Gå til innhold
Hundesonen.no

Irriterende ting ved bikkja


Justisia
 Share

Recommended Posts

Ganzie: At hun er stein gal, og hører stemmer i hodet. Kjempegøy når hun helt ut av det blå begynner å ulebjeffe fordi stemmene i hodet hennes sa hun måtte gjøre det. Ekstra gøy er det når hun gjør det midt på natten :ike: Eller når hun finner ut at noe er skummelt (f.eks naboen som er så frekk at hun luker i hagen sin, eller en søppelpose som blafrer litt :ermm: ) og derfor må ulebjeffe på det også.

Utaggering på andre hunder, men der virker det som jeg har funnet en metode som virker. *bank i bordet*

Og at hun i det siste har begynt å få veeeeeeeldig treg innkalling. (ikke i lydighetssammenheng, men i det daglige) Jeg roper, hun ser på meg, og så går hun andre veien for skal snuse her, og litt der, og når jeg blir skikkelig forbannet så kommer hun ruslende til meg :gaah: All tid i hele verden, og snuse litt her og der underveis :gaah:

"jada, jada, jeg kommer, jeg kommer. Skal bare litt først" :sleep:

Inya: At hun er av typen "what's in it for me?" og derfor ikke gidder å gjøre som jeg sier med mindre hun ser at hun kan få belønning for det :pinch: Og at hun kan være sinnsykt overlegen og overse meg totalt om hun ikke gidder å høre mer på meg. Kjempegøy :pinch:

Haha, er det et Sheltietrekk? Tessa (sheltie) er også sånn. Hun gidder ikke å trene hvis det ikke er noe å tjene på det. HUn kan også snuse i all evighet og være opptatt med noe helt til jeg må ta fram strengstemmen.

Med Tessa så er det mest irriterende uten tvil lyden. Hun har et stort problem - og det er bjeffing i bilen. Hun kan bare ikke slutte (og nå er hun snart 7, så sannsynlighetn er vel ikke så stor). Tvert vi åpner en bildør, eller hun bare aner at vi skal åpne en bildør - da er ******* løs! En helt sinnsyk bjeffing. Veldig gøy når folk snur seg og ser på, og lurer på hva i all verden som kommer der :icon_redface: Et stort under at ikke Vita har tatt etter dette, og takk og lov for det.

Vita gjør i grunnen ikke så mye som irriterer meg, hun er generelt en veldig behagelig hund. Det må kanskje være at hun innimellom får for seg at hun skal "boffe" og lage knurrelignende lyder f.eks hvis noen fremmede har gått alt for fort over "vår" eiendom. Alle plasser hun kjenner er nemlig hennes eiendom i hennes hode ;) HUn er ikke sint, hun er jo glad og sosial hvis hun får hilse på, men folk skal altså ikke gjøre noe ureglementert. HUn er en paragrafrytter uten like ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kommer faktisk ikke på noe jeg

At det ikke går an å bare sette seg ned og gjøre det man må!!

Kommer helt an på hvilken dag du treffer meg på. Akkurat nå er det ikkeno som er irriterende. Andre dager kan det meste være irriterende - men det har garantert mer med meg å gjøre enn bikkjene

At det ikke går an å bare sette seg ned og gjøre det man må!

I second this one! Akitaen sjiter med en gang vi er utenfor døra, da gjenstår det bare ca. en times tur slik at Kumerten kan finne det perfekte stedet. I dag fant han det nesten, men ombestemte seg fordi det landet en flue på foten hans. Irriterende, spesielt når man har andre planer for dagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko: At hun MÅ slikke på bar hud (og innimellom stoff også, om det er et ekstra deilig stoff. Det kan betyr et hvilket som helst stoff). At hun er veldig lett distrahert når hun prøver å gå på do, type "åh, åh, her var det digg, her går det an! Åh, der lukta det godt, åh, det var en pen blomst! Mamsen, ser du den pene blomsten, eller? Shit ass, der fløy det en veps vekk fra den, kult! Nei, guri, noe stakk meg i rompa! Åh, bare en pinne! Fiiin pinne!" *Legge seg ned og gnage på pinne* :gaah: Og selvsagt det at hun ligger øverst i trappa og bare glor på meg når jeg ber henne komme ned.

Imouto: At hun blir helt flat idet hun får på seg sele, og må ligge dramatisk ved døra eller tasle trist rundt inntil hun får komme ut. At hun til tider oppfører seg som om jeg forsøker å forgifte henne når hun får mat. At hun er uhyre territorial. At hun ikke kommer inn fra stua om natta før jeg går ut til sofaen og viser med hånda hvilken retning jeg tenkte at hun skulle bevege seg. At hun dulter skikkelig hardt med nesa når hun skal ha kos, og også kan luske hodet under armen/hånda i evigheter for å hinte om at det ikke blir nok.

Men det er jo som AnetteH sier, de tingene som irriterer meg er jo også en del av det jeg elsker ved dem. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de alltid, uansett hvor jeg tråkker ligger i veien. Men, det er jeg oppvokst med så når jeg hadde mynder husker jeg at jeg savnet det :lol: At jeg har alltid en laaang hale hver gang jeg går noe sted. (Just saying. 5 firbente og en tobent opp og ned trappen etter meg hver gang jeg skal på do, fikse klesvask osv..) At Oliver aldri får nok kos. Mer-mer-mer-mer-mer.

Lyra. Haha, er så mye med den bikkja som irriterer meg! At hver gang jeg skal inn en lukket dør kan hun være i den andre enden av huset, så kommer hun løpende og står klar for å løpe inn først igjennom døren, og gjerne spoler over føttene mine i prosessen, og er så dritfornøyd og glad i ettertid. At hun kan virkelig gi meg fingeren og late som om at jeg ikke eksisterer i hennes verden hvis hun feks ikke vil komme inn. At hun med meg gir meg "jai ikke fårstå?" blikket når jeg sier en kommando til henne, mens når Lars sier det så gjør hun det på et nanosekund. At når Lars er hjemme kommer hun ALDRI til meg for å få kos. At hun konstant er på matraid. At hun klarer å lukke opp skuffer, kjøleskapet og skapdører.

Simi er egentlig bare veldig søt og veldig snill. Hun er myk av seg, og kan fort ta litt verdens sorger på sine skuldre. Også lukker hun opp dører, det er irriterende :P Jo! Også at om natten så kryper hun helt opp til meg og vil egentlig helst ligge under huden.

Arya som bare går oppe på meg uten å ta hensyn i det hele tatt når jeg ligger på sofaen :P
Ivy som mener hun er above the rules.... Gjelder ikke nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salo: Det mest irriterende er at han er for smart (eller jeg for dum), han finner løsninger på alt! Det kan tidvis være litt irriterende at han fortsatt (blir tolv i september) er full av ****. Brøyter seg igjennom ting, stjeler som en ravn,klatrer i bokhyller og går over stuebordet samtidig som han viser finger til meg :P Men jeg elsker det <3

Stina: Det mest irriterende er den forbanna utaggeringa. Hu synes det er så fantastisk gøy å provosere, får a en annen hund til å bjeffe kan hun legge seg med god samvittighet. Dette gjør hun også på utstilling/kurs etc. om vi har hatt pause for lenge, blir ikke mer moro enndet du gjør det til sjøl, sier Stina.

Hun nekter også å spise fra matskål, når hun får mat løper hun avgårde med skatten sin i senga mi...Spesielt gøy når hun er inne i en anorektisk periode som nå, hvor hun bare spiser ørret (<3 biabed i senga mi <3).

At hun ikke går på do når andre passer henne er også ganske irriterende, er visst bare familien som får bivåne prinsessas tissing, gitt.

Ja, også bjeffer hun om noe ikke er som det skal, som når hun går på soverommet og kommer på at det ikke var noe gøy å ligge der alene. Er det noe hun vil (kos, tur, mat, se disneyfilmer eller whatever, har ikke skjønt helt hva det er hun vil hele tiden), så danser hun oppmerksomhetsdansen til den store gullmedaljen. Hun later som hun klør bak øret, tramper ene bakbeinet i bakken og kaster hodet fra side til side og brøler. Sånn kan hun stå en stund...

<3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Det eneste må være når han, som Supra, maser om kos - men det er jo kun irriterende hvis JEG er i dårlig humør - og det har jo egentlig ikke noe med bikkja å gjøre. Da er det bare jeg som er en kjærring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! En ting som faktisk irriterer uansett humør - det er labbingen til lupin. Han kan ikke sitte/ligge vedsidenav oss i sofaen uten at han MÅÅÅ labbe på oss/pc for å bli tatt på.

Resten av greiene til hundene er stort sett søte og sjarmerende 99% av tiden. Som Kasko sitt nesten maniske "kan ikke drite på egen eiendom"greie :lol: Er jo bare å ta han i bånd og gå 100 meter nedover veien så er problemet løst, eller gå med han til et jorde og slippe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har bare perfekte hunder jeg, så de irriterer meg ikke. Alternativt er de så førermyke at de dør på seg om jeg blir irritert :P Men gamlepelsen hadde en forferdelig irriterende uvane, hun begynte å hyle i bilen, hver gang jeg satte på blinklyset, uansett om det var på grusvei i 20 km/t eller på motorveien i 100, hun var overbevist om at blinklys betydde at hun skulle ha det rasende festlig, hver gang, i 10 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva jeg vil kalle blinklysavvenning :P

Jeg har bare perfekte hunder jeg, så de irriterer meg ikke. Alternativt er de så førermyke at de dør på seg om jeg blir irritert :P Men gamlepelsen hadde en forferdelig irriterende uvane, hun begynte å hyle i bilen, hver gang jeg satte på blinklyset, uansett om det var på grusvei i 20 km/t eller på motorveien i 100, hun var overbevist om at blinklys betydde at hun skulle ha det rasende festlig, hver gang, i 10 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris: Alt for mye stresset til tider så det blir mye syt å mas, spesielt i bil. Hørt en husky/terv skrike og ule for å komme seg ut av bilen?

Ellers når han bestemmer seg for at noe lukter veldig godt på tur og har lyst til ha lukten på seg selv. Rull rundt i bæsj eller kompost som han mener lukter godt.

Ellers en nydelig gutt som forstår det meste og er altid super glad.

Zelda: Bare 15uker gammel whippet så vi får se, hittil en del syting for å få gå ut. Ellers en glad laks her også, så blir nok to hunder nå som vil hilse på vært menneske og hund på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zima: hun bråker under lek og når noen kommer. Hun har vært sånn siden valpekassen.

Pea: Hun har sine særheter, men de er jeg også glad i. Visse dager irriterer det meg at hun er kosete aka klengete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilken: Forvandler seg til en trippende tobeining hver gang hun ser en annen hund - hvordan det går an å stå så stødig på tynne whippetbakbein aner jeg ikke.. Også løper hun alltid i beina mine om jeg er stresset. Det er jo SÅ mye lettere å finne nøklene dersom jeg har et pinnedyr som sklir rundt på parketten sammen med meg mens jeg leter! :|

Flo: Bare et halvt år, så her er det bare å velge og vrake.. Jeg nevner i fleng: Spiser gress, kongler, barkebiter, løvetann og alt annet hun kommer over - og kommandoen "slipp" betyr ikke at det ikke plukkes opp igjen umiddelbart etter at hun har spyttet det ut... Også kan hun ligge som død og sove hele kvelden, men når vi slukker lyset og skal sove - DA skal tyggebeinet frem og slafses og knaskes på i det uendelige...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest irriterende med Leja er sytinga hennes. Det har blitt mye, mye bedre, men hvis hun vil noe og ikke får respons med en gang så knirker hun. Lager sånne laange knirkelyder for å påkalle oppmerksomhet. Overser det stort sett, men det er litt irriterende, ja.

Ennå mer irriterende er det intense behovet for å varsle hele omverdenen når det skjer ting. Hun gnelder en del! Skulle aldri ha gneldrehund, men be my guest den som klarer å kurere den her :P

Bortsett fra lyd er Leja en ekstremt ukomplisert og enkel hund. Så det er lite som irriterer med henne.

Eller jo! Tungen hennes er hyperaktiv. Hun kan ikke ha den inne i munnen omtrent. Slikker på alt. Hele tiden. :P

Chess er egentlig ikke irriterende. Litt slitsomt å bli dasket i trynet når hun vil ha kos, som hun helst vil ha uendelige mengder av. Men og veldig søtt. :) Alt annet hun gjør har sjarm! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest irriterende med Leja er sytinga hennes. Det har blitt mye, mye bedre, men hvis hun vil noe og ikke får respons med en gang så knirker hun. Lager sånne laange knirkelyder for å påkalle oppmerksomhet. Overser det stort sett, men det er litt irriterende, ja.

Ennå mer irriterende er det intense behovet for å varsle hele omverdenen når det skjer ting. Hun gnelder en del! Skulle aldri ha gneldrehund, men be my guest den som klarer å kurere den her :P

Bortsett fra lyd er Leja en ekstremt ukomplisert og enkel hund. Så det er lite som irriterer med henne.

Eller jo! Tungen hennes er hyperaktiv. Hun kan ikke ha den inne i munnen omtrent. Slikker på alt. Hele tiden. :P

Sier det igjen: Khela og Leja er klin like jo! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayah: Tigge- og stjelemonster.. Mammadalt som piper skikkelig når hun står ute i gården om hun kjeder seg.

Nuka: crazy etter mat. Hopper etter alt en har i hånda fordi det KAN være mat.. (blir bedre og bedre, så det får jeg nok bort).

Ellers er de ganske så gode :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...