Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig hundebil med plass til hunder i bagasjen?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hvilke typer billige biler passer best til hunder i bagasjerommet? Merke? Jeg må ha fem seter i bilen pluss stor plass i bagasjerommet til bur. Hva med Toyota Yaris Verso? Er det stort bagasjerom når alle setene er slått opp? Noen flere billige biler som passer til hunder? Jeg skal kjøpe en bil til 15.000 - 20.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke typer billige biler passer best til hunder i bagasjerommet? Merke? Jeg må ha fem seter i bilen pluss stor plass i bagasjerommet til bur. Hva med Toyota Yaris Verso? Er det stort bagasjerom når alle setene er slått opp? Noen flere billige biler som passer til hunder? Jeg skal kjøpe en bil til 15.000 - 20.000 kroner.

Yaris Verso = helt passe plass baki som 2 seter, så 5 seter har neppe stor plass der, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault scenic er veldig grei. Jeg kjøpte en slik til litt over 20 000. Den hadde noen sånne rare feil (startsperreproblemer de aldri fant ut av), men ellers gikk den i ca 4 år før det tok slutt (selvfølgelig med en del reparasjoner og utskiftning av slitedeler innen de årene - kanskje for 6000 i året, men det kan man jo risikerer på en nyere bil også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tak i en bil til 15-20.000,- i det hele tatt?

I så fall ville jeg vært mye mer opphengt i å få en som funker, er trafikksikker og en "slitebil" enn komforten..

Hvis man er avhengig av 5 seter (og god plass til hunder og bagasje i tillegg), og kikker på biler i den prisklassen ville jeg vel tippe på at hutgamle Caraveller, Hiacer og sånt kanskje skulle funke. Eller sånne "evigvarende" gamle Mercedeser, Volover og sånne som må moses før de slutter å gå..

Men lykke til - og det hadde vært veldig interessant å høre hva du ender opp med!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 10 000,- for min Toyota. Greit nok den kanskje ikke er det vakreste smykke av en bil og den sine skavanker og feil. Likevel har jeg stort sett kun byttet slitedeler. Den er trofast og starter alltid.

Ikke alle har mulighet til å legge mye penger i bil eller ta opp lån og da er bil i den prisklassen eneste alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault Kangoo

<den har jeg å tenkt på..

Selv ruller jeg av gårde i en volvo v70. Hvis du har mage til det så kan du legge ned setene å ha bur inni. Vips mye plass. MEN det anebfales ikke..

Edit: anbefales ikke fordi det blir mye hår og griserier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønngamle caraveller kan du få innafor prisklassa di. Durer og går og delene koster omtrent ingenting. Jeg kjøpte en 93 mod som hadde gått 240.000 for to år siden, kunne ikke vært mer fornøyd. Bakdelen er du ikke kan sette den fra deg i Oslo uten at det kryr av rumenere som lopper den for deler (på to år har den vært stjælt en gang og hatt 9 innbrudd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du må ha fem seter for jeg kan anbefale Toyota Yaris Verso med to seter. Jeg har forandret min til en fin dogmobil med skreddersydd, helsveiset bur og diverse fiffige løsninger :)

Bruker buret når vi kjører, men kan åpnes så har dyret ganske bra plass bak der mens jeg er på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault Laguna er rommelig: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41510345

Peugeot 406: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41566055

Opel Omega: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41705275

Citròen C5: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39721748

Regner med at disse eksemplene kan prutes ned i 20.000,- Jeg tror du får en del mer for pengene viss du investerer 20.000 i steden for 15.000 viss du har muligheten til det. Når man kommer såpass langt ned i pris er riskoen stor for at dyre reperasjoner kommer fort og da er man like langt. Derfor vil jeg anbefale og sjekke at servicer er tatt noenlunde regelmessig og at helst EU-kontroll har blitt gjort nylig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg låner denne tråden litt jeg.

Vi skal kjøpe ny bil i sommer, og trenger en bil med 5 seter, bagasjerom med plass til to bur, samt ekstra bagasje.

Ikke tenkt for mye på pris, vi kjøper enten en ny bil, eller en 2-3 år gammel bil, vi snakker ikke million klassen, men den trenger heller ikke å være superduper billig. Ellers ønsker jeg automatigir, samt at jeg sitter litt høyere enn i en vanlig stasjonsvogn.

Selv har vi tenkt på:

Opel Zafira

WV Touran

Ssangyong Rodius

Aller helst har han lyst på en SUV, mens jeg finner ingen jeg føler det er god nok plass i. Vi er gått litt blind i bilvalg nå, og greier verken å bestemme oss, eller være objektive, så..

Forslag? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt jeg.

Vi skal kjøpe ny bil i sommer, og trenger en bil med 5 seter, bagasjerom med plass til to bur, samt ekstra bagasje.

Ikke tenkt for mye på pris, vi kjøper enten en ny bil, eller en 2-3 år gammel bil, vi snakker ikke million klassen, men den trenger heller ikke å være superduper billig. Ellers ønsker jeg automatigir, samt at jeg sitter litt høyere enn i en vanlig stasjonsvogn.

Selv har vi tenkt på:

Opel Zafira

WV Touran

Ssangyong Rodius

Aller helst har han lyst på en SUV, mens jeg finner ingen jeg føler det er god nok plass i. Vi er gått litt blind i bilvalg nå, og greier verken å bestemme oss, eller være objektive, så..

Forslag? :lol:

Har ikke sett bagasjerommet ordentlig, men sto parkert ved en Nissan Pathfinder for noen dager siden, den så stor og fiiiiiin ut!!

Ellers er kanskje suzuki xl7 noe å se på. De ser svære ut! Dette er SUVer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett bagasjerommet ordentlig, men sto parkert ved en Nissan Pathfinder for noen dager siden, den så stor og fiiiiiin ut!

Ellers er kanskje suzuki xl7 noe å se på. De ser svære ut! Dette er SUVer da.

Takk for svar! Pathfinder har vi sett på, men er litt usikker på bagasjerommet.

Suzuki XL7 skal vi se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har touran og elsker bilen. Margrethe her inne har jo 5 seter og to schafere baki.

Det blir vanskelig å få bil med plass til to store hunder, 5 personer og pukk pakk.

Caravelle :D

Evnt tak boks til bagasje ;-)

Er det grei nok plass til to bur? Men da bruker det opp all plassen?

Caravelle.. Hadde den bare ikke vært så stor å kjøre! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...