Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!

Anette
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

De var tom for den nye stratosen på Rimi :( Tror alle likte den.. Det var MASSE igjen av M'sjokoladen, men den fristet ikke. Jeg ville ha med nonstop greier inni :aww: Så da ble det heller en fun light :D

Jeg kjøpte den med M i dag, fant ut av at det var mer valutta for pengene :lol: mer kalorier til samme pris som stratosen.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte handle på coop i dag jeg, selv om jeg foretrekker Rimi. Rimi har sånn "bli-tjukk"-tilbud hvor jeg får med gratis stratos med smarties hvis jeg kjøper vanlig stratos.

Kunne nesten ikke kjøpe en stratos til :( ( Den vanlige er jeg flink og tar med på jobb så andre kan bli tjukke sammen med meg! :D Men det hjelper ikke når jeg spiser smarties-stratosen selv.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var tom for den nye stratosen på Rimi :( Tror alle likte den.. Det var MASSE igjen av M'sjokoladen, men den fristet ikke. Jeg ville ha med nonstop greier inni :aww: Så da ble det heller en fun light :D

Utsolgt her og, så det ble Helnøtt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Du vet du er bikkje menneske når.

Jeg snakket også med mammaen din på Letohallen. HUn måtte fortelle om datteren som også hadde en slik hund, men hun hadde ikke sett den i svart før (jeg hadde Shy) :lol:

Syns du skal ta en innføring i AK farge hos mammen din :teehe:

Ja jeg fikk koselig hilsen :D Syntes det var litt morsomt. :ahappy: Det må jeg nesten gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nå søt :wub: spiste frokost på tur, og Casper ville gjerne ha litt av min! Møtte en fluffy liten sheltievalp på tur i dag, guuud så søt! Har møtt ham en gang før, og da var han skeptisk til Casper. Men denne gangen husket han tydeligvis at Casper var en grei kar, så nå var han kjempetøff :D Og Casper sto bare helt rolig og lot ham holde på, noen ganger blir jeg så stolt altså. Også tenker jeg at egentlig trenger jeg ikke være valpesyk i det hele tatt, for Casper er jo gullesøt selv, og tisser ikke inne.

e0ff6376ba6511e2866422000a1f9c90_7.jpg

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den med M i dag, fant ut av at det var mer valutta for pengene :lol: mer kalorier til samme pris som stratosen.

Hahaha :lol: Mer kalorier for pengene! :D

Utsolgt her og, så det ble Helnøtt :D

Skulle jo bare kjøpt M'en selv, jeg kommer til å angre i morgen når jeg ikke har noe sjokolade og har søtsug. Har tross alt holdt hele uken uten snop :aww: Men så kommer en venninne over nå, og hun ville ikke ha sjokolade for hun har ikke vært flink til å la snopet være denne uken :lol: Da kunne ikke jeg være slem å spise sjokolade fremfor henne :P

Nå står jeg mellom disse filmene i kveld. Venninnen min ville se noe drama/thriller film, som gir deg litt mer sånn "tenke over livet" følelse enn hva alle de typiske hollywoodfilmene gjør :P Noen anbefalinger?

The Artist

The Boy in the striped Pyjamas

Seven Pounds

Upstream Color

Også valgte jeg ut Mama bare fordi sonen har pratet mye om den i det siste, selv om det ikke er drama :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo bare kjøpt M'en selv, jeg kommer til å angre i morgen når jeg ikke har noe sjokolade og har søtsug. Har tross alt holdt hele uken uten snop :aww: Men så kommer en venninne over nå, og hun ville ikke ha sjokolade for hun har ikke vært flink til å la snopet være denne uken :lol: Da kunne ikke jeg være slem å spise sjokolade fremfor henne :P

Nå står jeg mellom disse filmene i kveld. Venninnen min ville se noe drama/thriller film, som gir deg litt mer sånn "tenke over livet" følelse enn hva alle de typiske hollywoodfilmene gjør :P Noen anbefalinger?

The Artist

Seven Pounds

Upstream Color

Også valgte jeg ut Mama bare fordi sonen har pratet mye om den i det siste, selv om det ikke er drama :P

Jeg tror the boy in the striped pyjamas er veldig bra, har lyst til å se den selv. En annen jeg har skikkelig lyst til å se er beasts of the southern wild, tror også den faller i litt samme kategori, bare at den er litt særere. http://www.imdb.com/title/tt2125435/?ref_=sr_1

Mama har jeg også lyst til å se, men tør ikke når jeg er alene altså.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

The Artist

Seven Pounds

Upstream Color

Lenge siden jeg så "The boy in the striped pyjamas", men husker det som en fin og veldig trist film. Verdt å se mener jeg :)

Edit: Retta opp i quoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror the boy in the striped pyjamas er veldig bra, har lyst til å se den selv. En annen jeg har skikkelig lyst til å se er beasts of the southern wild, tror også den faller i litt samme kategori, bare at den er litt særere. http://www.imdb.com/title/tt2125435/?ref_=sr_1

Mama har jeg også lyst til å se, men tør ikke når jeg er alene altså.

The boy in the striped pyjamas er vel mer sånn krigens-dager film? eller am I wrong? :P Beasts of the southern wild er veldig spesiell, imaginær barneverden man entrer uten konkret "message" utover å bare ta vare på fantasien og "leve ut barnet i seg" :) Den har mye elementer av fantasy i seg, uten at den direkte er fantasy (for jeg hæres ikke fantasy, men syntes BOTSW var vakker!). Beskjeden er vel sånn ca: ikke vær conformist men gå din egen vei - den man ønsker selv innerst inne. Den er "tenke over livet" uten at den er "gi deg dårlig samvittighet over alt det vonde i verden" slik som schindlers liste og diverse er :P

Nå erre lørdagstaco! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The boy in the striped pyjamas er vel mer sånn krigens-dager film? eller am I wrong? :P Beasts of the southern wild er veldig spesiell, imaginær barneverden man entrer uten konkret "message" utover å bare ta vare på fantasien og "leve ut barnet i seg" :) Den har mye elementer av fantasy i seg, uten at den direkte er fantasy (for jeg hæres ikke fantasy, men syntes BOTSW var vakker!). Beskjeden er vel sånn ca: ikke vær conformist men gå din egen vei - den man ønsker selv innerst inne. Den er "tenke over livet" uten at den er "gi deg dårlig samvittighet over alt det vonde i verden" slik som schindlers liste og diverse er :P

Nå erre lørdagstaco! :D

Ja, er en gutt i en konsentrasjonsleir som blir venn med en gutt utenfor, og den gutten tror han har på seg pysjamas, men det er jo en fangedrakt. Så vidt jeg husker (har ikke sett den.)

Tror beasts of er en type film jeg liker, har det på følelsen iallefall. Selv om jeg ikke vet noe om den så får den meg til å tenke på Terry Giliams tideland, digger den filmen, anbefales. Men den er skikkelig rar... og handler sånn sett ikke om noe spesielt. http://www.imdb.com/title/tt0410764/

"Because of the actions of her irresponsible parents, a young girl is left alone on a decrepit country estate and survives inside her fantastic imagination."

Fin, ekkel, rar, morsom, alt på en gang egentlig. Er en sånn film det og er best å bare se, istedenfor å lese for mye om den på forhånd.

Apropos film, sett Hanna? Digger den altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ja altså jeg har jo lovd de det jo :P

:lol::geek:

:lol:

Da jeg kom inn fra hagen var jeg veldig tørst, og så fant jeg pils i kjøleskapet. Det var veldig godt! Jeg bøtta innpå og glemte at det var øl.

Å Rosenborg, å Rosenborg, er Trondheims fotballag! e030.gif

:lol:

Willy er rar... Når jeg sitter i sofaen her og har all verdens plass rundt meg, da skal han ligge på kjøkkenet eller ute i gangen. MEN - når jeg setter meg i godstolen på den andre stua DA skal han faktisk ligge i fanget. Det er jo helt naturlig, selvsagt... Det er god plass til Willy og kjerringa i en stol, liksom...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lykkeønsker.

Ikke hørt noe. Helt ærlig, trur jeg ikke jeg kommer til det heller. Egentlig føler jeg meg mest som en dust som overhode kunne ha en tanke om at det kunne kanskje rette seg bittelitt etter alle disse årene hvor de aldri har tatt kontakt... Har både en bror og en søster, men kompliserte familieforhold gjør at jeg er den midterste av to helsøsken (de er mine halvsøsken). Og det har vel kanskje noe å si?

Ja ja. Man velger ikke familie... Men nå har jeg forsøkt både med min bror og min søster, så da er det jo opp til de resten.

Usj, du har vært raus. Så dårlig av dem! :hug:

Fy søren så deilig det har vært idag med skikkelig sommertemperaturer :)

Hæ? Hvor har du vært i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :( Har brukt opp gratistimene mine på spotify så nå er jeg dømt til det som ligger på dataen min... og det er backstreet boys og ricky martin, er ikke helt i humør til det nå ass... kanskje etter en gin & tonic til, men ikke enda.... (ikke for at jeg ikke elsker dem da, for det gjør jeg, men har hørt på så mye i det siste. For nå har jeg nemlig endelig kommet i den alderen der jeg kan høre på dette uten å være skamfull, var noen år der det ikke ville vært stuerent. Men nå føler jeg meg liksom gammel nok til å drite i musikk-imaget mitt. Dessuten føler jeg at det er så mye sisters of mercy og sånn innimellom at jeg ikke fremstår helt fjortis heller. Omg! Nå holder det her, slutt å skriv! Husker ikke om jeg skriver inne i en parantes her heller, avslutter med en da, for å være sikker.)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, edru igjen. Easy come, easy go. :P

Hva har jeg gjort for noe galt siden jeg har stavekontroll alle steder jeg skriver på laptopen min? I eposten til og med. Finner ikke noe sted jeg liksom skal ha haket av heller. Ikke at jeg har haket av noe sted. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, du har vært raus. Så dårlig av dem! :hug:

Hæ? Hvor har du vært i dag?

Takk. Det er litt sårt at man ikke går overens med familie. Men er egentlig ikke overrasket. Men jeg aner jo ikke hva som er fortalt til de etc. Men men. Det ligger nok mye her som jeg ikke vet om og.

Og så synes jeg folk kunne kledd på seg før de gikk i vaskekjelleren. :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Aha, takk for utfyllende svar! Kanskje jeg skal prøve ut dibaq da, gir diverse brusk som tygg så det burde gå fint. Eller prøve med farmina. Dyrere for, men man gir vel kanskje mindre mengder av det? Valpen her vokste enormt fort på vom, men vet jo ikke om det var pga. maten eller tilfeldig, valper vokser jo fort. Var såpass at hundeluftere i nabolaget kommenterte på veksten 😅
    • Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...