Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg endte med å dra til legen uten å shave leggene, for jeg prioriterte å lese ei god novelle i stedet. Jeg er tøff, jeg!

Og jeg har antageligvis en betennelse i senesystemet i foten, så da er jeg satt på antibiotikakur i fjorten dager. Tre om dagen, som skal tas i sammenheng med måltider, så da må jeg faktisk begynne å spise mer, jeg har vanligvis bare to måltider om dagen, jeg...

Og på veien hjem vasket jeg bilen. Du vet det er lenge siden når du ble overrasket over å se hvilken farge det var på den... Jeg hadde glemt at den har så sprek farge, jeg...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den på beltet, man må ha den for å bruke den på beltet de har :) På beltet er det to D-ringer, en på hver side. Man fester fronten i ringene (i den ene ringen trer man løkka i ringen og så båndet gjennom løkka, og i den andre ringen klikker man bare fest kroken. På midten av fronten er det en liten taubit med en krok, den fester man i strikken (som har et håndtak kroken passer til) :)

Skal jeg ta bilde og vise? :)

Vil gjerne se bilde for jeg skjønte ikke helt forklaringen :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at det var en NYDELIG Bedlington Terrier innom jobben min. Vakker vakker vakker! Og så søt og blid! Litt usikker på om eier fikk handlet noe, det var ikke bare jeg som overfalt bikkja.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle soniser som vil se hvordan en front til Troll sitt magebelte ser ut :D

På venstre til bildet er enden bare en løkke, som et håndtak, så da bare tar jeg løkka i ringen og trer hele båndet i løkka og så er den enden festet i den ringen. På andre siden er det en krok som man lett klikker av/på når man tar beltet av/på :) Jeg synes denne løsningen er fin, gir et mye mer stabilt magebelte og båndet hopper ikke av. På jegerens belte jeg hadde så var det bare en L formet krok man hang løkka til strikken over, og da kan jo strikken lett hoppe av. Ikke så kult om man har hunder som liker å løpe, gjerne langt :P

DSC_6321_zpscf5c0bf6.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hørt feil (har ikke fått den beskjeden tidligere når hun har blitt vaksinert heller), han mente kanskje at vi ikke skulle ha like høy aktivitet i dag slik som vi pleier? Er forøvrig ikke den dyrlegen vi pleier å gå til heller, men siden han er gårdsdyrlegen og var her allikevel tok vi det like greit nå. Reagerte på det selv, men glemte å spørre om jeg hadde hørt riktig :rolleyes:

Fikk samme beskjed når jeg var og vaksinerte i går. Em elsket en fridag, den late lille bitchen :lol: Det var passe kleint å gå på fjellet alene, kunne like gjerne gått uten bukse :P

Har så lyst til å dra til USA jeg, til et eller annet sted som ikke nødvendigvis er så vanlig og turistaktig. Besøke litt rancher, ulike typer byer/samfunn og treffe litt crazy americans haha Eller noe helt annet som kan være kult å se/oppleve der borte.

Men har ingen å reise med. Ingen av mine venninner vil dit, og jeg trives best når jeg har noe å dra med jeg :P

Jaja, blir vel Italia isåfall da. For n'te gang :P

HALLO, du kjenner da meg! Jeg er med hvor som helst i USA nesten når som helst jeg altså :D Mitt store handicap er at jeg ikke så mye som kan starte en bil engang og dermed er HELT useless der, men jeg er en sabla god passasjer :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at vi aldri kommer på bølgelengde (artig ord i denne sammenheng ) når det kommer til båtlivet :P

Antakelig ikke :lol:. Jeg blir sjøsyk bare av å høre ordet bølgeskvulp liksom :lol:.

Hva skal man gjøre når man har trykket på mobilversjon nederst på siden, og fullversjonknappen er død, gå og henge seg i dusjen?

Jepp... ittno' annet å gjøre :aww:.

Noen ganger så er folk litt for gjennomsiktige :lol:

Du er så kryptisk i dag, 2ne :lol:.

vel jeg vil veldig gjerne ri på et fjell i usa :P også må vi kjøre innom iowa og besøke en x-sonis som studerer til vet ! :D

Steike - du er brei mellom beina, skjønner jeg :lol:.

Jeg endte med å dra til legen uten å shave leggene, for jeg prioriterte å lese ei god novelle i stedet. Jeg er tøff, jeg!

Og jeg har antageligvis en betennelse i senesystemet i foten, så da er jeg satt på antibiotikakur i fjorten dager. Tre om dagen, som skal tas i sammenheng med måltider, så da må jeg faktisk begynne å spise mer, jeg har vanligvis bare to måltider om dagen, jeg...

Men altså - antibiotika? For senebetennelse? Bruker man ikke da betennelsesdempende - for antibiotika tar jo bare bakterielle betennelser og det er det vel ikke sånn inni foten? Altså - jeg bare lurer jeg for jeg har aldri skjønt dette med antibiotika for slike betennelser :lol:. Jeg vet - jeg er dum... :aww:.

Er jeg glad jeg er så voksen at jeg er ferdig med tilbakebetaling av studielån... også har jeg kjøpt min første hageslange :lol:.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Geo og jeg fulgt kompis til og fra butikken. Mens han var inne trente Geo og jeg lydighet + øvde litt på å bare sitte og vente. Flink hund! Straks skal jeg spise middag. Jeg er skikkelig spent på om det jeg lager (dvs det står i ovnen og lager seg selv) blir noe godt. Jeg har mine tvil nemlig. Men mat er mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor sjanse er det for at P1 dukker opp når melketanna forsvant for over en uke siden, og det fremdeles ikke er kommet opp noen ny tann?

Smula sine P1 kom vel en måneds tid etter at melketennene var ute, men jeg begynte å kjenne den som en kul under tidligere da.

Tur unnagjort og restemat er genialt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg glad jeg er så voksen at jeg er ferdig med tilbakebetaling av studielån... også har jeg kjøpt min første hageslange :lol:.

Atte du, nå har du samlet så mange voksenpoeng på veldig kort tid at du straks begynner samle pensjonistpoeng, og det er du jaggu alt for ung til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - antibiotika? For senebetennelse? Bruker man ikke da betennelsesdempende - for antibiotika tar jo bare bakterielle betennelser og det er det vel ikke sånn inni foten? Altså - jeg bare lurer jeg for jeg har aldri skjønt dette med antibiotika for slike betennelser :lol:. Jeg vet - jeg er dum... :aww:.

I pakningsvedlegget står følgende:

"DR er et smertestillende og betennelsesdempende legemiddel som tilhører en gruppe legemidler som kalles ikke-steroid antiinflammatorisk legemidler (NSAIDs.).

DR brukes til behandling av leddgikt hos barn og voksne (reumatoid artritt og juvenil reumatod artritt), slitasjegikt (artrose) og Bekhterevs sykdom. DR brukes også til akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet."

Men det skal ikke brukes om en forsøker å bli gravid, så da får jeg vel utsette saksbehandeleren i NAV sitt forslag om å få meg en unge for å få utbetalt barnetrygd og dermed bedre økonomien min (avreagering er for bikkjer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal ikke brukes om en forsøker å bli gravid, så da får jeg vel utsette saksbehandeleren i NAV sitt forslag om å få meg en unge for å få utbetalt barnetrygd og dermed bedre økonomien min (avreagering er for bikkjer).

What? Virkelig? SA saksbehandleren virkelig det? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) rawr!

*Ler*

Atte du, nå har du samlet så mange voksenpoeng på veldig kort tid at du straks begynner samle pensjonistpoeng, og det er du jaggu alt for ung til!

Jeg vet, jeg vet... Så nå er det slutt for ei stund tror jeg, for det er like før jeg blir både skrukkete og grå også, så... :D.

I pakningsvedlegget står følgende:

"DR er et smertestillende og betennelsesdempende legemiddel som tilhører en gruppe legemidler som kalles ikke-steroid antiinflammatorisk legemidler (NSAIDs.).

DR brukes til behandling av leddgikt hos barn og voksne (reumatoid artritt og juvenil reumatod artritt), slitasjegikt (artrose) og Bekhterevs sykdom. DR brukes også til akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet."

Men det skal ikke brukes om en forsøker å bli gravid, så da får jeg vel utsette saksbehandeleren i NAV sitt forslag om å få meg en unge for å få utbetalt barnetrygd og dermed bedre økonomien min (avreagering er for bikkjer).

Ahhh, men da er det jo ikke antibiotika - det er antiinflammatorisk og det kan stemme med det jeg trodde :D.

Jeg synes NAV-behandleren var smart, jeg :lol:. Eller not...

Nå skal maten få synke litt til, også skal bikkjedyret og jeg ut på joggetur. Venstrefoten min synes det er litt oppskrytt med sånn jogging, for det ene muskelfestet synes det er litt vondt, men jeg får teste og se om det er bedre nå enn sist. Men først skal Willy få seg ny hårfrisyre med rÅsa hestestrikk :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men over til dagens gladnyhet:

Jeg har blitt tiltrodd å dømme lokalavdelingens matchshow (kun bernere) i mai - det ser jeg på som en tillitserklæring, og gleder meg masse!

Nuh lese til eksamen. Jeg tror The Beatles skal få akkompagnere dagens dont (jupp, Kanger, det er et ord :teehe: ). It's a hard days night. Help! We can work it out, can't we?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sittet på verandaen en stund og observert naboens cocker. Den har altså sitti i ro i 2 timer, og når jeg tenker etter så sitter den jo hver eneste gang jeg ser på den. Den må da ha forfryse baller, som har sitti på snøen hver dag siden det ble vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goji bær, hirse,selleri,hvit fisk, kalkun, kanin og agurk :) + det vi bruker nå som gulerøtter, spinat, svin, egg, eggeskall, selolje og laks.

Så rop ut om noen har kaniner i nærheten! :D Må vel begynne med det selv nå vel :)

Du får si fra om du skal forbi her da vettu, jeg har sansynligvis slakteklare kaniner i juli - eventuelt så kan du få kjøpt levende så du kan begynne med selv. :)

Idag har jeg trent iherdig på selvbeherskelse. Jeg simpelthen HATER løse hunder med 0 kontroll og eier som ikke har syn eller ører, og det midt i ande-land (båndtvang er en fin bil). Denne gangen var det ikke en and det gikk utover (heldigvis, eller kanskje ikke for da kunne man slått båndtvangen i bakken), men min gamle Indiana. Hun endte med et realt smell rett i asfalten halvveis på ryggen og det opererte beinet underst. Hadde blikk kunnet drepe......Men klarte forholde meg rolig og ga beskjed til eier om at ser jeg deg med denne hunden løs en gang til og 0 kontroll ringer jeg viltnemda/politi. 100 meter lengre var det nok en dusteeier, denne lot hunden sin hoppe ut i elven og bade og gjett hvor den landet? Jo, midt i en andeflokk...Jeg kunne simpelthen ikke si noe, jeg tror det hadde kommet kun stygge, utskjellende ord ut av munnen min da. Indiana var stiv som en stokk etterpå, hun la seg faktisk ned for å hvile, det gjorde nok vondt ja.Hun ble loset forsiktig hjem igjen og la seg straks til rette i soffan mens Mocca og jeg tok en turen videre alene. Det hyggelige midt oppi dette var at jeg ble tatt igjen av en annen turgåer, uten hund, som takket meg fordi jeg hadde sagt ifra, både fordi det er ubehagelig å være turgåer og ikke få gå i fred for løse hunder, men også fordi det faktisk er båndtvang og det myldrer av Annemor, Andrik og snart deres søte små i området.

Ååh stakkars Indiana! :hug: Håper virkelig det går bra med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...