Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Som jeg sier til elevene mine, og veldig ofte til meg selv: Bittesmå delmål!

Jo takk, det er derfor jeg pusher meg til å lese til eksamen litt hver dag, i stedet for å ta alt i en gigantisk smertefull jafs dagen før. Men hodet vil ikke samarbeide i dag, det er som om jeg ikke klarer å fokusere/konsentrere :no:

Jeg har pålagt meg selv to timer daglig, minst, men jeg får stykke det opp i halvtimer i dag. Det er lenge til senga roper enda.

• Like 1
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Jo takk, det er derfor jeg pusher meg til å lese til eksamen litt hver dag, i stedet for å ta alt i en gigantisk smertefull jafs dagen før. Men hodet vil ikke samarbeide i dag, det er som om jeg ikke klarer å fokusere/konsentrere :no:

Jeg har pålagt meg selv to timer daglig, minst, men jeg får stykke det opp i halvtimer i dag. Det er lenge til senga roper enda.

Studerer du? :)

Guest Jonna
Skrevet

Sånn appropo: du har noe i postkassen din :P

Skrevet
Jeg kan ikke huske jeg ba om forståelse? Da hadde jeg faktisk ikke postet det på sonen ;)

Nei, men jeg følte for å nevne det likevel :P.

Edit: Herregud Siri, kanskje du skal prøve å stå opp igjen, denne gangen med riktig ben på riktig side av senga ;) Innkalling burde jeg hatt UANNSETT, det er IKKE tilgivelig what so ever at bikkja stikker ut på isen, hverken for en uke siden eller i dag. Poenget mitt var med en dasj innkalling hadde jeg sluppet å være livredd for at bikkja skadet en fugl eller gikk gjennom isen

Jeg står alltid opp med riktig bein på rett side av senga, jeg :P.

Jeg tenker at med et bånd hadde du garantert ikke trengt å bekymre deg for verken is eller fugl selv om innkallingen ikke er på plass :aww:.

Her må jeg inn gjennom vinduet med skjøteledning. *Ønske seg utvendig stikkontakt med nok kapasitet*

:lol: Tror jeg må teste ut noen av uttakene rundt hovedhuset her - men det gidder jeg ikke nå :).

Tror hele sonen har PMS, meg innkludert :lol:

Jeg har ikke det :D. .

Jeg må si at jeg er imponert over dere som klarer å holde båndtvangen :)

SKal jeg fortelle deg noe? Det er dritenkelt - det er bare å feste på et bånd på bikkja, det. Trenger ikke engang bruksanvisning for å få det til.

Hei forresten ;)

:wave:

Og bare for å gnage med på dette med hunder og bånd og styr og sånt... så tenker jeg at om man IKKE greier å gå med alle sine hunder i bånd nå når det er båndtvang, så må man kanskje dele opp flokken og gå med færrre bikkjer i gangen :aww:. Jeg kjenner jo mine egne begresninger og det er en grunn til at jeg IKKE har tre briarder i hus, liksom - det hadde jeg aldri greid å håndtere på en gang (og jeg hadde ikke giddet å gå flere turer - ja, jeg er lat).

Skrevet
:lol: Det blir ett lite stykke ja. Jeg skal inn til Oslo først også til Arvika.

Jeg skal i generalforsamling i Trøndernes Fagforening kvelden før, og det er en sånn type generalforsamling som gjerne varer litt utover natta. :lol: Jeg skal være flink og dra hjem ikke alt for sent da. Hvis ikke vet jeg ikke helt om jeg overlever søndagen. :P Men det er derfor jeg vurderer å bare like så godt holde meg våken hele natta. :aww: Vi må vel kjøre rundt halv fem eller noe, tipper jeg.

Nå har jeg bestemt meg for å være asosial resten av kvelden. Jeg skal skru på springeren på sykkelen (prøve i alle fall, jeg er fremdeles litt skeptisk til om jeg får festet en springer på den sykkelen der), så skal jeg i butikken en liten tur, og deretter skal jeg skrive på oppgave og se tv-serier eller film resten av kvelden.

Skrevet

Nå har jeg jaggu blitt lurt med ut på geocaching. Det blir gøy å prøve noe slikt altså! Jeg får snusket meg ut på en tur hvor det er kaffepause med sjokoladekake midt på da :P

• Like 2
Skrevet
Til og med jeg kan den! :lol: Han er jo fra Yodel og greier. Fin fyr!

:lol: Ja, veit.. Derfor jeg tok den.. Synes det var litt artig å finne en norsk hund på den sida :P

Skrevet

Pippin & Simra : :lol:

Dere?? Jeg skal stille Emma (som blir 4 mnd i morgen) på valpeshow sammen med jakthundene på VILLMARKSMESSA i Lilestrøm i morgen.
Jeg har vel ingen store forhåpninger om plassering med et 4 mnd gammelt bøllefrø som bare later som om hun er jakthund (selv om hun egentlig er det). Plasserer en dommer på villmakrsmessa en basenji liksom?
Nuhvel. To the question:
Skal jeg kamuflere meg bak kamuklær og leke "Wannabe jaktperson", eller dra den helt ut og stille i skjørt/ matchende dressjakke? Too much? Hjelp!

Skrevet
Studerer du? :)

Nei, men jeg tok et kurs, og jeg leker ikke eksamen når jeg skal testes i noe ;)

Velkommen tilbake, forresten!

Sånn appropo: du har noe i postkassen din :P

Ah, ja, jeg så meldingen din, men det var såpass lenge etter at du kom hjem fra jobb at jeg ville ikke svare i håp om at du sov enda, så jeg ikke skulle vekke deg. Men tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Yodel, drakt på valpeshow på Villmarksmessa blir litt overkill synes jeg :lol:

Skal jeg ture avgårde på butikken så jeg rekker lottoinnlevering? Næh, bortkasta penger lell. Rusler oss heller en tur etterpå så jeg kan bytte inn flaksloddet og kjøpe pottis :aww:

Skrevet
Nei, men jeg tok et kurs, og jeg leker ikke eksamen når jeg skal testes i noe ;)

Velkommen tilbake, forresten!

Ahh :) Nei ingen vits å leke! :)

Takk :)

Skrevet

Tror jeg har innebygget riesenradar. Vi gikk over parkeringpslassen på domus tynset i stad og det var en bil det bjeffet et par bjeff i, jeg snur meg og ser i grunnen bare en skitten bakluke - men syns konturen av hunden var så kjent, så totalt ulikt meg så gikk jeg så jeg så inn sideruta på bilen, og joda, ganske riktig der var det en bil som var stappa full med riesendyr! :wub: Tror jeg talte fire! Fikk meg ikke til å vente på eiern av bilen da. :icon_redface:

Skrevet
Pippin & Simra : :lol:

Dere?? Jeg skal stille Emma (som blir 4 mnd i morgen) på valpeshow sammen med jakthundene på VILLMARKSMESSA i Lilestrøm i morgen.

Jeg har vel ingen store forhåpninger om plassering med et 4 mnd gammelt bøllefrø som bare later som om hun er jakthund (selv om hun egentlig er det). Plasserer en dommer på villmakrsmessa en basenji liksom?

Nuhvel. To the question:

Skal jeg kamuflere meg bak kamuklær og leke "Wannabe jaktperson", eller dra den helt ut og stille i skjørt/ matchende dressjakke? Too much? Hjelp!

For å være heelt ærlig, siden jeg har tilbragt de siste dagene der.. så holder det i massevis med olabukse og overdel, evt. turbukse og fleecegenser. Dessverre vil nok endel se dumt på deg om du stiller i skjørt og matchende dressjakke :( Selvom det hadde vært litt kult.

Og jeg satt også og tenkte på hvorvidt en basenji kommer til å hevde seg i "gruppa", men de kjører jo matchshow så det gjenstår jo bare å se :D

Gleder meg ihvertfall til å hilse på, kommer til å henge på Munsterlander standet!

Nå gleder meg jeg litt til å redigere bilder fra apportkonkurransen igår, tror faktisk jeg fikk til noen knallshot. Så joda 50mm funker til action den altså :D

Men problemet er jo at samboer har tatt med seg PC'en til en kompis for å spille... så da sitter jeg uten muligheten til å redigere :(

Skrevet
Tror jeg har innebygget riesenradar. Vi gikk over parkeringpslassen på domus tynset i stad og det var en bil det bjeffet et par bjeff i, jeg snur meg og ser i grunnen bare en skitten bakluke - men syns konturen av hunden var så kjent, så totalt ulikt meg så gikk jeg så jeg så inn sideruta på bilen, og joda, ganske riktig der var det en bil som var stappa full med riesendyr! :wub: Tror jeg talte fire! Fikk meg ikke til å vente på eiern av bilen da. :icon_redface:

Og jeg tror faktisk jeg vet hvem det er :lol:

Skrevet
Og jeg tror faktisk jeg vet hvem det er :lol:

:o ! Var en mann som kjørte da, han kom da jeg hadde satt meg i bilen og har ikke guts nok til å sprette ut og løpe bort for å skravle :lol:

• Like 1
Skrevet
:frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics:

Jeg går rundt meg selv!

Helt siden igår har jeg ventet på svar på en henvendelse om en hund på charlottes omplassering uten svar!!!

:frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics:

Hei forresten ;)

Skrev mail til Charlottes for et par år siden om en hund og tror jeg fikk svar et par mnd senere :) Så det kan kanskje være lurt å ringe dit?

Har brutt båndtvangen i dag :fear:

Men er her er det så høye brøyteskavler og hunden er så liten at han kommer seg ikke etter noe uansett, ingen fugler som hekker her enda heller så :sorcerer:

Skrevet
:o ! Var en mann som kjørte da, han kom da jeg hadde satt meg i bilen og har ikke guts nok til å sprette ut og løpe bort for å skravle :lol:

Var det jeg tippet.. Hvis det er han jeg tror, så heter han Erik Rosenholm og driver Huldervangåsen kennel :aww::P

Og igjen, det ekke så mange med riesen på Tynset, så jeg tror sannsynligheten for at jeg har rett er ganske stor :P

Skrevet

Båndtvang? Åja, det er noen og april nå... :P

Uttafor butikken i formiddag var det en som lurte hvorfor jeg bandt fast hundene der, siden jeg hadde de løs langs E6 på turen dit. Vel, den ene kunne funnet på å hoppe inn en åpen bildør i håp om biltur, og den andre kunne fulgt etter meg inn i butikken fordi hun er så nysgjerrig svarte jeg. Det hadde kanskje folk ikke satt så pris på, men jeg kan ikke se hvilken fare de utgjør for vilt og bufe langs veien, derfor får de gå løse der.

Han lo godt og klappa på jentene. Ai låvv bondelandet :heart:

• Like 3
Skrevet

Skrev mail til Charlottes for et par år siden om en hund og tror jeg fikk svar et par mnd senere :) Så det kan kanskje være lurt å ringe dit?

Har brutt båndtvangen i dag :fear:

Men er her er det så høye brøyteskavler og hunden er så liten at han kommer seg ikke etter noe uansett, ingen fugler som hekker her enda heller så :sorcerer:

Såpass! Jeg har ikke lyst å være pågående heller, så tenkte ringe henne imorgen om jeg ikke får svar :)

Skrevet

Da er vi hjemme etter en lang dag på utstilling og denne gangen var Lady med. Litt stresset i begynnelsen, men hun roet seg fint utover dagen. Men dette var noe annet enn våre vanlige turer, så nå ligger hun og sover godt ved siden av meg i sofaen :D Litt sliten, stakkar :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...