Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

..rister på huet over Khela som er totalt uinteressert i å trene lydighet i dag, og knærne mine som krangler noe helt ekstremt. Blir nok masse lek på gulvet for å kompansere i dag, gitt.

Klarer ikke hunden seg uten noe lydighet hver dag? så da er masse lek en kompansasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke hunden seg uten noe lydighet hver dag? så da er masse lek en kompansasjon?

Jojo, men pga knærne mine blir det heller ikke tur, klarer knapt nok å gå. Pleier jo å ha ekstra trening av lydighet på dager som dette, men det var ukult i dag tydeligvis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det er så deilig å virke litt igjen! Men fy fader - kjennes ut som alle 10 kgene jeg har gått ned siden jul er ren muskelsvinn, Fy så mye tyngre det der i fjøset nå enn før jul. Og arbeidet er akkurat det samme. Blir nesten redd jeg. :lol: Men regner med det bygger seg sakte men sikkert opp igjen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg telefon om at hesten er sjuk, så nå er vi på vei til Brandbu for å se hvordan ståa er, og finne ut hva vi skal gjøre. Nå tror jeg at vi er på Gran, men jeg er egentlig ikke sikker... Overraskende urbant her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg telefon om at hesten er sjuk, så nå er vi på vei til Brandbu for å se hvordan ståa er, og finne ut hva vi skal gjøre. Nå tror jeg at vi er på Gran, men jeg er egentlig ikke sikker... Overraskende urbant her!

Selvfølgelig er det det! Vi har jo pol og alt :D

Dumt med hesten da :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg telefon om at hesten er sjuk, så nå er vi på vei til Brandbu for å se hvordan ståa er, og finne ut hva vi skal gjøre. Nå tror jeg at vi er på Gran, men jeg er egentlig ikke sikker... Overraskende urbant her!

Selvfølgelig er det det! Vi har jo pol og alt :D

Dumt med hesten da :(

post-10128-13654406850212_thumb.jpg

Ikke overdriv a.... :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min første kjøretime i dag! Eller... på en måte da, hadde en for 5 år siden og :P Og den teite hjernen min klarte ikke stoppe munnen, så da endte jeg opp med å få en time allerede i morgen. Men like greit å få det overstått. Kan ikke si jeg er ett naturtalent akkurat, herregud så upassende distrè jeg er noen ganger, vanskelig å holde styr på bil og alt rundt synes jeg :P Men jeg er flinkere nå enn jeg var før timen, så det er jo alltids noe! Men dette blir dyrt, det er sikkert. Jeg er glad jeg har snill mamma og pappa som betaler!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom da meg ut til slutt. Nå har Geo og jeg vært på en fin sykkeltur. Jeg fikk gjørmesprut nedover hele ryggen og nå er jeg i et såpass inspirert hjørne at jeg vurderer å bestille en sånn lett vindjakke som alle mosjonistsyklister har på seg. Ettersom jeg nå har fått en hund som egner seg svært godt til å få et par sykkelturer i uka (i motsetning til hun gamlemor liksom), kan det jo hende at jeg kommer til å sykle litt mer enn bare til og fra butikken. Så da er det sikkert et fornuftig kjøp, selv om jeg er litt småblakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg telefon om at hesten er sjuk, så nå er vi på vei til Brandbu for å se hvordan ståa er, og finne ut hva vi skal gjøre. Nå tror jeg at vi er på Gran, men jeg er egentlig ikke sikker... Overraskende urbant her!

Selvfølgelig er det urbant på Hadeland :lol::aww: Skulle da bare mangle :P Sikkert mye mer urban enn i Odal.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen krefter der ute som ikke vil at jeg skal være ajour med regningene mine.. Nå har jeg endelig fått igang en PC som tåler javaen... tror dere ikke at jeg har klart å rote vekk kodebrikkene... Det vil si, jeg er helt sikker på at de har ligget på stuebordet, men samboer har vært flink å rydde og nå er de ikke der lenger...

Ellers har Luna og jeg vært på joggetur idag, vet ikke helt hva hun syntes om det, for jeg følte meg litt som en trekkhund der jeg dro henne med meg. Men det var helt herlig å komme seg ut :)

Dog lurer jeg virkelig på hva dere andre med pelshunder gjør med all sanda som fester seg inni pelsen! Prøvde å dusje det vekk, men det sitter jo som limt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog lurer jeg virkelig på hva dere andre med pelshunder gjør med all sanda som fester seg inni pelsen! Prøvde å dusje det vekk, men det sitter jo som limt!
Legg bikkja til tørk, så tar du en runde med børsten etterpå :)

I dag har jeg vært skremmende effektiv. Har fått gjort unna masse småting, som har vært utsatt lenge, fordi det er så gørrkjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg bikkja til tørk, så tar du en runde med børsten etterpå :)

I dag har jeg vært skremmende effektiv. Har fått gjort unna masse småting, som har vært utsatt lenge, fordi det er så gørrkjedelig.

Da skal det prøves :)

Har bare hårbørste foreløpig, men regner med at den gjør nytta for nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har Luna og jeg vært på joggetur idag, vet ikke helt hva hun syntes om det, for jeg følte meg litt som en trekkhund der jeg dro henne med meg. Men det var helt herlig å komme seg ut :)

Dog lurer jeg virkelig på hva dere andre med pelshunder gjør med all sanda som fester seg inni pelsen! Prøvde å dusje det vekk, men det sitter jo som limt!

En sterk blåser! Den gjør underverker, og får av veldig mye - det er også sunnere for både pels og hud, enn å lufttørke, drysse, og likevel ha en del igjen innerst i pelsen. Det er i hvert fall min erfaring - om jeg lar de lufttørke og drysse av seg først, er det fremdeles masse som støver rundt dem om jeg bruker blåseren etterpå i stedet.

Hadde akkurat nå besøk av tre bernere på gårdsplassen her :). De var med to unge damer som var på ridetur, tydeligvis.

Har det blitt valper av den parringen du så? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det prøves :)

Har bare hårbørste foreløpig, men regner med at den gjør nytta for nå.

jeg har to stk børster til langshårs hund om du vil prøve de, samt kam og diverse. + som SFX sa,blåser er fantastisk.

er ikke som om jeg trenger børstene lengre og de er knapt brukt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sterk blåser! Den gjør underverker, og får av veldig mye - det er også sunnere for både pels og hud, enn å lufttørke, drysse, og likevel ha en del igjen innerst i pelsen. Det er i hvert fall min erfaring - om jeg lar de lufttørke og drysse av seg først, er det fremdeles masse som støver rundt dem om jeg bruker blåseren etterpå i stedet.

Det tror jeg så absolutt på, og skal gå til anskaffelse av blåser så snart økonomien tillater det. Men godt å vite at den virkelig duger til slikt, og ikke bare å tørke hund etter bading.

Veldig rart å gå fra ganske korthårede hunder til puffy delux! Og hun er trolig nesten helt nedrøyta nå. Blir vel shopping av gode børster og slikt etterhvert også, men er jo så mye annet man også trenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt valper av den parringen du så? :D

Det så ikke sånn ut foreløpig :).

Har jeg latkveld... Eneste jeg har gjort er å klippe mine negler og klippe Willys klør... Om jeg gidder, skal jeg rydde kjettingen ut i garasjen og legge feltsøkgjenstandene som ligger på kista i gangen, ut i boden i stedet. Kanskje... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8631229971_c4a363be1f_b.jpg

8632338412_b13e1fe185_b.jpg

(På dette bildet kan man se to "lober" på fjellet i det fjerne, der har det gått snøras.... :P )

Vår og sånt :ahappy:

Jeg hadde rett og slett vært lei meg. Greit at det er pent og lyst osv, men det er april liksom :aww:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg så absolutt på, og skal gå til anskaffelse av blåser så snart økonomien tillater det. Men godt å vite at den virkelig duger til slikt, og ikke bare å tørke hund etter bading.

Veldig rart å gå fra ganske korthårede hunder til puffy delux! Og hun er trolig nesten helt nedrøyta nå. Blir vel shopping av gode børster og slikt etterhvert også, men er jo så mye annet man også trenger :P

Det er mange som har blitt konvertert etter å ha forsøkt blåseren en gang - de tror det bare er jålete utstillingsstæsj, men så er de suverene i hverdagen. For våre hunder kan det ta tid å få de tørre, og det gir lett grobunn for våteksem - og det er flere som har klart å få en ende på hyppige utbrudd av våteksem på sine pelsrike hunder ved hjalp av en blåser som virkelig ventilerer pelsen og kommer til for å få den helt tørr også innerst. Nå er for eksempel en årstid hvor blåseren kommer til å bo fast i gangen, så jeg kan blåse av jentene det verstepå trappa etter tur i smeltevann og søle ute, før de får komme inn.

Eller så deilig det kan være å få blåst bort død pels i røytetiden, framfor å finne det igjen i alle kroker og hjørner av huset :D

Jeg lovte meg selv sjokolade om jeg var snill jente og gjorde som jeg fikk beskjed om. Men da tror jeg at jeg skal skifte, bukse med hull i rumpa gjør seg ikke på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...