Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Var det jeg tippet.. Hvis det er han jeg tror, så heter han Erik Rosenholm og driver Huldervangåsen kennel :aww::P

Og igjen, det ekke så mange med riesen på Tynset, så jeg tror sannsynligheten for at jeg har rett er ganske stor :P

Åh tøft! Var faktisk ikke klar over at det var riesenoppdrett i nærheten her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg tenkte heller ikke på å fortelle deg det før du sa du hadde sett hundene :P Jeg har snakka me Erik mang en gang jeg da jeg jobbet på FK ;)

Tror jeg må sende dem en mail etterhvert og høre om vi kan få komme på besøk og få stilt riesenabstinensene. :aww: Myyye Picherahunder der, så vet ikke om jeg ville hatt valp derfra, men skader jo ikke å knytte kontakter.

Edit: Og eneste grunn til at jeg er skeptisk til pichera er jo fordi faren til kahlo var derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorrie går løs hele året, Lita har langline på seg i skauen på sommeren :) men det er pga hun blir døv når vi møter folk... Men egentlig går hun løs 90% av året hun også!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorrie går løs hele året, Lita har langline på seg i skauen på sommeren :) men det er pga hun blir døv når vi møter folk... Men egentlig går hun løs 90% av året hun også!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Sånne kommentarer gjør meg litt paff... en ting er at man bryter båndtvangen, men hvorfor i alle dager skryte på seg noe sånt...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stikker jeg til skogs og slipper begge hundene min i minst en time, så de får drept noen pinner og lekt litt sisten. I morges fant vi blod og pels etter en hare og fjær etter en due. Tipper at reven har vært på ferde. Vel, skyt meg gjerne, men her er det masse snø enda og jeg kobler på når vi nærmer oss mai.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stikker jeg til skogs og slipper begge hundene min i minst en time, så de får drept noen pinner og lekt litt sisten. I morges fant vi blod og pels etter en hare og fjær etter en due. Tipper at reven har vært på ferde. Vel, skyt meg gjerne, men her er det masse snø enda og jeg kobler på når vi nærmer oss mai.

gun-toot-smiley.gif?1292867611

(Hadde egentlig bare veldig lyst til å bruke den smileyen. :D )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sneket meg rundt i skogen med løs hund og høye skuldre siden mandag i frykt for at noen skal komme og kjefte på meg. I dag møtte vi tre andre i skogen på tur med hund og jammen hadde ingen av de bånd på heller. Så kommer jeg inn her og leser, og jammen bryter dere båndtvangen dere også!??! Jeg er visst ikke det fæle lovløse mennesket jeg trodde jeg var allikevel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kommentarer gjør meg litt paff... en ting er at man bryter båndtvangen, men hvorfor i alle dager skryte på seg noe sånt...

Nja, når man skryter på seg noe sier man jo noe som ikke er sant da...

Men hvorfor skal man holde det hemmelig at man har hunden løs, når andre fritt sier at de har hunden i bånd? Er det noe bedre å slå seg på brøstet og si at jeg er så lovlydig jeg atte, det ække du ved enhver anledning? For min del har jeg hatt alle varianter, helårsbåndtvanghund og helårsløshund, lovlig løs om sommeren hund (gjeterhund i trening/arbeid) og båndhund om sommeren og løshund om vinteren. Jeg foretrekker uten tvil helårsløshund, og er lykkelig for at rasen i mitt hjerte stort sett er av typen som fint kan gå løs uten å jage vilt, og derfor FÅR gå løse hele året. Får jeg et individ som jager, da overholder jeg selvsagt båndtvangen på det, de andre får gå løse. Om jeg skulle få bot, vel så betaler jeg den med "glede" det er en liten pris å betale for at hundene har fått gå løse stort sett bestandig.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har nok ingen forhåpninger om å plassere meg på en villmarksmesse valpeshow for jakthunder med en basenji som egentlig ikke var invitert. Vi tar det som trening.
Jeg fikk tips om å kle meg opp som en afrikansk jakter? Ja?
hadza-youngster.jpg


  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, når man skryter på seg noe sier man jo noe som ikke er sant da...

Men hvorfor skal man holde det hemmelig at man har hunden løs, når andre fritt sier at de har hunden i bånd? Er det noe bedre å slå seg på brøstet og si at jeg er så lovlydig jeg atte, det ække du ved enhver anledning? For min del har jeg hatt alle varianter, helårsbåndtvanghund og helårsløshund, lovlig løs om sommeren hund (gjeterhund i trening/arbeid) og båndhund om sommeren og løshund om vinteren. Jeg foretrekker uten tvil helårsløshund, og er lykkelig for at rasen i mitt hjerte stort sett er av typen som fint kan gå løs uten å jage vilt, og derfor FÅR gå løse hele året. Får jeg et individ som jager, da overholder jeg selvsagt båndtvangen på det, de andre får gå løse. Om jeg skulle få bot, vel så betaler jeg den med "glede" det er en liten pris å betale for at hundene har fått gå løse stort sett bestandig.

Vet rett og slett ikke hva jeg skal si jeg, det er synd at man må ty til å bryte loven altså. Da får man heller kjempe for en endring av reglene.

Tviler på at frøkna mi jager noen dyr, men det er så lite tiltak å bare knipse på henne et bånd og heller utnytte friområdene til løsslipp. Vi holdt på å få helårsbåndtvang i kommunen her, mye pga dem som bryter båndtvangen... Dermed gjør jeg ihvertfall mitt for at vi fortsetter å beholde den muligheten vi har her. Men det er lite vits å diskutere har jeg erfart..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har nok ingen forhåpninger om å plassere meg på en villmarksmesse valpeshow for jakthunder med en basenji som egentlig ikke var invitert. Vi tar det som trening.

Jeg fikk tips om å kle meg opp som en afrikansk jakter? Ja?

hadza-youngster.jpg

Steike ta, om du kler deg sånn, da bøyer jeg meg i nysnøen ass!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet rett og slett ikke hva jeg skal si jeg, det er synd at man må ty til å bryte loven altså. Da får man heller kjempe for en endring av reglene.

Tviler på at frøkna mi jager noen dyr, men det er så lite tiltak å bare knipse på henne et bånd og heller utnytte friområdene til løsslipp. Vi holdt på å få helårsbåndtvang i kommunen her, mye pga dem som bryter båndtvangen... Dermed gjør jeg ihvertfall mitt for at vi fortsetter å beholde den muligheten vi har her. Men det er lite vits å diskutere har jeg erfart..

Du trenger ikke si et spøtt om mitt valg, akkurat som jeg ikke sier et spøtt om ditt valg. Du er ikke en bedre hundeeier, og jeg er ikke en dårligere, vi har bare tatt forskjellige valg ang båndtvangen.

Og det finnes slett ikke fri- og løsslippsområder i alle Norges kommuner, det er en stor manko på det faktisk. Og så er det heller ikke alle hunder som egner seg til slike områder, mine blir feks plaget av hannhunder iom at de lukter veldig godt, hele året. Joda, finfin trim å bli jaga rundt av kåte hannbikkjer, men ikke en helt ideell måte å trimme jentene på, eller?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Jeg er innehaver av tre stk overmodne bananer. Sånne skal visst egne seg godt til banankake. Er det noen som har en smashing oppskrift?

Dette er min favoritt! :ahappy: Veldig enkel og kjapp å lage.

2 egg

1 1/2 kopp sukker

1 kopp smeltet smør

1 dl melk

2 mosede bananer

4 dl hvetemel

1 ts natron

1 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Sett ovnen på 175 grader. Lag eggedosis av egg og sukker. Bland alt det tørre i et litermål og bland inn vekselsvis med det våte. Det kan være lurt å røre med en slikkepott, så beholder du luften i eggedosisen. Rør inn bananmosen til slutt. Pensle en middels stor form, ha i kakedeig og stek i 50 minutter. Nydelig med krem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å hive oppi litt mer og la det koke noen få minutter.

Det var slike porsjonspakker man heller i vann til, men det blr bra bare den fikk stå å bli litt tykk :P

Nå har vi spist taaaaco!... Nå skal vibare slappe av resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være Pippin&Symra-damen har jeg nå skrekkelig lyst på bananasplit. Men jeg har verken banan, sjokoladesaus, peanøtter eller krem. Så da står jeg vel egentlig bare igjen med en halvfull isboks, hvor den beste isen allerede er spist opp.

Jeg har druer, valnøtter, vaniljekrem og tacosaus, men noe sier meg at det ikke blir helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Janson. Den kaken der burde jo kalles Jansons fristelse, men det er visst noe annet som heter det! :P *Løpe på kjøkkenet for å bake*

Det var bare det at jeg ikke hadde nok hvetemel. Bakeprosjekt utsatt til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være Pippin&Symra-damen har jeg nå skrekkelig lyst på bananasplit. Men jeg har verken banan, sjokoladesaus, peanøtter eller krem. Så da står jeg vel egentlig bare igjen med en halvfull isboks, hvor den beste isen allerede er spist opp.

Jeg har druer, valnøtter, vaniljekrem og tacosaus, men noe sier meg at det ikke blir helt det samme.

Vaniljekrem er jo snadder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er historienerd for tida. Nå har jeg prøvd å lese et dokument fra 1924 som handler om fradeling av tomta mi fra opprinnelig grunneier. Der står å lese at jeg er forpliktet til å holde tomta inngjerdet! Sikkert for å holde husdyr unna. Skulle gjerne hatt gjerde jeg, men det er litt andre tider på nedre Hundhammeren nå, ingen har gjerder her.

Akkurat nå kjeder jeg meg litt. Litt tidlig for kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...