Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Ja jeg mener ikke at du ikke skal ta hensyn :lol:

Jeg er bare veldig assosiativ av meg og da du skrev "hår i maten" tenkte jeg umiddelbart på mine firbente for ca 23 - 36 år tilbake ;) Som alle gav meg "hår i maten".

Korthåret collie er ikke så ulikt vorsteh i pelsen. Setterens samler seg i dotter. Sånn sett var huskyene og samojeden grei også. Labradoren var verst…… :wacko:

:lol: Nei skjønnte egentlig det.

Schäferhundene og labbisen gav mye hår i maten. Egentlig litt glad jeg slipper det med de jeg har nå :P

Labbisene sin pels er faktisk god grunn til å ikke få det igjen, enda ikke opplevd noen som ikke helårs røyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg mangler noen tricolor i samlingen min altså.

431951_10151577152650256_123430137_n.jpg

Også må jeg ta med dette da :lol: Jeg har en flink liten hjelper på to år, som flytter på ben, og som står ved siden av meg og kaster leken i været mens hun roper STÅÅÅ. Hun begynner å bli riktig så flink med dette :lol: Vi tok sikkert 200 bilder for å få noen ok :P

253290_10151577155915256_1123470085_n.jp

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg mangler noen tricolor i samlingen min altså.

431951_10151577152650256_123430137_n.jpg

Også må jeg ta med dette da :lol: Jeg har en flink liten hjelper på to år, som flytter på ben, og som står ved siden av meg og kaster leken i været mens hun roper STÅÅÅ. Hun begynner å bli riktig så flink med dette :lol: Vi tok sikkert 200 bilder for å få noen ok :P

253290_10151577155915256_1123470085_n.jp

Lyra ser litt ut som "annerleders barnet" i den gjengen der :lol: Også har jeg bestemt at du garantert kommer til å produsere den tricen som mangler en eller annen gang i fremtiden!

Og oppdratt hundebarn for god hundevoksen bli :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg hørte det buldre i det fjerne og nå ØSER det ned med sommerregn!

ÅÅÅÅÅ som jeg savner østlandsk sommerregn og torden!! Gleder meg vilt og hemningsløst til å komme meg sørover igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vasking av hund i dag, så nå venter jeg på at hun skal tørke så jeg kan børste skikkelig og klippe litt. Begynte å tørke med føneren min, men det var ganske dødfødt. Vil ha blåser!

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøt båndtvangen i dag, men med hunder som ikke gikk mot skogen eller den delen av vannet som har reir så var det verdt det. Og det er jo vår eiendom og nogenlunde bra inngjerding.

12 lykkelige huskyer og 1 lykkelig jämthund :wub:

971028_10151593029590141_1682865996_n.jp

205504_10151593032055141_1716243502_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det varmt!

Har valpesikra litt både ute og inne og innsett at jeg trenger en sånn kabelskjuler, får være grenser for hvor mye grind jeg skal ha i stua. Min mor får en aldri så liten handleliste når hun skal på Jula og kjøpe gjerde for meg. :lol: Håper bare naboens kompressor viser seg å være mobil nok til at jeg kan låne den, krampepistol er skikkelig unyttig uten trykkluft.

Nevnte jeg at det er varmt? Vifta er funnet frem og kommer vel til å stå på full guffe hele sommeren. :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superdaff etter å ha vært ute med hundene i hele dag, hatt skikkelig vårrengjøring i hundegården, og svettet bort i sola. Glemte å smøre meg, så huden min begynner å ligner en gris', men krysser fingrene for at eksemen holder seg unna i det minste. :P Siden temperaturen begynner å bli litt mer tålelig nå, så skal jeg sette Khela i langlina og legge meg ut med en bok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt her og gitt - deilig, men litt for varmt inne.

Svigermor havna på sykehus med lungebetendelse hun! Viruset sitt det. :aww: Samme lege som så på henne på tirsdag, som la henne inn på torsdag, så godt de tar det alvorlig. Skummelt likevel. Må ligge med oksygen og får medisin i armen. Hun ble veldig glad for roser da. :aww: Faktisk oppriktig glad, og gjennomskuet at det var jeg som hadde bestemt at vi skulle ha med blomster :lol:

Marco Kanin har fått flytta ut, og skal få bo ute til og med mandag, meldt strålende vær og fine temperaturer til mandags kveld, da skal det begynne å bli kaldere og regne, så da får han flytte inn igjen. Han var glad han! Gikk rett inni buret jeg bruker for å bære han ut, og rett ut av det og inn i gården sin og kom med et par gledeshopp med en gang. :D Resten av gjengen fikk nykappa bjørkepinner - artig! Så regndagene får brukes til å bygge bur i fjøset så bonden kan få igjen tankrommet sitt, og jeg kan grave utav det og rense det. Begynner å komme fluer der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at Casper stiller seg så fint opp naturlig, men når jeg skal stille opp og ta bilder så står han enten unaturlig eller overstrekt, så man skulle ikke tro han hadde noen bakbensvinkler. Men når han står naturlig så er det jo ikke noe galt med vinklene i det hele tatt... men når han stiller seg opp slik står jeg ofte i en dårlig kameravinkel... så egentlig må jeg ha en fotograf som følger oss rundt i byen og som kan knipse ham når han står slik :P

Pen gutt da :D Og hadde vel vært verre om han sto som et vrak naturlig, og bare pent når jeg stilte opp.

cb17600cbfda11e29e9622000a9f09f1_7.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi har akkurat kommet hjem fra agilitykurs, det var kjempegøy :D Første gang Bris har prøvd agility og han elsket det :D Høyt tempo og mye glede :D

Lag lag lag!! :D Tenk så kult det hadde vært med et reint ES-lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Vida ENDELIG fått bade. :D Hun er helt badegal, og synes det har vært urettferdig at hun ikke har fått bade på Sognsvann før i år. Men der er det for mye fugler til at hun kan gjøre det nå. Noomi synes det er litt oppskrytt med å svømme enda, men svømte litt. Så det kommer nok. Vida svømte heller ikke da jeg fikk henne...

Og så har jeg fått kjørt et flyttelass med mye ting igjen. Ufattelig hva man får inn i den bilen egentlig. :P Ble bare en god tur på de med bading (så jeg har vært kriminell idag. :aww: ), og så skal vi ut og gå harde spor i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koselig å høre braking og kvistknekk i skogkanten når man er på tur har jeg funnet ut. Er samtidig utrolig nysgjerrig på hva det var, og håper på at det bare var et rådyr eller noe. Ble redd, jeg! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Ble jeg brått veldig dårlig og det spøker litt for spesialen imorgen :-(

:(

Vet den kroppen din om alle planer du legger og er innstilt på å ødelegge alt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg og kjæresten installert på hybelen til maria for å passe ella og klima frem til i morgen. Rart å være her uten maria, føler vi har brutt oss inn. Kjæresten er mer populær enn meg da, bikkjene har lagt seg inntil han begge to, mens jeg sitter alene i sofaen. Hmfr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...