Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Sånt går vel fort over? De klørne gror jo helt fryktelig, så i løpet av et par dager bør det vel være greit..?

Jepp! :)

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Nååå kjenner jeg nervene kommer før muntlig i morgen. Derfor skal vi i parken og drikke og øve oss... jeg og et par fra klassen. Får se hvor mye øving det blir. Men jeg tenker at det jeg ikke kan nå, kan jeg ikke i morgen heller.... til en viss grad iallefall... uuugh!

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Noen her som skal på Rudskogen, Gatebil i år? :) Eller som pleier være der?

Nei, men jeg vurderer og vil :P
Skrevet

*vurdere fettransplantasjon fra lupin til calle* Lulu er "litt" i overkant gitt, og det merkes innmari godt når han trekker i båndet, og calle kunne vel fint fått et kg eller så av han. *flire* Fiiiine sjokomonsteret. :wub:

• Like 1
Skrevet

I går var jeg bedt i navnefest for niesen til kjæresten, men fordi jeg skulle jobbe måtte jeg melde avbud. Og så viser det seg at broren til typen og hans samboer giftet seg på fredag, og at festen var ett overaskelsesbryllup også. :o Sykt bittert å gå glipp av!

Skrevet (endret)

Å, den hvite var pen. Betalte du 87 kr for den? :)

Betalte det det står i annonsen ja :) Tenkte meg en 50-lapp el. no i den duren.

Edit: Jeg syns den var veldig fin, men desverre bittelitt for liten.

Endret av Monica
Skrevet

Herregud. I dag våknet jeg ti på halv tolv. Det har jeg ikke gjort siden jeg var tenåring, tror jeg. Jeg var ute med Geo to ganger i natt, den siste gangen klokka sju. Jeg tenkte at det var i tidligste laget å stå opp, men jeg våkner jo seinest ni av meg selv, så jeg gadd ikke å sette på vekkeklokke. Jaja, nå fikk jeg sovet ut skikkelig i alle fall.

Har satt på en maskin med klær og spist frokost. Om et par timer skal jeg ta toget inn til Oslo for å besøke mormor og morfar. Før det skal jeg klippe plen, rusle en liten tur med Geo og ta en dusj. Jeg burde egentlig trent lydighet med ham, men han er ikke helt i form, så når det i tillegg er såpass varmt skal han få slippe. Jeg er ikke vant til at diaré varer i flere dager jeg, så nå er jeg litt i tvil om hva jeg burde gjøre videre. Det ene måltidet han fikk i går kastet han opp igjen, så med unntak av noen få godbiter i går formiddag har han ikke fått i seg mat siden fredag morgen. Han drikker nok vann, men er litt slappere enn normalt. Om det kommer av at han er litt sjuk eller om det er fordi han ikke har spist nok (han har spist mindre enn normalt hele uka) vet jeg ikke...

Æsj da. Fiskeboller/fiskepudding, fiskebollekraft og kokt ris. Zoolac hvis du har det. Og bruk fiskepudding/fiskeboller som godbiter. Mange små porsjoner pr dag. Alternativt kan kokt kyllingfilet brukes istedenfor fiskeboller/fiskepudding.

God bedring lille Geo!

Skrevet

Note to self: dyret fungerer ikke særlig godt i lydighet når jeg blir sint..

Ikke rart ting tar tid når ikke engang føreren klarer å lære seg ting :P

• Like 3
Skrevet

Ligger i hagen og gjør matte sammen med hundene. Sykt effektivt!

Haha, helt sikkert. :innocent:

Skrevet

Hadde jeg vært veldig flink nå, så hadde jeg hengslet av et vindu, skrapet bort maling og kitt, vasket grundig, lagt på ny kitt og malt vinduskarmene. Så flink er det noen som er. Tror jeg bare vasker det vinduet nå jeg, sommeren er lang. :P

For akkurat nå har jeg mer lyst til å ta med en full termokanne med kaffe og sette meg ut i hagen med krimboka mi igjen. Heggen dufter og fuglene synger, det må man jo nyte i fulle drag? (Men jeg skal vaske det vinduet først).

• Like 1
Skrevet

Tenkte på deg når jeg så kullet var på vei! ;)

De var ivrige de to, hannen er egentlig kjemisk kastrert, men det hjalp visst ikke :P

Jaaa :wub: Tenk en blanding av Thorvald og Ozzy! Kanskje litt vanskelig å få til da.. :huh:

Ble akutt valpesjuk!

Å :wub: De bør jo bli nusselige ja :)

Jaa :wub:

Skrevet

Tonje og Monica: har verken fiskeboller/pudding eller Zoolac e.l. i hus, men takk for tips. Har vanligvis pleid å fôre som normalt også går det over etter et par dager. Ikke at Geo har vært dårlig så mange ganger før, men. Nå har han hatt sjuttu siden mandag, fått mindre mat enn normalt og har fremdeles ikke noe særlig til matlyst. Ga ham en neve med tørrfôr i stad, det måtte han vurdere lenge om han skulle gidde å spise opp. Men så lenge han drikker godt klarer jeg ikke helt å bli bekymret. Men jeg vil jo at det skal gå over! Jaja. Nå er vi på vei til mormor og morfar. Kjenner jeg mormor rett kommer hun sikkert til å tilby ham både det ene og andre av magevennlig mat. :)

Skrevet

Jaaa :wub: Tenk en blanding av Thorvald og Ozzy! Kanskje litt vanskelig å få til da.. :huh:

Ble akutt valpesjuk!

Tja, kan prøve, men jeg veit ikke helt om det blir suksess :lol:

• Like 1
Skrevet

Betalte det det står i annonsen ja :) Tenkte meg en 50-lapp el. no i den duren.

Edit: Jeg syns den var veldig fin, men desverre bittelitt for liten.

Hvilken størrelse bruker du egentlig?

Skrevet

Hvilken størrelse bruker du egentlig?

Som regel M i bikiniunderdeler. Den hvite er solgt, men har fortsatt den blå, som vil passe en typisk S vil jeg tro :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...