Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Guest Belgerpia
Meg ikke vite? :D

Det gjør nok jeg også... Jeg må helt tilbake til tiden jeg frekventerte Norefjell flere ganger i uken for å komme på at jeg har blitt skjelt ut (og da var det sikkert berettiget - jeg hadde nok ikke like bra kontroll på hundene da som jeg har nå... :aww:)... Eller - jo - jeg ble jo skjelt ut da jeg var hos Belgerpia med Willy og vi gikk på jordet til en veldig sint mann *ler*. Det hjalp nok ikke at Willy var valp og ulydig... og heller ikke at jeg ble smått usaklig :aww::whistle:.

Tja...... naboen var ikke spesielt sakelig han heller - der vi vandret med fire valper og en liten parson......... UTENOM båndtvangstid, MIDT på ett jorde og gærningen mente vi måtte ha bikkjene i bånd fordi tispa hans kunne bli drektig?

Han er er BLÅST - skikkelig BLÅST.

Han har imidlertid ikke kjeftet noe mer for bruken av jordet hans, ei heller kikket på løse hunder - faktisk hilser han blidt og fornøyd når jeg ser han så jeg tipper han fant ut at det var bedre med en Merete på jordet enn en Siri på nakken eller noe *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

*klemme på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTL, :concole: Så trist

Kondolerer til Line

... er jeg på jobb og irriterer meg over dataleverandører som vil beholde mest mulig kontroll selv og som så gang på gang viser at de egentlig ikke har kontroll! For når jeg ber om at det må være obligatorisk å legge inn størrelse på frakker og sandaler, så henger ikke det sammen med matvarer og printertonere sant? :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen god morgen.

En klem sendes til Line og til RTL. :console:

Ellers så sitter jeg og rister på hodet over denne dødsulykken hvor en bilfører(med bilen full av øl og sprit. Hmmm...) stakk fra stedet etter å ha blitt observert i en forbikjøring som endte fryktelig galt. Så tragisk at en manns uforsiktighet (dumskap?) kan ha en slik innvirkning på livet til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse hundene som blir borte og som vi deler og deler bilder av på FB. Jeg lurer litt på hvordan det går med dem, jeg. Blir de funnet? Det hadde vært hyggelig å få vite, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt klønete å få seg på jobb i dag, men siden jeg er lokalkjent og oppegående brukte jeg bare 40 min i motsetning til de fleste kollegaene mine som fortsatt står i kø. Fikk så vondt av de som var sperret inne pga ulykken at det ble faktisk avgjort å servere de kaffe i mellom gjerdet. Men så kutter politiet opp vaieren og slapp de ut før vi rakk å leke barmhjertige samaritaner. Heldigvis ingen av våre som var direkte berørte , men moren til en medarbeider ble involvert etter å ha kjørt sønnen sin på jobb. Hun fill heldigvis bare blåmerker. Ikke en kunde her da, merkelig nok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt ikke på sommertid enda.

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Hæ? Har jeg gått glipp av noe, igjen?

Det er ikke meningen jeg skal legge meg på hoggestabben, så da gjør jeg ikke det. Må bare si at jeg ikke finner meg i bli kalt noe som helst så lenge jeg tar hensyn...

Mannen min mener det er fjell ved Gjøvik, jeg mener at det er lang i fra ett fjell. Sonen; hjelp oss å løs denne floken før det går mot skilsmisse :P Hvor høyt må det være over havet i innlandet før vi kan kalle det fjell? Hvorfor kaller vi det fjell det som er i Lofoten? *diktert av mannen*

Itt'no fjell ved Gjøvik. Det er ved Lillehammer, det mountain-291.gif

litt klønete å få seg på jobb i dag, men siden jeg er lokalkjent og oppegående brukte jeg bare 40 min i motsetning til de fleste kollegaene mine som fortsatt står i kø. Fikk så vondt av de som var sperret inne pga ulykken at det ble faktisk avgjort å servere de kaffe i mellom gjerdet. Men så kutter politiet opp vaieren og slapp de ut før vi rakk å leke barmhjertige samaritaner. Heldigvis ingen av våre som var direkte berørte , men moren til en medarbeider ble involvert etter å ha kjørt sønnen sin på jobb. Hun fill heldigvis bare blåmerker. Ikke en kunde her da, merkelig nok :lol:

Ulykke? Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt ikke på sommertid enda.

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Så hundefolk har ikke lov til å reagere med idioti på idioti? Selvsagt er det idiotisk, men når man tydelig tar hensyn og er høflig og likevel blir kalt drittkjerring (hva F*** har kjønnet mitt med din redsel for hunder å gjøre?) så går det en stor djevel i meg ja, det skal jeg glatt innrømme. Så jeg kunne funnet på å sykle etter mannen, jeg er ikke redd for å innrømme det. Hadde det hjulpet noe? Jepp, humøret mitt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Hunder eller ikke, jeg godtar ikke at fremmende folk kaller meg "forbanna kvinnfolk" uten at jeg har gjort noe :)

Ellers konkluderer jeg med at jeg bor og ferdes på steder hvor folk er hundevennlige, heldigvis. Jeg har til dags dato aldri blitt skjelt ut p.g.a hundeholdtet mitt. Noen uheldige hundemøter har jeg hatt, men det blir noe annet igjen.

Det er ikke mange av de her heller, heldigvis :)

Som jeg skrev, hadde hundene mine vært løse eller noe sånn, så hadde det vært noe annet :)

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

:( Utrolig trist :console:

Tja...... naboen var ikke spesielt sakelig han heller - der vi vandret med fire valper og en liten parson......... UTENOM båndtvangstid, MIDT på ett jorde og gærningen mente vi måtte ha bikkjene i bånd fordi tispa hans kunne bli drektig?

Han er er BLÅST - skikkelig BLÅST.

Han har imidlertid ikke kjeftet noe mer for bruken av jordet hans, ei heller kikket på løse hunder - faktisk hilser han blidt og fornøyd når jeg ser han så jeg tipper han fant ut at det var bedre med en Merete på jordet enn en Siri på nakken eller noe *ler*

Er det mulig? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi på toget, og her blir vi værende en stund :P godt å kunne slappe av en dag før en rimelig aktiv og sosial helg!

Jeg forventer å få oppdatering. :P :p

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer å få oppdatering. :P :p

:console:

Klart du skal få vite at jeg og tarik har rotet oss bort i skogen :P nei, jeg har ikke veldig stor tro på at han kommer til sporslutt. Artig læll, og det er viktig å trene på å drite seg ut offentlig :P

Dombås. Sove litt kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klemmer, det varmer.

Det var tøft, men veldig riktig. Jeg sitter igjen med en varm følelse av at jeg har gjort det som var best for hunden, å jeg tror hun var glad for avgjørelsen min. Skulle selvfølgelig ønske hun kunne vært med meg for alltid, å det er hun helt garantert. Det føltes veldig riktig, selv om det var ******. :heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hundefolk har ikke lov til å reagere med idioti på idioti? Selvsagt er det idiotisk, men når man tydelig tar hensyn og er høflig og likevel blir kalt drittkjerring (hva F*** har kjønnet mitt med din redsel for hunder å gjøre?) så går det en stor djevel i meg ja, det skal jeg glatt innrømme. Så jeg kunne funnet på å sykle etter mannen, jeg er ikke redd for å innrømme det. Hadde det hjulpet noe? Jepp, humøret mitt.

Okay, men det gjør deg jo til en minst like stor idiot som vedkommende som kalte deg drittkjerring, eller?

Hunder eller ikke, jeg godtar ikke at fremmende folk kaller meg "forbanna kvinnfolk" uten at jeg har gjort noe :)

Greia er ikke hvorvidt man godtar at fremmede kaller deg eller ikke, greia er hvilke forslag man burde gjøre med sånne som kaller deg "forbanna kvinnfolk" - og man bør seriøst jobbe litt med temperamentet sitt om man slipper bikkja eller sykler etter de eller får bikkja til å halse, ene og alene fordi at noen kaller deg forbanna kvinnfolk. Eller drittkjerring, for den saks skyld. Bruke ordene sine, liksom. "Du er ikke så verst idiot sjøl" funker lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt klønete å få seg på jobb i dag, men siden jeg er lokalkjent og oppegående brukte jeg bare 40 min i motsetning til de fleste kollegaene mine som fortsatt står i kø. Fikk så vondt av de som var sperret inne pga ulykken at det ble faktisk avgjort å servere de kaffe i mellom gjerdet. Men så kutter politiet opp vaieren og slapp de ut før vi rakk å leke barmhjertige samaritaner. Heldigvis ingen av våre som var direkte berørte , men moren til en medarbeider ble involvert etter å ha kjørt sønnen sin på jobb. Hun fill heldigvis bare blåmerker. Ikke en kunde her da, merkelig nok :lol:

Hodet mitt la til "noe" i den setningen, og jeg tenkte jøss, er det DET Loke-damen gjør på jobb liksom....

Forøvrig;

RTL: :no: :console:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL :wub:

De hadde springer til 449,- kroner, og ettersom de har prisløfte og jeg fant en springer til 199,- kroner hos Gmax, så sendte jeg de en mail. Nå har de satt ned prisen på springer til 179,-, og jeg har bedt de om å slenge en slik på bestillingen min :P

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...