Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Sjekk hva Amira, Kiter og jeg gravde frem på tur idag! Jeg så at det ble blod å sporene der vi tråkket og begynte å grave. Under nysnøen var det masse blod og litt lenger bort lå det en KJEMPE haug med halvfrosne innvoller (fra elg?). Hva gjør noe sånt rett ved lysløypa i ås (som ligger mellom togbane og vei)?? Mystisk!

533722_10151404057406999_267388040_n.jpg

Nasty greier! :P Det er ikke noen studenter som har hatt noe prosjekt med viltkamera tro? Vet flere har hatt det her i området i alle fall, hvor de har hatt både nedgravde elginnvoller, delvis nedgravde og helt åpne og sett på rovdyr vs dette.

Akkurat nå moter jeg meg opp til å stusse 8 stk labber, før vi skal ut på tur. Kladdeføre og det er ei stund siden de ble klipt sist ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Da satser jeg på at det holder her også - dette var jo også i ordinær arbeidstid, og ikke akkurat akutt (jeg ringte mandag morgen, og de kom nå), og han virket like ren og tørr da han dro som da han kom :D

Ja, altså - det var i ordinær arbeidstid her også da - utenom hadde det nok kostet en formue (og der måtte jeg skrive nok 5 ganger før jeg fikk det riktig *jeeeze*) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOHAHAHA *gni seg i henda*

Nå er bilen forsikret med sånn super duper pluss forsikring, med nito rabatt og 20% i tillegg så ble det ganske nice :P stakkars bilbutikken har gitt opp å prøve å matche tilbudet jeg har i gjensidige :P

Også flytter vi lånet dit også for NITO rabatten gir oss bra rente også. Så nå er jeg blitt totalkunde i gjensidige og jeg føler egentlig jeg bare mangler barnevogna nå :blink:

Da stemmer jeg for at det blir barnevogn snart :ahappy:

... skal jeg lage varm sjokolade fordi jeg fortjener det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med prøveeksamen som var alt for lett (for da er sikkert eksamen dødsvanskelig). Så nå har jeg litt panikk. Gjennomgang om en time og så drar jeg og henter nøkler til min nye hybel! Flytter inn på fredag!! :o:) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemmer jeg for at det blir barnevogn snart :ahappy:

:fish:

Ferdig med prøveeksamen som var alt for lett (for da er sikkert eksamen dødsvanskelig). Så nå har jeg litt panikk. Gjennomgang om en time og så drar jeg og henter nøkler til min nye hybel! Flytter inn på fredag!! :o:) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

yaaay :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemmer jeg for at det blir barnevogn snart :ahappy::fish: yaaay :D
Ja til barnevogn!! Og takk for yayyen! :) klarer ikke helt være entusiastisk selv (alt for stresset), så godt noen er det for meg! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med prøveeksamen som var alt for lett (for da er sikkert eksamen dødsvanskelig). Så nå har jeg litt panikk. Gjennomgang om en time og så drar jeg og henter nøkler til min nye hybel! Flytter inn på fredag!! :o:) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Så flink du er! Og så gøy det blir med egen leilighet! Håper du kommer til å trives der, også får du si i fra hvis du trenger hjelp til flytting likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker store krøllerter jeg :aww:

550009_498578830184965_954919806_n.jpg

Selvsagt gjør du det, de er jo stilige :aww:

Jeg har endret mening. Den var lekker, i utstillingsklipp. 2ne, fikk du med deg det? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ja, jeg fikk det med meg! Flink jente! :D

Noen som ønsker seg en skulder? Den er bare litt øm og stiv om dagen *blunke pent* Jeg slenger på en mage også, gratis! :D

Hvordan går det med Gross, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg NKK skal forte seg litt, nå er det over to uker siden sist det ble avlest HD resultat på rasen min og jeg vet det er flere som er røntget i mellomtida som betalte på forhånd og nei jeg er ikke utålmodig i det hele tatt :frantics: Huff, puste. Er vel avlesningsdag i morgen, og kanskje Thorvalds resultat har kommet frem til da.. Ææ..

Du kan se under dine rekvisisjoner om bildene er mottatt - det hender at veterinærene bruker abnormt lang tid på å sende inn bildene, men med en gang NKK har registrert posten, kommer det opp under rekisisjonen du forhåndsbetalte - om du gjorde det. Jeg aner ikke hvor mange telefoner jeg fikk da jeg jobbet der med fortvilte hundeeiere, fordi veterinær ikke sendte inn bildene. Men det var jo ikke noe NKK kunne gjøre, de avleser fortløpende, men bilder må sendes inn for å bli avlest.

Ja, altså - det var i ordinær arbeidstid her også da - utenom hadde det nok kostet en formue (og der måtte jeg skrive nok 5 ganger før jeg fikk det riktig *jeeeze*) :).

Ah, skjønner, jeg hadde det for meg at det var akutt hos deg. Men da takker jeg foreløpig nei til dagens post med reklame for forbrukslån og nye mastercard :D

...har jeg forhåpentligvis overrasket på en god måte en god venn med en bursdagsgave online. Jeg er bare litt usikker på om det er bursdagen hennes enda eller ei, jeg glemte å sjekke tidsforskjellene. Men det får stå sin prøve, nå er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom legen igjen hvis det ikke blir bedre, og hold armen i ro. Men du er flink som har dratt til legen :) Det gjorde nemlig ikke jeg før sånn ca etter et halvt år :icon_redface: Sitter foran dataen og knotter inn tall hele dagen, så armen min fikk ikke den hvile den trengte, så den ble helt grusom etterhvert. Da jeg endelig kom meg til legen var det litt for sent. Piller og sprøyter (og de tok jeg mange av :P ) hjalp ingenting. Så jeg ble operert etter en stund (da hadde også en nerve i armen begynt å komme i klem). Men da hadde jeg gått med det så lenge at nervene i armen min ikke skjønte at det ikke gjorde vondt lengre, så de mener fortsatt at jeg har vondt. Så derfor bremser/fjerner vi smertesignalene fra armen, og håper at det en gang vil gi seg. Egentlig er det noe veldig snodige greier :lol:

Oi, håper det ordner seg! Tror ikke det er så ille her, har vært flink for det meste. Sambo nekter meg å gjøre enkelte praktiske ting, nemlig. :lol:

... det er sol og mildvær. Gutta har fått seg en liten tur hver, men Pøbel har en kenguru i seg i dag og selektiv hørsel. Evt. han hører, men han glemmer det etter et sekund igjen. Så mye gøyalt å gjøre på når det er snø! Kamar har hoppet alle brøytehaugene han kan finne, tror jeg. Gøy med snø!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner, jeg hadde det for meg at det var akutt hos deg. Men da takker jeg foreløpig nei til dagens post med reklame for forbrukslån og nye mastercard :D

Det var jo forsåvidt ganske aktutt å ikke ha en fungerende dass, men jeg hadde jo campingdo, så da fant jeg ut at lommeboka kunne få bestemme, og den bestemte at vi kunne vente til ukedag :).

Herregud - jeg har veranda med SOL!!! *finne fram ett eller annet det er mulig å sitte på der ute*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at man tydeligvis kan skrive resurser? Som i naturresurser og vern av resurser? Jeg måtte sjekke i ordboka, og det er altså tydeligvis greit. I læreboka mi i plan- og bygningsrett, som jeg sitter og leser i nå, er det konsekvent brukt resurser. Jeg blir helt gal! Det burde ikke vært lov å skrive det slik! Ressurser ressurser ressurser!

Så grusomt. Minner litt om at jeg sluttet å lese Unni Lindell andre gangen jeg leste: "Det eklet meg". Hvem sier noe sånt? Fordelen med hennes bøker er jo at man kan velge dem bort :)

Hun som hadde Staffene hadde to av dem å for, og eierene ble selvfølgelig bekymret når hun var vanskelig å få tak i og ikke ville vise bilder av hundene. akkurat hvordan alt gikk til er jeg litt usikker på, men dem fikk henne til å levere hundene til ei i nærheten av seg som eierene kjenner til (hun hadde faren til de to valpene) Danskene har startet en pengeinnsamling for veterinær regninger, Staffefolk verden over er ganske ok altså :ahappy:

Og jeg må si at det er ganske bra at det ikke har vært mye drittslenging på FB, de fleste bekymrer seg for hundene og holder seg for gode til å gå til personanngrep.

De fleste regner vel med at dette er et menneske som har det veldig vondt med seg selv. Får håpe både hun og hundene får den hjelpen de trenger.

Nasty greier! :P Det er ikke noen studenter som har hatt noe prosjekt med viltkamera tro? Vet flere har hatt det her i området i alle fall, hvor de har hatt både nedgravde elginnvoller, delvis nedgravde og helt åpne og sett på rovdyr vs dette.

Akkurat nå moter jeg meg opp til å stusse 8 stk labber, før vi skal ut på tur. Kladdeføre og det er ei stund siden de ble klipt sist ...

Skal man ikke rydde etter seg når man har forurenset skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se under dine rekvisisjoner om bildene er mottatt - det hender at veterinærene bruker abnormt lang tid på å sende inn bildene, men med en gang NKK har registrert posten, kommer det opp under rekisisjonen du forhåndsbetalte - om du gjorde det. Jeg aner ikke hvor mange telefoner jeg fikk da jeg jobbet der med fortvilte hundeeiere, fordi veterinær ikke sendte inn bildene. Men det var jo ikke noe NKK kunne gjøre, de avleser fortløpende, men bilder må sendes inn for å bli avlest.

Hehe, altså, for meg er det altfor tidlig for å få svar, noe jeg er fullt klar over, så har ingen planer om noe masing utover her i skravletråden :) Jeg er bare der at jeg begynner å håpe idet vi kommer hjem fra veterinæren, selv om jeg vet det er forgjeves. Spent shø :) Men takk for tipset ang min side, det visste jeg ikke :) Ja jeg forhåndsbetalte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at det er skrekkelig ekkelt å sitte i sola på verandaen i en gammel, arvet solstol og et hyrdeteppe, og høre fuglene som skravler og styrer borti treet DER -->, mens det drypper fra taket og sildrer i takrenna... :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og fjernet stingene på kneet, det var veldig godt å få dem bort. Slappe av litt med en kopp kaffe, så må jeg ned i kjelleren og sette på en klesvask. Trenger masse rent sengetøy for tida pga Symra sin løpetid. At hun ikke bør få være i senga når hun løper? Skal jeg ligge der helt alene uten en silkepjusk å kose på?! Men ja, jeg burde kjøpt en tispetruse eller to, det har liksom ikke vært så mye vits i det før hun ble nedklippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, altså, for meg er det altfor tidlig for å få svar, noe jeg er fullt klar over, så har ingen planer om noe masing utover her i skravletråden :) Jeg er bare der at jeg begynner å vente idet vi kommer hjem fra veterinæren, selv om jeg vet det er forgjeves. Spent shø :) Men takk for tipset ang min side, det visste jeg ikke :) Ja jeg forhåndsbetalte :)

Jeg har fått svar dagen etter og to dager etter bildene er tatt et par ganger, så de kan være ganske kjappe :P

Da er Only luftet, hun løp egentlig bare rundt og tøysa og logra, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOHAHAHA *gni seg i henda*

Nå er bilen forsikret med sånn super duper pluss forsikring, med nito rabatt og 20% i tillegg så ble det ganske nice :P stakkars bilbutikken har gitt opp å prøve å matche tilbudet jeg har i gjensidige :P

Også flytter vi lånet dit også for NITO rabatten gir oss bra rente også. Så nå er jeg blitt totalkunde i gjensidige og jeg føler egentlig jeg bare mangler barnevogna nå :blink:

Du var med i drømmen min i natt og du hadde barnevogn! Eller en rar slede som var festet til Doffen. Så kanskje du burde ta en test :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar dagen etter og to dager etter bildene er tatt et par ganger, så de kan være ganske kjappe :P

Da er Only luftet, hun løp egentlig bare rundt og tøysa og logra, hehe..

Ikke siiiiiiii det daaaaaaaaa nå begynte jeg å håpe igjen :frantics:

*løpe inn på dogweb*

Nei, avlesningsdag er vel tirsdag og torsdag har jeg hørt, så om veterinæren sendte de mandag/i går kan jeg tidligst få svar i morgen. Sukk. Skulle vært en avleser på hvert veterinærkontor :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...