Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker?


Recommended Posts

Noen som har noen gode potesokker å anbefale?

Har sett på disse fra troll: http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=15085&groupId=15131&Product=5316#products og vurderer å kjøpe enten 4 sokker eller en 12 pakkning, men blir de veldig fort ødelagt om man går på asfalt? Lest litt rundt at de skal sitte bra. Er det noen som har noe erfaringer?

evt tips om andre potesokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dogbooties.com

= billig og bra. Og freshe farger som synes i snøen dersom de faller av!

Hvordan er disse om de blir brukt på asfalt? Jeg har nemlig noen i fleece, og de blir det fort hull i om Blondie bruker de på asfalt. Jeg sliter veldig med å gå tur nå som det er saltet ute, nemlig. Da begynner Blondie å gå på bare 3 eller 2 bein og tilslutt klarer hun ikke å gå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse om de blir brukt på asfalt? Jeg har nemlig noen i fleece, og de blir det fort hull i om Blondie bruker de på asfalt. Jeg sliter veldig med å gå tur nå som det er saltet ute, nemlig. Da begynner Blondie å gå på bare 3 eller 2 bein og tilslutt klarer hun ikke å gå lengre.

Det blir hull i de til slutt (jeg bruker 330 Denier Cordura). Her er det jo mye snø enda på asfalten (og det saltes ikke), men de gamle har begynt å bli hullete. Tipper 1000 Denier Cordura holder mye bedre til den bruken, men tror de kanskje er veldig tykke til Blondie sine små labber? Aner ikke. Kanskje 500 Denier Cordura er mindre/lettere.

Men de er jo billige, og det blir jo nesten en forbruksvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hull i de til slutt (jeg bruker 330 Denier Cordura). Her er det jo mye snø enda på asfalten (og det saltes ikke), men de gamle har begynt å bli hullete. Tipper 1000 Denier Cordura holder mye bedre til den bruken, men tror de kanskje er veldig tykke til Blondie sine små labber? Aner ikke. Kanskje 500 Denier Cordura er mindre/lettere.

Men de er jo billige, og det blir jo nesten en forbruksvare.

Men disse kan man få kjøpt på dyrebutikken, ikke sant? Og da er det gjerne pakker på 12 stk eller noe til en billig pris? Gjør nok ikke så mye at det blir hull i de etterhvert, bare ikke etter 1 tur kanskje. Det blir nemlig mine. Hun subber litt rundt på fleecesokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse kan man få kjøpt på dyrebutikken, ikke sant? Og da er det gjerne pakker på 12 stk eller noe til en billig pris? Gjør nok ikke så mye at det blir hull i de etterhvert, bare ikke etter 1 tur kanskje. Det blir nemlig mine. Hun subber litt rundt på fleecesokkene.

Aner ikke, men de er forsåvidt ganske billige på nett også. Holder mer enn 1 tur. Bestilte rundt 10 stk sist, og da kom det på litt over 200,- med frakt, tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dogbooties.com

= billig og bra. Og freshe farger som synes i snøen dersom de faller av!

Hvordan er den med frakt og betaling her da? :)

Vi har brukt økonomipakken fra hundeutstyr.no, disse:

http://www.hundeutstyr.no/nyhet-Okonomipakke-potesokker-p-476.html

Og er egentlig veldig fornøyd med dem! Men det går hull i tåen på dem etter en stund. hunden her raser rundt, sokkene faller sjeldent av så det er jeg fornøyd med :) Men kunne tenkt meg noen som var enda mer solide!

Jeg har Ruffwear sine sko (de med hard gummisåle), de sitter fint på. Men virker som om de kan bli ubehagelige på langturer. Samt at de har lettere for å falle av og til å skli ned og gnage under ulvekloen :/

Ruffwear-griptexsko-svart_1639.jpg

Slike har vi!

Bruker large til frembena, men til bakbena ble large for stort. Eneste minuset er om hunden freser skikkelig avgårde i full speed KAN de snu seg på poten slik at sålen kommer opp...

Men skal nå kjøpe nye sokker så jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe NOK EN pakkning med potesokker *sukk* (absolutt forbruksvare), eller om jeg skal kjøpe ruffwearskoene i medium for bakbena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Aner ikke, men de er forsåvidt ganske billige på nett også. Holder mer enn 1 tur. Bestilte rundt 10 stk sist, og da kom det på litt over 200,- med frakt, tror jeg.

Da er det like greit å kjøpe fra troll. Jeg betalte 750 kr for 50 stk (15 kr stk) sist jeg kjøpte potesokker der. Det blir selvfølgelig billigere jo flere dere kjøper. De er veldig like som de fra dogbooties. Tror faktisk jeg syns de fra troll holder litt bedre, men kvaliteten og passformen er så godt som lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det like greit å kjøpe fra troll. Jeg betalte 750 kr for 50 stk (15 kr stk) sist jeg kjøpte potesokker der. Det blir selvfølgelig billigere jo flere dere kjøper. De er veldig like som de fra dogbooties. Tror faktisk jeg syns de fra troll holder litt bedre, men kvaliteten og passformen er så godt som lik.
De fra Troll er veldig greie, problemet er størrelsen på små hundelabber. Det er vel S som er det minste der, og de passer ikke til Kamar. Men liker veldig godt at de er kortere i "høyden", og det virker som at stoffet er litt mer slitesterkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Troll er veldig greie, problemet er størrelsen på små hundelabber. Det er vel S som er det minste der, og de passer ikke til Kamar. Men liker veldig godt at de er kortere i "høyden", og det virker som at stoffet er litt mer slitesterkt.

Her hadde de XS, men det sa meg ikke så mye om hvem de passet til akkurat :P

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=15085&groupId=15131&Product=5316#products

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan nok de passe. S er liksom akkurat for stor til Kamar. Men Blondie har vel kanskje litt mindre poter enn Kamar igjen. Han har XXXS fra dogbooties, i alle fall. De passer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan nok de passe. S er liksom akkurat for stor til Kamar. Men Blondie har vel kanskje litt mindre poter enn Kamar igjen. Han har XXXS fra dogbooties, i alle fall. De passer. :)

Blondie har nok mindre poter enn Kamar, ja.

Hmm, vi får bare sjekke ut dyrebutikken tror jeg. Nå håper jeg egentlig vinteren snart er forbi her i Bergen, eller gir oss skikkelig snø, så jeg slipper å slite med saltet fortau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt et nytt sett av Oona her inne (AussieAllTheWay trur jeg hun heter her). Både Nirm og Vida har sokker fra henne, og jeg har vært kjempefornøyd med de. Nirm sine holdt to eller tre vintre (husker ikke helt), og de ble brukt mye siden han var så frosen på beina.

Nå straks for Noomi sokker som skal beskytte hennes søte poter. Og Oona fortjener en STOR klem for super service i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt et nytt sett av Oona her inne (AussieAllTheWay trur jeg hun heter her). Både Nirm og Vida har sokker fra henne, og jeg har vært kjempefornøyd med de. Nirm sine holdt to eller tre vintre (husker ikke helt), og de ble brukt mye siden han var så frosen på beina.

Nå straks for Noomi sokker som skal beskytte hennes søte poter. Og Oona fortjener en STOR klem for super service i tillegg.

Jeg bestilte akkurat sokker til Aska fra troll. Hvilken størrelse bruker dine schæfere? Jeg var så sløv at jeg ikke gadd å gå i gang og måle foten og tok en sjangs på xl på alle fire føttene. Skulle kanskje tatt L men sto de passet til settere, og hun har større poter en setteren hvertfal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte akkurat sokker til Aska fra troll. Hvilken størrelse bruker dine schæfere? Jeg var så sløv at jeg ikke gadd å gå i gang og måle foten og tok en sjangs på xl på alle fire føttene. Skulle kanskje tatt L men sto de passet til settere, og hun har større poter en setteren hvertfal.

Jeg veit ikke hvilken størrelse de bruker i ferdigkjøpte sokker, siden de siste har vært sydd for hånd og etter mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...