Fra mat 1297 kalorier Fra aktivitet -400 kalorier Spist (Fra mat - Fra aktivitet) 896 kalorier Igjen å spise (Ditt mål - Spist) 336 kalorier 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Hoppet over noen sider, men når det gjelder frokostblanding synes jeg det er best (og rimeligst) å lage selv. Da vet jeg også at det ikke er tilsatt sukker. Jeg bruker havregryn og firkorn, rosiner, mandler og hasselnøtter og blander sammen. Har i eplebiter, bananbiter, blåbær eller annet jeg har for hånden. Da vet jeg nøyaktig hva alt inneholder, og selv om det er mye kalorier i nøtter er jeg ikke såå opptatt av det. Jeg holder meg mett lenge, får sunt fett og langsomme karber i meg, og ikke minst - ikke noe sukker utenom fruktsukker. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Overnights oats. Den oppskriften er gluten og laktosefri, men kan bruke vanlig melk og havregryn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 kjøpte meg litt treningsklær idag når jeg var på hm. to bukser og en deilig fleecejakke Bruker også shapeup appen og min personlige trener ble i ekstase når jeg nevnte den, for da kunne jeg sende oversiktene til han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 27. August 2013 Rapporter Share Skrevet 27. August 2013 Åh, lol. Glemte jo egentlig det viktigste med "dagens"-innlegget... Det ble 40 intense (i alle fall intenst nok for meg ) minutter med roing på vannet vårt i dag! Geleee i armene. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts