Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

....synes jeg valpen sine batterier holder duracell kvalitet om dagen! Skulle gjerne hatt litt av den energien :P 

Haha hun skulle ha vært sammen me pinnedyra mine da.. De har nettopp vært ute på sin tredje løpetur i dag og full fart! Og enda er de klar for mer action..

Jeg begynner å skjønne hvorfor de spiser så mye :lol:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Haha hun skulle ha vært sammen me pinnedyra mine da.. De har nettopp vært ute på sin tredje løpetur i dag og full fart! Og enda er de klar for mer action..

Jeg begynner å skjønne hvorfor de spiser så mye :lol:

Hmmm godt poeng! Hun spiser jo faktisk mer enn Harly om dagen... :P

Så ehh, mindre mat kanskje? :lol:

Neida, noe har virkelig skjedd den siste uken. Aktivitetsnivået og fokuset er betraktelig skjerpet, veldig artig å trene med da :)

Skrevet

Og jeg som har det moro her med en rull med tape og en dør, og så poster jeg i feil tråd!! :lol: men noen blir å lure litt imorgen, men så fikk jeg da stengt døra til slutt. :P

• Like 1
Skrevet

Hmmm godt poeng! Hun spiser jo faktisk mer enn Harly om dagen... :P

Så ehh, mindre mat kanskje? :lol:

Neida, noe har virkelig skjedd den siste uken. Aktivitetsnivået og fokuset er betraktelig skjerpet, veldig artig å trene med da :) 

Pinnedyra spiser vel mer i løpet av en mnd de enn nurket..

Men de er fortsatt ikke gøy å trene me da.. Faktisk skjønt at de kan bruke nesa litt da :lol:

Skrevet

I dag har vi hatt valpekjøper på besøk, og i morgen tar de med seg frk Rosa. Tror de får mye glede med den valpen. :) Og et knallbra hjem får hun.

Sånn ellers så sitter jeg og kikker etter lydighetsstevner å starte på, og med mindre man vil kjøre helt til Tromsø, så var det jammen ikke mye å velge i. :aww:

• Like 1
Guest Jonna
Skrevet

...trenger jeg vist tysk tolk etter ett laaaaangt tysk svar på en hund :P

Skrevet

Pinnedyra spiser vel mer i løpet av en mnd de enn nurket..

Men de er fortsatt ikke gøy å trene me da.. Faktisk skjønt at de kan bruke nesa litt da :lol:

Jeg lever fortsatt i troen om at sånne pinnedyr bare skal være søte og pene.

Og rolige... :innocent::P

Skrevet

Hmmmm... tror jammen jeg skal begynne å invitere til party hos andre, jeg også :lol:. Jeg inviterer herved hele Sonen til sommerpartay hos ... hmmmmmm... skal vi se.... trommevirvel: *Marvin* og SandyEyeCandy!! :D.

Belønner jeg meg selv med litt Farris og et eple etter dagens innsats i hagen :).

:lol::lol:

Må legge til at denne niesen min organiserer hele greia altså, og tar seg av den amerikanske slektningen under hele besøket, hun lurte bare på om det kunne passe med kaffebesøk her, fordi amerikanerinnen hadde lyst til å se huset der vi vokste opp. Det gjaldt forresten attende mai, syttende hadde de andre planer. Og det gjør det hele litt greiere, jeg trenger ikke lage bløtkake med flagg på, liksom. Sånn, nå er dere grundig orientert om den saken. :aww:

Ellers så skal vi ta en liten tisserunde, og så hopper vi i seng!

• Like 1
Skrevet

Jeg møtte en mann på tur ikveld, som hadde med seg en lang ridepisk som han drev og veivet med, og skulte skikkelig mot bikkjene. Lurer veldig på om han egentlig var ute etter å slå løsbikkjer?! Det er jo litt spesielt vil jeg si, å gå rundt i et turområde og veive med en pisk.. :huh:

Skrevet

I dag har vi hatt valpekjøper på besøk, og i morgen tar de med seg frk Rosa. Tror de får mye glede med den valpen. :) Og et knallbra hjem får hun.

Sånn ellers så sitter jeg og kikker etter lydighetsstevner å starte på, og med mindre man vil kjøre helt til Tromsø, så var det jammen ikke mye å velge i. :aww:

Atte hææ? Er de så gamle alt? De pittesmå pelsballene? Hææ? :shocked: Så forferdelig fort tida har gått, da! :lol:

Har fått gode nyheter, så nå er mai en litt bedre mnd :D ...Nå er det egentlig bare det mannfolket som gnager litt :getlost:

Skrevet

Jeg lever fortsatt i troen om at sånne pinnedyr bare skal være søte og pene.

Og rolige...  :innocent:  :P 

De er det.. Når de sover, er slitne og på bilder -_-

De er veldig mye kos da ;)

• Like 1
Skrevet

Yeyy!! Nei, altså... Kanskje vi skal si Sankthansaften kl 18:30? :D

Sorry, da driver jeg og padler et sted i Nordmarka. Du må finne en annen dato.

Skrevet

Atte hææ? Er de så gamle alt? De pittesmå pelsballene? Hææ? :shocked: Så forferdelig fort tida har gått, da! :lol:

Har fått gode nyheter, så nå er mai en litt bedre mnd :D ...Nå er det egentlig bare det mannfolket som gnager litt :getlost:

Strengt tatt på mandag, men hun som skal ha den har hatt hund, og belgere forsåvidt, i ganske mange år så hun fikk lov å hente et par dager tidligere da det betød at hun fikk mer tid med valpen før hun må på jobb igjen.

Skrevet

OMG! :shocked::|

Strengt tatt på mandag, men hun som skal ha den har hatt hund, og belgere forsåvidt, i ganske mange år så hun fikk lov å hente et par dager tidligere da det betød at hun fikk mer tid med valpen før hun må på jobb igjen.

I see! Men tiden har gått vanvittig fort altså! Pittesmå pelsdottene :wub:

Skrevet

Skjønner godt at de vil ha helgen, men er det ikke strengt tatt kanskje viktigere for en som ikke er så hundevant å ha de ekstra par dagene?

..Ser jeg på et program om dating :lol:

Skrevet

Å hva trenger du den til, hæ? HÆÆÆ? :D

Tihiiii :D jeg har en liten godfølelse, er endel ting som skal gå i orden først, men ja :P vi får seee :D

Skrevet

What!! Trodde de var 4 uker gamle jeg! Men hvorfor har vi ikke fått nye bilder da?? :(

Skrevet

Kodakpusen hilser og sier at det er dødsteit av oss å bli kjipe bare fordi hun "sløyer" mus på kjøkkengulvet. :aww: Er fullstendig uproblematisk for henne at magesekken og litt blod ligger igjen der, hun skjønner overhodet ikke hvorfor vi STENGER vinduet! Så hun ikke får gå inn og ut som hun vil. :aww: Kodak vil flytte til noen mindre kjipe eiere. :aww:

• Like 1
Skrevet

Enda en fjæratur etter skolearbeid.... Fytti flate, 15 min kjøretur og du står på ei strand med FULLSTENDIG landlig tystnad!! *sukk* Trekker tilbake det der om Nord-Norge.... :whistle:

179411_10152773328280167_631461627_n.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...