Gå til innhold
Hundesonen.no

Vask av mat- og vannskåler


Krelise
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hm, det må være kjipt for dem å ha en oppvaskmaskin som ikke vasker rent? Fordi det er liksom hele poenget med min oppvaskmaskin, at jeg setter skitne ting inn og tar de ut igjen når de har blitt rene

Jeg liker ironien i at vi plopper bikkja opp i senga sammen med oss, etter skogturer, byturer og diarerunder, vi lar dem sleike oss i ansiktet for de er jo sååå glade for å se oss!, vi lar de gå uten

Tulip er rengjøringens Lars Monsen, støv og dritt tør aldri entre hennes hjem.

Takk for svar :)

Jeg nevnte nemlig for noen at jeg vaska matskåla i oppvaskmaskina, og fikk beskjed om at det var jo skikkelig ekkelt, i hvert fall hvis det var mer enn par-tre dager siden skåla ble vasket sist. Spesielt siden jeg forer hunden rått. Vannet som skyller/vasker matskåla vil jo skylle skitten videre over på resten av oppvaska i maskina. Tror det var det som var argumentet.

Ble litt stuss, for jeg har ikke tenkt på det som ekkelt i det hele tatt. Så da trengte jeg en liten realitycheck på om det er jeg som er uvanlig uhygienisk på dette punktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri? :lol: Altså, matskåla slikkes så ren at jeg aldri har følt behovet - den blir jo sleiket over sikkert fire ganger etter et måltid :P Vannskåla skyller vi hver gang vi fyller i vann, men vi VASKER den ikke.

Jeg må bare signere denne jeg, jeg kan ikke huske sist jeg vasket noen hundeskåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg nevnte nemlig for noen at jeg vaska matskåla i oppvaskmaskina, og fikk beskjed om at det var jo skikkelig ekkelt, i hvert fall hvis det var mer enn par-tre dager siden skåla ble vasket sist. Spesielt siden jeg forer hunden rått. Vannet som skyller/vasker matskåla vil jo skylle skitten videre over på resten av oppvaska i maskina. Tror det var det som var argumentet.

Hm, det må være kjipt for dem å ha en oppvaskmaskin som ikke vasker rent? Fordi det er liksom hele poenget med min oppvaskmaskin, at jeg setter skitne ting inn og tar de ut igjen når de har blitt rene.

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er absolutt like mye bakterier i tørrfôr som i rått, bare av andre typer....

Fordi jeg antar at bikkjan ville ha søla litt mer og det ville vært mer gris? :P

Til tross for at jeg lærer om bakterier hver dag på skolen osv., så har jeg et veldig avslappet forhold til bakterier. Så de tenkte jeg ikke på i det hele tatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg antar at bikkjan ville ha søla litt mer og det ville vært mer gris? :P

Til tross for at jeg lærer om bakterier hver dag på skolen osv., så har jeg et veldig avslappet forhold til bakterier. Så de tenkte jeg ikke på i det hele tatt :lol:

Så du tror ikke de ville rundslikket alt reint om de fikk vom, bare når de får tørrfôr? Hundene dine er avanserte de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det må være kjipt for dem å ha en oppvaskmaskin som ikke vasker rent? Fordi det er liksom hele poenget med min oppvaskmaskin, at jeg setter skitne ting inn og tar de ut igjen når de har blitt rene.

:lol: Det tenkte jeg og, hva er poenget med oppvaskmaskin hvis den ikke vasker reint, liksom?

Krutsi, ingen av mine søler når de får rått, og matskåla blir behørlig slikket lenge etter at kjøttet er borte. Her går ingenting til spille :aww:

Jeg vasker matskålene sjeldent, jeg tenker på det innimellom at det sikkert hadde vært lurt, men så ser det ikke møkkete ut, så da blir det ikke vaska :P Vannskåla vasker jeg enda sjeldnere enn matskålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det må være kjipt for dem å ha en oppvaskmaskin som ikke vasker rent? Fordi det er liksom hele poenget med min oppvaskmaskin, at jeg setter skitne ting inn og tar de ut igjen når de har blitt rene.

Ja er jo det jeg tenker og. En vanlig oppvaskmaskin, men et vanlig/auto vaskeprogram, vasker jo rent gjør den ikke? Jeg mener, det hender jo fatet det har ligget rå kjøttdeig eller kyllingfilet blir stående i maskina noen dager før en setter den på, det blir jo rent likevel? Og gjør det så stor forskjell om hunden har sleika på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke de ville rundslikket alt reint om de fikk vom, bare når de får tørrfôr? Hundene dine er avanserte de :lol:

Det kan jo hende, nå forer jeg ikke rått, men så for meg at det kunne ligge igjen noen små biter oppå kanten eller lignende innimellom.. Og det ville jeg ha vasket bort :aww:

:lol: Det tenkte jeg og, hva er poenget med oppvaskmaskin hvis den ikke vasker reint, liksom?

Krutsi, ingen av mine søler når de får rått, og matskåla blir behørlig slikket lenge etter at kjøttet er borte. Her går ingenting til spille :aww:

Jeg vasker matskålene sjeldent, jeg tenker på det innimellom at det sikkert hadde vært lurt, men så ser det ikke møkkete ut, så da blir det ikke vaska :P Vannskåla vasker jeg enda sjeldnere enn matskålene.

Ser skålene rene ut, så hadde jeg ikke giddet å vaske nei :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker for sjeldent... det ser jeg etter Casper fikk hvite vannskåler. Etter noen dager danner det seg et skittent belegg i bunnen faktisk, i både vannskålen og matskålen, det så man ikke da han hadde stål. Burde vært litt flinkere, men jeg har iallefall begynt å vaske en gang i uken, og da gjør jeg det for hånd (har ikke oppvaskmaskin.). Og når jeg gjør det kjenner jeg hvor slimete de faktisk blir, selv om man ikke nødvendigvis ser det!

Han bryr seg vel katta om skålene er skitne eller rene, men jeg synes det er litt koselig at han spiser av ren skål jeg da, og drikker vann av ren skål. Eller kanskje han bryr seg litt, for han kommer alltid og drikker masse etter jeg har vasket og fylt på ferskt vann :-)

(Og ang. oppvaskmaskin så hadde jeg brukt den til hundeskåler og ja. )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller godt vannskålen hver dag iallefall, og vasker med såpe for hånd når det trengs, noen ganger i uken kanskje.

Bruker hvite skåler, så ser fort om det legger seg belegg eller skitt.

Har heller ikke oppvaskmaskin, ellers hadde de gått gjennom der, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved behov, dvs sjelden. Her spiser man maten sin og vasker skåla grundig, går bort til den andre hundens skål og vasker grundig, da har jo den andre vært borti ens egen skål i mellomtiden så da må man gå og vaske den igjen for det kunne jo hende det hadde dukket opp noe der i mellomtiden...

Vannskåla skyller jeg utav når jeg fyller den.

Alle skålene går i oppvaskmaskina de sjeldne gangene de vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...