Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg innbilte meg at du satt på en utekafè her før i dag, var en hund som kuuuunne kanskje, hvis man legger godviljen til, ligne på Scilos. Men så så "du" ikke på meg to ganger engang (eller Casper da), og regner med at du hadde kauka Casper eller noe :P Så jeg kunne spart meg den litt for intense stirringen min på damen :P

Haha apropos stirring, da jeg gikk ut av døren med Casper hjemme gikk det en dame forbi huset. Hun satte øynene i oss, så skikkelig sur ut... også snudde hun seg sånn 5 ganger og stirret hardt og intenst før hun forsvant bak en sving... vurderte å bare gå etter henne for å plage henne (for hun hatet oss tydeligvis), men så skulle jeg en annen vei. Men ser jeg henne igjen blir det forfølgning!

Også har jeg vært megabarnslig i dag (og ikke kjeft på meg a), for jeg plukket ikke opp en bæsj. Var ingen som så det nemlig, og da skjedde det ikke. Men kom noen folk gående mot bæsjen, og da ville de jo luktet at den var fersk, og da innbilte jeg meg at de kom til å løpe etter meg for å kjefte, så da løp jeg istedenfor, mens jeg lo... som en unge som har ringt på en dør og stukket av (selv om jeg også gjør det fortsatt noen ganger.)

Du er vill og gal, altså :lol: Nei, jeg satt på utekafè ved Egertorget i dag, faktisk. Spiste bolle, delte med spurvene og drakk kaffe med min søster :) I morgen kommer Scilos og jeg til Lillehammer en tur. Har en halvveis date med Pim og Scala. Hun vil trene, men jeg er superflink til å boikotte slike ambisjoner og stemmer for tur :P: Bli med, da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, og gratulerer! Tror det blir bra! :D når kommer han?

Velkommen i lapphund gjengen ;)

Nå er jeg glad for en viss annen sonis sine vegne :aww:

Jeg eeer så glaaaaaaaad :D

Først og fremst en stor takk og masse kudos til Aslan som har stått på og hjulpet oss for å få mezzi hjem til oss! Hun har ordnet og ordnet og klarte å få oss i kontakt med mezzi sine eiere!

Fikk også endelig melding fra charlottes at hun henter mezzi hos eierne over helgen, så kanskje allerede neste helg er vi lapphundeiere :D*Glede*

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst en stor takk og masse kudos til Aslan som har stått på og hjulpet oss for å få mezzi hjem til oss! Hun har ordnet og ordnet og klarte å få oss i kontakt med mezzi sine eiere!

Fikk også endelig melding fra charlottes at hun henter mezzi hos eierne over helgen, så kanskje allerede neste helg er vi lapphundeiere :D*Glede*

Så artig :) Gratulerer! :)

- Nå var Ozzy på soverommet med pus og plutselig hylte han. Lurer virkelig på hva han/Fredrik gjorde siden Fredrik _aldri_ har skadet Ozzy på noen måte. Fant ikke noe blod, så har jo sikkert bare fått seg en smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vill og gal, altså :lol: Nei, jeg satt på utekafè ved Egertorget i dag, faktisk. Spiste bolle, delte med spurvene og drakk kaffe med min søster :) I morgen kommer Scilos og jeg til Lillehammer en tur. Har en halvveis date med Pim og Scala. Hun vil trene, men jeg er superflink til å boikotte slike ambisjoner og stemmer for tur :P: Bli med, da vel!

Kanskje det, hvor skal dere isåfall, og når? Jeg trener jo ikke akkurat lydighet men jeg er flink til å glo. Vet ikke helt hvordan dagen blir i morgen, må iallefall ordne noen greier i byen, også har jeg en løs avtale, men sånn egentlig er jeg jo ganske ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en sånn sjablong som man kan legge på magen og så spraye på brunfarge! :lol:

:lol: Det er seriøst mye rart folk finner på. :lol:

Hatt en måle og veie dag i dag (av bikkjene, ikke meg, selv om jeg ser vekta mi når jeg veier bikkjene :icon_cry::shocked: )

Cluet er å veie når man er hos dyrlegen, for da slipper man å se sin egen vekt. :lol: Men så er det litt anderledes med dine små, enn å stå og vimse med en schäferhund i armene, så jeg har slutta med slikt hjemme. Da må man jo ha hjelp til å se vekta i tillegg. :P

Nå er vi hjemme, og det ble tre hylleplater på meg til skapet i gangen. Jeg ville egentlig ha fem, men jeg gadd ikke kjøpe så veldig lang plate... Så da kan jeg bruke de to jeg har til hyller som skal ha boks. Da er det jo ikke farlig med hull i den. :P Så fikk jeg rabatt i kassa av jentene som jobbet der. :lol:

Så har jeg kjøpt en flaske vin, som står i stil til hylleplatene mine. Og så skal jeg straks gå i gang med middag. Jentene har fått vært på tur rundt Sognsvann idag, så de er glade og fornøyde.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg en av grunnene til at hundefolk tidvis blir hatet, for det var visst en utmerket idé å la bikkja si drite på plattingen min. Hvordan den i det hele tatt har vært her oppe uten og flydd løs, er meg uvitende... Selv jeg som har hund blir irritert på slikt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst en stor takk og masse kudos til Aslan som har stått på og hjulpet oss for å få mezzi hjem til oss! Hun har ordnet og ordnet og klarte å få oss i kontakt med mezzi sine eiere!

Fikk også endelig melding fra charlottes at hun henter mezzi hos eierne over helgen, så kanskje allerede neste helg er vi lapphundeiere :D*Glede*

Ih! :D DET blir stas! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, hvor skal dere isåfall, og når? Jeg trener jo ikke akkurat lydighet men jeg er flink til å glo. Vet ikke helt hvordan dagen blir i morgen, må iallefall ordne noen greier i byen, også har jeg en løs avtale, men sånn egentlig er jeg jo ganske ledig.

Nei, altså. Det er en tråd her et sted .... Har ikke nummeret hennes, så det må jeg få først. Så skal jeg på sykehjemmet og besøke mamma og så får vi se hva vi rekker etterpå :) Badedammen, Stampesletta eller der omkring blir det nok, hvis det blir :D Mitt nr er 48052804 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "nabo" irriterer dritten ut av meg, det er ikke ofte det går folk forbi her (og forbi er liksom 100 meter fra huset) bikkjene får lov til å bjeffe litt når det kommer folk (vi bor utti gokk, greit at folk veit det er bikkjer her) de har en Dunker (som gauler når vi går forbi dem!) og de stopper alltid og glor opp hit når mine setter i gang og bjeffer, en gang ba kjerringa dem om å holde kjeft også! De får ikke lov til å bjeffe lenge, og de bjeffer heller ikke ofte så det er da ikke et så ***** stort problem!

Sånn, ferdig med å irritere meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt stressa, for alle øvelsene til klasse 1 har sittet greit lenge, men nå som jeg har meldt på stevne skal det begynne og gå galt da :gaah: Jeg har nok med og være nervøs for om bikkja holder seg i ringen i mellom øvelsene, trenger ikke sånne overaskelser nå.. Men hun er fin ellers da og i dag har vi funnet den ultimate belønninga, fotball :D

Liker at du har meldt på stevne, ikke at hun plutselig ar begynt å tulle med ting :P Kanskje hun bare har en dårlig dag, du skal se det sitter bedre neste gang. Blaze "glemte"jo helt stå under marsj her forleden, men nå er den der igjen :P

Har sett en episode Greys mens kjæresten leser HP. Cider og sjokolade har jeg også, så kvelden er i grunn perfekt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du har meldt på stevne, ikke at hun plutselig ar begynt å tulle med ting :P Kanskje hun bare har en dårlig dag, du skal se det sitter bedre neste gang. Blaze "glemte"jo helt stå under marsj her forleden, men nå er den der igjen :P

Har sett en episode Greys mens kjæresten leser HP. Cider og sjokolade har jeg også, så kvelden er i grunn perfekt den!

Det er i såfall 3 dårlige dager... Den første gangen tenkte jeg ikke så mye over det, alle kan gjøre feil, sist så ble jeg litt irritert og i dag fikk jeg litt panikk :P

Edit: Sitter og ser på typisk deg, og det er snakk om fordommer. Dagens lærdom: Det er så mange fordommer ute og går at folk får fordommer mot seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, teite hodepine. Ikke så rart den kommer, har helt glemt å spise i dag. I 10tiden tok jeg en banan og that's it. Nå tenker jeg at hodet sikkert vil holde på slik utover dagen, og det er jo fint når jeg skal ha med to understimulerte hunder til Sandefjord etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, teite hodepine. Ikke så rart den kommer, har helt glemt å spise i dag. I 10tiden tok jeg en banan og that's it. Nå tenker jeg at hodet sikkert vil holde på slik utover dagen, og det er jo fint når jeg skal ha med to understimulerte hunder til Sandefjord etterpå :P

Ibux og litt mat så er du sikkert bedre om en halvtime :)

Er det FA det heter der man får BH tittel?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! :D farmoren min fikk iPad i 80 årsgave her i februar, hun ønsket seg nemlig en egen, storesøsteren hennes på 87 hadde nemlig fått en til jul :lol:

Hadde en pasient/beboer på 98 år som ikke skjønte hvorfor man betalte masse penger for aviser når man bare kunne bruke "padda" (ipaden) :lol:

En "nabo" irriterer dritten ut av meg, det er ikke ofte det går folk forbi her (og forbi er liksom 100 meter fra huset) bikkjene får lov til å bjeffe litt når det kommer folk (vi bor utti gokk, greit at folk veit det er bikkjer her) de har en Dunker (som gauler når vi går forbi dem!) og de stopper alltid og glor opp hit når mine setter i gang og bjeffer, en gang ba kjerringa dem om å holde kjeft også! De får ikke lov til å bjeffe lenge, og de bjeffer heller ikke ofte så det er da ikke et så ***** stort problem!

Sånn, ferdig med å irritere meg :lol:

Hunden til pappa bjeffet masse en dag, og pappa gikk ut for å se. Der stod det en mann med en liten unge, KLINT inntil porten vår og sa "sitt sitt sitt sitt sitt sitt sitt". Fyren klagde til pappa over at hunden var ulydig, og pappa svarte at Dennis ikke trenger å høre på alle. Da svarte mannen "det er en dårlig hund. En SKIKKELIG dårlig hund!" også gikk de.. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til pappa bjeffet masse en dag, og pappa gikk ut for å se. Der stod det en mann med en liten unge, KLINT inntil porten vår og sa "sitt sitt sitt sitt sitt sitt sitt". Fyren klagde til pappa over at hunden var ulydig, og pappa svarte at Dennis ikke trenger å høre på alle. Da svarte mannen "det er en dårlig hund. En SKIKKELIG dårlig hund!" også gikk de.. :lol:

:lol: Noen mennesker altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var vell klart at jeg skulle ha han som var mest lik moren sin, eller? Si hei til Lynwyr Pod, etter Pil og barnebarn av Lyn
    • Hva er det raseklubben i Finland gjør? Genetikknerden i meg har veldig lyst til å teste alt som kan testes, men avventer en stund, til jeg vet at andre helsetester er ok før eventuell avl. 
    • Dette blir et langt innlegg, men jeg vil gjerne fortelle om et problem vi hadde med hunden vår, og løsningen vi fant, i tilfelle det er nyttig for noen andre.  Hunden vår var ca 5-6 mnd da han begynte å få urolige perioder på ettermiddagen/kvelden. Han var urolig, intens og jaget halen/baken sin. Det var ikke mulig å distrahere han. Det varte kanskje 15-45 minutter hver gang, og skjedde nesten bare på kveldstid. Jeg søkte råd fra veterinær og hundeinstruktør, og prøvde "alt": mer aktivitet, mindre aktivitet, be han gå og legge seg osv. Ingenting hjalp. Ofte spiste han pels fra bakenden og halen sin, og vi fant pels i avføringen hans. Jeg vurderte muligheten for at det var analkjertlene som plaget han, men han hadde normale analkjertler på 6-månederskontroll, aket seg ikke og avføringen hans var stort sett normal. Derfor slo jeg det fra meg. Dette pågikk i noen måneder frem til vi dro til dyrlegen etter en periode med løs avføring og hun tømte kjerlene hans. De var fulle, men ikke betent, og lot seg enkelt tømme. Da vi kom hjem fra veterinæren var han utrolig intens i halejagingen sin. Enda mer intens enn vanlig, og dette var tidlig på dagen (vanligvis hadde han bare disse periodene på kvelden). Da skjønte jeg endelig at det var analkjertlene som var problemet. For en lettelse! Etter veterinærbesøket har vi brukt litt tid på å finne riktig fôr og kosttilskudd, og halejagingen og de urolige periodene er helt borte. Hunden vår får nå ca 50/50 råfor og kaldpresset tørrfor. Han får også litt "Proflax Bottoms Up" som tilskudd.  Det var fortvilende å se at hunden vår ikke hadde det bra, for det var tydelig at det var ubehagelig for han. Jeg følte virkelig at jeg googlet meg ihjel mens det sto på. Håper derfor denne posten kan være til hjelp for andre. Hvis du har opplevd det samme med din hund, er jeg veldig interessert i å høre deres erfaringer/løsninger 😊 Og som et tilleggsspørsmål: Er det noen av deres hunder som synes det er utrolig ubehagelig å få tømt ikke-betente analkjertler? Veterinæren tømte analkjertlene igjen på 1-årskontrollen. Da var de halvfulle og ikke bentente. Han oppfører seg fint ved tømming, men begynte å jage halen/baken sin etterpå. Veterinæren ble veldig overrasket over hvordan han oppførte seg og hvor intens han ble. Hun trodde kanskje at det kom av han at han synes det var ubehagelig å ha analkjertelvæske i pelsen/rundt anus, siden hun ikke fikk vasket han godt på veterinærkontoret. Jeg tror ikke det stemmer, da vi har ekperimentert med å vaske han mer/mindre rundt anus. Jeg tror det rett og slett kommer av ubehag, kanskje han rett og slett er litt sensitiv.   
    • Drar opp denne for å se om flere har erfaringer idag. Jeg synes genetikk er spennende. Brukte nesten laboklin på Limit når vi var i herning i fjor siden de hadde stand der, men ble litt uforutsette utgifter på den turen så tok meg ikke råd der og da.  Kunne tenkt meg å teste den genetiske variasjonen på dem, men kommer til å avvente svar fra NKK på forespørselen fra NCK. Tilfelle raseklubben får til noe ala det de gjør i Finland via er det embark tro. 🤔 Kunne også tenke meg å se merle lengden på Karma bare fordi jeg er nerd. 😂 I tillegg til de typiske collie greiene på begge som MDR1, CEA, PRA osv. Har jo en god anelse via opphav, men ja spennende og nerd. 😂 
    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...