Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Ja det ville jeg og... samtidig så er det skummelt å dele med en fremmed og, hvis man ikke går overens kan det bli kjedelig, hvis man er 5 så er det sikkert iallefall en man har noe til felles med :P men uansett, superfint sted, billig, nære skolen, og pent. Jeg hadde veldig lyst til å bo der, men som sagt gikk ikke det. Men jeg var jo heldig og fant et annet sted, og var veldig heldig med hun jeg delte med og.

Så længe man skal må dele soverom, da går det greit.. Jeg håber at finde noget, på et tidspunkt hvor Pajko også får være, men indtil jeg kender nogen så er det fint, han er hjemme hos mine forældre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg delte leilighet med 5 stykker da jeg bodde på Pentagon på Ås. I løpet av 6 månder, var alle sammen hjemme samtidig to ganger. :lol: Det var mer pes å dele leilighet med to stykker i Steinkjær, men det handler vel mest om hvem man havner sammen med. Ikke antallet bestandig...

Snusa litt på Finn.no nå, og det var mye DYRT der. :getlost: Men finner vel noe jeg overlever økonomisk til slutt. :P

Jeg delte lejlighed med to gutta, da jeg boede i Hurdal. Det var ikke altid lige moro, men sådan fik det være... Jeg overlevede :P Det er også min økonomi jeg er nødt til at tænke på... Det bliver for dyrt at bo alene i en lejlighed til 5000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått meg et nytt voksenpoeng i dag - kjøpt meg voksduker for første gang i mitt liv. Men mulig det blir minus, siden dukene er runde og vi har firkanta og avlangt bord. :lol: Men hey, de kosta 5 kr stk. Så kjøpte to jeg syntes hadde fine farger. :aww:

Også har jeg brukt opp det jeg hadde av plantejord og planta om mesteparten av såprosjektet mitt, noe gikk rett ut vinduet for var ikke alt som var likebra, men myyye hadde klart seg. Problemet nå er at jeg kun er sikker på hva som er gulrot og hva som er agurk. Resten får jeg vente og se på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ut gravlunden i praha og må si den ikke var noe for meg. Nå går jeg for noe lettere i senora peregrino, den håper jeg engasjerer litt mer og er litt mer lettlest. Om noen har tips til bøker i kategorien underholdene, kom med de! (Liker veldig godt bøkene til Helene Uri feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått meg et nytt voksenpoeng i dag - kjøpt meg voksduker for første gang i mitt liv. Men mulig det blir minus, siden dukene er runde og vi har firkanta og avlangt bord. :lol: Men hey, de kosta 5 kr stk. Så kjøpte to jeg syntes hadde fine farger. :aww:

Også har jeg brukt opp det jeg hadde av plantejord og planta om mesteparten av såprosjektet mitt, noe gikk rett ut vinduet for var ikke alt som var likebra, men myyye hadde klart seg. Problemet nå er at jeg kun er sikker på hva som er gulrot og hva som er agurk. Resten får jeg vente og se på. :lol:

Voksenpoengene dine er rÅsa og flyter rundt i rommet som bittebittesmå støvkorn. Med andre ord, de finnes ikke søte deg... skal du først ha voksenpoeng, så må du kjøpe riktige duker til riktige bord, og vite hva du har plantet. Søta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fiiin 17.mai! Vi dro inn til byen og vinka til kongen før vi dro på en pub. Og jaggu fant vi ikke et ledig bord og! Men de må ha putta no rart i cidern jeg drakk for jeg ble ganske på tipsy etter bare 2 stk! I alle dager.. Og det værste var at vi skulle til tanta til Håvard for å spise middag, så da var det bare å skjerpe seg gitt! :whistle:

Så ble det tilbake til byen etter det og så hjem igjen. Og mens jeg sto alene og venta på tbanen kommer det to unge gutter. Ser ut som de er fra india eller noe. Spør om jeg har hatt en fin feiring og greier. Blir jo nesten litt satt ut fordi nordmenn er jo aldri sånn liksom! :P Så spurte han om han fikk en klem før han dro på tbanen da.. "SURE!" sier jeg da.. Kleeeeeint :lol: Men det var hyggelig da.. Jeg får så mye (ofte rar ig tvilsom) oppmerksomhet fra folk når jeg går alene ute på byen. Vet ikke om jeg skal være begeistret for det eller ikke :P

Nå sitter jeg er da og ser MGP.. jupp.. Helt alene på en lørdagskveld! For et liv! Jeg har en banankake i ovnen da.. Aaaaner ikke hvordan den blir for det har jeg aldri lagd før. Har en mistanke om at jeg kommer til å le meg ihjel når jeg serpå den om 20 minutter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksenpoengene dine er rÅsa og flyter rundt i rommet som bittebittesmå støvkorn. Med andre ord, de finnes ikke søte deg... skal du først ha voksenpoeng, så må du kjøpe riktige duker til riktige bord, og vite hva du har plantet. Søta :lol:

:lol: Minus altså. Jaja... :lol: Vet hva jeg har plantet, bare husker ikke hva som er hva lenger :lol: Kanke huske aaaaalt da...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp :aww:

Ligger i sofaen med Issi og ser på historien om pi. Tror ikke jeg er i rett modus da jeg og t diskuterer alle fakta feil :-P

Slå den av med engang, du kommer til å skade deg om du ser den ferdig! :aww:

Første forsøk: Kinoen på Jessheim, jeg måtte på do under filmen. Det jeg så som ett trappetrinn var visst to, så jeg tråkket på kanten og tråkket over noe grusomt. Det var i januar, og jeg merker fortsatt at foten ikke er helt god

Andre forsøk: Hjemme i senga. Jeg skulle reise meg opp, men endte med å gå på trynet ut av senga

Tredje forsøk: I sofaen, med pcen kobla til tven. Jeg skulle reise meg opp og hente brus, jeg slo kneet rett i kanten på bordet og skvatt så mye at jeg slo tåa i bordbeinet i tillegg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå den av med engang, du kommer til å skade deg om du ser den ferdig! :aww:

Første forsøk: Kinoen på Jessheim, jeg måtte på do under filmen. Det jeg så som ett trappetrinn var visst to, så jeg tråkket på kanten og tråkket over noe grusomt. Det var i januar, og jeg merker fortsatt at foten ikke er helt god

Andre forsøk: Hjemme i senga. Jeg skulle reise meg opp, men endte med å gå på trynet ut av senga

Tredje forsøk: I sofaen, med pcen kobla til tven. Jeg skulle reise meg opp og hente brus, jeg slo kneet rett i kanten på bordet og skvatt så mye at jeg slo tåa i bordbeinet i tillegg

:lol:

hahahaha :P

Nå har vi kommet igjennom den :P Dog når jeg startet den endte den på badet og med :x

Nå ser jeg på MGP mens jeg lader kamera batterier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Det er ikke helt det samme å feire 17. mai på landet, altså, men fikk endelig skikkelig 17. mai-stemning da Ulla og jeg gikk morgenturen gjennom flere av byens parker kl. 6 i dag tidlig. Griller, spy og absurde mengder glasskår lå strødd, og jaggu lå det ikke et og annet menneske også. En staselig flosshatt med grillpølser langs bremmen sjanglet rundt og på vei hjem vil jeg anta, mens mennesket inni blåste i fløyta si, men det verste av alt var alle jentene som gikk fullstendig sanseløst drita rundt og alene i folketomme gater. I bunad. Jeg håper alle kom seg helskinnet hjem.

:heart: S

L O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kost meg skikkelig! Eller... først var jeg flink og leste til eksamen i 4-5 timer, men en god pause hver time (man må jo ha is, sol og hagekos!). Deretter syklet jeg avgårde hjemmefra (Sande), over hvittingen og over til gården vi har i Hvittingsrud (Holmestrand). Det er en helt perfekt tur! Supert turterreng med skogsvei, stier og skogsbilveier. Dessuten går det opp til orbergvann der hundene kan bade. Jeg syklet de første 5 kilomerterne og gikk de neste 10. Det blir noen gode høydemetere! Vi møtte som vanlig ingen folk eller dyr, noe jeg liker godt fordi jeg da kan gå litt i min egen verden med 3 hunder. Slenge med ned i en hvitveiseng, drikke litt fra bekken, jogge og gå om hverandre. 25+, sol og litt skyer - perfekt! På hvittingsrud var det grilling, bløtkake fra igår og avslappning. Jeg gleder meg til å ha kurs der til sommeren! Stabburet der folk kan overnatte har blitt SÅ fint :D

548393_10151611780251999_1838899053_n.jp

374207_10151611779321999_938257025_n.jpg

942683_10151611779971999_338081318_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må holde meg unna facebook resten av kvelden så jeg ikke får med meg noen spoilere fra sesongavsluttningen til Doctor Who... tror jeg har fått med meg en ufrivillig en allerede :(

Laster du ned eller ser du på nett? Hvis du ser på nett, hvoor ser du det? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde da skrevet masse med qoteringer og alt mulig... hmf...

AnetteH: God bedring! Husk å ta det med ro. Hundearrangementer er det nok av, så du skal nok få tatt det igjen, selv om det føles kjipt å måtte droppe noe :(

Kos dere på kelpie-spesialen alle kjente som skal dit :)

Jeg skal nok legge meg snart. Jeg er helt kvalm av nervøsitet fordi jeg skal gå gjeterhundprøve imorgen. Det kan gå fryktelig bra, men det kan jo sikkert gå dårlig også....! Åh, jeg skulle ønske jeg kunne lagt litt mindre press på meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har faren min vært på besøk hele dagen og hjulpet meg med å legge tregulv på betongbalkongen, mangler bare litt beis så blir det så bra så! Da det ble litt kjøligere (hvis man kan kalle 22 grader kjøligere da :ahappy: ) i kveld gikk vi en lang tur, Foxy puster og peser fælt i varmen så tur på dagtid var uaktuelt.

Heldigvis er Plantasjen åpen selv om det er pinse, så i morgen blir det litt handling og planting. Noen som har forslag til enkle og pene krukkeblomster som tåler ekstremtørke med påfølgende drukning? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hos min mor. Og Noomi har ikke klødd en eneste gang her... Så jeg starter å lure på om det er noe med leiligheten min som gjør at hun klør med der? Synes også at hun klør mindre hos AnetteH enn hun gjør hjemme. Enda AnetteH også har kjellerleilighet.

Det er ikke noen årsak med tanke på vasking, lufting etc som tilsier at Noomi skal være bedre her. Mamma har til og med gulvtepper. Uten at hun blir verre av det. Jeg har ikke sett synlig muggsopp i leiligheten hjemme (i Oslo), men kan det sitte i vegger uten at jeg ser det? Hun er allergisk mot muggsopper også. Fleste vegger er av gips. Hun ligger i senger her, og mamma har tepper som ikke vaskes like ofte som mine i både sofa og som sengeteppe. Uten at hun klør...

Så hva kan være årsaken trur dere? Nå er det jo ikke temperaturer som tilsier at det skulle vært bedre her med tanke på midd (som vil være på vinterstid, da dette er et kaldere hus). Jeg har jo hele vinter "skyldet" på kulden over at hun er så mye bedre her, men hun ER rett og slett mye mer kløfri her. Så noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster du ned eller ser du på nett? Hvis du ser på nett, hvoor ser du det? :))

Pleier å streame på nett, lastet ned alt før, men fant ut av at det er det jo ingen vits i med ok internett. Ser fra tv-muse.com (tidligere surfthechannel). Genial side... lager du deg bruker der kan du legge programmer i watchlist og favoritter, så lager den et eget sendeskjema så man får oversikt når nye episoder kommer :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm - muggsopp kan gjemme seg overalt uten at du ser det, det må man nesten gjøre fuktmålinger og evt gå inn med kamera inn i vegger for å avdekke. Jeg så en gang på ei leilighet som på overflata var plettfri. Dro opp en bit av plastikkbelegget på soverommet.... å du dæven sier jeg bare. Svartmugg galore... Kan ikke fatte at noen hadde sovet der inne!

----

On another note, stygt når parkour går på denne måten :(http://www.dagbladet.no/2013/05/18/nyheter/innenriks/ulykke/fallulykke/27244447/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hos min mor. Og Noomi har ikke klødd en eneste gang her... Så jeg starter å lure på om det er noe med leiligheten min som gjør at hun klør med der? Synes også at hun klør mindre hos AnetteH enn hun gjør hjemme. Enda AnetteH også har kjellerleilighet.

Det er ikke noen årsak med tanke på vasking, lufting etc som tilsier at Noomi skal være bedre her. Mamma har til og med gulvtepper. Uten at hun blir verre av det. Jeg har ikke sett synlig muggsopp i leiligheten hjemme (i Oslo), men kan det sitte i vegger uten at jeg ser det? Hun er allergisk mot muggsopper også. Fleste vegger er av gips. Hun ligger i senger her, og mamma har tepper som ikke vaskes like ofte som mine i både sofa og som sengeteppe. Uten at hun klør...

Så hva kan være årsaken trur dere? Nå er det jo ikke temperaturer som tilsier at det skulle vært bedre her med tanke på midd (som vil være på vinterstid, da dette er et kaldere hus). Jeg har jo hele vinter "skyldet" på kulden over at hun er så mye bedre her, men hun ER rett og slett mye mer kløfri her. Så noen tanker rundt dette?

Jeg vet bare at min eldste datter har vært skikkelig tett i nesa siden de flyttet inn i leiligheten på Jordal for snart et år siden. Sover hun et annet sted er hun ikke tett. Hun våkner helt sylta og blir bedre utover dagen. Jeg tror det har noe med inneklimaet i leiligheten å gjøre. Så hvorfor ikke når det gjelder Noomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm - muggsopp kan gjemme seg overalt uten at du ser det, det må man nesten gjøre fuktmålinger og evt gå inn med kamera inn i vegger for å avdekke. Jeg så en gang på ei leilighet som på overflata var plettfri. Dro opp en bit av plastikkbelegget på soverommet.... å du dæven sier jeg bare. Svartmugg galore... Kan ikke fatte at noen hadde sovet der inne!

----

On another note, stygt når parkour går på denne måten :(http://www.dagbladet.no/2013/05/18/nyheter/innenriks/ulykke/fallulykke/27244447/

Takk. :) Da kan det være noe der ja... Så egentlig bare bra at jeg flytter nå, siden den leiligheten gjør vondt verre for Noomi tydeligvis.

Jeg vet bare at min eldste datter har vært skikkelig tett i nesa siden de flyttet inn i leiligheten på Jordal for snart et år siden. Sover hun et annet sted er hun ikke tett. Hun våkner helt sylta og blir bedre utover dagen. Jeg tror det har noe med inneklimaet i leiligheten å gjøre. Så hvorfor ikke når det gjelder Noomi.

Takker. :) Det må jo gjelde hunder og da. Så da kan jeg nok konkludere med at det er noe der som ikke er helt bra for henne... Jeg får ta en telefon til dyrlegen en dag og snakke med henne også. For dette synes jeg var egentlig ganske lovende. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...