Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

akkurat nå irriterer jeg meg over at Kelpie ikke kan være litt større...

De er jo akkurat passe store, jo! Kan både være fanghoinnj og trekke på ski, hva mer kan man kreve liksom.

I dag lå det nye bankkortet mitt i postkassa. Jeg som endelig hadde lært meg kortnummeret på det gamle, og nå må jeg lære et nytt, og det er nesten helt likt, så jeg kommer til å blande sifrene hele tiden.

Om en times tid er det 3000 meter øl. Jeg skulle egentlig være med og løpe 3000 meter karsk med de andre trønderne, men ettersom jeg ikke skal ut i kveld allikevel vet jeg ikke helt om det å helle i seg noen kopper karsk vil være en særlig god idé. Så da stiller jeg opp som heiagjeng i stedet. Underholdende blir det i alle fall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

De er jo akkurat passe store, jo! Kan både være fanghoinnj og trekke på ski, hva mer kan man kreve liksom.

Nei jeg har en sånn nedre smertegrense på 23 kg, kan strekke meg til 20, men det er vell liten sjanse for og finne kelpie tispe på 20 kg. Men digger Kelpie ellers da, derfor det irriterer meg at de ikke kan komme i liiit større utgave ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har en sånn nedre smertegrense på 23 kg, kan strekke meg til 20, men det er vell liten sjanse for og finne kelpie tispe på 20 kg. Men digger Kelpie ellers da, derfor det irriterer meg at de ikke kan komme i liiit større utgave ..

Hm, joda. Men kilo er ikke alt. Tinka og Geo er like høye, Tinka veier nesten ti kilo mer enn ham. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, joda. Men kilo er ikke alt. Tinka og Geo er like høye, Tinka veier nesten ti kilo mer enn ham. ;)

Absolutt ikke, men hunder under par og tyve kg er bittesmå (synes jeg) uansett hvordan kg er for delt, evt for spinkle da, finnes vell en del mynder som er rimelig lette til tross for at de er ganske høye.. Også har det litt med krefter og gjøre, de blir jo sterkere når de har litt mer vekt og legge i sela (så fremt det ikke er overvekt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fobisk - litt for mange BØ!-opplevelser på kort tid i et tidsrom hvor jeg ikke tålte stort, og vips. Ordentlig, irrasjonelt fobisk. Jeg tenkte vel ikke helt over det før jeg brøt sammen, jeg heller. :P

Men det er veldig lite gøy å ha det sånn og veldig befriende når man får noenlunde kontroll på det, så jeg slår et slag for fobisparking i dag. Og edderkoppkverking.

Det er forøvrig enda en grunn til å ikke bo i nærheten av mange andre. Stor norsk husedderkopp liker seg ikke noe særlig på landet. :rofl: Ser mye mindre av de grufulle stankelbeinedderkoppene også. *grøss*

..har jeg fått meg 4pics1word. Det holdt ikke å bli opphengt i wordfeud. :P

Dagens innkjøp! Mamma har alltid ønsket å kjøpe støvsuger til meg, så nå fikk hun lov. Hun syntes den var for billig da... men elkjøpmannen sa den var bra, 1500 er jo midt på treet egentlig, og den har hepa 12 filter. og jeg måtte uansett opp i nærmere 6000 hvis jeg skulle ha en som lukket seg, og holdt edderkoppene inne. Så jeg tror jeg skal forsøke å drepe så godt jeg kan før jeg støvsuger opp. Er absolutt mot min natur, jeg har stort sett klart å ta dem i glass isteden, men nå kjenner jeg faktisk at jeg ikke tåler mer. En god ting er iallefall at jeg har mistet matlysten totalt nå, trengte en slankekur uansett. Akkurat nå ønsker jeg meg en leilighet i 5.etasje :lol:

7a826766a9b611e2816b22000a9f17df_7.jpg

Forresten, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slik borrelåsteip og myggnetting som man fester rundt vinduet? Merket heter Tess. Har kjøpt på byggmakker (eller var det byggmax) tidligere, men da jeg var å spurte i denne byen hadde de ikke. Glemte å spørre på jernia da jeg var der, det kunne jo vært de hadde... men ja, noen som vet hva jeg mener?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om gigantiske edderkopper i natt og mistenker at det har noe å gjøre med det jeg leste rett før jeg postet nattaposten min her :P .

Åååå.

Er forelska oppetter ørene, sola skinner, fest i kveld..... hva kan en klage på! :wub: .

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...satt av kjæresten i byen og dro selv på jobb, sykt kjipt når det er så fint vær ute! Only er hos mamma, så hun slipper sitte inne i leiligheten hele dagen, skulle gjerne vært på tur med henne i dag og.. Slutter sent i kveld, så får se om jeg er mer våken til da, for hadde vært morro med en tur på byen, men får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en pakke fra en god venninne i Norge i posten. Da jeg åpnet den stusset jeg over innholdet, og lurte på om min venninne kødda med meg, eller om hun ikke kjenner meg bedre?? Innholdet var bl.a. papirer om medlemskap i wildlife trust something, men i en annens navn, med adresse i Iran forøvrig :icon_confused: Videre lå det bankutskrifter i enda en annens navn (Indisk) :blink: Det var heller ikke noe kort eller noenting for å forklare "gaven". Jeg ble mistenkelig da jeg så at boksen var revnet og teipet igjen :fear: Men høflig som jeg er turte jeg ikke å konfrontere venninnen min i tilfellet hun hadde en lur forklaring til meg. Så jeg takket pent for gaven på fb, og sa at hun måtte forklare hvem denne iraneren var :twitch: Da fikk jeg bekreftet mistanken, hun hadde nemlig ikke sent noen bok eller noe av det andre som var i pakken! Hun hadde sent med "en smak av Norge" med norsk godis og brunost +++ hun :flowers: Noen har altså revet opp pakken, fjernet alt innhold, inkludert et langt brev, og stappa inn disse papirene. Hvorfor ta seg bryet med det når man stjeler noe :sint_01: Dette skal både posten og tollvesnet få høre om :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*irritert*

Enkelte mennesker burde ikke hatt hund!

En i mitt rasemiljø var det en som i februar kjøpte sin andre Mops, den h*n hadde fra før var nylig blitt junior på denne tiden. De hadde valpen i 2 uker, før de solgte den videre fordi den hylte sånn om natten... Både jeg, oppdretter og oppdretter til Mops nr1 prøvde gi de tips som kroppskontakt, ligge på madrass på gulvet Osv. Men nei, det var ekkelt og ikke å diskutere.. Valpen ble solgt til en nabo som hadde valpen liggende ved siden av seg på en madrass i to dager før alt var finfint... Dette er jo ca 2 Mnd siden. Mops nr 1 har vært junior i 3 Mnd! Og nå skal hun selge henne fordi "hun er ikke god nok i en utstillingsring".... Hva feiler det folk?! Hjelpes meg! Jeg blir så frustrert og sint at jeg har ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*irritert*

Enkelte mennesker burde ikke hatt hund!

En i mitt rasemiljø var det en som i februar kjøpte sin andre Mops, den h*n hadde fra før var nylig blitt junior på denne tiden. De hadde valpen i 2 uker, før de solgte den videre fordi den hylte sånn om natten... Både jeg, oppdretter og oppdretter til Mops nr1 prøvde gi de tips som kroppskontakt, ligge på madrass på gulvet Osv. Men nei, det var ekkelt og ikke å diskutere.. Valpen ble solgt til en nabo som hadde valpen liggende ved siden av seg på en madrass i to dager før alt var finfint... Dette er jo ca 2 Mnd siden. Mops nr 1 har vært junior i 3 Mnd! Og nå skal hun selge henne fordi "hun er ikke god nok i en utstillingsring".... Hva feiler det folk?! Hjelpes meg! Jeg blir så frustrert og sint at jeg har ikke ord!

Håper dette mennesket blir godt kjent i mopsemiljøet da, og får problemer med å kjøpe flere...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvordan fungerer det? er bare en app som gjør forum mer tilgjengelig for mobil. Koster 20 kr eller noe tror jeg, men jeg synes den var verdt det :-)
Gir også tilgang til en hel haug med andre forumer også. Alle som har installert så tapa talk fungerer. .. Er jeg på bussen på vei til byen. Ut på middag også på latter etterpå :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare en app som gjør forum mer tilgjengelig for mobil. Koster 20 kr eller noe tror jeg, men jeg synes den var verdt det :-)

Aha,den må sjekkes ut :)

Men fiksa lell jeg da; se her! Er det lov å si at man synes han er litt flott?

20130420_152149_zps81617cd1.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...