Gå til innhold
Hundesonen.no

Mezzi 1.6.11


Enits
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Og som om ikke det er nok nå fikk jeg sms fra veterinær igår: Celleprøven fra Mezzi's lungespyling har kommet tilbake og viser endel celler vi ofte ser med parasitter. Det anbefales derfor at du kommer inn med avføring fra 3 dager slik at vi kan få sjekker om underliggende årsak er lungeorm. Avføring oppbevares i lukket avføringspse og gjerne i et kjølig rom, og avføring leveres samlet hos oss fra alle 3 dager. Testen tar 24 timer så den må senest leveres torsdag kveld, eller neste uke. mvh veterinær Hilde Røssland Vennlig hilsen PetVett Bergen (Denne meldingen er sendt ut automatisk, og kan ikke besvares. Ring oss evt. på 55 53 52 20)

Nok nåååååå!

Seriøst?

Lungeorm påvises ved blodprøve såvidt jeg har forstått, ikke avføringsprøver.......... (eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 552
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da ser det ut som jeg igjen endelig skal bli hundeeier! Denne gang er valget bak rasen mer gjennomtenkt og planlagt, i tillegg til at det er en "voksen" hund. Mezzi er en finsk lapphund, hann

DA er Mezzi kommet! Love at first sight! Nydeligere i virkeligheten enn på bilder er han også! Turen gikk fint, men han er noe stresset. Ikke rart når han ikke er vant til å være med andre enn

Et av de gode øyeblikkene:

Må vi ha egne poser? Holder ikke med sånn matpose du kan lukke? :P apoteket it is da ;)

Hun har sagt hun skal dekke det. Og første delbetaling på 1900kr er visst overført. Hun har ikke mer enn det nå så må vente til hun har fått inn litt inntekter. Og så er hun sykemeldt nå. Men det ordner seg i det minste :)

Det er godt å høre! Er nok ikke så greit for henne heller. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

....og så måtte jeg google - og det påvises ved avføringstest - det er hjerteorm som påvises ved blodprøve.

Men da bør kanskje Charlottes omplassering være grei å sjekke alle sine hunder også kanskje. OG - var det ikke sånn at hunden var forsikret en måned etter overtakelse? I så fall så trenger du vel bare forsikringsnummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre! Er nok ikke så greit for henne heller. :/

Nei er nok ikke enkelt for henne nei. Menns er det nå en gang slik at det er den avtalen hun selger de med :)

....og så måtte jeg google - og det påvises ved avføringstest - det er hjerteorm som påvises ved blodprøve.

Men da bør kanskje Charlottes omplassering være grei å sjekke alle sine hunder også kanskje. OG - var det ikke sånn at hunden var forsikret en måned etter overtakelse? I så fall så trenger du vel bare forsikringsnummeret?

Ja hun skulle ta med avføringsprøve til veterinær med sine hunder også. Jo hun har 1mnd sykeforsikring, men privat. Dvs hun dekker utgiftene selv og ikke via noe selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putida? Jøss, tror aldri jeg har hørt om menneske el dyr som er smittet med det. Det brukes endel i biokjemi, fordi det er et naturlig plantevernmiddel (symbiose med planten) og til å bryte ned plast/olje. Det er faktisk en av de få bakteriene som er patentbelagt!

Uansett er Pseudonomas noe dritt å bli smittet av, det er vasnkelig å bli kvitt og sliter veldig på kroppen. Jeg håper Mezzi friskner raskt til :hug:

Putida: finnes det naturlig? i naturen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj detta har jag inte fått med mig, grattis med ny familjemedlem :D Hoppas han kvicknar till fort som fy! :hug:

Takk :D

Vi satser på det. Går riktig vei tror jeg. Går lengre og lengre tid mellom hver gang vi hører hosting, nysing eller at han brekker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är då ändå gott! Det är ju så pyton när dem är sjuka :hmm: hoppas det fortsätter åt rätt håll framover nu så du kan få njuta fullt ut av allt det som hundlivet erbjuder :)

Ja, vi går å tripper etter å få gå tur og leke og sosialisere!

Og mokken: han ser ut til å like NP!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putida: finnes det naturlig? i naturen??

Sorry, ikke sett dette før.

Joda, den finnes i naturen, gjerne ved okygenrikt vann (bekker) der den klumper seg rundt røttene på planter. Men det skal likevel endel for å bli smittet, da den ikke naturlig "søker" mot mennesker/dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ikke sett dette før.

Joda, den finnes i naturen, gjerne ved okygenrikt vann (bekker) der den klumper seg rundt røttene på planter. Men det skal likevel endel for å bli smittet, da den ikke naturlig "søker" mot mennesker/dyr.

Så er lite sannsynlig at han har hentet smitten fra naturen da. Så da må det være en smittekilde et sted han har vært borti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren vår er på kurs resten av uken. Men de hadde fått svar og det er ikke lungeorm.

Da lurer jeg jo på hva det er som egentlig er problemet. Men det får vi ikke vite noe mer om før på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://enits1985.com/vi-trener-pa-kjokkengulvet/

En liten videosnutt. Se vekk fra meg. Er syk og i elendig form, derav joggeklær og ustelt til tusen ;)

Synes han er flink jeg!

Javisst, er han flink :D Også er det jo så moro å lære dem triks :D Jeg prøver stadig vekk å finne på ting jeg kan lære min hund, fordi vi synes det er så moro begge to :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på kontrolltime hos veterinær.

Nytt røntgen og kortison i 3 dager. De hadde prøvd det på en hund med lignende symptomer, hunden var frisk etter 3 dager. Ny kontroll med røntgen på fredag.

Hun synes det er rart han ikke viser vesentlig mer bedring enn det han gjør. Så vi får håpe kortison hjelper, for nå vil vi ha frisk hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan å få en mer førerorientert hund? HVordan kan vi trene han til å bli mer observang å fører?

Prøvde oss litt på denne kassemetoden idag. Prøvde først med en eske. Var helt umulig å få han til å ta forpotene oppå der frivillig. vi "tvang" han med å plassere forbeina oppå, og det gikk greit så lenge jeg da holdt pølsebiten foran og samboer holdt han i båndet. Men så snart en av oss flyttet oss hoppet han ned. Alle forsøk på å få han frivillig oppå mislykkes. Heller hoppe over til siden osv. Helt kenguru!

Så, da tenkte jeg vi trengte noe større som han ikke så lett kunne gå rundt. Så fant frem en puff! Vel, da var det viktigere å hoppe helt oppå med alle fire!

Klarte til slutt å få han til å halvveis ligge med forpotene oppå, må da være en begynnelse? Plasserte han opp i stående et par ganger og da ble han stående helt til jeg gjorde noe som tilsa at han kunne flytte på seg.

Fikk han heller ikke til å få rundt med bakbeina.. Så spørs om det er riktig metode for oss :P

Så jo så enkelt ut i videoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...