Azyria Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Prøver å få inspirasjon til hundenavn :-) Må begynne tildlig å finne noen alternativ, syns det er vanskelig å komme på navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Den eneste hunden vi (jeg) har funnet på navn til selv, er Scilos. Uttales: Skilåsog betyr "hund" på gresk. Han er gresk, så jeg har igrunnen en gresk hund som heter hund. Edit: Skrives: σκύλος på gresk, men altså 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Oskar og Mocca heter de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Joker, Xanto (Santo), Aris og Ace har våre hett så langt Ingen veldig spennende navn, men andre ord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Laffen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 I familien har vi opp igjennom åra hatt disse hundenavnene: Farmor hadde: Lady, Sherry, Teddy Mormor hadde: Frisco Tante og onkel hadde: Balder, Ibsen og Ronja Filletante hadde: Tutsi, Sasha, Della Foreldrene mine hadde: Geisha Søstera mi har: Obi Jeg hadde Misty, har nå Jatzy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Hundene våre heter Shensi og Bamse. Forrige hunden het Ulrik. Personlig synes jeg det er det peneste navnet som finnes i hele verden, men det er nok pga nettopp han het det... Samboer hadde labrador som het Monty Jeg og en eks hadde en hund som het Anton og ei som het Becky. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Angus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shetalks Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Min hund heter Frank. En fin liten Bichon frise. Virke som om det kanskje blir valp til sommern igjen, en bichon havanais. Han skal i så fall hete Elling. Og da skal ikke æ ha flere hunda på ei stund.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Ico (uttales med k. Iko) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Pappa sine vorstehhunder: Ani (Jeg heter Ane, og min søster Ingri, dermed "Ani") Henni (Siden første hunden het Ani, så fant pappa ut at neste måtte hete "henni". Altså en annen måte å si "borti" på. Folk tulla lenge med at tredjemann burde hete borti hehe) Mia (Min mor heter Mette, søster Ingri, og Jeg Ane, dermed MIA) Vitani (En hvit vorsteh, som ligner på Ani, og også har henne som tante, så dermed (H)Vitani, kalles til daglig Vita). Brøyt (Var største valpen i kullet våres, var den som brøytet bort de andre, og alltid den som stod igjen å spiste opp restene. Var 2kg tyngre enn neste valp ved 8 uker). Min: Nora (Ingen forklaring egentlig, bare fordi jeg liker menneskenavn, og hun virkelig så ut som en Nora). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Thorvald Bare likte det egentlig. Liker menneskenavn på hunder Alle tror han er oppkalt etter Thorvald Stoltenberg, og hvis vi engang får mulighet til å få en valp etter Thorvaldsen skal det være en gutt som heter Jens 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Era, Risk og Vims. Har og hatt Tanja, Cirella (C uttales S), Aiko, Ally og Belle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Pluto! Sto mellom Spotify (Spot) eller Pluto, da han har en stor sort flekk på ryggen. Men det ble Pluto, da Spotify var litt kronglete å uttale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Hundene mine har hett: Zerlina, Gino, Fairy, Seier, Spirit og de jeg har nå heter Lykke og Lady. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Tidligere hunder: Odin, Bamse, Sonny, Aika Nåværende: Amigo og Storm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Lady, hun het det før jeg fikk henne, og det falt meg ikke inn å endre på det. Da jeg var yngre hadde vi en hund som het Scott. Oppkalt etter en astronaut i en bokserie..... (Ja, jeg liker bøker ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Forrige : Isak og Katla. Nåværende Ataham, Walter & Terkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Hunden vi hadde når jeg var liten het Timmy og min mormor hadde en tibbe med navnet My som jeg gikk på agilitykurs med. Før det har det vært en sito her. Trente jakthunder i noen år og de jeg hadde annsvaret for var Tinka og Mira. Tinka var nok startet på mine hunder og etter henne så hadde jeg Amy som fikk 2 valper med navnet Nusse(beholdt) og Dennis(solgt 7mnd gammel). Borderene heter Rex og Lady(eksen sine). Nå har jeg Ivo og Lea. Snart flytter min tante inn her med Sandy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Min eldste heter Aiko, som betyr lille elskling på japansk (shibaer kommer fra Japan) og er et jentenavn. Jeg synes derfor at det er ekstremt festlig med alle disse digre barsking-hannhundene som heter Aiko. Den yngste heter Imouto, som betyr lillesøster på japansk. Det skrives egentlig Imõto for at kanjiene (det japanske alfabetet) skal bli riktig, så Imouto er en vestliggjøring av navnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøllefrøken Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 De hundene som bor hjemme hos meg nå heter Bølla, Moa, Adeeba og Kry. Tispene som er ute på fôr heter Ariel, Cirka, Bessie og Chira. Englehundene mine heter Vega, Dali og Chagall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaK Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Mine : Diezel , Mooni & Ungaro ( utifra Stamtavla ) også har vi en familie hund som heter Aragon .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Har hatt: Joy, Baghera, Nemi og Peggy. Har: Skinny og Pippa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bisQuit Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Leeah Vill Maar (uttales med å) Ashira Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 17. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2013 Jeg har Chessea (uttales "tschessi"), en portugisisk vannhund. Navnet er satt sammen av Chess, siden hun er svart og hvit, og sea, nettopp fordi hun er en vannhund Andre hunden min heter Leja (uttales "léija"), en papillon. Papillon betyr sommerfugl på fransk. Siden jeg snart er ferdig landskapsarkitekt måtte hun oppkalles etter noe med planter. En av mine favorittplanter heter på norsk "sommerfuglbusk", på latin Buddleja Davidii. Så Leja er en forkortelse av buddleja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts