Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Engelsk mastiff Am cock St.Bernard har visst begynt å bli parret med nappen (Napoleansk mastiff) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 amstaff Hahahahahahahahahahah!!!! Bedlis X Dachs? Amstaffen er flott, litt leppete men det synes ikke så godt her. Herlig kjønnspreg og mange fler fine detaljer! Gleder meg til å se video fra ringen, spent på hvordan den beveger seg. Dandie dinmonten er vel helt grei den stakkars 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Saluki: Whippet: Litt usikker på hva jeg syns. Whippeten har noe steil rygg. Salukien syns jeg er noe overvinklet bak. Men alt i alt moderat i forhold til mange andre raser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Amstaffen er flott, litt leppete men det synes ikke så godt her. Herlig kjønnspreg og mange fler fine detaljer! Gleder meg til å se video fra ringen, spent på hvordan den beveger seg. Dandie dinmonten er vel helt grei den stakkars godt mulig den er grei, mer rasen jeg tenkte på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 St.Bernard har visst begynt å bli parret med nappen (Napoleansk mastiff) Apropos: Jeeez. Men denne hunden kan jo nesten se, i motsetning til BIR for to år siden: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 St.Bernard har visst begynt å bli parret med nappen (Napoleansk mastiff) Jeg hadde ikke trodd at det der var en renraset st. bernard hvis jeg tilfeldig hadde møtt den på gaten. Herlighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 godt mulig den er grei, mer rasen jeg tenkte på Skjønte det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Apropos: Jeeez. Men denne hunden kan jo nesten se, i motsetning til BIR for to år siden: Jeg får lyst til å slutte med hund... Bare på grunn av skam... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Finner fortsatt ikke bilder jeg. BIR Grand Danois Bra hode (ikke overdrevet langt) og overlinje, men ellers var ikke hunden noe særlig. Altfor lite benstamme, manglende overarm og skulder, typisk for tynn amerikansk hals, for lang lend, ikke dyp nok brystkasse, de schtøgge harepotene, lite lår og jah... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Engelsk mastiff Gud i himmelen. Den har jo fyrstikkbein jo. Hvordan kan de beina bære den kroppen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Whippet: [img=http://2.bp.blogspot.com/-Ht2btMorQMQ/URoUveeBeuI/AAAAAAAAAyY/kijElwf3EKE/s1600/Winway+Lexie+Personal+Appearance.jpg] Før det ble moteriktig med amerikanske whippets i Europa også, ville nok denne blitt ansett for aningen høybeint, grov i beinstammen, med knappe kurver, ubalanserte vinkler, ekstremt hode og aaaaltfor store ører. Men det var da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Før det ble moteriktig med amerikanske whippets i Europa også, ville nok denne blitt ansett for aningen høybeint, grov i beinstammen, med knappe kurver, ubalanserte vinkler, ekstremt hode og aaaaltfor store ører. Men det var da. Hva tenker du på med ubalanserte vinkler? At den er noe steil foran og bra vinklet bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR irsk setter: Ugh! Enough said. Det er jo bare helt tragisk. Og hva med de bakbensvinklene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Saluki: Den synes jeg var skikkelig skikkelig flott!! Akkurat en slik vil jeg ha faktisk Den var så velproposjonert, og i det hele tatt... nam! (men jeg kan jo ikke noe om rasestandarden da.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR Siberian Husky: Highlander's Rumor Has It, denne hunden er rundet 9 år! Synes den ser bra ut, god representant for rasen. har selvsagt ting jeg ville hatt litt annerledes (blant annet mer forbryst), men alt i alt en fin og rasetypisk hund uten noe veldig ekstremt over seg. (har sett penere bilder av hunden) BIM har de ikke lagt ut bilde av i år, så jeg låner bildet fra ifjor (hvor hun ble BIR) GCH Topaz Silver Lining, også en pen hund. Litt moro er det at årets dommer: Kimberly Meredith-Cavanna også har dømt Freke og likte ham veldig godt (ble 2. beste hannhund for henne i Dortmund) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Pelsdottmutte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Alle setterne samlet: BIR Gordon setter: BIR Irsk setter: BIR Irsk rød og hvit setter: BIR Engelsk setter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 BIR portugisisk vannhund Hm.. Veit ikke helt jeg. Hater måten de klipper dem på der nede. Men synes det ser ut som at den kunne hatt bedre bryst. Og noe kraftigere benstamme etter min smak. Ellers vanskelig å si synes jeg. Bevegelser har så mye å si på en portis.. Bra proporsjoner har den, kort fin rygg. Og relativt kort nakke. En anelse svake mellomhender bak kanskje? Synes bakbensvinklene ser bra ut. Og halen kunne vært båret mer over ryggen, men kan hende den gjør det når hunden løper. Alt i alt en grei hund synes jeg. Bildet fra westminster fikk jeg ikke lagt inn via mobil, Så legger inn et annet. Når jeg tenker meg om synes jeg helheten er fin med unntak av bolleklippen da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 Whippet: Litt usikker på hva jeg syns. Whippeten har noe steil rygg. Salukien syns jeg er noe overvinklet bak. Men alt i alt moderat i forhold til mange andre raser. Kan jeg spørre hva du mener med steil rygg? Er det at ryggen skulle hatt mer utpreget bue? Bare nysggjerig på begrep som ikke brukes på egen rase Monab88 la ut bilde av bernerne, og jeg har sett live streamingen i dag. Jeg plukket ut to favoritter, hvor den ene vant og den andre ble uplassert - men var med i en "semifinale". Det var flere hannhunder jeg kunne satt opp, mens tispene var litt mer "meeh..." Det er ingen drastiske forskjeller mellom europeisk og amerikansk berner - som Mona sa, har vinneren svensk far (eksportert til USA) og har australsk mor (for å nerde totalt har den australske moren en britisk oldeforelder, to nederlandske oldeforeldre, tre svenske oldeforeldre og en norsk oldeforelder - bare for å problematisere hva en australsk berner eller en amerikansk berner eller en europeisk berner egentlig er), og tispa er en belgisk import med norskfødt far. Det var en del dårlige fronter, men det ser ut til å være et internasjonalt problem på rasen. Jeg likte ikke alle hodene, men de er generelt avvikende fra den europeiske modellen jeg foretrekker (men samsvarer med den amerikanske rasestandarden, som en jo også må ta høyde for), og flere med for høye haser. Det var dog vanskelig å få bedømt all hunders bevegelser, for det lugget litt i streamingen her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 BIR Engelsk springer spaniel: Huff (Mine andre to raser fant jeg ikke, men de er kanskje ikke med) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ara Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 BIR St.bernhard, grøss..veldig glad Oscar ikke ser slik ut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 Hva tenker du på med ubalanserte vinkler? At den er noe steil foran og bra vinklet bak? Jepp! Det er også det som gir en den skrånende overlinjen ( er det det du mener med steil, kanskje?) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 [img=http://i169.photobucket.com/albums/u234/haglaker/WS18083802-1_zps55ffedb8.jpg] Pelsdottmutte! I all verden! Er ikke sånn pels direkte feil? Det ser jo ut som en keeshond! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 Håpløs vinkel å bedømme hund fra, men den ser ut til å være moderat vinklet bak i forhold til mange andre pudler jeg har sett. Sånn utover det, så er jeg glad det ikke er jeg som steller den pelsen der (Og den er sikkert ubrukelig, siden bruksegenskaper åpenbart sitter i pelslengden ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 13. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2013 (Og den er sikkert ubrukelig, siden bruksegenskaper åpenbart sitter i pelslengden ) Jamen selvsagt er det sånn . Egentlig er det rart det ikke er flere hundedommere fra Sonen, for jammen ta er vi bra flinke til å bedømme hunder *host*. BIR på briard (får ikke lagt inn bilde dessverre) var samme som i fjor, og som jeg vel nevnte ett eller annet sted var hun avkom etter en hannhund jeg synes ser aldeles smashing ut (som også ble stilt, men som ikke nådde helt opp - han er forøvrig spanskimport). Jeg så så vidt på starten av streamingen, og det var mange bra briarder som stilte synes jeg, noen selvsagt bedre enn andre. BIM-hunden kommer fra en oppdretter som nesten har laget en egen rase - det er liksom ikke vanskelig å se at hundene er fra den kennelen. De er store, med lange halser og korte kropper stort sett, og med veldig ureine farger (farge er ikke et issue der borte) - men veldig flashy er de. Denne hannen har vunnet mange BIS (tror han har 3 BIS på rad nå de siste ukene faktisk). En bra hund men ikke helt min type. Det som er fint å se her er at briardene i USA faktisk ikke er noen pelsmonster til tross for at rasen er langpelset. De har ikke pels til bakken slik man kan se enkelte hunder fra østeuropa har, og det er i det heletatt helt moderate pelsmengder (så får man bære over med at de formklipper dem en del). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts