Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nja.. tenkte på det. Men, det er ingen dårlige vibber her så isåfall er det ingen som vil meg vondt. Så da får vi bare leve med å leve med hverandre isåfall.

Også er det helt sikkert bare sunt med litt frisk luft i huset :D.

Har jeg hodepine *skule bort på det tomme rødvinsglasset*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ser du noe til Astrid for tiden? Ser at hun har startet litt lydighet i det siste :)

Nei, jeg har ikke sett henne på en stund. Vi bor jo 40 min unna hverandre, så det blir nok mer når de blir flere konkurranser ut over våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sett henne på en stund. Vi bor jo 40 min unna hverandre, så det blir nok mer når de blir flere konkurranser ut over våren :)

Skjønner :)

Hun blir nok å trene Yaris litt utover sommeren så da får du si ifra om du hilser på ham :) Også har vel hun en lite menneskevalp hos seg om ikke så altfor lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man plukket litt pels av Smula også. Kan jo ikke komme med en lodott på Expo om man skal ha håp om det derre championatet...

Nå har jeg satt på dagens andre oppvaskmaskin, og det var jaggu på tide. Det er mer klær på vaskerommet enn på soverommet...

Jøss, kombinert oppvaskmaskin og vaskemaskin? :lol:

Jeg pusser opp veldig nøytralt og tidsriktig, og med unntak av badet ingen store ting. Tror nok jeg får igjen for strevet - bilder kommer på mandag kveld når rommet er ferdig :D

Også selger du til noen med helt ulik smak som må pusse opp i SIN stil... Tenkt så mye bortkasta penger, tid og arbeid da, gitt :P.
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at man bruker en pisk som en forlenget arm for å holde unghunden vekk fra sauen slik at den ikke går i dyra. Det er ikke snakk om å slå hunden med pisk, men at man bruker det for å nå lenger enn man gjør med korte armer og alt for trege bein.

*klippet*

Skulle til å si noe, men så sa Gråtass det før meg! Men altså, hvis det blir gjort med fornuft og kyndighet ser jeg ikke noe galt i det. Som på hest vil det jo være en forlengelse av armen - noe må man faktisk bruke for å nå frem til hunden, og i gjeting er jo ikke hunden ved siden av deg heller. Jeg har bare vært på ett kurs i gjeting, men da kastet jeg lp-kjegler på hunden, hehe.

*klippet*

Hunden var i langline, den snappet i luften mot en sau og da valgte "bonden/instruktøren/hva nå enn det kalles" å slå hunden på snuten med pisken. Og han traff. Hunden reagerte og prøvde å jage pisken. Når de gikk derifra var hunden tydelig berørt, redd for både pisken og bonden.

Jeg kan riktignok ikke noe om gjeting, men skjønner ikke helt hvorfor ikke hunden ble stoppet i linen.

Nå har jo Gråtass beskrevet normal bruk av pisk da (slik jeg har sett de fleste bruke den), men jeg ville vel sett det med egne øyne før jeg hadde gått til en anmeldelse. Ikke bare "noen sa".

Det hadde jeg nok også ville sett før man hang seg opp i at pisk ble brukt.

Brukte forresten pisk på Blaze også når jeg hadde henne på sau. Brukt det til to ting: hindre henne i å gå i dyrene som mine "forlengete arm" (man har ett ganske så stort ansvar for å verne om sauen også) og for å løse henne ut når hun låste seg i ligg.

Og nei, det var ingen smerte påført. Jeg tror faktisk man må se bruken før man bestemmer seg for at man "brukte" pisk på hunden.

Mattilsynet tok visst ikke i mot annonyme klager, så da ønsker ikke hundeeier (som selv var tilstede) å melde det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, kombinert oppvaskmaskin og vaskemaskin? :lol:

Darn, jeg blander alltid de to - helt seriøst! Men bare i begrep, ikke i praksis. Selv om det måtte vært effektivt på en hybel - en liten sak til å vaske opp frokosten og gårsdagens undertøy?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde? Var det den som pleier å trene når vi er der?

Nå er jeg ikke helt sikker på hvem du mener,men er mallen som eies av den tynne jenta LOL

Bella synes ballen til mallen så veldig kul ut så hun begynte og løpe mot ballen,men jeg fikk stoppet henne før hun kom så langt og før jeg rakk å tenke så stod mallen over Bella og brøla som en bjørn..eieren kom og tok henne vekk så snudde Bella og jeg å trente kontakt før mallen fløy på henne igjen..Unnskyldningen jeg fikk var at mallen ikke likte at andre hunder så på ballen hennes..Det gikk bra med Bella altså ikke noe sår,men alikevel synes jeg ikke det var noe hyggelig..I følge de som er der ofte er visst ikke mallen helt god..

Nå skal jeg snart spise litt is også er det senga for i morgen er det skauen med Ingvill og Donzi igjen :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt sikker på hvem du mener,men er mallen som eies av den tynne jenta LOL

Bella synes ballen til mallen så veldig kul ut så hun begynte og løpe mot ballen,men jeg fikk stoppet henne før hun kom så langt og før jeg rakk å tenke så stod mallen over Bella og brøla som en bjørn..eieren kom og tok henne vekk så snudde Bella og jeg å trente kontakt før mallen fløy på henne igjen..Unnskyldningen jeg fikk var at mallen ikke likte at andre hunder så på ballen hennes..Det gikk bra med Bella altså ikke noe sår,men alikevel synes jeg ikke det var noe hyggelig..I følge de som er der ofte er visst ikke mallen helt god..

Nå skal jeg snart spise litt is også er det senga for i morgen er det skauen med Ingvill og Donzi igjen :bananas:

Nja, det kan være henne. Men nå ble jeg usikker :P Er ikke så nøye uansett altså :P

Men kjip opplevelse da, skjønner det.

Nei, sitter her enda. Er tiltak å flytte seg fra et rom til et annet :huh::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darn, jeg blander alltid de to - helt seriøst! Men bare i begrep, ikke i praksis. Selv om det måtte vært effektivt på en hybel - en liten sak til å vaske opp frokosten og gårsdagens undertøy?

Ja altså - jeg har jo en kombinert vaskemaskin og tørketrommel liksom!

Nå har jeg delt en appelsin med jentene - de fikk en båt hver.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det kom en merkelig lyd fra kjellern og hundene fløy i taket. Jeg fikk med meg Dany ned for å sjekke (Marvin turte ikke haha)
Lyset var på men ellers alt vel.
Nå dunket noe stort i husveggen og hundene klikker. Hm.. det var faktisk noe. Skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det kom en merkelig lyd fra kjellern og hundene fløy i taket. Jeg fikk med meg Dany ned for å sjekke (Marvin turte ikke haha)

Lyset var på men ellers alt vel.

Nå dunket noe stort i husveggen og hundene klikker. Hm.. det var faktisk noe. Skummelt..

Creepy! Er du alene hjemme? Hadde dratt ut Sandra-Samurai om jeg var deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det kom en merkelig lyd fra kjellern og hundene fløy i taket. Jeg fikk med meg Dany ned for å sjekke (Marvin turte ikke haha)

Lyset var på men ellers alt vel.

Nå dunket noe stort i husveggen og hundene klikker. Hm.. det var faktisk noe. Skummelt..

Usj, håper det ikke er noe :/ Det der er sånt som gjør meg skikkelig husredd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det kom en merkelig lyd fra kjellern og hundene fløy i taket. Jeg fikk med meg Dany ned for å sjekke (Marvin turte ikke haha)

Lyset var på men ellers alt vel.

Nå dunket noe stort i husveggen og hundene klikker. Hm.. det var faktisk noe. Skummelt..

Nå dunka det to ganger her... glad samboer er hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver bare å smiske med heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele verden :aww: evnt har han en rar fetisj for å få andre til å bli sur på han så han kan legge seg ned og surrender? :P

Åh, jeg kjenner igjen det der ja gitt.. Mana er AKKURAT likens.. Det er ganske plagsomt egentlig.. Hun kan finne på å smiske selv med hunder som faktisk vil henne vondt hu...! Samme hvor mye en hund brøler så måååå hun bare krype bortunder, slikke seg rundt munnen og legge seg flat foran den andre hunden.. Ikke at jeg lar henne gjøre sånt hele tiden altså, men hun hadde gjort dette hver gang om hun fikk mulighet til det.. Dustehunden som mener at alle hunder i verden bare skal være venner osv.. Er ikke sånn det fungerer Mana..! :P Godt det gikk bra med Doffen da :)

Nå funderer jeg fælt på hva jeg skal gjøre.. Male..? Se film...? Lese...? Eller bare sulle rundt på macen...?

EDIT: Inatt! Forresten.. Angående skumle lyder osv.. Skulle til å sove rundt halv 3 inatt.. Og så plutselig hører jeg høøøøye skrik fra skogen. Tenkte at det kanskje var huskyene men nei det stemmer ikke. De lager ikke sånne lyder.. Hørtes seriøst ut som om en tenåringsgutt ble myrdet uti skogen her.. Det var creeeepy å høre på! Jeg visste at det var en rev da, men fy f*** så ekle lyder de klarer å presse ut av den liiille kroppen sin! Hørte reven ifjor og men det var et annet type rop. Dog er det koselig å vite at den fortsatt holder seg i området her :) Jeg gikk meg på den ifjor høst. Koselig! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det kom en merkelig lyd fra kjellern og hundene fløy i taket. Jeg fikk med meg Dany ned for å sjekke (Marvin turte ikke haha)

Lyset var på men ellers alt vel.

Nå dunket noe stort i husveggen og hundene klikker. Hm.. det var faktisk noe. Skummelt..

haha kanskje Sandra har me seg kjæresten sin hjem :shifty:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0767x_zps8501ffaf.jpg

IMG_0977x_zps761877b8.jpg

IMG_0908x_zpsd8269f39.jpg

Nevø tigger ikke. Han bare plasserer nesen sin tett inntil og stirrer intenst på maten. :whistle:

Nevø har forøvrig en forkjærlighet for smør. Han elsker det. Julekaker med masse smør i glir dermed ned på høykant. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creepy! Er du alene hjemme? Hadde dratt ut Sandra-Samurai om jeg var deg :P

Usj, håper det ikke er noe :/ Det der er sånt som gjør meg skikkelig husredd!

Nå dunka det to ganger her... glad samboer er hjemme...

haha kanskje Sandra har me seg kjæresten sin hjem :shifty:

:lol:

Det som er helt utrolig teit med meg, er at jeg tilkaller Sandra på flekken når det henger en diger edderkopp og spindler på vinduet mitt før jeg skal lukke det om natten liksom.

Men når det muligens er uvedkommende på fære, da blir jeg heller sint enn redd. Det går en **** i meg og jeg sjekker ut saken for å få avkreftet at det faktisk er noe.

Som da jeg kom hjem til robba hus, da tok jeg runden for å dobbeltsjekke at det hadde vært innbrudd liksom... :fish:

Men når jeg har lagt meg, så føler jeg meg litt "naken" og forsvarsløs. Men samtidig kan jeg lett hoppe ned fra taket her uten å brekke alt jeg har pga en oppstikkende kant på terrassen, så jeg klarer å rømme. Værre med de firbente..

Meeen, vi satser på det var et pippip-kjærstepar som ikke så hvor de fløy og deiset i husveggen. Og at treverket bare slo seg litt. Det pleier det å gjøre. Hender det smeller i huset liksom :P

Edit: Men seriøst, den nye carportsaken er litt mongo. Plutselig står garasjeporten oppe. Skulle ut på tur i stad, og der står den oppe gitt. Dvs, velkommen inn til oss. *løpe og sjekke at den er igjen*

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...