Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Vi er garantert stolte av dere :D

Og nå er det sånne nattevakter igjen. Men 17.mai har jeg ikke noe bedre å gjøre enn å trene skulle du også være så patriotisk litt slik ut på dagen :teehe:

*stolt av at naboen er stolt*

Jeg hadde ikke tenkt å trene LP på fredag, i og med at vi starter på lørdagen. Men jeg kan trene datra, eller vi kan gå spor. Eller tur. Jeg har i hvert fall ikke andre planer enn å bade begge to utover ettermiddagen, før pinsetreffet.

Jeg er pinsevenn, ikke nasjonalpatriot :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Du kan enten snakke med ungen, ta fra ham øksa, eller ringe barnevernet. Om han ikke har det bra hjemme så er det rette instans.

Ja, som sagt så viste jeg ikke om det før nå nettopp. Og han gikk inn. Ungen er døv.

Sender nok bekymringsmelding i morgen uansett.. Ringer man, eller kan man sende et skjema?

Ble bare så himla satt ut nå.. Rett og slett.. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt så viste jeg ikke om det før nå nettopp. Og han gikk inn. Ungen er døv.

Sender nok bekymringsmelding i morgen uansett.. Ringer man, eller kan man sende et skjema?

Ble bare så himla satt ut nå.. Rett og slett.. :(

Jeg ville ringt, for da er det lettere å forklare og de kan stille oppfølgingsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? :hug:

Æsj har så tørre lepper. Sovnet fra chatten istad (Yey!) så hentet S i barnehagen (som nå sover..) og laget middag. Må bare vente til ungen faktisk våkner og vil ha litt middag :P

Ja, altså, det er ikke noe som er krise altså. Skulle bare ha en utbetaling i dag, men som visstnok kommer i morgen i steden for.... :) Er bare det at man har regninger liggende her, som skulle vært betalt.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, det er ikke noe som er krise altså. Skulle bare ha en utbetaling i dag, men som visstnok kommer i morgen i steden for.... :) Er bare det at man har regninger liggende her, som skulle vært betalt.... :hmm:

Skjedde nøyaktig det samme her. Dritkjipt, fordi man regner så veldig med at de pengene kommer da og da.... Når det kommer til utbetalinger stoler jeg ikke på Nav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde nøyaktig det samme her. Dritkjipt, fordi man regner så veldig med at de pengene kommer da og da.... Når det kommer til utbetalinger stoler jeg ikke på Nav...

Det gjør i grunn ikke jeg heller.... :/ Men man er jo så avhengig av de pengene også.... :( Regningene betaler seg ikke selv liksom og jeg har en regning som forfalt på fredag.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på visning i dag og jeg prøver å ikke ha lyst på den men åååååå det var et så fint hus og vi kommer til å by men jeg tviler på at det går :(

I dag fikk jeg forresten telefon fra megleren min. Han hadde fått epost fra kjøper med krav om å holde tilbake deler av kjøpesummen. Grunnen var at det ikke var ryddet godt nok utenfor huset.

Det ligger to planker og en bordplate under terrassen som jeg ikke fikk ut når jeg hold på med rydding og kasting i fjor sommer!

I tillegg har han fått masse materialer av meg, og jeg ga beskjed om at jeg ikke fikk ut alt under terrassen. Tenkte jeg skulle foreslå at han bestilte seg en time hos seg selv - han er psykolog.

Heldigvis er megler en fornuftig fyr som bare konstaterte at her var det fravær av sunn fornuft, og bare ba meg om å la saken ligge. Jeg skjønner fryktelig godt at han fyren som kjøpte huset er singel altså...

Ååhåååh nå ble jeg nysgjerrig på hvem det var :lol: Jeg kjenner ikke alle, men har relativt god oversikt over psykologer i Trondheim liksom :lol:

Akkurat nå sliter jeg med å holde hverdager godtefri... Hvorfor skal sjokolade være så usunt?

ER så enig :(

Hva tenker du på? Å snakke til han? Møtte huseier som fortalte meg det rett etter hun hadde pratet med foreldrene, og vi så om de hentet han eller ikke. Like etterpå gikk ungen inn.

Men jeg kommer garantert til å melde i fra hvis jeg ser han ute med øks.

Du fikk allerede svar på det, men ja, jeg ville faktisk tatt en telefon til barnevernet. Forklar situasjonen, og da får du vite raskt om det er grunnlag for å offisielt sende bekymringsmelding, liksom. Du kan ringe og si at du lurer på om dette er alvorlig nok for en bekymringsmelding. For alt du vet er du nummer 3 eller 4 som melder fra om det samme - og det er bare bra (jo flere kilder barnevernet har jo bedre). Og er du nr 1 og det er en bekymringsverdig situasjon - er det enda bedre. Nei, man skal ikke løpe til barnevernet for alt, men heller en melding for mye enn en for lite. Det beste er å prate med foreldra først, og si ifra at du tenker å melde fra, men om du av en eller annen gang ikke ønsker det (og det er helt lov), kan du gå rett til barnevernet.

Jeg har bare sendt skriftlige bekymringsmeldinger selv, men jeg er helsepersonell og har enda et par ekstra krav på meg enn "folk flest", men barnevernet setter stort sett pris på en telefon med utdyping av situasjonen. Vi pleier å ringe i tillegg ihvertfall :) Og prøver alltid å ha foreldrene med på laget når vi sender, men det går jo ikke alltid.

Hilsen hu som nettopp hadde to timers undervisning om dette i formiddag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk allerede svar på det, men ja, jeg ville faktisk tatt en telefon til barnevernet. Forklar situasjonen, og da får du vite raskt om det er grunnlag for å offisielt sende bekymringsmelding, liksom. Du kan ringe og si at du lurer på om dette er alvorlig nok for en bekymringsmelding. For alt du vet er du nummer 3 eller 4 som melder fra om det samme - og det er bare bra (jo flere kilder barnevernet har jo bedre). Og er du nr 1 og det er en bekymringsverdig situasjon - er det enda bedre. Nei, man skal ikke løpe til barnevernet for alt, men heller en melding for mye enn en for lite. Det beste er å prate med foreldra først, og si ifra at du tenker å melde fra, men om du av en eller annen gang ikke ønsker det (og det er helt lov), kan du gå rett til barnevernet.

Jeg har bare sendt skriftlige bekymringsmeldinger selv, men jeg er helsepersonell og har enda et par ekstra krav på meg enn "folk flest", men barnevernet setter stort sett pris på en telefon med utdyping av situasjonen. Vi pleier å ringe i tillegg ihvertfall :) Og prøver alltid å ha foreldrene med på laget når vi sender, men det går jo ikke alltid.

Hilsen hu som nettopp hadde to timers undervisning om dette i formiddag :)

Tenkte å ringe i morgen i såfall. Vil helst sende det skriftlig, men som du og Line sier så er det bedre å ringe for å snakke med dem.. Jeg verger meg ikke for å kontakte dem, det er jo ungen jeg er bekymret for, ikke foreldrene. Ble litt satt ut her i sta, men tenker mer klart ihvertfall. Så ringer i morgen.

Foreldrene ønsker jeg ikke å snakke med selv uten å utdype det noe mer (da vil det bli lett for evt bekjente å skjønne hvem det er snakk om).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og SFX: Takk :) Ja, det er der vi er nå egentlig, jeg må finne ut hva som funker for oss, og jeg lærer for hver gang :) Så får poeng være poeng frem til vi knekker koden. Det stevnet vi har gjort det best på til nå var cup og uoffisielt (som jo gjorde at nervene mine var mindre), MEN, da gikk påmeldingsfristen ut når stevnet startet kl 1800, vi kjørte inn på plassen 1758 og meldte på, og var klar til fellesdekk 5 minutt etterpå :P Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ringe i morgen i såfall. Vil helst sende det skriftlig, men som du og Line sier så er det bedre å ringe for å snakke med dem.. Jeg verger meg ikke for å kontakte dem, det er jo ungen jeg er bekymret for, ikke foreldrene. Ble litt satt ut her i sta, men tenker mer klart ihvertfall. Så ringer i morgen.

Foreldrene ønsker jeg ikke å snakke med selv uten å utdype det noe mer (da vil det bli lett for evt bekjente å skjønne hvem det er snakk om).

Det er helt greit å ikke ønske å involvere foreldrene ja :) Det er litt annerledes for meg, jeg jobber i voksenpsykiatri og sender da bekymringsmeldinger på mine pasienters barn når det er aktuelt, så jeg må forsøke å ha de med på laget for å fortsatt kunne ha en terapeutisk relasjon til moren eller faren som da er min pasient. Men får jeg ikke den voksne med på laget sender jeg selvsagt uansett, så får det fikses i etterkant. Nå høres dette ut som det skjer ofte da, og det gjør det heldigvis ikke, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Skolissene på turskoene røk i dag, så nå har jeg kjøpt nye på eBay. Etter Siris skolisse-fadese tidligere i år, bestilte jeg to pakker, da jeg var usikker på om det var en eller to lisser i hver pakke. Det kom på 12 kroner for to pakker med lilla skolisser.

I HEART eBay!

Jeg er sååå glad for at mine erfaringer kan komme andre til gode :D.

Nå spiser jeg moreller. De var kjempedyre, men vanvittig gode :heart:

Ååååååå, misunnelig *sikle*

Det var kanskje litt i overkant å trekke på seg strømpebukse og lue for en liten joggetur, for det ble godt og varmt etter hvert. Også innser jeg at jeg kanskje burde kjøpe nye joggesko, for jeg blir ikke kvitt den vannblemma under fotbuen (nei, jeg er ikke plattfot - har i alle fall aldri vært det før liksom *ler*) - det er noe som ikke er helt som det skal i alle fall... Vi hadde nok en gang følge av de selskapssyke sauene og hesten som går på beite "borti der" - og nå stoppet jeg opp for å hilse på hesten. Han (eller hun?) brydde seg katten i den der sorte saken som jumpet rundt og bjeffet - han ville bare kose, han :wub:. Sauene stod pent i bakgrunnen og lurte nok fælt på hva den der rare, vokale saken var for noe, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det natta her i heimen :ahappy: Spist deilig hjemmelaget pasta carbonara, og sjokolade mens jeg så på Game of Thrones :ahappy: Ellers har jeg tilbragt dagen ute i solen, matet duer, ender og måker mens jeg spiste jordbær i lag med Blondie :ahappy: Fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere i denne settingen:

En dommer skal reise til et annet land for å dømme raen h*n er spesialist på og driver oppdrett av selv.
Det kommer hunder fra andre land også, og det kommer hunder fra denne dommerens eget oppdrettt som vedkommende skal dømme.

Blir ikke det litt feil? Eller er jeg bare teit nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere i denne settingen:

En dommer skal reise til et annet land for å dømme raen h*n er spesialist på og driver oppdrett av selv.

Det kommer hunder fra andre land også, og det kommer hunder fra denne dommerens eget oppdrettt som vedkommende skal dømme.

Blir ikke det litt feil? Eller er jeg bare teit nå? :P

Det blir selvsagt helt feil. Det er dessverre ikke forbudt å stille sin hund for egen oppdretter (det burde vel strengt tatt være det), men alle oppdrettere som også dømmer egen rase bør si klart fra til sine valpekjøpere at de IKKE vil dømme avkom fra eget oppdrett. Jeg husker at "våre" spesialdommeren var veldig klare på det overfor sine valpekjøpere - og det skjedde vel til og med at de nektet å bedømme avkom som kom på utstilling (mener de fikk klar beskjed om å hute seg hjem *ler*).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og SFX: Takk :) Ja, det er der vi er nå egentlig, jeg må finne ut hva som funker for oss, og jeg lærer for hver gang :) Så får poeng være poeng frem til vi knekker koden. Det stevnet vi har gjort det best på til nå var cup og uoffisielt (som jo gjorde at nervene mine var mindre), MEN, da gikk påmeldingsfristen ut når stevnet startet kl 1800, vi kjørte inn på plassen 1758 og meldte på, og var klar til fellesdekk 5 minutt etterpå :P Hehe.

Det fine med LP er at en kan konkurrere med seg selv og sette seg sine egne mål. Få poeng på en øvelsen, få bedre poeng på den øvelsen, få til en øvelse, få poeng på alle øvelser og sølvmerket, få mer enn 100 poeng, slå en border collie :D

Jeg er sååå glad for at mine erfaringer kan komme andre til gode :D.

Hva skulle vi gjort uten sonen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Noomi fått sprøyta si, og hun var kjempeflink som vanlig. :) Og hun kommer løpende på kjøkkenet når jeg starter å gjøre klar sprøyta, så hun har heldigvis bare positive assosiasjoner med å bli stukket. Da får man nemlig TO godiser. En under stikking, og en etterpå. :aww:

Og så skjønner jeg ikke hva AnetteH har så mye i mot hårsveisen min! :o Den har funka i 5 år den. :P Jeg har hørt noen rykter om at jeg burde bytte hårsveis, men jeg måtte poengtere at menn kommer i den alderen at det funker ikke med så mange andre sveiser. :lol: Jeg nekter å starte med hentesveis nemlig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt helt feil. Det er dessverre ikke forbudt å stille sin hund for egen oppdretter (det burde vel strengt tatt være det), men alle oppdrettere som også dømmer egen rase bør si klart fra til sine valpekjøpere at de IKKE vil dømme avkom fra eget oppdrett. Jeg husker at "våre" spesialdommeren var veldig klare på det overfor sine valpekjøpere - og det skjedde vel til og med at de nektet å bedømme avkom som kom på utstilling (mener de fikk klar beskjed om å hute seg hjem *ler*).

Fikk vite at det var snakk om to valper. Da er det jo ikke helt det samme, så greit nok når det nå er blitt godtatt på forhånd. Men fra nå av.... :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med LP er at en kan konkurrere med seg selv og sette seg sine egne mål. Få poeng på en øvelsen, få bedre poeng på den øvelsen, få til en øvelse, få poeng på alle øvelser og sølvmerket, få mer enn 100 poeng, slå en border collie :D

Mhm :) Så langt har vi nådd alle målene våre uten om 1, å få over 100 poeng. Ellers har vi gått for flere øvelser med poeng enn uten, ikke komme sist (disse to har vi klart på begge våre offisielle stevner!), og å få til øvelser som gikk til ******* sist :D

Slå en border collie burde jeg ha, men har enda ikke gått i samme klasse som en! Jeg klarte å slå en terv da, det telles og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å trene på kurs når bikkja går prefekt fot, har perfekte sitter og ståer og vendinger, skulle bare hatt litt raskere dekk.. Men å se han holde fult fokus på meg selvom han har en han er meget skeptisk til en hund bortenfor er bare herlig.. Også logret han gjennom hele økta også :wub: godgutten min det! :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...