Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på kennel?


Meg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"vi deler ikke ut myke senger i skumplast for aggressive hunder kan bite dem i stykker". Jaja, da får jeg vel bare innse det da, at mine to er aggressive. Blir avlivning neste.

SKal man betale EKSTRA for at hundene skal luftes? Herremin... Jeg hadde faktisk forventet at daglig luftetur inngikk i prisen, jeg. Heldigvis har jeg aldri hatt behov for å ha hunder på kennel -

Hang meg mest opp i at de ikke hadde noe å ligge på jeg. Men kommer de ikke lenger ut enn den lille luftegården? Vi hadde store luftegårder som vi rullerte på, samt noen som betalte ekstra for turer s

Jeg hadde aldri satt hunden min på et sånn sted..... Skal jeg ha hunden min på kennel, skal jeg vite at den får komme ut flere ganger for dagen og ikke bare blir stengt inne i et bur nærmest døgnet rundt.

Derfor er jeg veldig fornøyd med kennelen jeg brukte sist. Men svær luftegård som de får bruke flere ganger om dagen + flere gåturer om dagen :) Jeg kommer nok til å bruke dem flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– De aller fleste hundene liker oss med en gang eieren har dratt. Etter en times tid har de skjønt at det er to hunder ved siden av i hvert bur, men skjønner at de ikke kan komme inn dit."

1 til 2 minutter more like...

"FLERE GANGER I UKA: Henny leker med schæferen «Rox». Hun lover at de fleste hundene blir luftet flere ganger i uka."

De fleste hundene? Flere ganger i uka?

"Det er også mange hundeeiere som lar hundene være hjemme i åtte timer om dagen. Så kommer de hjem fra jobb, lufter dem en kort tur, og legger seg på sofaen etterpå."

Da får jo de hundene mer tur enn på pensjonatet der, ihvertfall...

Dette var ganske ille! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest oppgitt ble jeg over å lese at de færreste hundeeierne betalte de 40 kronene ekstra slik at hunden deres fikk seg en daglig lufterunde :no:

Sitat: "Eierne kan kjøpe daglige lufteturer for 40 kroner ekstra i døgnet. Men få betaler den ekstra summen, ifølge Lidal. Da kan det gå opptil en uke mellom hver tur."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang meg mest opp i at de ikke hadde noe å ligge på jeg. Men kommer de ikke lenger ut enn den lille luftegården? Vi hadde store luftegårder som vi rullerte på, samt noen som betalte ekstra for turer som fikk det. Alt var langt i fra perfekt hos oss heller, men hundene fikk da enten ha med egne senger og tepper (på eiers ansvar) eller så la vi inn pensjonatets tepper til dem.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall ikke klart og kost meg på ferie om hunden min hadde vært der. Jeg kan tåle at det blir mindre enn vanlig, noe annet er jo nesten ikke gjennomførbart, men dette her er alt for dårlig.. heldigvis så kjenner jeg kenneleier hvor hundene får være sammen i luftegård alle som går sammen ergo blir det mye mer aktivitet/ lek og mye mer tid pr hund iom at de kan ha 10 stk ute sammen i et par timer istedet for 2 stk i en halvtime. Det er dog ikke hvem som helst som hadde fått lov til og slippe min hund sammen en haug med fremmede hunder, men de vet jeg er flinke på hund, adferd, språk osv så de får lov og jeg stoler 100% på de. I tillegg bruker de sparkesykkel etc i luftingen slik at hundene som vil kan få løpe og trekke, og de har båt og strandlinje så svømming etc er også et alternativ. De er rett og slett kjempeflinke når det kommer til mosjon av hund og mest mulig tid ut av kennelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge regelverket (Forskrift om dyrepensjonat og lignende) heter det "Dyra skal regelmessig ha tilsyn, fôr, stell og mosjon. Fôret skal være av god kvalitet og tilpasset behovet hos hvert enkelt dyr. Dyra skal ha adgang til reint vann etter behov.". Jeg er ikke sikker på at lufting en gang i uka er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang meg mest opp i at de ikke hadde noe å ligge på jeg. Men kommer de ikke lenger ut enn den lille luftegården? Vi hadde store luftegårder som vi rullerte på, samt noen som betalte ekstra for turer som fikk det. Alt var langt i fra perfekt hos oss heller, men hundene fikk da enten ha med egne senger og tepper (på eiers ansvar) eller så la vi inn pensjonatets tepper til dem.

Samme der jeg jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest oppgitt ble jeg over å lese at de færreste hundeeierne betalte de 40 kronene ekstra slik at hunden deres fikk seg en daglig lufterunde :no:

Sitat: "Eierne kan kjøpe daglige lufteturer for 40 kroner ekstra i døgnet. Men få betaler den ekstra summen, ifølge Lidal. Da kan det gå opptil en uke mellom hver tur."

SKal man betale EKSTRA for at hundene skal luftes? Herremin... Jeg hadde faktisk forventet at daglig luftetur inngikk i prisen, jeg.

Heldigvis har jeg aldri hatt behov for å ha hunder på kennel - og jeg håper jeg aldri får det behovet heller. For meg er for øvrig ferie synonymt med å gjøre noe SAMMEN med mine familiemedlemmer.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKal man betale EKSTRA for at hundene skal luftes? Herremin... Jeg hadde faktisk forventet at daglig luftetur inngikk i prisen, jeg.

Heldigvis har jeg aldri hatt behov for å ha hunder på kennel - og jeg håper jeg aldri får det behovet heller. For meg er for øvrig ferie synonymt med å gjøre noe SAMMEN med mine familiemedlemmer.

Det er praksis på de fleste kenler - altså at man betaler ekstra for direkte turer. Men trodde de aller fleste hadde daglig lufting i større løpegårder inkludert i prisen, enten alene eller sammen med en eller flere hunder. Det har det hvertfall vært på de to jeg har jobbet på, og de jeg har hatt hund på. Sånn at de får rørt seg litt mer enn på 8 kvm eller hva de nå er de små gårdene, og doet ordentlig "utenfor" plassen sin og i det heletatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med kennel/hundepensjonat, er at de fleste steder er som i artikkelen. Med litt variasjoner selvsagt. Der jeg jobbet var det ikke veldig annerledes, bare litt større og finere luftgårder og tepper til alle hundene - MEN kennel er kennel. Det er et oppbevaringssted for hunder, og mer enn det er det ikke. Det kommer jo litt an på motivasjon, kunnskap og økonomi hos innehaveren, men artikkelpensjonatet er heller regel enn unntak. Jeg setter ikke mine på hundepensjonat. Jeg reiser såpass lite uten dem, og jeg har mange som eventuelt kan hjelpe meg med pass, hvis behovet skulle melde seg. Likevel har Venus hatt noen opphold på arbeidsplassen min, noe jeg heller fikk en dårlig erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man betale EKSTRA for at hundene skal luftes? Herremin... Jeg hadde faktisk forventet at daglig luftetur inngikk i prisen, jeg.

Jeg tenker som så at hvis erfaringen tilsier at eiere ikke betaler de skarve 40 kroner for en lufterunde til dagen, så burde de bake det inn i prisen slik at alle kennelhundene fikk et minimum av bevegelse hver dag. Muligens har noen kenneler satt lave "standardpriser" for å vinne kunder, men en pris som da innebærer flaut lite utover oppstalling og daglig tilsyn/foring? Og så kan du bestille slik som hundelufting, trening, tyggebein og dusjing mot betaling som egen bestilling, sikkert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med kennel/hundepensjonat, er at de fleste steder er som i artikkelen. Med litt variasjoner selvsagt. Der jeg jobbet var det ikke veldig annerledes, bare litt større og finere luftgårder og tepper til alle hundene - MEN kennel er kennel. Det er et oppbevaringssted for hunder, og mer enn det er det ikke. Det kommer jo litt an på motivasjon, kunnskap og økonomi hos innehaveren, men artikkelpensjonatet er heller regel enn unntak. Jeg setter ikke mine på hundepensjonat. Jeg reiser såpass lite uten dem, og jeg har mange som eventuelt kan hjelpe meg med pass, hvis behovet skulle melde seg. Likevel har Venus hatt noen opphold på arbeidsplassen min, noe jeg heller fikk en dårlig erfaring med.

2-3 timers tur i skauen er ikke det viktige, men å få være ute og få rørt seg litt er etter min mening et absolutt must. Og liggeunderlag i noen fornuftig form.

Hundene tåler mye som midlertidig oppbevaring, men hvis det der er alternativet så tar jeg dem med, eller blir hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sprøtt at hun klarer å lire av seg en sammenligning med forsvarets hunder. Ærlig talt, hvilke hunder der ute får mer mosjon og turer enn tjenestehundene i forsvaret?

Blir trist av hele artikkelen jeg. Skal aldri ha hund på kennel i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lei følelse om at det er den gjengse mannen i gata med hund som setter ifra seg hunden på slike steder, uten å ha så mye peiling på hva som blir gjort med hunden. De er bare glad for å kunne sette den i fra seg mens de koser seg glugg ihjel på Rhodos liksom... Trist!

Jeg har en drøm om å en gang kunne ha et hundehotell, men da skal jaggu bikkjene få nok mosjon, kos, tur og tilsyn. Dette er jo bare trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får venner og bekjente til å passe hunden når jeg er på ferie. Det er folk som ikke har tid til hund i hverdagen, men som er svært glad i hund. Derfor får de masse tur og oppmerksomhet når de er der. Hadde slike kenneler vært alternativet, så hadde jeg droppet hele ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så bare trist ut ja.. :(

Har jobbet på kennel selv, og selv om det kanskje ikke var norges beste kennel det heller, hadde i det minste hundene senger/tepper, og de fikk en eller to turer om dagen (ikke lange turer, men nok til at de fikk beveget seg og gjort fra seg et stykke utenfor kennelen). Vi slapp også hunder som gikk godt overens sammen i en større inngjerding med gress og skogsbunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...