Gå til innhold
Hundesonen.no

Mezzi 1.6.11


Enits
 Share

Recommended Posts

Vi krangler fortsatt :/

Gav henne idag en frist innen utgangen av neste uke. Står ikke pengene på konto da tar jeg saken videre. Iforhold til oss og VÅR kontrakt er det hun som garanterer for sykdom og står ansvarlig. Så får hun ta å krangle så mye hun vil med tidligere eier uten å blande oss inn i det. :)

Regningen inkl medisiner er nå oppe i 6825,25kr samt han skal inn til kontroll om 14 dager. Koster nok litt den også. Så håper vi den nye antibiotikaen tar knekken på sykdommen en gang for alle :)

Stå på! Høres jo ikke rimelig ut at det skal være deres kostnad nei.

Og er så glad for at det går fremover sånn over all, selv om det sikkert blir mer av både nedturer og oppturer fremover :) Han er nå en skjønning :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 552
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da ser det ut som jeg igjen endelig skal bli hundeeier! Denne gang er valget bak rasen mer gjennomtenkt og planlagt, i tillegg til at det er en "voksen" hund. Mezzi er en finsk lapphund, hann

DA er Mezzi kommet! Love at first sight! Nydeligere i virkeligheten enn på bilder er han også! Turen gikk fint, men han er noe stresset. Ikke rart når han ikke er vant til å være med andre enn

Et av de gode øyeblikkene:

La ned som i å fysisk legge han ned? Eller holdt det med kommando på han?

Mezzi hører ikke når han er ute, så om vi skal få det til må vi fysisk legge han ned i dekk, om vi får det til . Hehe

Med kommando. Sa "legg deg" i stedenfor ligg eller dekk, sånn at det ikke ble en lydighetsøvelse. Men ja, han kunne jo den kommandoen da, ja. Da er det nok like greit at dere binder ham opp et sted. Hvordan blir han hvis dere stryker ham rolig på brystet? Min kunne respondere fint på det i noen situasjoner (han ble roligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på! Høres jo ikke rimelig ut at det skal være deres kostnad nei.

Og er så glad for at det går fremover sånn over all, selv om det sikkert blir mer av både nedturer og oppturer fremover :) Han er nå en skjønning :wub:

Nei ikke når det står i kontrakten at kostnaden er hennes heller ;)

Ja det går fremover. Tenker også det vil endre seg stort når han bare er frisk også :)

Med kommando. Sa "legg deg" i stedenfor ligg eller dekk, sånn at det ikke ble en lydighetsøvelse. Men ja, han kunne jo den kommandoen da, ja. Da er det nok like greit at dere binder ham opp et sted. Hvordan blir han hvis dere stryker ham rolig på brystet? Min kunne respondere fint på det i noen situasjoner (han ble roligere).

Det har vi ikke prøvd på, da han normalt sett blir veldig giret om han får noen som helst nærkontakt. Samtidig er jeg redd han skal oppfatte det som belønning om vi gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke når det står i kontrakten at kostnaden er hennes heller ;)

Ja det går fremover. Tenker også det vil endre seg stort når han bare er frisk også :)

Det har vi ikke prøvd på, da han normalt sett blir veldig giret om han får noen som helst nærkontakt. Samtidig er jeg redd han skal oppfatte det som belønning om vi gjør det?

Hvis han girer seg opp av nærkontakt, vil han antakelig gire seg opp om dere stryker ham rolig på brystet også. Det skal virke beroligende for hundene at vi gjør det, men da må de nesten tåle å bli tatt på uten å gå helt i fistel også ;) Kanskje det er noe dere kan gjøre senere. Som sagt på vår stressaussie så fungerte det noen ganger. Da satt han foran meg, mens jeg enten satt bak ham eller ved siden av ham og strøk ham rolig i brystet.

Håper han blir frisk snart og at det ordner seg med Charlottes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han girer seg opp av nærkontakt, vil han antakelig gire seg opp om dere stryker ham rolig på brystet også. Det skal virke beroligende for hundene at vi gjør det, men da må de nesten tåle å bli tatt på uten å gå helt i fistel også ;) Kanskje det er noe dere kan gjøre senere. Som sagt på vår stressaussie så fungerte det noen ganger. Da satt han foran meg, mens jeg enten satt bak ham eller ved siden av ham og strøk ham rolig i brystet.

Håper han blir frisk snart og at det ordner seg med Charlottes!

Ja, foreløpig jobber vi mye med å ha nærkontakt men å være rolig. Han er blitt bedre, før fløy han helt i stresshimmelen om du så på han :P

vil også være enklere å jobbe med ting når han ikke må holdes i ro hele døgnet heller :P få ut litt energi ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreløpig jobber vi mye med å ha nærkontakt men å være rolig. Han er blitt bedre, før fløy han helt i stresshimmelen om du så på han :P

vil også være enklere å jobbe med ting når han ikke må holdes i ro hele døgnet heller :P få ut litt energi ;)

Ja, det vil nok absolutt hjelpe på når han kan få springe av seg det værste i skogen og dere kan gå spor etc. Blir nok bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå snakket med Mezzi sin tidligere eier. Viser seg at mye av informasjonen vi har fått fra charlottes ikke stemmer.

Så, han har ikke hatt det så vondt som det har tydet på, heldigvis.

Han har fått masse turer langs veien og fått være sammen med familien sin :)

Nå håper vi bare denne saken går i orden til det beste både for oss og tidligere eier og at charlottes tar ansvar.

Og selvfølgelig at Mezzi blir frisk!

Han oppfører seg veldig rart ikveld. Ligger å piper i sengen sin som han ellers aldri bruker. Tror dere han kan være dårlig pga den nye antibiotikaen?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Mezzi :) leste innlegget ditt fra 29. mai, det var herlig å se blikket hans på de bildene! Tydelig at han følte seg trygg, og at han nøt øyeblikket; rolige, vakre øyne :ahappy:

Lykke til videre, dette går helt sikkert fint! Mezzi må bare lære at verden er rolig, hverdagslig, kanskje bittelitt kjedelig og i alle fall ganske behagelig - akkurat som på de bildene i blogginnlegget ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Mezzi :) leste innlegget ditt fra 29. mai, det var herlig å se blikket hans på de bildene! Tydelig at han følte seg trygg, og at han nøt øyeblikket; rolige, vakre øyne :ahappy:

Lykke til videre, dette går helt sikkert fint! Mezzi må bare lære at verden er rolig, hverdagslig, kanskje bittelitt kjedelig og i alle fall ganske behagelig - akkurat som på de bildene i blogginnlegget ditt :D

Ja :) Sånt som fra den 29.mai vil jeg ha mer av!

Dessverre er han enda dårlig og han spydde opp alt av kake og mat han fikk tidligere idag stakkar :( Regner med det kanskje er bytte av antibiotika som gjør det? Han har fått dose for dag 3 nå.

Liker ikke at han er så dårlig og håper virkelig han blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Mail fra charlottes idag. Nå er alle hundene hennes syke, samt en omplasseringshund som kom til henne dagen etter mezzi. :(

Dette beviser jo at Mezzi ikke ble smittet hos dere, mest sannsynlig har han hatt det fra forrige eier og smittet de han var i kontakt med hos Charlottes. Ergo SKAL hun betale dine veterinærutgifter.

Kan du få sjekket opp navnet på bakterien han har? Den har veldig lang inkubasjonstid, så er litt nysgjerrig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Mezzi, dere har vært gjennom mye nå

Tipper at det er den nye medisinen som gjør han dårlig, nå vet jeg ikke hvordan dårlig han er, men AB virker jo på mage/tarmbakterier også, kanskje det vil hjelpe med ZooLac eller lignende om han sliter med magen?

God bedring uansett :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putida? Jøss, tror aldri jeg har hørt om menneske el dyr som er smittet med det. Det brukes endel i biokjemi, fordi det er et naturlig plantevernmiddel (symbiose med planten) og til å bryte ned plast/olje. Det er faktisk en av de få bakteriene som er patentbelagt!

Uansett er Pseudonomas noe dritt å bli smittet av, det er vasnkelig å bli kvitt og sliter veldig på kroppen. Jeg håper Mezzi friskner raskt til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putida? Jøss, tror aldri jeg har hørt om menneske el dyr som er smittet med det. Det brukes endel i biokjemi, fordi det er et naturlig plantevernmiddel (symbiose med planten) og til å bryte ned plast/olje. Det er faktisk en av de få bakteriene som er patentbelagt!

Uansett er Pseudonomas noe dritt å bli smittet av, det er vasnkelig å bli kvitt og sliter veldig på kroppen. Jeg håper Mezzi friskner raskt til :hug:

Og som om ikke det er nok nå fikk jeg sms fra veterinær igår: Celleprøven fra Mezzi's lungespyling har kommet tilbake og viser endel celler vi ofte ser med parasitter. Det anbefales derfor at du kommer inn med avføring fra 3 dager slik at vi kan få sjekker om underliggende årsak er lungeorm. Avføring oppbevares i lukket avføringspse og gjerne i et kjølig rom, og avføring leveres samlet hos oss fra alle 3 dager. Testen tar 24 timer så den må senest leveres torsdag kveld, eller neste uke. mvh veterinær Hilde Røssland Vennlig hilsen PetVett Bergen (Denne meldingen er sendt ut automatisk, og kan ikke besvares. Ring oss evt. på 55 53 52 20)

Nok nåååååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne greier til å ta/oppbevare avføringsprøver med kjøper du på apoteket :)

Må vi ha egne poser? Holder ikke med sånn matpose du kan lukke? :P apoteket it is da ;)

Så kjedelig at han er syk. :/ All god bedring til han! Og håper charlottes ordner opp, kjedelig å kjøpe en syk hund og få så store utgifter..

Hun har sagt hun skal dekke det. Og første delbetaling på 1900kr er visst overført. Hun har ikke mer enn det nå så må vente til hun har fått inn litt inntekter. Og så er hun sykemeldt nå. Men det ordner seg i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...