Gå til innhold
Hundesonen.no

Thargelion sitt første kull, groenendael


Carina
 Share

Recommended Posts

Nå er det en stund siden jeg inseminerte Ida, men har jo ikke turt å lage noen tråd i tilfelle rottefelle. For hva om at hvis dersom osv, egentlig burde jeg sikkert ikke lage noen tråd før valpene er født, men nå er det pøkk umulig å holde seg lenger. :aww:

For, mandag den 18. februar, så ble Ida konstatert drektig, veterinær så 4-5 valper ved ultralyd. :D

Hun har vært veldig etter "boka". Økt matlyst første uka, drakk mer, jur og sener vokste de første par ukene og hun var veldig rastløs. Etterfulgt av utflod og nedsatt matlyst da hun var ca. 3 uker på vei. Hun har fått en aldri så liten mage, og oppfører seg som hun er drektig. Ikke noe mer villmannsløping i trapper, er forsiktig med hvor hun gjør av magen sin osv. Kjempesøt er hun. :wub:

Ida ble altså inseminert på dag 15 og 16 i løpetiden med denne flotte herremannen:

(KORAD) INT N SE UCH N SE LCH N SE BCH NV'92 '94 '02 Chac Mool C av Nangijala - "Chac"

Chac.jpg

Chac2.jpg

Chac3.jpg

Ida, eller Fuscienne des Fées d'Ebène som hun heter på fint.

130114-01.jpg

Ida2.jpg

Ida3.jpg

Av en eller annen grunn så virker ikke hjemmesiden min helt, dermed så får jeg ikke opp de bildene jeg ville legge til. Begge hundene ligger på working-dog.eu, så der kan man evt se bilder. :)
http://www.working-dog.eu/wurf-details/19163/Thargelion

Chac har gitt terv tidligere, og Ida har terv far, så her er det altså 25% sjanse for terv også. Da er det bare å sette i gang gjetting! :P:whistle:

Her er hun altså 4,5 uke på vei, med barbert mage etter ultralyd. :wub:
post-1255-0-79218500-1361363945.jpg

Edit: Da virker plutselig hjemmesiden igjen, så da byttet jeg litt bilder. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 272
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har hatt besøk samt at været har vært crappy, meeen har tatt litt nye bilder i dag som jeg håper jeg skal få lagt ut. I mens så vil jeg bare vise dere den nye mannen i mitt liv. Det kom en eneste h

Hei! Ja, nå begynner de å bli store, de er 10,5 mnd gamle. De vil stort sett være ferdigvokst i høyden nå, bortsett fra det som eventuelt kommer fordi de legger seg ut. De har fått seg flotte hjem, m

Er det ingen andre enn meg som er forundret over at en hund kan gå fra å være en groenendael til å bli en flat bare ved å få seg et ligg?

Posted Images

Iiih! :D Gratulerer :D

Takk! :ahappy:

tanter og onkler til Loke jo *snufs*

Fiiiiiiine Chac! Det eneste negative jeg kan si om hans gener er at Lokeliten arvet siklingen hans :lol:

Så spennende! !!

Siklingen trenger vi ikke snakke om, disse valpene blir selvsagt siklefrie. :aww::P

For en kjekk pappa :wub: Krysser fingrene for velskapte småttiser!

Tipper det blir 5 valper, 1 terv tispe, 1 svart tispe og 3 svarte hannhunder :)

Takktakk! Oooog jeg synes det må komme flere sorte tisper, ellers får jeg noen veldig skuffede valpekjøpere. :lol:

Edit:

Dette er veldig moro, Carina, gratulerer så masse! :banana:

Takk! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :ahappy:

Siklingen trenger vi ikke snakke om, disse valpene blir selvsagt siklefrie. :aww::P

Takktakk! Oooog jeg synes det må komme flere sorte tisper, ellers får jeg noen veldig skuffede valpekjøpere. :lol:

Da kan du trøste deg med at jeg aldri har tippet riktig :P Når er termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende :D Du fortjener virkelig å få litt medgang nå synes jeg. Krysser fingrene for at det kommer noen fine, svarte tisper der!

Faren var skikkelig lekker synes jeg! Kult at man kan bruke teknologien slik så man får ivaretatt "gode, gamle" linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg tenkte på dere i formiddag. Lurte på hvordan det gikk og om ikke det var på tide med en tråd :D

Jeg tipper alle blir svarte, jeg. Og siden de så 4-5 på ultralyd, så tipper jeg seks valper (kanskje syv) fordelt på fire tisper og to, eventuelt tre hanner :P

Blir spennende og følge med. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg vet er det bare Loke som har arvet den til Elisabeths big amusement :) Det var visst det eneste negative med den hunden, og ingen er jo perfekte! :) Farlig nære da...

Ja altså, hvis valpene arver siklingen, men masse av det positive, så kjenner jeg at det er helt greit. *ler* Fine slekta. :wub:

Jeg må jo bare spørre :) Er tispa så korthåret? Eller er hun klippet?

Lykke til med kullet, gleder meg på valpebilder :wub: Tipper 7 valper, 4 tisper og 3 hanner. Alle sorte :)

Hun er ganske korthåret ja, ikke klippet. Hun er fra rene brukslinjer, med mye malle bak. Sånt får de ikke så mye pels av. :)

Ooog jeg håper du gjetter rett, for det ville vært perfekt! :D

*flir* Jeg tipper 10 valper, 7 sorte, hvorav 4 er tisper og 3 er hanner, og 3 terv hanner :aww:

:lol:

2ne!! Vil ikke ha 10 valper! :P

Tusen takk for alle lykkeønskninger! Gleder meg så masse, skal jo beholde en hjemme, blir kjekt å følge de fra fødsel av. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...