Benedicte Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Hvem ble BIR av din rase? http://www.westminsterkennelclub.org/bob.php?year=2013&day=1 BIR basenji ble GCH Jasiri-Sukari Win Tin Tin BIM ble oppdretteren til Pim sin "Olive", som også er Pim sin slektning. Liker begge to veldig godt. Moderat vinklet bak, fine overlinjer og tydelige hyller, men jeg ville ha hatt en anelse bedre forbryst på BIM-hunden og bedre tilbakelagte skuldre på begge. BIR aussie: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 (endret) Shiba: Edit: Jeg synes den ser fullstendig formklippet ut, mangler feks bukser og verv på brystet, samt at han har veldig lange lår. I tillegg er han ikke maskulin nok for meg. Dette kunne like godt vært ei tispe. Ellers synes jeg han er veldig søt. Endret 12. Februar 2013 av SandyEyeCandy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Border collie Som forventet; en helt ok bygget hund med dyp brystkasse. Den hadde i det minste ganske normal pels og normal hodestørrelse. Men det hjelper ikke å være funksjonelt bygget når man ikke er funksjonell Har googlet hunden og det er selvfølgelig ingen gjeteresultater i linjene *sukk* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Skriv litt om dem, da, sånn som borderen har gjort! Jeg kan jo ikke shiba eller bc eller basenji, vet ikke om de er fine eller ikke, vel. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 *grøsse* Alt er overdrevet rett og slett.. spesielt BIM hunden, ser nesten ut som en helt annen rase. Likte heller ikke ACDen heller, dårlig vinklet bak og veldig "labbis" tendenser. Dette er bare like trist hvert år, selv om de har rette overlinjer uten knekk da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Wow, sheltiene var grusomme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Er det sheltier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Aussien var fin i stående, men jeg så henne i bevegelse live igår, og da virka hun veldig tung. Sheltiene er ekstreme, spesielt hannen. Som vanlig ikke helt min kopp te. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Wow, sheltiene var grusomme! Er det sheltier? Ikke de sheltiene jeg har blitt veldig kjent med. Men det er veldig poppis å ta de inn til europa også. Så senest en på utstilling her som var meget litt tricen. Den kom en runde i ringen og begynnte pese og hadde problemer med å bevege seg og så ut som en corgi i lengden på bena, meget overdreven pels, ingen "daisy gate", merkelig hodeform osv osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Beagle 13 in beagle 15 in Beagle deles i to klasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Dvergpinscher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Lurer på om det er samme som i fjor, navnet var iallefall veldig kjent. Fortsatt ikke min type dalmatiner, veldig amerikansk. Etter min mening overvinklet bak, og mellomhendene ser direkte svake ut... fremskutt skulder? Dårlig kjønnspreg. Uansett, rett og slett et kjedelig eksemplar, spørru meg. Men kunne absolutt vært verre, stygg er han jo ikke da. Og BIM. sukk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Dvergpinscher Hvis du går inn på "best of breed results" så finner du link til "photos breed judging" for flere av dem. Ex. beagle 15 in: Dvergpinscher: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Herregud, bakbeina på de Dalmatinerene er helt... psycho jo Ser ikke ut som de hører til hunden. Noen som kan finne Labrador? Jeg får ikke til, dumme skolepc EDIT; herregud, jeg fant den norske fisken STEINBIT innblanda i en hund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 12. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Herregud, bakbeina på de Dalmatinerene er helt... psycho jo Ser ikke ut som de hører til hunden. Noen som kan finne Labrador? Jeg får ikke til, dumme skolepc Tror ikke labrador har gått enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Tror ikke labrador har gått enda! That explains it... Kjenner jeg nesten gruer meg litt, hva er dette fornoe liksom Horsedog? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Min rase går idag, blir spennende å se hva dommeren velger. Mange av deltagende hunder er kjente navn og noen har jeg også sett live. Tar med et par norske raser jeg liker som gikk i går. Norsk Lundehund Hammarhojdens Ultra denne så jo helt snodig ut i den oppstillinga der i alle fall. Noen som bør ringtrene hunden sin bedre??? vanskelig å si noe om hunden synes jeg når de står så dårlig. Norsk Buhund BIR: GCH Trollheimen Kiss My Cash BIM: CH Trollheimen Pink Tourmaline Disse var vel helt greie, men ikke de fineste jeg har sett. Ser en del ting jeg gjerne skulle plukket på, men de ser i alle fall ut som Buhunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Hva betyr Award of Merit? og hvem får det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Veldig enig i din beskrivelse av Basenjiene Benedicte! Den amerikanske og engelske typen sheltie er virkelig to ulike raser i mine øyne. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg foretrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 12. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Hva betyr Award of Merit? og hvem får det? To beskrivelser av AOM: AWARD OF MERIT: At the discretion of the judge, an additional award made to outstanding entries that are not judged to be either BOB / BOV or BOS. AOM is one of the highest awards that is given at a specialty or championship show. It signifies that the dog was in the final running for Best of Breed, and, in the judge's opinion, a top quality specimen worthy of wins at a National level. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Westminster er kanskje det beste eksempelet på mye fæl avl på samme sted i mine øyne....... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 To beskrivelser av AOM: AWARD OF MERIT: At the discretion of the judge, an additional award made to outstanding entries that are not judged to be either BOB / BOV or BOS. AOM is one of the highest awards that is given at a specialty or championship show. It signifies that the dog was in the final running for Best of Breed, and, in the judge's opinion, a top quality specimen worthy of wins at a National level. Okei, for jeg så rasebedømmelsen av basenji for i fjor, og den som fikk AOM var verken BIR eller BIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Tibben var veldig fin syns jeg. Veldig lik den typen jeg likte før: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 Jeg gir meg selv lov til å legge inn av mine raser også jeg, selv om jeg ikke er så oppdatert om hvordan de skal se ut her i Norge. Tibben: Fra gruppen: Jeg syns at den har litt for kort snute. Ellers en veldig pen hund, jeg liker fargene ekstra godt. Blir spennende å se resultatene fra i dag! edit: for treeeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 12. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2013 That explains it... Kjenner jeg nesten gruer meg litt, hva er dette fornoe liksom Horsedog? æsj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts