Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

dobbeltposter for å spørre Ipo-folket om noe. Har de nye eierne til Lyra som fb-venner og de driver jo med Ipo. Nå har de lagt ut masse bilder av at de trener Ipo (bitearbeidet) med flammer og fyrverkeri rundt. Ehm.. Er det vanlig i belgia? Eller i Belgian Ring? Det er noe annrt enn ipo kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Geo syns også det der er fascinerende greier. Viktig å følge med! Jeg for min del fascineres mest over hvor store de er. Dany, Geo og gjengen var da ikke SÅ gode og runde, var de det? :lol: Ser ut som om matlysten er på plass hos de små i alle fall. :teehe:

Nå skal jeg lufte Geo, skifte og stikke bort til en kompis for å lage poncho. Det er mye rart man skal gjøre når man bor på Ås.

Tiden går så fort, jeg må se på bilder for å huske :P Kan ikke huske at Dany var spesielt bollete ihvertfall *fnis*

Men hey, hun har lagt seg ut litt! Bare på noen uker! Nå ser hun ganske så bra ut :)

Poncho ja.. good luck with that :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

... leser jeg om demonstrasjonen i Paris. En av de største i Frankrikes historie, faktisk. Jeg sliter fortsatt med å forstå hvordan noe man tar så for gitt (muligheten til å gifte seg og stifte familie med den man elsker), er noe man så inderlig gjerne vil nekte så mange andre. Jeg skal selvfølgelig ha lov og rett til det, men du skal ikke. På hvilken måte kan mitt (forhåpentligvis framtidige) ekteskap true alle andres? Eller ditt? Det er fortsatt ikke smittsomt, og vi er fortsatt ikke så fordømt annerledes. Jeg føler meg ikke det spøtt mer annerledes enn mine venner. Store deler av tiden tenker jeg at det er jeg som er den normale.

Jeg kan bare gifte meg i 11 av verdens (omtrent) 200 land. Det er litt rart å tenke på at jeg har hatt så flaks at jeg ble født skeiv i ett av dem. Og selv her har jeg bare hatt den muligheten i fire år. Fire av absolutt alle verdens år. Nei, jeg skjønner bare ikke hvorfor det å nekte andre mennesker rettigheter i 2013 engasjerer mer enn all verdens krig og elendighet.

Nå skal jeg ta meg ei bolle, så kan jeg i alle fall ikke true familieverdier mens jeg sitter her og surmuler og tygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde :P Hva betyr det grå liksom? Mer grått er mer kaldt? Eller mer grått er varmere?

attachicon.gifkjøleskap 2013-01-13 002.JPG

Mer grått er kaldere.

Jeg tipper at mye grått betyr mye varme, du må altså ha den stående slik den står nå hvis du vil ha minimalt med varme.

Nå må jeg få vaska litt klær. Det kan gå en stund før jeg kommer meg ned i vaskekjelleren igjen, og Sara har edderkoppskrekk!

Edit: Jeg tror forresten at Lijenta har rett, altså mye grått = mye kulde.

Å ja, lykke til med kneoperasjonen din :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle skal få gifte seg med den man vil jeg! Så lenge det ikke er en gammel, ekkel gubbe og ei lita skolejente liksom.. Verden ER teit på slike punkter.. At folk MÅ bry seg om hva andre gjør. Det må da få være opp til dem selv.

Nå skal jeg maaale litt.. Mens jeg hører på japansk musikk uten å skjønne en dritt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie er en bortskjemt møkkabikkje. Etter en god middag i stuen så senket roen seg skikkelig, så Øivind, Balrog og jeg sovnet litt - så deilig. Men Ellie pep og vekket oss igjen, for hun hadde ikke fått slikke av middagstallerknene enda. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... leser jeg om demonstrasjonen i Paris. En av de største i Frankrikes historie, faktisk. Jeg sliter fortsatt med å forstå hvordan noe man tar så for gitt (muligheten til å gifte seg og stifte familie med den man elsker), er noe man så inderlig gjerne vil nekte så mange andre. Jeg skal selvfølgelig ha lov og rett til det, men du skal ikke. På hvilken måte kan mitt (forhåpentligvis framtidige) ekteskap true alle andres? Eller ditt? Det er fortsatt ikke smittsomt, og vi er fortsatt ikke så fordømt annerledes. Jeg føler meg ikke det spøtt mer annerledes enn mine venner. Store deler av tiden tenker jeg at det er jeg som er den normale.

Jeg kan bare gifte meg i 11 av verdens (omtrent) 200 land. Det er litt rart å tenke på at jeg har hatt så flaks at jeg ble født skeiv i ett av dem. Og selv her har jeg bare hatt den muligheten i fire år. Fire av absolutt alle verdens år. Nei, jeg skjønner bare ikke hvorfor det å nekte andre mennesker rettigheter i 2013 engasjerer mer enn all verdens krig og elendighet.

Nå skal jeg ta meg ei bolle, så kan jeg i alle fall ikke true familieverdier mens jeg sitter her og surmuler og tygger.

Jeg er så enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
dobbeltposter for å spørre Ipo-folket om noe. Har de nye eierne til Lyra som fb-venner og de driver jo med Ipo. Nå har de lagt ut masse bilder av at de trener Ipo (bitearbeidet) med flammer og fyrverkeri rundt. Ehm.. Er det vanlig i belgia? Eller i Belgian Ring? Det er noe annrt enn ipo kanskje?

Dette er belgisk ring eller fransk ring, alt annet enn IPO :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med pelsballen min, han er så fin på mange måter :wub:

CSC_5571.jpg

CSC_5575.jpg

DSC_4907.jpg

Han er så utrolig flott :wub:

Edit: Viste det øverste bildet til gubben. Han kikket på det, kikket litt mer og så "det er noe som ikke er helt rett her". Han trodde det var Ganzie :lol::lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme. :ahappy: Og siden jeg hadde satt opp vinduet for å lufte mens jeg var borte, så var jeg redd det skulle være veldig kaldt her. Men heldigvis er det ikke det. Vurderer sterkt å sove på sofaen i natt, så jeg kan hive ut overmadrassen i kulda i natt, og støvsuge den i morgen... :P

Og så var det pakke til meg når jeg kom hjem! :D Med to nye hundebøker. Barnslig å bli glad for noe man vet hva er, men det er faktisk gøy. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klipt Smuledyret og hun begynner å ligne på noe jeg kan vise frem på Expo - og nå stikker det i små hår overalt på armene mine :aww: Og så har jeg båret opp gulvbelegget og funnet ut at jeg har husket feil. Jeg har bare en rull med sånn skumgreier man legger under laminaten :getlost:: Jaja, jeg rekker å svippe bort på byggmax og kjøpe en rull til i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dobbeltposter for å vise frem et veldig søtt bilde

385264_10200376479955313_1638029503_n.jp

Kjærester allerede de to der.

Symra og jeg har gått oss en fin kveldstur. Du verden så herlig det er å bare gå i stedet for å vente på at Pippin skal snuse, tisse og snuse litt mer. Joda, han vet når vi bare er på tisseekspedisjon og når vi skal , men jeg må minne han på det noen ganger underveis, nå bare gikk vi, sånn helt naturlig. :)

Jeg skal bare ha tisper heretter jeg. Det er noen raser der jeg synes hannene er finere enn tispene, men det er vel ikke raser som jeg kommer til å ha uansett.

Og så må jeg le av Symra. Av alle potensielle bæsjesteder er steinsatte gårdsplasser de aller beste. Tenk å få bæsje midt utpå en sånn! At hun aldri får lov hindrer henne ikke i å prøve, om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester allerede de to der.

Og så må jeg le av Symra. Av alle potensielle bæsjesteder er steinsatte gårdsplasser de aller beste. Tenk å få bæsje midt utpå en sånn! At hun aldri får lov hindrer henne ikke i å prøve, om og om igjen.

Jeg håper så inderlig de får lov å leve det ut :)

Og jeg må også le av Symra! Herregud så søt hun virker, skjønnas :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare ha tisper heretter jeg. Det er noen raser der jeg synes hannene er finere enn tispene, men det er vel ikke raser som jeg kommer til å ha uansett.

Mens jeg sitter og tenker på om ikke hannhunder egentlig er tingen for meg :P Skulle jo egentlig ha tispevalp nå, men lurer på om ikke det må bli en liten gutt neste gang... Også er jeg enig i at hos noen raser er hannen finere enn tispene, og basenji er så definitivt en slik rase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nesten Doctor Who maraton de siste ukene, men nå har han regenerert seg og spilles av en ny mann, og jeg liker ham ikke! David Tennant var definitivt den aller beste doktoren. Tror faktisk jeg nesten ble litt forelsket i ham jeg :lol: jeg blir aldri betatt av tv-menn ellers, men han er så sjarmerende og kompleks! Nei... det var jo ikke dette jeg skulle skrive egentlig da!

Jo det jeg skulle skrive var at Casperfjompen oppfører seg som normalt, viser ingen tegn til stivhet eller noe sånt, så da tror jeg ikke det blir noen dyrlege på tirsdag altså. Nå får han jo metacam som sikkert gjør sitt, men ser virkelig ikke noe poeng i nytt dyrlegebesøk nå, tror ikke dyrlegen vet hva hun skal sjekke da heller :P Han har iallefall ikke hjernehinnebetennelse, og ikke forkalket nakke. Men skal uansett ringe i morgen da for å få skrevet ut journalen til forsikring, og hun ville høre hvordan det går.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle trehus blir aldri helt varme når det er skikkelig kaldt. Jeg begynner å bli vant til å sitte med et ullteppe rundt meg, men det blir litt teit å dele ut ulltepper og sokker når man får besøk! Skal isolere et par gulv fra undersiden i løpet av våren, kanskje det er håp for det lille huset ved sjøen.

Nå skal Symra og jeg legge oss vi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal inseminere? For da pleier de å foretrekke å inseminere noe senere enn hva som er optimalt tidspunkt ved naturlig parring - i hvert fall om det insemineres rett i livmoren, og det gjør de vel ved NVH. Det er fordi sæden har fåt redusert reisevei, og en derfor kompenserer det ved å inseminere noe senere enn en parrer - eggløsning inntreffer noe senere enn når tispa faktisk står, om jeg ikke husker helt feil, slik at sæden skal rekke fram. Derfor kan befruktning skje opptil to døgn etter siste parring, og derfor kan det av og til virke som om tispa går langt over termintidspunktet.

Men da sees vi kanskje i morgen? Jeg har time 1030, og vi skal vel på samme sted, selv om jeg bare skal ha ei progprøve.

Dere er overhode ikke trege. Så lenge det er ute før januarer over, er en i rute...

Foenix er mosjonert og badet, jeg har spist kake og skravlet, og fikk fylt litt bensin til under 14 kroner literen - en grei søndag så langt da, tenker jeg.

Jaaa, det er det hjernen min prøver å fortelle nervene mine, men de gidder ikke høre etter. :P Vi skal i utgangspunktet også bare ta prøve i morgen, så blir det alt etter hva den sier når det blir inseminering. Vi har time 9.30, så kanskje vi sees da ja. :)

Æsj :hug:

Iiiiiiii :frantics: Jeg er nesten like spent!!! Og veldig glad hun ikke er her nå :)

Flott tur med gutta selv om sola har holdt seg borte.

Da vi kom inn igjen tok jeg meg dobbelt sammen og vasket ferdig stuetaket mitt :jump: .

Før dere tar helt av over hvor flink jeg er så var det sånn omtrent ni måneder siden jeg begynte :icon_redface: :icon_redface:

Haha, hun byr seg opp som den tøsen hun er til alle som ser på henne. :P I går var det rottweilertispa som er på besøk, og med en gang hun ser hannhunden i huset så stopper hun opp og bretter frem godsakene. Behøver iallefall ikke være redd for at hun ikke hadde latt seg parre på naturlig vis. :P

Lykke til! Håper alt går etter planen! :D

Jøss, det jammen ikke ofte jeg er i rute med huslige sysler! :lol:

Men bor ikke du i innlandet?

Jeg synes jo ikke -18 er kaldt når vi er på Gol, men her hjemme er alt som er kaldere enn 8-10 minu steinkaldt pga luftfuktigheten og vinden. Brrr..

De er så søøøøte! Harly og driver å skakker på hodet av knirkingen :wub:

Takk! :D

Oy, heia heia! Det blir spennende å følge med, håper alt klaffer :D

Ellers har i dag vært en fin dag :) Jeg og rotta gikk oss en god og sånn passe lang tur i kalde og friske 20 minusgrader! Nå ligger vi bare å slapper av, godt er det :D

Tusen takk! :D

Akkurat nå gleder jeg meg ikke til å tusle 2,5 km på speilis i mørten i morgen tidlig. Det går vel helst bra, har iallefall Ida med meg til å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Gamle trehus blir aldri helt varme når det er skikkelig kaldt. Jeg begynner å bli vant til å sitte med et ullteppe rundt meg, men det blir litt teit å dele ut ulltepper og sokker når man får besøk! Skal isolere et par gulv fra undersiden i løpet av våren, kanskje det er håp for det lille huset ved sjøen.

Nå skal Symra og jeg legge oss vi.

Gammelt hus? :lol: BOr i et fra 1790 jeg det er gammelt og når det er snø og kaldt så bruker det i grunnen å ikke være så værst. Da måker jeg snø opp til vinduene og huset fryser. Hihi Det er bare gamlinger som skjønner hva jeg prater om når jeg sier huset fryser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... leser jeg om demonstrasjonen i Paris. En av de største i Frankrikes historie, faktisk. Jeg sliter fortsatt med å forstå hvordan noe man tar så for gitt (muligheten til å gifte seg og stifte familie med den man elsker), er noe man så inderlig gjerne vil nekte så mange andre. Jeg skal selvfølgelig ha lov og rett til det, men du skal ikke. På hvilken måte kan mitt (forhåpentligvis framtidige) ekteskap true alle andres? Eller ditt? Det er fortsatt ikke smittsomt, og vi er fortsatt ikke så fordømt annerledes. Jeg føler meg ikke det spøtt mer annerledes enn mine venner. Store deler av tiden tenker jeg at det er jeg som er den normale.

Jeg kan bare gifte meg i 11 av verdens (omtrent) 200 land. Det er litt rart å tenke på at jeg har hatt så flaks at jeg ble født skeiv i ett av dem. Og selv her har jeg bare hatt den muligheten i fire år. Fire av absolutt alle verdens år. Nei, jeg skjønner bare ikke hvorfor det å nekte andre mennesker rettigheter i 2013 engasjerer mer enn all verdens krig og elendighet.

Nå skal jeg ta meg ei bolle, så kan jeg i alle fall ikke true familieverdier mens jeg sitter her og surmuler og tygger.

Har du noen gode referanser å lese på? Jeg skummet noen nettaviser, men synes ikke det var så godt stoff der - om jeg fant noe i det hele tatt.

Haha, hun byr seg opp som den tøsen hun er til alle som ser på henne. :P I går var det rottweilertispa som er på besøk, og med en gang hun ser hannhunden i huset så stopper hun opp og bretter frem godsakene. Behøver iallefall ikke være redd for at hun ikke hadde latt seg parre på naturlig vis. :P

X'en har jo vært introdusert for tre forskjellige kavalerer, og hun har reagert veldig forskjellig på dem. Og reagert forskjellig fra hvordan hun generelt er under stådagene. Så hun her er meget opptatt av kjemi, i hvert fall.

Nå lurer jeg på om jeg skal se den hundedokumentaren tre år etter som går i reprise på NRK2, for å ha sett den. Passende motvekt til to Glee-episoder og Hitchhikers Guide to the Galaxy, det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...