Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

I dag fikk jeg forresten telefon fra megleren min. Han hadde fått epost fra kjøper med krav om å holde tilbake deler av kjøpesummen. Grunnen var at det ikke var ryddet godt nok utenfor huset.

Det ligger to planker og en bordplate under terrassen som jeg ikke fikk ut når jeg hold på med rydding og kasting i fjor sommer!

I tillegg har han fått masse materialer av meg, og jeg ga beskjed om at jeg ikke fikk ut alt under terrassen. Tenkte jeg skulle foreslå at han bestilte seg en time hos seg selv - han er psykolog.

Heldigvis er megler en fornuftig fyr som bare konstaterte at her var det fravær av sunn fornuft, og bare ba meg om å la saken ligge. Jeg skjønner fryktelig godt at han fyren som kjøpte huset er singel altså...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

I dag fikk jeg forresten telefon fra megleren min. Han hadde fått epost fra kjøper med krav om å holde tilbake deler av kjøpesummen. Grunnen var at det ikke var ryddet godt nok utenfor huset.

Det ligger to planker og en bordplate under terrassen som jeg ikke fikk ut når jeg hold på med rydding og kasting i fjor sommer!

I tillegg har han fått masse materialer av meg, og jeg ga beskjed om at jeg ikke fikk ut alt under terrassen. Tenkte jeg skulle foreslå at han bestilte seg en time hos seg selv - han er psykolog.

Heldigvis er megler en fornuftig fyr som bare konstaterte at her var det fravær av sunn fornuft, og bare ba meg om å la saken ligge. Jeg skjønner fryktelig godt at han fyren som kjøpte huset er singel altså...

Herre min for en fjomp. Ubehagelig når slikt skjer, men dette er jo bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg forresten telefon fra megleren min. Han hadde fått epost fra kjøper med krav om å holde tilbake deler av kjøpesummen. Grunnen var at det ikke var ryddet godt nok utenfor huset.

Det ligger to planker og en bordplate under terrassen som jeg ikke fikk ut når jeg hold på med rydding og kasting i fjor sommer!

I tillegg har han fått masse materialer av meg, og jeg ga beskjed om at jeg ikke fikk ut alt under terrassen. Tenkte jeg skulle foreslå at han bestilte seg en time hos seg selv - han er psykolog.

Heldigvis er megler en fornuftig fyr som bare konstaterte at her var det fravær av sunn fornuft, og bare ba meg om å la saken ligge. Jeg skjønner fryktelig godt at han fyren som kjøpte huset er singel altså...

Han trenger sikkert psykiater i stedet. Kraftig medisinering må til :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooomgangsyyyykeeee. Eller kanskje svineinfluensa?

I dag har jeg skrevet 360 ord på bacheloren min. Det er ikke all verden, men sammen med de 3000 (!) som jeg klarte å skrive til sammen på fredag og lørdag, føler jeg at jeg ligger helt greit an til kollokvieveiledning på torsdag.

Men herregud, nå begynner jeg å bli litt lei presseetikk altså :frantics: Jeg hadde ikke tenkt å skrive TO bacheloroppgaver om det!

Kan jo nesten ikke være annet enn noe omgangssyke greier, men aldri hadde vondt i resten av kroppen før. Svineinfluensa ville vel føltes mer som en influensa vil jeg tro. Det er kun magen og ryggen som virkelig verker, også har jeg sånn kaldsvett følelse uten at jeg svetter, mer sånn gåsehud følelse stadig vekk.

Jeg har ihvertfall klart å holde nede et rundstykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte, har norn her noen tips til en plante/blomst som klarer seg helt selv, og som vokser masse bortover bakken og gjerne ikke trenger den beste og meste jorden? Også kan den gjerne se litt pen ut :aww: vi har en skråning som det vokser noe stygge rare greier, masse høyt gress, sikkert noe ugress buskas ting, og det er ikke sååå veldig pent, men skråningen er på utsiden av hekken og synes kun fra veien så vi vil ikke gjøre altfor mye med denne, men noe som kan vokse og se pent ut hadde vært greit. Ser for meg sånn de planter langs veier for at det skal se litt pent ut på sidene.. Men jeg har ikke grønne fingrene og vet virkelig ikke hva de forskjellige plante/blomstene egner seg til... Såååå, noen som har norn forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte, har norn her noen tips til en plante/blomst som klarer seg helt selv, og som vokser masse bortover bakken og gjerne ikke trenger den beste og meste jorden? Også kan den gjerne se litt pen ut :aww: vi har en skråning som det vokser noe stygge rare greier, masse høyt gress, sikkert noe ugress buskas ting, og det er ikke sååå veldig pent, men skråningen er på utsiden av hekken og synes kun fra veien så vi vil ikke gjøre altfor mye med denne, men noe som kan vokse og se pent ut hadde vært greit. Ser for meg sånn de planter langs veier for at det skal se litt pent ut på sidene.. Men jeg har ikke grønne fingrene og vet virkelig ikke hva de forskjellige plante/blomstene egner seg til... Såååå, noen som har norn forslag? :D

Gress!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nesten ikke være annet enn noe omgangssyke greier, men aldri hadde vondt i resten av kroppen før. Svineinfluensa ville vel føltes mer som en influensa vil jeg tro. Det er kun magen og ryggen som virkelig verker, også har jeg sånn kaldsvett følelse uten at jeg svetter, mer sånn gåsehud følelse stadig vekk.

Jeg har ihvertfall klart å holde nede et rundstykke :)

Da jeg hadde svineinfluensa for et par år tilbake verket det i alle ledd og muskler (jeg brukte gjerne en halvtime på å i det hele tatt få kommet meg ut av sengen, og sokker klarte jeg knapt å ta på selv), kaldsvetta, svetta, gåsehud og varme, men jeg hadde også kraftig hoste, osv. Jeg spyr derimot aldri *bank i bordet*, aldri hatt omgangssyken *bank i bordet* og aldri spydd under influensa *bank i bordet*, men ekstrem kvalme, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult og få faktura på kredittkortet med transaksjon på over 1000 kr brukt på Shanghai motel i beijing til tross for at jeg aldrig har vært og ikke har planlagt noen tur til beijing... Overtrekt var det også, har ikke høy kredittgrense og brukte det til og betale verkstedregningen i forrige uke... Kortet er sperret nå da også må det masse papirarbeid osv til også må vi vente og se da om de godkjenner klagen slik at jeg får igjen pengene mine... Viss ikke er det sure penger..

Vært til legen og tappet blod, usj, det der liker jeg virkelig ikke, 6 glass skulle de ha.. Forhåpentligvis lenge til neste gang da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde svineinfluensa for et par år tilbake verket det i alle ledd og muskler (jeg brukte gjerne en halvtime på å i det hele tatt få kommet meg ut av sengen, og sokker klarte jeg knapt å ta på selv), kaldsvetta, svetta, gåsehud og varme, men jeg hadde også kraftig hoste, osv. Jeg spyr derimot aldri *bank i bordet*, aldri hatt omgangssyken *bank i bordet* og aldri spydd under influensa *bank i bordet*, men ekstrem kvalme, ja.
Her er det ingen hoste, ikke vondt i halsen ellet noe slikt. Derfor det blir rart å tenke svineinfluensa.

Håper vel egentlig det et noe omgangssyke aktig for det går som regel fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gress!

Haha, det er en mulighet, men det klarer seg ikke helt selv, det må nemlig klippes for å ikke bli mer likt ugress og da faller det fort ut å ha i skråningen, den er bratt og ikke lett å bruke klipper der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen hoste, ikke vondt i halsen ellet noe slikt. Derfor det blir rart å tenke svineinfluensa.

Håper vel egentlig det et noe omgangssyke aktig for det går som regel fort over.

Da tror jeg du egentlig kan utelukke svineinfluensa/influensa. God bedring, til både deg og Nina! :)

--------

Det er nesten umulig å få tatt bilde av vimsedyret hvor halen ikke ser nesten kupert ut :lol: Prøvde å screenshotte en film fra i fjor, for tenkte at det måtte være kjappere. Så feil kan man ta. :P Må få fiksa lukkeren på speilrefleksen tenker jeg. Aahhhrg, de penga.

Men se så søt, da! :wub:

post-12030-0-60712700-1368453501_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser middag og har så vilt lite lyst til å rusle til bussen om en times tid for å dra på kurs. Herlighet. Være borte fra halv seks til halv elleve, det er fem timer det, og fire av dem må jeg tilbringe ute (resten på buss), bare to timer går med til selve kurset og så skal sikkert alle de andre som kjenner hverandre fra før skravle bort en halvtime av de to timene også. Mens det regner og regner og regner og jeg egentlig burde vært hjemme og gjort øvingsoppgaver i juss eller begynt å se på det faget jeg har eksamen i i overimorgen. Hadde det ikke vært for at jeg vet at jeg går glipp av en kurskveld til om noen uker hadde jeg uten tvil blitt hjemme i dag, nå er jeg litt mer usikker. Hunden må jo uansett få sitt, men det er forskjell på å trene en time effektivt her og å bruke fem timer på å få trent i en halvtime liksom. Hmm... What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser middag og har så vilt lite lyst til å rusle til bussen om en times tid for å dra på kurs. Herlighet. Være borte fra halv seks til halv elleve, det er fem timer det, og fire av dem må jeg tilbringe ute (resten på buss), bare to timer går med til selve kurset og så skal sikkert alle de andre som kjenner hverandre fra før skravle bort en halvtime av de to timene også. Mens det regner og regner og regner og jeg egentlig burde vært hjemme og gjort øvingsoppgaver i juss eller begynt å se på det faget jeg har eksamen i i overimorgen. Hadde det ikke vært for at jeg vet at jeg går glipp av en kurskveld til om noen uker hadde jeg uten tvil blitt hjemme i dag, nå er jeg litt mer usikker. Hunden må jo uansett få sitt, men det er forskjell på å trene en time effektivt her og å bruke fem timer på å få trent i en halvtime liksom. Hmm... What to do?

Trene hunden i hagen/nerheten der du bor og ta igen fellestreninger og forstyrrelser når du har bedre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene hunden i hagen/nerheten der du bor og ta igen fellestreninger og forstyrrelser når du har bedre tid :)

Hadde det bare vært fellestrening hadde jeg lett skippet det! Men det er kurs, og det blir gjennomgått ting som jeg i grunnen har god bruk for å få med meg... Og jeg har jo betalt for det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært fellestrening hadde jeg lett skippet det! Men det er kurs, og det blir gjennomgått ting som jeg i grunnen har god bruk for å få med meg... Og jeg har jo betalt for det. :P

Kurs ja, da hadde jeg dratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs ja, da hadde jeg dratt :)

Ja, får vel dra, selv om jeg får litt dårlig samvittighet. Eksamensnerver hadde kanskje vært nyttig å ha i blant, da hadde jeg nok prioritert litt annerledes av og til. :P

Nå ser det ut til å lysne litt også, så da går det vel an å håpe på at det ikke blir høljregn hele kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er populært med doodler rundt om her. Møtte en i stad, jeg spurte om det var puddel jeg, for det så jo helt ut som en grå kongepuddel... ganske kortklippet. Så da skjønner ikke jeg hvorfor man ikke bare kjøper ren rase jeg altså, utseendet er jo ofte så likt. Men det skal de ha, alle jeg har møtt her har vært veldig trivelige og morsomme hunder... egentlig oppfører de seg vel helt som puddler... så igjen, skjønner ikke vitsen jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på skolen og skriver semesteroppgave i kulturminneoppsyn. Fant til slutt et riktig så spennende gravfelt å skrive om, og da ble det brått mye enklere å komme i gang med skrivingen. Har voldsom hodepine, så skal gi meg snart kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som had barber maskin til menneske og ikke sånn 1mm skjær som nirm har? Har innsett at jeg må få av håret for jeg ser helt jævlig ut :-P og det klør. Sa til legene at de kunne ta alt men de turte ikke fordi jeg var jente.. :-P Bleh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...