Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg har brug for gode tanker, så jeg snart får lejlighed! Gerne 50m2 med husdyrhold tilladt!

Krysser fingrene for deg!

I dag har jeg vært på foredrag med Emily Larlham a.k.a. Kikopup på youtube! Det var SKIKKELIG interessant, jeg lærte utrolig mye! Blant annet åpnet det seg en helt ny verden for meg om å kombinere klikkertrening med lokking. Det slo virkelig an altså, jeg er kjempefornøyd. Og ennå bedre var det at instruktøren på grunnferdighetskurset mitt fikk deltakerne sine gratis inn. :D

EDIT: Ingvild! :hug: Hva skjedde? Virket ikke Geo?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

:hug: Den følelsen er skikkelig kjip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

Nei, det har jo gått så bra med dere i det siste! *klem*

Men du... du aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å betale folk for å overta Amira. Hun var verdens kjipeste hund noen ganger hun også. Nå har jeg Kiter som jeg mange ganger ikke vil ha lenger. Men det varer ikke så lenge og alt blir bare bedre og bedre med mye trening og tid! Alle hunder har noen "issues" og egenskaper vi ikke alltid liker. Det som er bra er at disse er helt glemt når man har en god dag, og gode dager blir det bare mer og mer av!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

Uff. :hug:

...prøver Mozza desperat å fortelle meg at brødskive med leverpostei er hundemat der hun kommer fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle vi gjort uten sonen?

Du kan så si, du kan så si... :aww:

Fikk vite at det var snakk om to valper. Da er det jo ikke helt det samme, så greit nok når det nå er blitt godtatt på forhånd. Men fra nå av.... :shifty:

Jeg synes like fullt det er feil å stille hunder - uansett alder - for sin egen oppdretter. Det er NO NO :).

Nei, komme seg i seng igjen da og håpe på litt mer søvn i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

Forresten, jeg og shibaen min kjenner oss igjen altså. :aww: Har vært i den situasjonen selv, kan du si. Så du har all medfølelse herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

:hug: Det er kjipt, de fleste av oss har vell vært der noen ganger, men det går heldigvis over, og om en stund så storkoser dere dere og du skjønner ikke hva som var problemet :)

Vært på trening og tror jeg må finne frem langlina igjen. H***** dyret tok seg to løpeturer bort til andre hunder i dag og jeg har ikke sjangs og stoppe henne selv om hun står rett ved meg, og hun gjør det midt i øvelser. :gaah: Hun som har vært så flink nå..

Også så jeg en svart malle/korthåret groendael i dag, den var fryktelig søt da, trodde det var en kelpie først, har aldri sett sorte korthårsbelgere før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da fikk man tatt en økt i hagen i dag også. De fleste av plantene jeg kjøpte er nå plassert i krukker og bed. Men jeg lurer sånn på hvor jeg skal sette klematisen. Jeg tror ikke den vil trives der jeg tenkte å ha den. "Dyp, næringsrik og jevnt fuktig jord" liksom. Det er man ikke bortskjemt med i denne hagen.

Kveldsrunden er også gått. Litt kakao nå, så er det senga. Tre nye bøker har jeg kjøpt i dag, de skal være med meg til sengs!

Og det er ikke bare Siri som trives med tilværelsen altså. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Det er kjipt, de fleste av oss har vell vært der noen ganger, men det går heldigvis over, og om en stund så storkoser dere dere og du skjønner ikke hva som var problemet :)

Vært på trening og tror jeg må finne frem langlina igjen. H***** dyret tok seg to løpeturer bort til andre hunder i dag og jeg har ikke sjangs og stoppe henne selv om hun står rett ved meg, og hun gjør det midt i øvelser. :gaah: Hun som har vært så flink nå..

Også så jeg en svart malle/korthåret groendael i dag, den var fryktelig søt da, trodde det var en kelpie først, har aldri sett sorte korthårsbelgere før..

ååååååh, de er så fryktelig fine de :wub::wub::wub:

Nå har jeg skrevet en ny setning i engelsk-tråden min. Oversettelse takk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å trene på kurs når bikkja går prefekt fot, har perfekte sitter og ståer og vendinger, skulle bare hatt litt raskere dekk.. Men å se han holde fult fokus på meg selvom han har en han er meget skeptisk til en hund bortenfor er bare herlig.. Også logret han gjennom hele økta også :wub: godgutten min det! :aww:

Håper min lappe blir sånn en vakker dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skjønner jeg ikke hva AnetteH har så mye i mot hårsveisen min! :o Den har funka i 5 år den. :P Jeg har hørt noen rykter om at jeg burde bytte hårsveis, men jeg måtte poengtere at menn kommer i den alderen at det funker ikke med så mange andre sveiser. :lol: Jeg nekter å starte med hentesveis nemlig. :aww:

Har fått tak i barbermaskin så skal få ordnet håret iløpet av uka håper jeg. Klør så immari og jeg blir gal av å være halvveis skinnet :P og 10cm på resten :aww:

Vært i Vestfold,startet jo fint med at T kjørte, men t har fått man-flu idag og var sakte døende, etter en rastepause i lierbakkene så innså jeg at jeg måtte bare prøve å kjøre, men det gikk så fint så fordi jeg er fortsatt bedre sjåfør enn han når vi begge er syke :P (og jeg ekke syk så :aww: )

Så satt jeg hos vet og Issi fikk massasje, noe hun virkelig likte og hun ble kvitt litt hodepine og ble helt i hundre glad etterpå. På slutten så kommer det et korps i rolig takt, så drar de opp full spilling rett utenfor vet kontoret, men stakkars T lå og sov i bilen, og de setter i full tut rett rundt bilen og marsjerer rundt bilen og avgårde, synet av stakkars gubben som fortumlet reiser seg opp inni bilen mens korpset spiller rundt han var uforglemmelig :lol: vi lo så hardt at tårene trillet :P

Kjørte hjem og fikk hentet hundemat og har kommet oss hjem :ahappy:

Men ta det med ro, er sykemeldt i to uker til :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper min lappe blir sånn en vakker dag også :)

Vi har jobbet masse og lenge for dette her :) han er ikke lett å få fokuset til, veldig glad i andre folk, ikke så glad i godbiter og skjønner ikke greia med leke som belønning.. Så veien har vært ganske lang, men virker som vi har funnet ut av mye og knekt en kode hos han og det er kjempe moro, og jeg var så stolt av både han og meg den dagen vi tok bonsemerket! :)

Men er etter slike dager jeg får masse ny energi til å fortsette å trene og terpe, det er jo så moro når det funker :D

Dere får nok til mye dere også etterhvert, når han har lært seg å roe ned og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild: :hug: Går bedre når man får avreagert og pustet ut litt. Hater hundene mine litt minst en gang annenhver dag, uffer og huffer og tørker noen tårer, men så kommer noe bra som veier opp for det igjen :ahappy: Tequila har jeg vært så sint og frustrert over at jeg har ønsket hele kreket langt utenfor landegrensene, men det går alltid over etter en liten stund, alt ettersom hvor stor frustrasjonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en hel dag for å ta igjen en ukes tapt søvn og få energi etter de 6 siste dagene. Endte med å bli sittende på besøk i Oslo i går til 23.30, så var jo ikke hjemme før kl 02...

Klar for eksamenslesing i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og SFX: Takk :) Ja, det er der vi er nå egentlig, jeg må finne ut hva som funker for oss, og jeg lærer for hver gang :) Så får poeng være poeng frem til vi knekker koden. Det stevnet vi har gjort det best på til nå var cup og uoffisielt (som jo gjorde at nervene mine var mindre), MEN, da gikk påmeldingsfristen ut når stevnet startet kl 1800, vi kjørte inn på plassen 1758 og meldte på, og var klar til fellesdekk 5 minutt etterpå :P Hehe.

Skal dere gå på Rødde om to uker?

Ååh, akkurat nå er jeg klar for å gi opp hele hunderiet litt. Evt bare satse på skogsturer hver dag sånn to år fram i tid. Sitter på bussen på vei hjem fra kurs, griner litt, hater hunden min litt og hater meg selv enda mer.

Hva har skjedd? Vi har vel alle opplevd teite unge hannhunder som oppfører seg som idioter på trening i perioder :) Med riktig trening går det over :) Det blir gradvis flere gode treninger enn idiottreninger, og til slutt tror du hunden din alltid har vært flink :lol:

:hug: Det er kjipt, de fleste av oss har vell vært der noen ganger, men det går heldigvis over, og om en stund så storkoser dere dere og du skjønner ikke hva som var problemet :)

Vært på trening og tror jeg må finne frem langlina igjen. H***** dyret tok seg to løpeturer bort til andre hunder i dag og jeg har ikke sjangs og stoppe henne selv om hun står rett ved meg, og hun gjør det midt i øvelser. :gaah: Hun som har vært så flink nå..

Også så jeg en svart malle/korthåret groendael i dag, den var fryktelig søt da, trodde det var en kelpie først, har aldri sett sorte korthårsbelgere før..

Kjedelig :( Nå som hun har vært så flink. Jaja langline og ikke la henne få muligheten, så ordner det seg igjen :)

Sikkert Lidvard sin? 6 mnd gammel hannhund. Han er så korthåra at han nesten ser ut som en svart malle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jobbet masse og lenge for dette her :) han er ikke lett å få fokuset til, veldig glad i andre folk, ikke så glad i godbiter og skjønner ikke greia med leke som belønning.. Så veien har vært ganske lang, men virker som vi har funnet ut av mye og knekt en kode hos han og det er kjempe moro, og jeg var så stolt av både han og meg den dagen vi tok bonsemerket! :)

Men er etter slike dager jeg får masse ny energi til å fortsette å trene og terpe, det er jo så moro når det funker :D

Dere får nok til mye dere også etterhvert, når han har lært seg å roe ned og sånn :)

Høres ut som noe av det samme vi sliter med her. han skjønner ikke hva man skal leke for, godbiter vil han ikke ha og er umulig å få kontakt med. Men vi trener, jobber med å bygge tillit og trygghet så kommer det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å trene på kurs når bikkja går prefekt fot, har perfekte sitter og ståer og vendinger, skulle bare hatt litt raskere dekk.. Men å se han holde fult fokus på meg selvom han har en han er meget skeptisk til en hund bortenfor er bare herlig.. Også logret han gjennom hele økta også :wub: godgutten min det! :aww:

Kurs hos Kim nå også eller? :)

Deilig når det går bra og det er GØY å trene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere gå på Rødde om to uker?

Hva har skjedd? Vi har vel alle opplevd teite unge hannhunder som oppfører seg som idioter på trening i perioder :) Med riktig trening går det over :) Det blir gradvis flere gode treninger enn idiottreninger, og til slutt tror du hunden din alltid har vært flink :lol:

Kjedelig :( Nå som hun har vært så flink. Jaja langline og ikke la henne få muligheten, så ordner det seg igjen :)

Sikkert Lidvard sin? 6 mnd gammel hannhund. Han er så korthåra at han nesten ser ut som en svart malle :)

Ja, det var hans ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs hos Kim nå også eller? :)

Deilig når det går bra og det er GØY å trene :D

Jepp, vi kommer nok til å gå det meste av kurs hos han :P:)

Ja, det er kjempe deilig, og i dag var han virkelig på og med, og da er det som du skriver GØY å trene, også blir man så ivrig på å fortsette :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst med quote på telefon og har skrudd av dataen, men håper folk ser det lell..

THERESE: det er planen med Rødde ja :) Ikke meldt på, men har tenkt til det :) Skal dere?

KRILO: å, sånne stunder er best! Vi er der på trening nå vi og, det er fantastisk! Har litt å gå på når vi konkurrerer da, men sånn er det :P Er det rallykurs?

ENITS: det kommer :) Jeg og Krilo har jo lapper på alder med Mezzi begge to, og jeg har fulgt Leo siden han var 8 uker via sonen og Facebook, og jeg kan skrive under på at både Krilo og jeg har jobbet hardt med ikke spesielt lettmotivete fjortisfaener i 2 år, før vi har kommet dit. På min har jeg måtte bygd opp både lekelyst og matlyst jeg og :) Vi har hatt mange frustrerende stunder, og kommer til å ha flere, men det går seg til :) Har trua på dere og Mezzi jeg :)

INGVILD :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...