Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Ha ha. Nei. Det gjør jeg ikke. Selv om jeg reagerer om folk kaller meg Nirm også. Bare spør Pippin&Symra. :lol:

Men kanskje jeg skulle bytta navn til Nirm. :P

Ah, ok, bra, da fikk jeg "det ut av hodet" :P Men når jeg tenker meg om virker det jo som navnebyttet ligger bakover i tid, ergo er kanskje ikke Nirm så logisk :P

Snur meg titt og ofte når noen bruker navnet på bikkja mi i butikker, etter Harry Potter har jo Luna eksplodert som navn på småjenter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Ah, ok, bra, da fikk jeg "det ut av hodet" :P Men når jeg tenker meg om virker det jo som navnebyttet ligger bakover i tid, ergo er kanskje ikke Nirm så logisk :P

Snur meg titt og ofte når noen bruker navnet på bikkja mi i butikker, etter Harry Potter har jo Luna eksplodert som navn på småjenter :P

He he. Nå er Nirm såpass sjeldent hundenavn, at jeg slipper å reagere på at andre roper det. Med jeg hørte plutselig bare "Nirm" på WW i 2008, og snudde meg automatisk da. :lol: Da man vet man har hengt her for lenge.... :P

Navnebyttet i RL ligger noen år tilbake ja. Det må vel være sånn i 2004ish jeg skifta fornavn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffinert måte å skryte av størrelsen på :lol:.

:P

Nå trenger man ikke noe kjempebåt for ikke å komme under kanalbrua mellem Tønsberg og Nøtterøy. Og ikke er vår båt sååå stor heller - hvertfall føltes det ikke sånn da det kom en 65 fot Princess i havna. Herre gud for et drog :o

Har hoppet over masse sider, for det går ikke an å følge med her om man er uten nett i noen dager. Ice virker nemlig ikke i Tønsberg av en eller annen grunn. De skryter jo av at de har dekning langt til sjøs, til fjells og langt inni skauen, men Tønsberg sentrum virker det ikke. Uansett har vi kost oss. Ikke det beste været, men det gjør ikke så mye når man har hyggelig selskap :D Gleder meg allerede til helgen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det rart med bare en hund i hus. Mocca er så stille og rar inne, ikke noe sutring om at det skal skje noe hele tiden. Og på tur titter hun rundt seg, kanskje Indiana kommer etter? Og ikke har hun spist siden Indiana forlot oss heller. Tror virkelig hun sørger.

Rart, veldig rart, er det her nå...

Uff... du er liksom Tøfflus med alle myndene du. Du skal ha et helt kobbel, ellers er det liksom ikke deg.

Men nå har du mistet alle hundene du hadde da jeg ble kjent med deg og vi gikk turer sammen. :(:console:

Kan jeg spørre om Mocca skal avles på, så du kanskje har utsikter til valp der?

Stakkars lille, håper det går bedre med henne snart!

Dette har vært den lengste dagen på veldig lenge. Herregud. Bare 1 time til leggetid heldigvis, halleluja.

:console:

... er jeg så glad for at babyen har sovet godt akkurat nå som jeg trengte det mest. Vært litt dårlig idag. Så sengen om en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten dro på Lure coursing-trening i dag vi. Det er et års tid siden sist Felix løp, men han har ikke glemt det gitt. Allerede på parkeringa (som man ikke kunne se løpsplassen fra) skjønte han hva som skulle skje og begynte å gire seg opp. Selv med mange nykommere til sporten tror jeg Felix fremdeles er den som lager mest bråk ved banen. Man får med seg vår tilstedeværelse for å si det sånn...

Blaze fikk være med å se på og syntes det var litt urettferdig at han ikke fikk løpe etter alle felixene der ute :P

Det var også en thai ridgeback der i dag, kjempestilig hund!

 

Nå ligger gutta til lading mens jeg og kjæresten venter på nybakte brød og fylte ostehorn  :ahappy:  Han er flink denne kjæresten min altså!

 

Også er jeg spent på hvordan det har gått med trøndersonisene på Levanger i dag?

Jeg så deg -_- :lol: og jeg synes ikke felix bråka mer enn de andre.. Det var jo hylekor hver gang filla gikk :lol:

Og pinnedyra mine har også vært på lc trening i dag og til og me lille blonde skjønte hva hun skulle.. Rovdyret mitt gikk bare bedre og bedre, så nå er vi ikke langt unna til at hun skal begynne me parløp :D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaaang helg og dag...!

Familiebesøk med opplegg torsdag, fredag og lørdag, og i dag var det opp kl 0615 for å dra på LP-stevne. Jeg og malamuten møtte opp i goood tid. Veldig god tid, stevnet begynte ikke før 1000, vi trodde det var 0900 :lol: Så jadda..

Jeg sa det til malamuten i går kveld, at Thorvald er dritsliten allerede for et par dager sida, og han er jo ikke den med mest futt i fra før av, så det ble spennende dette :P I tillegg er bilen vår syk og kan ikke dra på langtur, så jeg fikk sitte på med malamuten, men det ble jo en ekstra stressfaktor for Thorvaldsen som istedenfor å sove som han gjør i vår bil satt han pesa og stressa i baksetet nesten hele veien til Levanger :/ Og når vi da var en time for tidlig var det jo dråpen :lol:

Jaja. Selve konkurransen. Tannvisning gikk supert, topp poeng der. Fellesdekk var jeg spent på, han brøyt i selbu, men lå på cupen tirsdag, oog lå i dag :D Litt snusete og urolig, og hjertet gikk i halsen når den ene hunden reiste seg og spurta til eier, men Thorvald lå så vi fikk tilslutt 8 :D

...resten trenger vi ikke snakke om :lol: Neida. Men han var rett og slett sliten, og ikke bare litt heller. Og jeg må lære meg å rett og slett nesten ikke ta ham ut før vi skal inn, for jeg sliter ham helt ut :/ Lineføring ok, dekk fra holdt 0 (pga knot og rot i starten, men selve momentet gjorde han fint), fin innkalling (dobbeltkommando, ellers knall øvelse sa dommer), stå under marsj ok (stoppet litt tregt, ellers bra), hopp over hinder og avstand ble null. Kjipt :( Men han skrudde seg helt av, helt pumpet stakkar :/

Thorvald mente at dette kunne bli ny utgangsstilling:

321300_10152861978650341_1372243692_n.jp

Så ja... Dette er illustrasjonsfoto fra etterpå, men han gjorde dette i ringen og. Godt han er søt :lol:

Totalen ble 98 poeng, hadde håpet i det lengste å komme over 100 før vi startet, men etterpå ble 98 mer enn jeg trodde :P Jaja. Kjipt å være sååå nære da, men da får det bli neste gangs mål :)

Vi ble ikke sist i klassen heller, så da er dagen godkjent, hihi :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Nå er Nirm såpass sjeldent hundenavn, at jeg slipper å reagere på at andre roper det. Med jeg hørte plutselig bare "Nirm" på WW i 2008, og snudde meg automatisk da. :lol: Da man vet man har hengt her for lenge.... :P

:icon_redface: Jeg husket ikke hva du het til fornavn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ren abstinens har jeg bestilt meg en forstørrelse av dette

8731474801_46f1bbfc54_c.jpg

til å ha på veggen….jaggu meg tar det på lommeboka å savne hundene sine…… tenker snart ikke på annet enn hund…..(og mann og barn -men de kan jeg snakke med på tlf…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra lesesalen. Fikk gjort alt jeg hadde planer om å gjøre i dag, så nå kan jeg gjøre hva jeg vil i kveld med god samvittighet! Først skal jeg spise middag som står og lager seg selv nå (fiskekaker og grønnsaksmos), så skal jeg ut i sola en tur med Geo, og så skal jeg ikke gjøre noe som helst fram til sengetid. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damdidam

Nå har jeg nesten rydda ferdig gangen og skyvedørsgarderoben med alt hunderælet i, slik at flytteesker og sekker kan settes rett ut dit. Står allerede ti Clas Ohlssonesker langs den ene veggen, men det er jo bare en dråpe i havet, ser jeg. Nå skal jeg ta med russen på trillebårtur med søplesekker med søppel. I alt 12 sekker med bare søppel hittil. Merker at alt dette flyttesnakket kanskje er sånn passe interessant for andre :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en lang og deilig tur :-) Ble litt lengre enn planlagt, for ante ikke hvor jeg gikk. Møtte en dame som syntes Casper var kjekk, og vi begynte å skravle, og jeg lurte på om det var noen andre turmuligheter enn å bare gå frem og tilbake. Og det var det, så da fortalte hun om forskjellige nye veier, hvor Lillehammers store kunstner bodde (hvem nå det er, men hun heter visst det samme som meg.). Forsto ikke alt da, er ikke så god på dialekt. Men tror jeg fikk nikket og ledd på riktige tidspunkter.

Så også en katt i et tre, og en skjære som drev og ertet livet av den, komisk syn, katten hadde ikke sjans til å ta igjen der den satt på tynne grener, må si jeg heiet litt på skjæra der altså, kattene har godt av å få igjen. Ikke var det noe reir der eller noe, var helt tydelig at skjæra rett og slett ærtet for å være slem :lol:

aa749698bb2611e2aaa822000a1fb0dd_7.jpg

285cd0b0bb2811e2908222000a9f146a_7.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I ren abstinens har jeg bestilt meg en forstørrelse av dette

8731474801_46f1bbfc54_c.jpg

til å ha på veggen….jaggu meg tar det på lommeboka å savne hundene sine…… tenker snart ikke på annet enn hund…..(og mann og barn -men de kan jeg snakke med på tlf…)

Fine irske :wub:

Laaaang helg og dag...!

Familiebesøk med opplegg torsdag, fredag og lørdag, og i dag var det opp kl 0615 for å dra på LP-stevne. Jeg og malamuten møtte opp i goood tid. Veldig god tid, stevnet begynte ikke før 1000, vi trodde det var 0900 :lol: Så jadda..

Jeg sa det til malamuten i går kveld, at Thorvald er dritsliten allerede for et par dager sida, og han er jo ikke den med mest futt i fra før av, så det ble spennende dette :P I tillegg er bilen vår syk og kan ikke dra på langtur, så jeg fikk sitte på med malamuten, men det ble jo en ekstra stressfaktor for Thorvaldsen som istedenfor å sove som han gjør i vår bil satt han pesa og stressa i baksetet nesten hele veien til Levanger :/ Og når vi da var en time for tidlig var det jo dråpen :lol:

Jaja. Selve konkurransen. Tannvisning gikk supert, topp poeng der. Fellesdekk var jeg spent på, han brøyt i selbu, men lå på cupen tirsdag, oog lå i dag :D Litt snusete og urolig, og hjertet gikk i halsen når den ene hunden reiste seg og spurta til eier, men Thorvald lå så vi fikk tilslutt 8 :D

...resten trenger vi ikke snakke om :lol: Neida. Men han var rett og slett sliten, og ikke bare litt heller. Og jeg må lære meg å rett og slett nesten ikke ta ham ut før vi skal inn, for jeg sliter ham helt ut :/ Lineføring ok, dekk fra holdt 0 (pga knot og rot i starten, men selve momentet gjorde han fint), fin innkalling (dobbeltkommando, ellers knall øvelse sa dommer), stå under marsj ok (stoppet litt tregt, ellers bra), hopp over hinder og avstand ble null. Kjipt :( Men han skrudde seg helt av, helt pumpet stakkar :/

Thorvald mente at dette kunne bli ny utgangsstilling:321300_10152861978650341_1372243692_n.jp

Så ja... Dette er illustrasjonsfoto fra etterpå, men han gjorde dette i ringen og. Godt han er søt :lol:

Totalen ble 98 poeng, hadde håpet i det lengste å komme over 100 før vi startet, men etterpå ble 98 mer enn jeg trodde :P Jaja. Kjipt å være sååå nære da, men da får det bli neste gangs mål :)

Vi ble ikke sist i klassen heller, så da er dagen godkjent, hihi :D

Syns dere er flinke og tøffe jeg! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Jaja. Selve konkurransen. Tannvisning gikk supert, topp poeng der. Fellesdekk var jeg spent på, han brøyt i selbu, men lå på cupen tirsdag, oog lå i dag :D Litt snusete og urolig, og hjertet gikk i halsen når den ene hunden reiste seg og spurta til eier, men Thorvald lå så vi fikk tilslutt 8 :D

...resten trenger vi ikke snakke om :lol: Neida. Men han var rett og slett sliten, og ikke bare litt heller. Og jeg må lære meg å rett og slett nesten ikke ta ham ut før vi skal inn, for jeg sliter ham helt ut :/ Lineføring ok, dekk fra holdt 0 (pga knot og rot i starten, men selve momentet gjorde han fint), fin innkalling (dobbeltkommando, ellers knall øvelse sa dommer), stå under marsj ok (stoppet litt tregt, ellers bra), hopp over hinder og avstand ble null. Kjipt :( Men han skrudde seg helt av, helt pumpet stakkar :/

Thorvald mente at dette kunne bli ny utgangsstilling:

321300_10152861978650341_1372243692_n.jp

Så ja... Dette er illustrasjonsfoto fra etterpå, men han gjorde dette i ringen og. Godt han er søt :lol:

Totalen ble 98 poeng, hadde håpet i det lengste å komme over 100 før vi startet, men etterpå ble 98 mer enn jeg trodde :P Jaja. Kjipt å være sååå nære da, men da får det bli neste gangs mål :)

Vi ble ikke sist i klassen heller, så da er dagen godkjent, hihi :D

Thorvald var jo bare til å spise opp da! Fining. :ahappy: Syns som Christine at dere er både tøffe og flinke. Det er mye som skal læres, og jeg tror nok helt klart du når målene før du tror det selv. :)

Det er så motiverende å se på lp-stevner, og jeg har storkost meg ringside i dag. Kjempesynd at vi 1. mangler litt detaljer før vi er startklare og 2. jeg er blakk og har bare råd til sporprøven vi skal gå i juni. Kunne tenkt meg rally-lp på Rødde sist i mai, men men. Ekstra morsomt var det at en i treningsgjengen fikk opprykk til elite i dag. Det kom veldig overraskende på henne kan man si, hun som håpet på at det holdt til en 2.premie. Jeg unner henne virkelig det opprykket, og jeg må vel innrømme jeg ble en smule fuktig i øyekroken. *kremt*

Akkurat nå forsøker jeg å konsentrere meg om eksamenslesing, men syns det er vanskelig. Nå kan jeg ikke skylde på unghund med lopper i blodet som forstyrrer heller, for hun fikk nemlig sin første sykkeltur i kveld og ligger strak ut på sofaen og snorksover. Hun var så flink at jeg lurer på om TJ har tjuvsyklet med henne eller noe. Hun løp med perfekt avstand til sykkelen, travet pent og trakk ikke skeivt. Herlig! Merker og at jeg har blitt i mye bedre form siden i fjor, for jeg klarte å sykle opp ALLE bakkene! Det klarte jeg overhodet ikke i fjor sommer/høst!

Nei, eksamen var det ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten etter treningsøkt! Nå skal jeg inn i fitnesstråden for å skryte :D

Jeg fant forøvrig ut at jeg var MYE mykere enn jeg egentlig trodde. Jeg tror jeg aldri har vært skikkelig varm når jeg har tøyet før, så nå kom mitt virkelige potensiale frem. Gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hagefolk: Jeg har en diger, rusten jerngryte stående her, og tenker at den burde jeg sikkert satt noen blomster eller en busk eller noe i, så kan den være litt mer til pynt og litt mindre til sjenanse. Noen forslag til noe som kan stappes oppi der og klarer seg selv? Kan slå noen hull i bunnen så den ikke drukner, da. Jeg har ikke grønne fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ren abstinens har jeg bestilt meg en forstørrelse av dette

*klippe*

til å ha på veggen….jaggu meg tar det på lommeboka å savne hundene sine…… tenker snart ikke på annet enn hund…..(og mann og barn -men de kan jeg snakke med på tlf…)

:hug: Det skjønner jeg godt!

Nå er eldste i sengen og da er hun plutselig veldig søt og god igjen. Idag, med forkjølet mamma og øsregn ute = ikke fult så søt. Gruer meg allerede til 17 mai -> pinse. Hele 5 dager fri fra barnehagen... Grøss. Jeg håper inderlig at jeg er frisk til da, og at det er fint vær ute... Ute = slitent barn = mindre tull :lol:

Nå skal jeg drikke opp kaffe mokkaen min, sette på en søt koselig film og kose med babyen på fanget. Så lage mat, så er det seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hagefolk: Jeg har en diger, rusten jerngryte stående her, og tenker at den burde jeg sikkert satt noen blomster eller en busk eller noe i, så kan den være litt mer til pynt og litt mindre til sjenanse. Noen forslag til noe som kan stappes oppi der og klarer seg selv? Kan slå noen hull i bunnen så den ikke drukner, da. Jeg har ikke grønne fingre!

Hvis du kan gi dem en skvett vann av og til så kan du ha hva som helst av sommerblomster der. Jeg foreslår at du kjøper ferdige planter så sent på våren, ellers må du vente halve sommeren på at de blomstrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...