Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Vet dere hva som er skikkelig deilig med å ha en normal døgnrytme? Det at man står opp halv ti på en lørdag, spiser frokost, slapper av og er ferdig med hovedturen (som ble en 8km sykkeltur) til elleve :ahappy:

Men nå kan jeg ikke slappe av. Stamtavle og vaksinasjonskort skal finnes og det må finnes i DAG. Vi skal gå MH om en uke i dag, og jeg vil ha alt i orden nå kjenner jeg. Så lurer jeg også på om jeg enten har blinksa helt, eller skal Belgerpia være figurant på MHen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Har jeg plukka bæsj i hagen - hele TRE ruker, faktisk... Willy er ikke noe fan av å bæsje i hagen, han :D .

Ikke Lykke heller... I går løste hun det ved å krype gjennom et lite hull i gjerdet, inn i naboen sitt bed, og der bæsjet hun.. Ups!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg halv sju. På en lørdag. Pensjonistfaktene mine tar helt av. :hmm: Jeg har hatt en fin lørdag formiddag da, med Lørdagsrådet, god frokost, Aftenposten, Candy Crush, klesvask og sånt. Nå tror jeg temperaturen har fått tid til å stige nok til at jeg kan få skikkelig vårfølelse av å være ute, så da skal vi komme oss ut på tur snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, kanskje, men det starta 2 dager før jeg begynte og tenke på det i det hele tatt. Nei, men det går nok bra. Hun har ikke hadt problemer med det før så det går vell inn igjen :) I verste fall får jeg godkjent øvelse da, men noen poeng mindre.

Takk, jeg håper på at det går bedre enn jeg tror :P:)

Nei kan jo såklart hende hun bare hadde en litt dårlig uke :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg fant også ut på denne sykkelturen at det å tryne på sykkel er fortsatt ikke noe moro :aww: Angus var ikke særlig behjelpelig. Han bare sto der og så på meg, og det var akkurat som om han sa:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..skal jeg ha meg en time eller to med intensiv rydding i heimen, men lady ligger i sofaen ved siden av meg og prøver å holde øynene åpne og jeg vet at hvis jeg beveger meg så hopper hun opp. og hun ser ganske trøtt ut. Nå la hun hodet litt bedre tilrette på puten. Jeg har litt problemer med å forstyrre henne slik, men samtidig, hvis vi skal komme dit hen at vi har tid til en lengre tur i dag så må jeg sette i gang. Og der ga hun opp og lukket øynene helt.... :wub: godjenta mi

Se da:

2013-04-20%2011.47.37%20%28452x800%29.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yawn.... Våknet med migrene anfall tidligere så jorda spant og kvalmen steg. Veldig glad t var her og hjalp meg få tak i piller for jeg klarte ingenting. Så nå har jeg sovet av en del. Så får prøve å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du ikke skal tro på alt du ser på film, eller? :lol:

Det er visst forskjell på hva man skal tru på film og TV altså??? Jeg trudde det var sånn at enten var alt sant, eller så var alt ikke-sant.... :aww: Ikke noen sanne og noen usanne programmer. :aww:

Oppe, ikke gråter. Og jeg fikk vasket store deler av badet før jeg la meg i natt også. :aww: Tenkte det er viktig informasjon for dere alle! :D

Noomi er på bedringens vei for tiden. Hun klør mye mindre, og det er bra. :ahappy: Aner ikke om det er fordi det er slutt på løpetid, om vaksina hjelper eller noe. Men bare hun klør mindre, så skal jeg gjerne bli relgiøs og konvertere til en eller annen fredsommelig relgion om det hjalp...

Og så har jeg lyst til å skrive en hel masse drit her, men det er ikke pent å skrive drit om andre. Særlig ikke de som er her inne og kan forsvare seg. Men jeg kjenner at jeg er ganske sur nå, og har nesten lyst til å sette meg ned og grine. Alt er visst min feil for tiden... :cry: Så gleder meg til å lese opp en mail til noen venner, så jeg har noen å avreagere sammen med...Men effektiv stopper på det som skulle vært en fin dag. :getlost: Jeg SUGER i avreagering når det blir så personlig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onde, ekle, utspekulerte udyr!

Så langt har jeg kverka i underkant av ti stykker, og det er fortsatt minusgrader om natta.

Nå nettopp minte en av dem meg på hvorfor jeg liker dem så innmari lite. Den synes det var en god idé å fire seg ned fra taket rett foran nesa mi. Jeg er selvsagt glad den ikke landet på hodet mitt, men hvorfor kan de ikke bare bo i hjørner og bak lister og sånt? Hadde de ikke insistert på å invadere intimsonen min, så hadde det vært levelig, liksom.

Heldigvis er jeg ikke fobisk lenger, så jeg dør ikke innvendig, men jeg mener fortsatt at de er utspekulerte og onde. :fear: Før klarte jeg ikke befinne meg på samme rom på flere dager uten å få noia og gikk konstant og lette etter dem, uansett hvor jeg var. Klarte aldri å nærme meg dem nok til å drepe dem og ihvertfall ikke eskortere dem ut. Hvis jeg så en og den gjemte seg, så klarte jeg ikke være i samme rom (eller samme hus, den kunne jo ha flyttet seg) før den ble funnet og fjernet.

Jeg vil anbefale å oppsøke hjelp i en eller annen form om man har en fobi, livet blir så mye mer behagelig når man er kvitt det (eller i mitt tilfelle, redusert til "liker virkelig ikke"). Jeg vurderte blant annet hypnose og en "fobi-fyr" (vet ikke hva hans metode gikk ut på), men så løste jeg det selv. Dessverre for edderkoppene betyr det døden hvis de kommer for nær.

...tenker jeg at jeg skal kjøpe et par flasker permetrin snart. Dynke alt av karmer på dører og vinduer pleier å hjelpe.

Off, jeg slapp iallefall unna edderkopper i vinter. Det gjorde jeg ikke der jeg bodde før, og de var 4 ganger så store som de som er her. De som er her er vel sånn sett normale, men de før var så store som jeg aldri har sett i Norge, før eller siden. Visste ikke at det gikk an faktisk.

Har egentlig ikke tenkt at jeg er fobisk, men etter reaksjonen min i går, og når jeg tenker over hvordan jeg pleier å reagere, så er jeg kanskje det likevel. Er iallefall ikke noen sunn reaksjon å gå å skjelve i flere timer etterpå :lol:

Jeg kan takle om det er en av og til, men jeg klarer ikke å leve med frykten om at det kommer nye inn hver eneste dag. Hypnose kunne kanskje vært noe, har hatt litt lyst til å prøve det uansett (ikke mot edderkoppskrekk, bare for moro skyld :P ).

Nå går turen til jernia, håper de har noe som fungerer der. Etterpå blir det elkjøp og støvsugerkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker siden sist vi var på sykehjemmet, men det var utroolig koselig å være der igjen. Verdens beste lille besøkshundtass :)

376059_10152800314785341_1639541790_n.jp

Det får hun så jeg skal sende inn påmelding i dag :)

Nå skal jeg straks stå opp og lage frokost før vi drar hjem til Mamma. Skal passe småbrødrene mine til i morgen. Hundene skal få en god tur også, med innlagt lp på Blaze. Nå fikk jeg brått litt nerver :P

Woho! Og gratulerer så mye med gårsdagen for Blazern :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Kasko hadde mageknip i dag tidlig. Siden de sover i gangen så hører jeg ikke sukkinga og stønninga hans, men han tirret opp lukisen så han vekket meg. :aww: ingen skal si han ikke er løsningsorientert. Ser ut som det verste er over nå heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg slapp iallefall unna edderkopper i vinter. Det gjorde jeg ikke der jeg bodde før, og de var 4 ganger så store som de som er her. De som er her er vel sånn sett normale, men de før var så store som jeg aldri har sett i Norge, før eller siden. Visste ikke at det gikk an faktisk.

Har egentlig ikke tenkt at jeg er fobisk, men etter reaksjonen min i går, og når jeg tenker over hvordan jeg pleier å reagere, så er jeg kanskje det likevel. Er iallefall ikke noen sunn reaksjon å gå å skjelve i flere timer etterpå :lol:

Jeg kan takle om det er en av og til, men jeg klarer ikke å leve med frykten om at det kommer nye inn hver eneste dag. Hypnose kunne kanskje vært noe, har hatt litt lyst til å prøve det uansett (ikke mot edderkoppskrekk, bare for moro skyld :P ).

Nå går turen til jernia, håper de har noe som fungerer der. Etterpå blir det elkjøp og støvsugerkjøp.

Jeg ble fobisk - litt for mange BØ!-opplevelser på kort tid i et tidsrom hvor jeg ikke tålte stort, og vips. Ordentlig, irrasjonelt fobisk. Jeg tenkte vel ikke helt over det før jeg brøt sammen, jeg heller. :P

Men det er veldig lite gøy å ha det sånn og veldig befriende når man får noenlunde kontroll på det, så jeg slår et slag for fobisparking i dag. Og edderkoppkverking.

Det er forøvrig enda en grunn til å ikke bo i nærheten av mange andre. Stor norsk husedderkopp liker seg ikke noe særlig på landet. :rofl: Ser mye mindre av de grufulle stankelbeinedderkoppene også. *grøss*

..har jeg fått meg 4pics1word. Det holdt ikke å bli opphengt i wordfeud. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Lykke heller... I går løste hun det ved å krype gjennom et lite hull i gjerdet, inn i naboen sitt bed, og der bæsjet hun.. Ups!

:lol:. Willy trenger jo strengt tatt ikke å gå på do i hagen heller - han har jo et helt jorde å gjøre det på liksom :).

I dag våknet jeg halv sju. På en lørdag. Pensjonistfaktene mine tar helt av.

:lol:

Det er visst forskjell på hva man skal tru på film og TV altså??? Jeg trudde det var sånn at enten var alt sant, eller så var alt ikke-sant.... :aww: Ikke noen sanne og noen usanne programmer. :aww:

Nå skal du høre her, unge mann... NOen har lurt deg :D.

Det er forøvrig enda en grunn til å ikke bo i nærheten av mange andre. Stor norsk husedderkopp liker seg ikke noe særlig på landet. :rofl: Ser mye mindre av de grufulle stankelbeinedderkoppene også. *grøss*

Fluer derimot, fluer.... Talte over 30 dævve fluer på gulvet oppe i andre etasje her om dagen... De hadde kommet dit på 1,5 uke :x

Soner jeg som belønning for at jeg har syklet 9 km med dyret, spylt av dyret, raket 1/3 av plena (det er viktig å sette seg delmål) og plantet 30 stemorsblomster i bøtter og spann :D. Nå skal jeg sette på kaffen og ta en økt i solveggen med ei god bok, tenker jeg :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg tror jeg er blitt sær og sur av å bo alene. Nå har jeg ventet i en halv time på en gutt/man som skulle komme kl 13 for å hente et par nøkler jeg har funnet. Ingen tegn til ham, og jeg irriterer meg grønn - spesielt siden jeg måtte kutte ned lørdagsturen min for dette. Men det ER jo bare snakk om en halv time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...får jeg komme meg ut å trene bikkjen litt. Burde ikke være stolt, men kl10 i dag var jeg ute på joggetur. 2 km, men joggetur er joggetur, man må begynne ett sted. Nå er hagen ryddet for bæsj, frokost spist, hagen fått første næringstilsludd og jeg ser på M*A*S*H, digger den serien.

Nei trene bikkjer var det også tar vi oss en sykkeltur mot kvelden når alle turfolkene har kommet seg inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...