Gå til innhold
Hundesonen.no

To hunder i samme bånd ?


Queen B
 Share

Recommended Posts

Springer på 5 år og beagle på 6 mnd.

Jeg begrenser turene så lenge jeg har valp, men etterhvert regner jeg med de blir ganske jevne i farta.

Utfordringa er kanskje at de er ulike i størrelse eller går det allikevel?

Har hørt om hanefot...funker det? Råd og tips, please :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Jeg går tur med alle mine fem, har fire av dem koblet sammen med hanefot. Bare å lære bikkjene det så går det fint (Jeg gjorde det lett. Koblet på, ga dem beskjed å gå fint, og gikk :P ) ... Og selvsagt, er det stor fordel at ingen av hundene er utreagerende på noe måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springer på 5 år og beagle på 6 mnd.

Jeg begrenser turene så lenge jeg har valp, men etterhvert regner jeg med de blir ganske jevne i farta.

Utfordringa er kanskje at de er ulike i størrelse eller går det allikevel?

Har hørt om hanefot...funker det? Råd og tips, please :)

Hanefot er genialt til sånn :) Det er nok best å få tak i en hanefot der den ene "foten" er lengre enn den andre. :) Jeg lager sånne hvis det er av interesse den dagen det blir aktuelt for deg :) www.facebook.com/arielleshundeutstyr

Jeg bruker hanefot til mine og synes det er veldig kjekt når vi går turer. små tisseturer går de i hver sitt bånd men på turer for trimmen sin del så er de i hanefot. Veldig kjekt til trekk også for da har jeg de samlet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i perioder hatt opp mot 5 hunder i huset her og gått med alle samtidig. Løsningen er enten hanefot, ev hanefot kombinert med baggen dobbel hurtigfeste med svivel(da slipper man at kobbelene surrer seg sammen): TT95_u9d2z9_medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i perioder hatt opp mot 5 hunder i huset her og gått med alle samtidig. Løsningen er enten hanefot, ev hanefot kombinert med baggen dobbel hurtigfeste med svivel(da slipper man at kobbelene surrer seg sammen): TT95_u9d2z9_medium.jpg

Den så fin ut!

Hanefot fungerte supert på snusern og salukien her, men ikke før de var rimelig like i størrelsen. En fin "gå frem"kommando er også greit å ha inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kooikeren og kelpien min går i hanefot. Helt genialt, for kelpien venter ikke på sinker, så da får ikke kooieren snust på veien. Så slipper jeg å sitte med det "problemet" :P

Hun trekker og peiser på, han er mer engergibesparende, men begge løper like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk hanefoten gjør det lettere jeg, det fordeler endel av rykkene og nappen over på hundene. Dermed er det jo en fordel at hundene går i sele.

Dog er det greit at de er litt like i størrelsen, går fint med 20kg munster og 27kg setter, dem er også ganske like i surringa. Klin gærn munster på 20kg og lita nett phalene på 6kg var ikke like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjekt at de er like i størrelsen :) Her er ikke stopping noe problem, ei eller vimsing. Det er rett og slett ikke lov... Når vi går tur går vi tur, og sånn er det med den saken. De får holde seg på sine plasser og vi har ikke tid til markering eller "her lukter det godt" pauser. Det får de gjøre løse :) Mine pleier ikke å gjøre fra seg på turer, det gjør de laangt ute på jordet vårt før vi går tur :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hanefot er noe herk på tur. Sikkert fordi jeg har ganske ulike hunder- den ene rusler rolig "på plass" mens den andre vimser alle steder. Dermed blir den ene dratt all over the place.

Sele er iallefall ett must.

Foretrekker uansett 2 fleksibånd festet i strikken i magebelte, selv om det hender det surrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hanefot er noe herk på tur. Sikkert fordi jeg har ganske ulike hunder- den ene rusler rolig "på plass" mens den andre vimser alle steder. Dermed blir den ene dratt all over the place.

Sele er iallefall ett must.

Foretrekker uansett 2 fleksibånd festet i strikken i magebelte, selv om det hender det surrer seg :)

Hadde tenkt å ta med det punktet ja, de bør være ganske like i oppførselen også. Jeg avverget litt med hanefot i helstrikk men det var ingen god løsning. Da syntes jeg det er bedre som du sier, med magebelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hanefot er noe herk på tur. Sikkert fordi jeg har ganske ulike hunder- den ene rusler rolig "på plass" mens den andre vimser alle steder. Dermed blir den ene dratt all over the place.

Sele er iallefall ett must.

Foretrekker uansett 2 fleksibånd festet i strikken i magebelte, selv om det hender det surrer seg :)

Bruk baggen hurtigfeste med svivel i magebeltet. Så slipper du surr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke å gå med hanefot på mine to. Det blir bare surr

Så jeg bruker to kobler og synes det er lettest

Her også. Jeg har stort sett alltid brukt to kobbel og det funket fint. Hanefot testa jeg noen ganger på snørekjøreturer, men når hundene ikke løper helt i samme tempo, blir det ubehagelig for den ene.

Den svivelen, er den kjøpt hos Baggen? Sånn trenger jeg! :D

Clas Ohlson? mener de har sånt der :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker å ha to kobbel fremfor å koble dem på samme, tror jeg. Har ei som tusler ved foten og tilbyr alt mulig rart og ei som jeg noen dager føler gjør alt for å unngå å være nærme meg. :P Ser for meg at stakkaren ved foten hadde fått seg et par uheldige rykk på en tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke hanefot på mine, de holder litt forskjellig tempo, kan du si. :P Imouto trekker og Aiko tutler stort sett et par meter bak.

Den svivelen, er den kjøpt hos Baggen? Sånn trenger jeg! :D

Canis nettbutikk selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også to bånd om jeg går med to hunder. Unntaket er ski/sykkelturer. Grunnen, fordi de gjerne gikk og dro hverandre all over the place og det så ikke ut som det var behagelig for noen av dem. Hadde jeg hatt to milde rolige hunder så kanskje, men samtidig så er det ikke noe stress med to bånd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...