Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Så rart for jeg er også alene, og det hørtes skikkelig ut som noen var inne i leiligheten isted. Fant ut at det var en kombinasjon av marsvin og naboer som bråkte litt samstemt.

Men håper det er bra hos deg Marvin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeller i vegger og tak så det står etter her også, jeg tror det skyldes kulda jeg..

Nå er jeg skikkelig trøtt.. får trekke inn til den horisontale posituren tenker jeg.

Her må det ha vært naboen, eller møbler på terrassen hans. Sitter i stua, og han han har terrasse rett over stuetaket, og om et møbel velter så hører man det tydelig. Har bodd her halvannet år allerede, og har tilgode å bli redd for noe, men litt skummelt er det jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre i Oslo hos fine mannen med Super-Samuraien, ellers hadde vi lett kommet Bøtteballetten til unnsetning! :lol: Jeg tviler på at det er noe alvorlig, da ville garantert Marvinius hørt det luske rundt husveggene først. :teehe:

Marvin har hørt det, tro meg :P

Sjekket at garasjeporten var igjen, så da er det ingen i kjellern ihvertfall hehe

Men Marvin, det er jo åpenbart at det spøker! Ring Åndenes Makt!

Men spøkelsene må få være i fred så lenge de lar meg være i fred. De snublet kanskje i fylla :P

Så rart for jeg er også alene, og det hørtes skikkelig ut som noen var inne i leiligheten isted. Fant ut at det var en kombinasjon av marsvin og naboer som bråkte litt samstemt.

Men håper det er bra hos deg Marvin :)

Alt ser bra ut nå, så da var det sikkert ikke noe mer enn knaking i huset. Men den lyden på ytterveggen, der var det noe. For noe kræsjet i veggen. Men det har skjedd før og, så jeg holder på pippip-tanken jeg :P

Men jeg var ute i hagen med dem litt nå, og da måtte seff en eller annen nabo bruke opp rakettene fra nyttårsaften da. En serie med sånne bombesmell. Herlig! Og da var jeg nede for å sjekke garasjen, så de var alene akkurat da. Men ingen av de foretok seg noe annet enn å se etter meg, og jeg tok de bare med meg rett inn igjen. Men på vei inn måtte Dany snu seg og si fra hva hun mente om den slags bråk så sent på kvelden. Og da måtte Marvin det også. Så sa jeg at nå ligger det folk å sover så nå må vi holde snavla alle tre. Og så gjode vi det :P

Men altså, smelle nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var ute i hagen med dem litt nå, og da måtte seff en eller annen nabo bruke opp rakettene fra nyttårsaften da. En serie med sånne bombesmell. Herlig! Og da var jeg nede for å sjekke garasjen, så de var alene akkurat da. Men ingen av de foretok seg noe annet enn å se etter meg, og jeg tok de bare med meg rett inn igjen. Men på vei inn måtte Dany snu seg og si fra hva hun mente om den slags bråk så sent på kvelden. Og da måtte Marvin det også. Så sa jeg at nå ligger det folk å sover så nå må vi holde snavla alle tre. Og så gjode vi det :P

Men altså, smelle nå???

Smalt her istad også så folk har tydligvis igjen raketter,men hallo folkens det er den 13 jan altså dere er litt sent ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalt her istad også så folk har tydligvis igjen raketter,men hallo folkens det er den 13 jan altså dere er litt sent ute

Teitinger..

Nå er det snart 3,5 timer siden jeg sa jeg var trøtt og skulle legge meg haha. Timene flyr foran skjermen.

*løpe i seng med en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget litt økonomiske planer fremover, håper vi er kvitt all gjeld innen sommeren og da kan kjøpe oss et sted å bo i høst :ahappy:

Også har jeg svelget mange kameler og tenkt ut litt % planer med jobben ol.. men jeg vil så gjerne jobbe 100% men jeg tror ikke kroppen min klarer det :( iallefall ikke enda.

Jeg må bare si at jeg beundrer deg veldig for at du enda holder hode høyt etter alt du har vært gjennom :hug: Håper alt ordner seg for deg snart så du slipper mer tull med sykehus og nav. Du er utrolig sterk! :)

Har sløvt bort hele dagen uten å gjøre noe særlig fornuftig :huh: MEN det var utrolig godt. Fikk besøk av mannfolket i dag også. :wub: Sløvt bort noen timer med han og tatt meg en tur til byen nå i kveld for å være snill og få hjem en drita full kompis. Fikk han hjem og fikk samtidig lurt meg til å hilse på hjerterasen min. Far hans har irske settere og siden de bor på samme tomt og han passet hundene for tiden så fikk jeg kose litt. Hilste på datter til min herlige Tinka som jeg hadde hos meg i 2 år og hun var så lik sin mor at jeg ble litt satt ut. En dag skal jeg ha en sånnen en i hus igjen. :D

Nå skal jeg ta kveld sammen med verdens beste hunder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei dette kuldehullet nå, kjenner jeg. Kan ikke gå ut i to minutter uten at nesa fester seg fast i alle neseveggene. Man må ha på ti kilo klær før man går ut. Hele vinteren er det kaldt, kaldt, kaldt. Tørr luft. Åååh. Og det er bare -23 nå. Hva i alle dager gjorde jeg da vi flyttet hit? Da var det nesten -40 (-36 eller noe sånt) og håret mitt ble hvitt og stivfrossent etter fem minutters gåtur.

Aller helst vil jeg gå i dvale. Jeg liker snøen, men ikke når det er så kaldt som det der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 26 grader og det var ganske kaldt i gangen vår med 12 grader når valpen peip fordi hun var kald og ville inn på soverommet og varme seg :lol: Jaja, kanskje døgnrytmen min er fikset i det minste :) Kastet ut kattekrekene, og snart lage meg frokost og en kopp te. Cola er ikke sunn og god start på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er saken biff, det blir kvelden på meg straks. Og det hørtes så koselig ut!! Hvor skal du gå hen?

Tok visst litt tid før du kom deg i seng, så jeg. :lol: Og jeg vet ikke helt. Kanskje jeg skal gå rundt Årungen, for det har jeg faktisk ikke gjort ennå, selv om jeg har bodd her i halvannet år. Eller så skal jeg gå i den ene skogen på andre siden av toglinja, for der går jeg nesten aldri.

Nå er jeg våken og skikkelig uthvilt! Deilig. Jeg skal spise frokost og lese avisen, også skal vi ut på tur etter hvert. Jeg må bare vente og se om skyene har tenkt å reise sin vei så det kanskje blir like fint som det var i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Sitter her med en forfjamset og pjusk Zebra. Vi gikk tur,og siden det er holke overalt gikk det som fryktet. Ho falt hardt,og vi nå ikke trø på bakbeinet. Herlig.. godt vi skal til vetten imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnE, faktisk - var da voldsomt så fin man hadde blitt da? :lol:

Har jo blitt fin byherre. :aww:

Hunden var i langline, den snappet i luften mot en sau og da valgte "bonden/instruktøren/hva nå enn det kalles" å slå hunden på snuten med pisken. Og han traff. Hunden reagerte og prøvde å jage pisken. Når de gikk derifra var hunden tydelig berørt, redd for både pisken og bonden.

Jeg kan riktignok ikke noe om gjeting, men skjønner ikke helt hvorfor ikke hunden ble stoppet i linen.

Mattilsynet tok visst ikke i mot annonyme klager, så da ønsker ikke hundeeier (som selv var tilstede) å melde det inn.

Så lenge du ikke var der og så det selv, men bare har annenhånds informasjon om hva som skjedde, så synes jeg faktisk ikke man skal anmelde slike ting. Ikke for at jeg er for behandling av hund på den måten, men når noe gjenfortelles, så er det ikke alltid man får hele sannheten. Det er alltid tre sider av en sak, og det er vel sjeldent sannheten man får når noe gjenfortelles fra en part. Dessuten så kommer man ikke spesielt langt med "den sa" på slike ting. Og når hundeeier ikke vil anmelde selv, så var det kanskje ikke så ille? For eieren stoppet det ikke heller vel? Eller sa ifra at det ikke var OK?

Time til sportrening her, og nå trur jeg treningsdaten min faktisk er i rute også. :lol: Ikke dårlig. :P Spennende hvor vi skal idag, for hun styrer terrenget nå. Men jeg gleder meg ikke til å dra tilbake til snø igjen. Men er det snøfritt her nede til friuka mi, så skal jeg søren meg dra nedover for å trene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt ute i dag! Men trene må vi! :D håper det blir litt varmere ute til Kl 13. E "spiser" frokost, dvs at 2/3 blir kastet på gulvet. Bølla :lol:

Låter kjent, myyye morsommere å spise sånn tydeligvis :lol:

Har jeg to valg, enten børste hunder og ta litt bilder nå som det er så fint vær, eller legge meg igjen... Begynner å helle mot det siste :aww: Får valpehenvendelse besøk senere idag, litt deilig å være alene hjemme da kjenner jeg, stresser ikke så mye over det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...