Gå til innhold
Hundesonen.no

Labbhundkonkurransen: dårlig gjort å frata vinneren en del av premien pga. ulovlig rase?


Artemis
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke kalt folka patetisk, les engang til du.

Nei, det er det de gjør som er patetisk. Eller i dette tilfellet, det de ikke gjør. Spørsmålet er det samme - hva burde man gjøre som ikke er patetisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kunne like godt vært en chihuahua som vant. En chihuahua som er født i en valpefabrikk i Spania, som er smuglet neddopet i stresskoffert i bagasjerommet på en sliten Saab gjennom Europa, og kjøpt

Men altså.... er ett års forbruk av Labb ansett å være en premie? Jeg ville heller tatt det som en straff... Sorry - jeg greide ikke å la være *ler*. Dette er forøvrig særdeles amatørmessig gjenno

Det er jo også ganske smart markedsføring. Og et MYYYE bedre fôr.

Guest Kåre Lise

Hei igjen,

I de siste dagene har vi forholdt oss tause her på siden og latt dere uttale dere fritt om Labb-konkurransen. Her er våre generelle svar:

1. Vi leser alt dere skriver på Facebook-siden vår, e-post og innboks. Vi godtar at dere er sinte på oss, men vi godtar ikke trusler mot verken oss eller noen av våre kunder eller andre deltagere i konkurransen. Trusler blir politianmeldt.

2. Sara fikk førsteplassen og tittelen "Norges Flotteste Hund". Det hun ikke fikk var bilde på posen. Vi ser at dere opplever dette som urettferdig og at vi burde ha sagt fra tidligere.

Felleskjøpet tar ikke side i debatten rundt ulovlige hunderaser i Norge, men som en kommersiell aktør, kan vi ikke fremme en ulovlig rase på pakken vår.

Vi valgte derfor å la Sara delta nettopp fordi hun ikke gikk under lovforbudet og derfor fikk hun også tittelen "Norges Flotteste Hund 2013".

Vi har handlet i beste mening og beklager nok en gang at det ikke kom tydelig frem i konkurransereglene at ulovlige raser ikke kan avbildes på pakken.

3. Konkurransen har gått lovlig for seg. I konkurransevilkårene har det stått at fagjuryen har det endelige ordet og at Felleskjøpet følger norsk lov.

Vi håper dette er svar på det dere lurer på og ønsker dere alle en god helg!

https://www.facebook.com/Felleskjopethund?fref=ts

Spør du meg er det gått over stokk og stein når FK må gå ut som de nå gjør og da tenker jeg særlig på det uthevede punkt 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei, det er det de gjør som er patetisk. Eller i dette tilfellet, det de ikke gjør. Spørsmålet er det samme - hva burde man gjøre som ikke er patetisk?

Oppføre seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil for min del ikke kalle noe av det som er gjort patetisk, men vær og en velger hva man vil bruke tid og energi på. I det store og hele blir dette for meg en fillesak, selv om jeg godt forstår at det har kommet til dels skarpe reaksjoner. Det hender jeg stikker innom felleskjøpet for å handle ett eller annet og det vil jeg fortsette med uavhengig hvilke hunder som måtte være avbildet utenpå Forposene. Men jeg mener at det er en smule naivitet inn i bildet både på den ene og andre siden i denne saken, det er nok flere som ikke har tatt inn over seg hvordan verden og markedet i praksis fungerer. At flere bruker det som er skjedd for hva det er verdt forstår jeg, og jeg ville nok forsøkt å utnytte settingen selv om jeg hadde vært med i dette spillet.

På sikt tror jeg ikke FK taper noe som helst på dette, men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen som bestrider, men denne konkuranssen var ingen konkuransse om beste bilde/foto. Det var en "folkeavstemming" om vakreste hund, uten at noen spesielle krav til fotografiske kvaliteter var satt.

Glad for at du satte folkeavstemming i hermetegn, jeg vil heller kalle dette som mye annet ett forsøk på folkeforføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oått ævah! Men hvis du vil ha det på norsk, siden jeg tydeligvis er så erkedum som har stavet et ord feil (kjemperelevant, ikke sant?), så kan man jo bare bruke uttrykket, den som tier samtykker. Også kalt en god, gammeldags rævasleiker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen veldig bra kommentarer under denne artikkelen på hvorfor folk føler seg lurt av felleskjøpet. Det kommer jo bare mer og mer frem at det var opplyst om at hunden var en amstaff helt fra starten http://touch.moss-avis.no/nyheter/norges-flotteste-hund-blir-nektet-avbildet-pa-hundefor-1.7912916

Greit nok at rasen er ulovlig nå og at hunden er ørekupert. Men FK har hatt mange muligheter til å ta bildet ut av konkurransen tidligere og da føles det jo mer som at de beholdt den der for å få mest mulig publisitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...