Gå til innhold
Hundesonen.no

Vask av mat- og vannskåler


Krelise
 Share

Recommended Posts

Nei, det kommer lite rusk i det, kun litt hår når de røyter, og det drikker de uten problemer, såeh... Husk at mine drikker veldig lite vann, de dekker stort sett behovet sitt via maten. Så jeg fyller opp skåla når den er tom, jeg gidder ikke bytte vann daglig. latsabb? JEPP!

:teehe:

Det er sjeldent støvete og skittent, iom at jeg er mester i å ikke ha ting som er unødvendige, ergo ingen støvsamlere. Bikkjene røyter jo innimellom, men jeg er en djevel på å børste de ute når de er igang, for å få minst mulig hår inne. Jeg tørker av de om de er sandete og våte, så da slippes ikke noe særlig i sofa heller. Ikke har jeg unger og mann som roter og skitner til heller :D Og nei, jeg er ikke neatfreak, men med system og ordnung trengs det sjeldent å vaskes, støvtørk tar jo bare 15 min to x i uka elns.

Det jeg er heldigst med er at jentene ikke rister sikkelslingser overalt, det er mange med storleppa hunder som har "lekker pynt" høyt opp på vegger og i taket :lol:

edit: HUSK at feil vasking fører til mer støv og skitt, iom at såperester både genererer støv og tiltrekker seg det slik at det festes på flater..

Vi er i en slags vasketråd, Damen. Også nevner du ikke Eddiken med ett eneste ord? :huh:Skuffa nå :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hm, det må være kjipt for dem å ha en oppvaskmaskin som ikke vasker rent? Fordi det er liksom hele poenget med min oppvaskmaskin, at jeg setter skitne ting inn og tar de ut igjen når de har blitt rene

Jeg liker ironien i at vi plopper bikkja opp i senga sammen med oss, etter skogturer, byturer og diarerunder, vi lar dem sleike oss i ansiktet for de er jo sååå glade for å se oss!, vi lar de gå uten

Tulip er rengjøringens Lars Monsen, støv og dritt tør aldri entre hennes hjem.

Jeg skyller all 5 matskålene (i metall) etter hvert måltid, (2 ganger om dagen) da får de også nytt vann og vannskåla skylles også. De går i oppvaskmaskinen når jeg det er plass. Vannskålen får gjerne en børste vask når den blir seig- for det blir den her.

Mine setter stor pris på ferskt vann, og siden de råfores er det stort sett kun de to gangene i døgnet de får nytt vann de drikker :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg ikke har bartehund lenger ( :cry: ) så blir det mye mindre vannbytter. Kahlo var kresen på vannet og skulle helst ha friskt vann hver gang hun drakk. Samt at det blir jo mye mindre gugge i vannet når ikke det vaskes et skjegg i det hver gang. Men de får da frisk vann en gang til dagen minst.

Casper er og litt sånn, han kan gå bort til vannskålen, se på vannet som om han har tenkt å drikke, også gå sin vei igjen. Hvis jeg fyller på rent vann da kommer han tilbake med en gang og drikker kjempemasse. Er jo forsåvidt litt sært, han synes jo gjørmevann er alle tiders liksom. Men inne er han fin på det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper er og litt sånn, han kan gå bort til vannskålen, se på vannet som om han har tenkt å drikke, også gå sin vei igjen. Hvis jeg fyller på rent vann da kommer han tilbake med en gang og drikker kjempemasse. Er jo forsåvidt litt sært, han synes jo gjørmevann er alle tiders liksom. Men inne er han fin på det.

Kjære deg Lola

Nå må du huske på at vi har kongelige hunder. Du med din vakre prins,,og min sære prinsesse. Vi er der for å tjene dem,og gi dem rent vann minst to ganger om dagen :):P (har akkurat det samme med Z)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper er og litt sånn, han kan gå bort til vannskålen, se på vannet som om han har tenkt å drikke, også gå sin vei igjen. Hvis jeg fyller på rent vann da kommer han tilbake med en gang og drikker kjempemasse. Er jo forsåvidt litt sært, han synes jo gjørmevann er alle tiders liksom. Men inne er han fin på det.

Haha, sånn er eldstemannen her også (ekorn-speideren), han kan godt drikke sølevann fra veien, men dersom det er litt gugge i vannet inne etter at yngstemann har drukket så står han og sparker i skåla og hinter og hinter. Ikke alltid, selvfølgelig. :aww::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ironien i at vi plopper bikkja opp i senga sammen med oss, etter skogturer, byturer og diarerunder, vi lar dem sleike oss i ansiktet for de er jo sååå glade for å se oss!, vi lar de gå uten tispetruse under løpetiden, for det liker de jo ikke å ha på seg, vi håndterer bæsj med bare et løvtynt svart plastlag som beskyttelse, daglig, og vi skyller forhuden med alskens remedier uten å mukke. Men vannskåla? Jo, den må jammen meg ha egen børste, 'cuz EWW liksom. :lol:

Hundefolk. I love us. :heart:

But åff cårs :lol:

(forøvrig er den egne vaskekosten mest for de besøkendes del slik at DE vet at de får tallerkner og sånt som er vasket med en rein oppvaskbørste... :aww:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller matskålene etter hvert måltid, synes det er litt ekkelt med gammel vom som ligger igjen. Ellers vasker jeg dem ordentlig etter siste måltid og i oppvaskmaskinen kanskje en gang i uken.. Vanskålen skylles hver dag og vaskes ordentlig kanskje annenhver dag. Liker å ha det rent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller matskålene etter hvert måltid, synes det er litt ekkelt med gammel vom som ligger igjen. Ellers vasker jeg dem ordentlig etter siste måltid og i oppvaskmaskinen kanskje en gang i uken.. Vanskålen skylles hver dag og vaskes ordentlig kanskje annenhver dag. Liker å ha det rent ;)

At man ikke vasker hver dag betyr jo ikke at man ikke liker å ha det rent.

Jeg kjenner meg ikke igjen i dere som snakker om slim i matskåla. Det har jeg aldri sett og sier som tulip, skålen her ser nykjøpt ut etter hvert måltid. Gullende rent. Men for ordens skyld skal jeg plukke litt på den i kveld :P Vannskåla blir som nevnt skylt hver gang han får nytt vann og da forsvinner jo evt smågrums.

Vannskåla skifter jeg hver dag så sant jeg husker det. Mest fordi han setter pris på kaldt vann, for vannet blir ikke spesielt skittent om det står 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ironien i at vi plopper bikkja opp i senga sammen med oss, etter skogturer, byturer og diarerunder, vi lar dem sleike oss i ansiktet for de er jo sååå glade for å se oss!, vi lar de gå uten tispetruse under løpetiden, for det liker de jo ikke å ha på seg, vi håndterer bæsj med bare et løvtynt svart plastlag som beskyttelse, daglig, og vi skyller forhuden med alskens remedier uten å mukke. Men vannskåla? Jo, den må jammen meg ha egen børste, 'cuz EWW liksom. :lol:

Hundefolk. I love us. :heart:

Jammen det der er jo oss! Så klart bikkjene må ha sin egen børste til skåla. Den skal jo ikke måtte slite med våre bakterier! Stakkars hunder som ikke har egen oppvaskbørste.

Etter at denne tråden startet har mat og vann skålene vært glitrene rene hver dag :P Slet slettes ikke med ekkelt i matskåla, men i vannskåla dannet det seg ett ekkelt lag med ekkelt. De har fått sin egen oppvaskbørste :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker matskålene etter hvert måltid og setter på plass i skapet. Vannskålen skyldes med friskt vann etter som hvor mye de drikker, og vasker de når jeg synes det trengs. Har egen oppvaskbørste til hundeting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En matskål som en hund spiser av må nødvendigvis bli "slimete" og seig. Hundens spytt er temmelig "seigt" og legger seg som et belegg i skåla når den slikker den rein. Hvis man tror at matskålen er "gullende" rein og ikke seig etter et måltid mat så har man ikke kjent etter med fingeren :lol: . Det samme med vannskåla: Selv om man skylder den og fyller på med rent vann hver dag så vil det unngåelig bli et belegg i skåla (etter noen dager). Både pga hundens sikkel som blander seg med vannet, og også pga av algevekst. Sier ikke at hunden nødvendigvis bryr seg om det, men seige og med belegg blir ALLE hundeskåler som brukes regelmessig dersom de ikke skrubbes og vaskes jevnlig. Mine hunder er muligens fine på det men jeg ser at de foretrekker å drikke friskt vann fra rein skål hvis de kan velge :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En matskål som en hund spiser av må nødvendigvis bli "slimete" og seig. Hundens spytt er temmelig "seigt" og legger seg som et belegg i skåla når den slikker den rein. Hvis man tror at matskålen er "gullende" rein og ikke seig etter et måltid mat så har man ikke kjent etter med fingeren :lol: . Det samme med vannskåla: Selv om man skylder den og fyller på med rent vann hver dag så vil det unngåelig bli et belegg i skåla (etter noen dager). Både pga hundens sikkel som blander seg med vannet, og også pga av algevekst. Sier ikke at hunden nødvendigvis bryr seg om det, men seige og med belegg blir ALLE hundeskåler som brukes regelmessig dersom de ikke skrubbes og vaskes jevnlig. Mine hunder er muligens fine på det men jeg ser at de foretrekker å drikke friskt vann fra rein skål hvis de kan velge :)

Da har jeg bare hatt uvanlige hunder, for ingen av de har hatt seigt spytt som normalen, det er alltid tynn klar væske. Med unntak av når de er tørste, da kan det bli både hvitt skum og seige klyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter vann når det er tomt. Som regel hver dag. Blir gjerne sånn med to hunder og fire katter :lol:

Hvis jeg skulle byttet vann hver gang det hadde vært tomt, tror jeg det hadde gått 1-2 uker mellom hver gang, og vi har liten vannskål stående her. De drikker lite, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...