Gå til innhold
Hundesonen.no

Labbhundkonkurransen: dårlig gjort å frata vinneren en del av premien pga. ulovlig rase?


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kunne like godt vært en chihuahua som vant. En chihuahua som er født i en valpefabrikk i Spania, som er smuglet neddopet i stresskoffert i bagasjerommet på en sliten Saab gjennom Europa, og kjøpt

Men altså.... er ett års forbruk av Labb ansett å være en premie? Jeg ville heller tatt det som en straff... Sorry - jeg greide ikke å la være *ler*. Dette er forøvrig særdeles amatørmessig gjenno

Det er jo også ganske smart markedsføring. Og et MYYYE bedre fôr.

Joda, jeg bare sier at det ikke trenger å være et ledd i å fjerne raseforbudet. :)

edit: Vi trenger ikke å gjøre det til årsaken av eksklusjonen, men om eksklusjonen om du skjønner?

Jo da. Men det kan være at det er ørene også som har vært med på dette. Eller at noen over har presset på. Bakgrunnen vet vi ikke. Og den hadde egentlig vært mer interresant å vite. Hvem som har gått inn med dette kravet, eller om denne fagjuryen har kommet på dette helt selv. Og kanskje øra har noe med saken å gjøre også? At de ikke vil ha bilde av en hund der noen har skjært øra av den for pynt?

Men jeg klarer nok ikke helt å finne engasjementet over sånne her ting kjenner jeg. :P Jo da, de har driti seg ut, men jeg kommer ikke akkurat til å gå i noe rosetog for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dårlig reklame for FK, og de burde virkelig snu i denne saken.

Og jeg må si som andre, Labbforet er ikke noe å skryte av i seg selv, så å få dette i tilegg er bare trist...

Fy skam til FK, dette var et uklokt og lite rettferdig valg!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk av Labb, det hadde vært greit om de hadde hatt klare regler på det før konkurransen, men man kan ikke komme i ettertid og si det. Og anngående kupperinga så blir Sara 13 år i Juli, så det var nok "vanligere" på den tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Men det kan være at det er ørene også som har vært med på dette. Eller at noen over har presset på. Bakgrunnen vet vi ikke. Og den hadde egentlig vært mer interresant å vite. Hvem som har gått inn med dette kravet, eller om denne fagjuryen har kommet på dette helt selv. Og kanskje øra har noe med saken å gjøre også? At de ikke vil ha bilde av en hund der noen har skjært øra av den for pynt?

Jeg forstår ikke helt hva det hadde med quoten min å gjøre må jeg innrømme. Jeg skjønner ikke helt hva som endres om det var ørene som var årsaken, eller hvor kravet kommer fra. Resultatet er det samme, og det er vel resultatet vi diskuterer.

Det er at de får kalde føtter helt på tampen, når de selv har lagt premissene for konkurransen og har hatt mulighet til å bremse i lang tid.

Igjen, jeg føler ikke det er en amstaff-sak egentlig, selv om jeg jo personlig synes det er fint når forskjellsbehandlingen mot rasen kommer fram og spesielt nå det skjer så åpenlyst.

Men jeg klarer nok ikke helt å finne engasjementet over sånne her ting kjenner jeg. :P

Jeg har ikke noe problem med å forstå det. Men da skjønner jeg ikke helt hva du gjør i tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... er ett års forbruk av Labb ansett å være en premie? Jeg ville heller tatt det som en straff... Sorry - jeg greide ikke å la være *ler*.

Dette er forøvrig særdeles amatørmessig gjennomført av Felleskjøpet - så lenge det ikke er stilt krav eller lagt inn restriksjoner på hva som var tillatt å sende bilde av, så kan de ikke komme i ettertid å endre på reglene. Det er høyst umoralsk.

... og forøvrig reagerer jeg nok mer på kuperte ører enn rase...

Signerer Siri på denne...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk av Labb, det hadde vært greit om de hadde hatt klare regler på det før konkurransen, men man kan ikke komme i ettertid og si det. Og anngående kupperinga så blir Sara 13 år i Juli, så det var nok "vanligere" på den tiden.

Ørekupering har vært forbudt siden 1954, så det var nok ikke så vanlig på den tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oser feighet av Labb og de burde skjemmes nå. Jeg syns Sara burde få komme på forsekken da hun vant ærlig og redelig. I tilegg til dette ble hun valgt av brukerene, altså de som kjøper Labb og de fremtidige kundene. Håper salget daler kraftig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Ørekupering har vært forbudt siden 1954, så det var nok ikke så vanlig på den tiden heller.

Vet ingen ting om ørekupering, men var det ikke slik at det var lovlig å importere ørekuperte hunder inntil ganske nylig? Det er ikke mer en noen få år siden jeg møtte en ørekupert Doberman ved en utstilling i LETO-hallen. Jeg mener at eieren nevnte at hunden ikke kunne stilles fordi den var kupert, men denne var importert (om den var lovlig importert aner jeg ingen tingen om :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig dumt egentlig at dette som jeg har oppfattet som en utelukket positiv sak av Labb/fellskjøpet der man har hatt stor interesse og mange som har delt bilder av hunden sin - også gjør de noe sånt som fører til at til slutt ble det bare dumt og trist og veldig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at det ikke var ulovlig med amstaff i Norge, men jeg forstår at Felleskjøpet ikke vil ha de på sekken egentlig. Samtidig hadde det vært kult om Labb hadde gått i front og "demostrert" mot rasediskriminering.

Endret av borderen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at det ikke var ulovlig med amstaff i Norge, men jeg forstår at Felleskjøpet ikke vil ha de på sekken, desverre.

Jaha, og hvorfor skulle de ikke ville det, kan du forklare? Sara er en av de lovlige hundene, så jeg forstår det ikke...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at det ikke var ulovlig med amstaff i Norge, men jeg forstår at Felleskjøpet ikke vil ha de på sekken egentlig. Samtidig hadde det vært kult om Labb hadde gått i front og "demostrert" mot rasediskriminering.

Nå har du endret innlegget ditt?

Er du litt selvmotsigende nå? Du forstår at de ikke vil ha den rasen på forsekkene sine, men ønsker at de skal fronte saken mot rasediskriminering?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ingen ting om ørekupering, men var det ikke slik at det var lovlig å importere ørekuperte hunder inntil ganske nylig? Det er ikke mer en noen få år siden jeg møtte en ørekupert Doberman ved en utstilling i LETO-hallen. Jeg mener at eieren nevnte at hunden ikke kunne stilles fordi den var kupert, men denne var importert (om den var lovlig importert aner jeg ingen tingen om :) )

Siden når har det vært forbudt å importere kuperte hunder? Jeg trodde det var lov jeg. Møtte en kupert dobervalp i Drammen i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, og hvorfor skulle de ikke ville det, kan du forklare? Sara er en av de lovlige hundene, så jeg forstår det ikke...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Fordi det er en bedrift som prøver å tjene penger på å selge fór. Det å ha en "farlig" rase på sekken kan virke avskrekkende på "fru Hansen" som skal ha mat til sin lille puddel. Det tror jeg er grunnen. Jeg kan være uenig, selv om jeg kan forstå hvorfor en produsent tar en sånn avgjørelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de lov til dette? Sara er en lovlig hund. At rasen i ettertid har blitt ulovlig burde vel være irrelevant? Dette er jo helt absurd. Det må da være mulighet til å gå til sak? De kan ikke endre reglene etter at vinneren er kåret. Juks kalles det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de lov til dette? Sara er en lovlig hund. At rasen i ettertid har blitt ulovlig burde vel være irrelevant? Dette er jo helt absurd. Det må da være mulighet til å gå til sak? De kan ikke endre reglene etter at vinneren er kåret. Juks kalles det.

DET er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden er jo ørekupert, det er jo ikke tillatt i Norge. (når det gjelder rasedebatten melder jeg pass , men jeg synes ikke kuperte ører er bra)

ed. noen har allerede nevnt det...

Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ingen ting om ørekupering, men var det ikke slik at det var lovlig å importere ørekuperte hunder inntil ganske nylig? Det er ikke mer en noen få år siden jeg møtte en ørekupert Doberman ved en utstilling i LETO-hallen. Jeg mener at eieren nevnte at hunden ikke kunne stilles fordi den var kupert, men denne var importert (om den var lovlig importert aner jeg ingen tingen om :) )

Det er fortsatt fullt lovlig å importere kuperte hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Fordi det er en bedrift som prøver å tjene penger på å selge fór. Det å ha en "farlig" rase på sekken kan virke avskrekkende på "fru Hansen" som skal ha mat til sin lille puddel. Det tror jeg er grunnen. Jeg kan være uenig, selv om jeg kan forstå hvorfor en produsent tar en sånn avgjørelse.

Personlig mener jeg at "fru Hansen" ikke ville ha gjenkjent en Amstaff selv om hun hadde fått en på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...