Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

1236226_342889635846563_2017814228_n.jpg

Jeg og Marianne har starte opp Hundegodt.

Varene kan hentes hos meg (holmlia), etterhvert hos Marianne (tveita) eller hos Håvard (Holmestrand). Vi kan også ta det med på utstillinger/treninger ol. Vil dere ha det tilsendt, ta kontakt så ordner vi pris osv.

Mix Minibein (300gram boks)

minibein-320x320.jpg

Okseører pose m 10 stk

105dd3aeada5f4d80a885211aef50d64-image.j

Storfe muskel

oksemuskel-320x320.jpg

Storfe luftrør

propet_img_6-320x320.jpg

Grisehaler

grisehale-320x320.jpg

Vi har også et utvalg av solide og gode hundeleker.

545236_335525543249639_143502799_n.jpg

1231550_335525663249627_1146211643_n.jpg

1186274_335525719916288_1919668957_n.jpg

1236685_335525553249638_1485354155_n.jpg

1239592_335525626582964_1298059989_n.jpg

Vår facebookside.

Vår webside.

Ta kontakt :)

• Like 11
  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi er å treffe fremover: 22. september Rakkestad Hundeklubb sitt valpeshow 4-6. oktober Torpmoen, Gol 12-13. oktober Letohallen 20. oktober Sonenmesterskapet 26. oktober Valpeshow i Langesun

Jeg og Marianne har starte opp Hundegodt. Varene kan hentes hos meg (holmlia), etterhvert hos Marianne (tveita) eller hos Håvard (Holmestrand). Vi kan også ta det med på utstillinger/treninger ol.

Jeg tror Putle likte leken?

Posted Images

Skrevet

Ååååhrrr jeg som akkurat var i Oslo! :(

De lekene, hva er pelsen lagd av?

Natural fleece (sheepskin).

Vi får snart avtale med bring, så da blir pakkene billigere å sende, men om du vil ha noe så ordner jeg at det går i posten opp til deg :)

• Like 1
Skrevet

Natural fleece (sheepskin).

Vi får snart avtale med bring, så da blir pakkene billigere å sende, men om du vil ha noe så ordner jeg at det går i posten opp til deg :)

Thanks! Avventer på lekene, så får jeg telle pengene mine :)

Skrevet

Skal dere på valpeshowet til Oslo og Akershus småhundklubb 31aug-1sept?

De minibeina synes nemlig valpis er supre (og jeg liker de veldig godt som treningsgodis mtp størrelse og kliss)

Skrevet

Hva tar dere for en sånn draleke med pelsdott og ball? Yndlingsleken til bikkja, så alltid fint å ha en til :)

199

Skal dere på valpeshowet til Oslo og Akershus småhundklubb 31aug-1sept?

De minibeina synes nemlig valpis er supre (og jeg liker de veldig godt som treningsgodis mtp størrelse og kliss)

Nei,jeg skal ikke, men hvor er det? jeg skal kjøre hjem til vestfold den dagen så kan svinge innom på lørdagen om jeg vet hvor det er :)

Skrevet

Blir vel motsatt retning av din reisevei, utstillinga skal være på Motangen i Blaker, Sørum kommune ;(

Skrevet

Blir vel motsatt retning av din reisevei, utstillinga skal være på Motangen i Blaker, Sørum kommune ;(

oida, jeg trodde oslo og akershus ikke var så far off :P Det står du bor i Telemark, så du kan også hente på lageret vårt i Holmestrand, det ligger ca 5 minutter av e18.

Send en PM du så kan vi jo se hva vi finner ut :)

Skrevet

Kult! Har dere planer om å ta inn gevir/horn?

Per nå vet jeg vi kan ta inn på bestilling: storfe knokebein,lam knokebein, lam bogblad,kylling mage, kylling nakker, storfe sene, lam hud, lam vom, storfe lunger tørket, Men da gjerne i litt større kvanta enn 1-2 da vi får det i ganske store esker.

Men jeg driver og undersøker gevir og hva priser blir osv :) sier ifra når jeg har fått all infoen.

• Like 3
Skrevet

Vi får også snart på lager mer leker fra Canada.

1004909_10153062794750464_1452291257_n.j

Vår facebookside.

Vår webside.

Ta kontakt :)

Varene kom inn på lager idag, så lagerstatus osv blir fortløpende oppdatert :)

Harly anbefaler den øverste orange/lilla leken på det sterkeste!

Og for de som er litt mindre i kjeften, så synes Lykke kampsauen var helt ypperlig! :D

Lykke til med oppstarten, Anette og Marianne! :flowers:

• Like 2
Skrevet

Harly anbefaler den øverste orange/lilla leken på det sterkeste!

Og for de som er litt mindre i kjeften, så synes Lykke kampsauen var helt ypperlig! :D

Lykke til med oppstarten, Anette og Marianne! :flowers:

Tusen takk! :D

Dany har to av de rød hank og hun digger dem :P

Skrevet

Oooh, tar dere inn andre leker fra Canada enn de på bildet? Har letet lenge og funnet flere vi vil ha, men husker ikke hvor de er fra! :icon_redface:

Skrevet

Oooh, tar dere inn andre leker fra Canada enn de på bildet? Har letet lenge og funnet flere vi vil ha, men husker ikke hvor de er fra! :icon_redface:

Ja gjør det :) ta kontakt på pm :)

Skrevet

OOh nice! Kom over butikken deres her om dagen, og hadde tenkt å høre her på sonen om det var trygt å bestille derfra.definitivt en bestilling fra meg en dag :D Men da er det egentlig ikke en nettbutkk? Det er ikke bare å putte ting i handlevognen og bestille?

Skrevet

OOh nice! Kom over butikken deres her om dagen, og hadde tenkt å høre her på sonen om det var trygt å bestille derfra.definitivt en bestilling fra meg en dag :D Men da er det egentlig ikke en nettbutkk? Det er ikke bare å putte ting i handlevognen og bestille?

huh? er jo en nettbutikk? :P er bare å shoppe i vei, kortbetaling holder vi på å fikse nå. Er nå flere som har lagt inn bestillinger, på samme måte som man gjør i andre nettbutikker, eneste forskjell er at vi ikke har fått ordnet kort betalingen :P Men håvard sitter og ordner nå :) så det kommer på plass imorgen tipper jeg.

http://www.hundegodt.com/

Skrevet

huh? er jo en nettbutikk? :P er bare å shoppe i vei, kortbetaling holder vi på å fikse nå. Er nå flere som har lagt inn bestillinger, på samme måte som man gjør i andre nettbutikker, eneste forskjell er at vi ikke har fått ordnet kort betalingen :P Men håvard sitter og ordner nå :) så det kommer på plass imorgen tipper jeg.

http://www.hundegodt.com/

Åja, da misforsto jeg. Var fordi du skrev "Vil dere ha det tilsendt, ta kontakt så ordner vi pris osv. " i startinnlegget, så da virket det som dere ikke hadde noen faste tilsendings-priser (at det ikke bare var å trykke kjøp og få det tilsendt, men at man må snakke med dere først).

Skrevet

Åja, da misforsto jeg. Var fordi du skrev "Vil dere ha det tilsendt, ta kontakt så ordner vi pris osv. " i startinnlegget, så da virket det som dere ikke hadde noen faste tilsendings-priser (at det ikke bare var å trykke kjøp og få det tilsendt, men at man må snakke med dere først).

ah,beklager :P Nei vi har norgespakke valg. Evnt møt oss på utstilling/stevner eller hent hos oss :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...