Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Herregud. Jeg har eksamen om en uke. LOL! Nå er det ikke et fryktelig krevende emne jeg har eksamen i, men allikevel. Og vi skal levere gruppeoppgave på fredag, den har vi ikke begynt på ennå. Får håper jeg begynner å ta skolen litt mer seriøst når vi kommer i gang med vårparallellen.

Sjæl ass! Og jeg skal til Arendal for å trene hund og drikke champagne hele helgen!

• Like 1
  • Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Skrevet

Tross dagens strabaser, så ble jeg veldig glad når veten sa: "wow, her coat is so shiny I almost need sunglases!" :D

Sjæl ass! Og jeg skal til Arendal for å trene hund og drikke champagne hele helgen!

Det hørtes lite ikke digg ut :D

• Like 2
Skrevet

Og det går nok helt bra, uansett :hug:

Håper det. Vesla er på vei til legevakta for å testes nå. Hun må begynne på Tamiflu umiddelbart hvis hun har det. Det skulle egentlig Ask gjort også, men innen Streptokokk' diagnosen var avkreftet var det for sent til å få virkning.

Skrevet

Har hatt en superflink (og nå supersliten) valp på kurs i dag :D Lært masse og hun har blitt veeeldig flink til å beholde kontakten selv med masse styr rundt :D

• Like 3
Skrevet
Jeeeeg fikk leilighet! Asker, here I come!!

Grattis :)

Da er to paller med ved pakket i småsekker og fått plass i kjelleren. Har vel ved ut vinteren da tenker jeg. Vedfyring :heart:

Skrevet
Lolaaa, det er siste episode av Fringe! :(

Eller nei, det liker jeg jo ikke! Det var en glipp. Jeg gruer meg :( Jeg trooor jeg er 2 episoder på etterskudd, har ikke fått lastet ned i det siste. Så ikke røp noe da :D Fineste fringe! Husker da det begynte, var så herlig spennende! Må si jeg synes den tapte seg litt denne sesongen, det var mye mer mystisk før, nå føler jeg liksom at de bare har dreti i alt fra de første sesongene? Men fortsatt bra da!!

• Like 1
Skrevet
Ask testet positivt på svineinfluensa. Det betyr at jeg med sånn ca 90% sikkerhet har hatt det samme , bare at jeg ble mildere rammet. Og hva gjorde jeg når jeg var forkjøla? Joda, torsdag var jeg i begravelse og klemte rundt på masse gamle mennesker. Klemte masse på min kronisk syke lungeopererte mor, og satt sammen med min lille nevø som har en astmatisk og nyoperert lillesøster. Disse 3 har alle fått feber og hoste. I tillegg jobbet jeg fredag til tross for feber...

Til mitt forsvar hadde den idiotiske legevakta avfeid svineinfluensa pga crp nivået hans, men jeg har fryktelig dårlig samvittighet for det om :(

Så kjedelig :( Men det visste jo ikke du, og det er ikke alle som har mulighet til å holde seg innendørs hele døgnet helt til alle forkjølelsessymptomer blir borte, altså. Uansett, de kunne ha blitt smittet over alt ellers. Prøv å ikke ha dårlig samvittighet. :hug:

Jippi! :D Grattis, søte deg! :hug:

Fjerde eller femte klesvasken står på, og kjøkkenet er straks ryddet. Har kjøpt nye skittentøyskurver, så nå blir det litt mer system i rotet vårt!

Skrevet

Prøvde noe artig - jogge med begge to. De løp som galninger da (måtte holde igjen i nedoverbakker), i tillegg til at Calle "angrep" Hermes sånn omtrent annenhvert steg han tok. Gøy å løpe, må vite!

Skrevet

Ok - det ble ikke noen sofing med bok, men jeg har fått rydda vekk 4 kasser med flyttestuff som jeg ikke har orket å gjøre noe med før nå. Nå har et utall potter fått sin egen plass i skjenken, har rydda på plass masse bøker og album i bokhylla - og besluttet at alt for mange syltetøyglass, bokser og diverse godt kan få bo i flyttekassen på loftet. En vaskemaskin med sengetøy er satt på - og Willy driver med dressur på høyt plan. Nå har han begynte å knurre/ule og logre mens han står midt på gulvet og ser på meg. Det tok litt tid, men plutselig skjønte jeg at han var kjempekjempekjempesulten og ville ha mat :D.

• Like 2
Skrevet
:hug: Huff... Men høres jo ut som du kanskje må ta en vurdering på hvor mye mer hun skal gå gjennom når hun er så innmari redd veterinærer. Kahlo er skrekkslagen hos vet. Ikke så ille som Z tydeligvis, for vi trenger ikke å være mannsterke for å ta prøver og sånt, men hun skjelver så hele bordet rister og vil UT av rommet. Det er faktisk en tungtveiende årsak til at jeg begrenser hvor mye prøver og sånt vi tar. Beklager om jeg tråkker innmari i salaten nå altså. Har så fryktelig vondt av dere begge to :hug:

Godt hun virker bedre, det skal heldigvis ikke så mye til for å føle seg bedre med litt væskebalanse. Håper formen holder seg. :hug:

Tusen takk,og du tråkker ikke i salaten. Hadde nyreverdiene vært slik at de ville ha testet henne jevnlig så ville jeg vurdert avliving- hun er fryktelig stresset. Men fem minutter etter vi er ute av vetkontoret kan vi trene lydighet.

Jeg måtte bare le litt av meg selv inni meg- for jeg ble litt fornærmet over munnkurven. :P Selv om jeg skjønner vetten :)

Nå ligger hun å sover, er alltid helt utslitt mentalt etter slike dager. Til torsdag er det til pers igjen- fikk med meg noen piller jeg skal gi før jeg kommer, beroligende. Har mine tvil om at de har noen særlig effekt :lol:

Grattis til Nina som har fått seg hus. Og jeg skjønner hvordan du føler det Loke, jeg har vært borti noe lignende. En har dårlig samvittighet okke som.

• Like 1
Skrevet
Eller nei, det liker jeg jo ikke! Det var en glipp. Jeg gruer meg :( Jeg trooor jeg er 2 episoder på etterskudd, har ikke fått lastet ned i det siste. Så ikke røp noe da :D Fineste fringe! Husker da det begynte, var så herlig spennende! Må si jeg synes den tapte seg litt denne sesongen, det var mye mer mystisk før, nå føler jeg liksom at de bare har dreti i alt fra de første sesongene? Men fortsatt bra da!!

Enig med du. De har gått litt tom for idèer, føler jeg, også bare kjørt på med ting og tang. Ser liksom for meg at de sitter rundt bordet og tegner krusseduller, og bare: "Høhø. Tenk om verden ble tatt over av liksom suuuuuuperintelligente mennesker som ikke har følelser, da! Bare tenker logikk, lissm!" også bare "...JA!" :P

Skrevet

Grattis!!!

Jeg skal aldri mer le når ungen sier han er veldig veldig syk selv om han ikke har høy feber. Karma skjer da..

• Like 1
Skrevet
Enig med du. De har gått litt tom for idèer, føler jeg, også bare kjørt på med ting og tang. Ser liksom for meg at de sitter rundt bordet og tegner krusseduller, og bare: "Høhø. Tenk om verden ble tatt over av liksom suuuuuuperintelligente mennesker som ikke har følelser, da! Bare tenker logikk, lissm!" også bare "...JA!" :P

Haha ja :lol: Jeg er skuffet over at de ble hovedpoenget til slutt, var mye morsommere når de var mystiske i bakgrunnen. Spent på avsluttningen iallefall, er glad for at de fikk sjansen til å avslutte, istedenfor å bare bli kanselert. Men de skulle nok hatt litt mer tid, jeg tror det gikk litt fort i svingene.

• Like 1
Skrevet

Idag fikk jeg en halvkjip telefon. Hesten hadde fått hetta av ett eller annet, og hadde ploget seg gjennom gjerdet, og løpt til neseblodet rant rundt stallen. Da vi kom i stallen, en time etter de hadde fått tak i han, stod han inne, men var fortsatt så stresset at han var utilsnakkelig. Etter at Mureren hadde kost med han en god stund, i mens jeg møkket, roet han seg litt, heldigvis. Da vi satte han tilbake inn i boksen, kavet han seg lit topp igjen, men det så ut som han skulle roe seg etterhvert. Jeg forstår ikke helt hva som får en hest SÅ sabla skremt, jeg. Han har hittil ikke reagert slik på noen av elgmøtene våre, og ei heller på noe annet jeg har opplevd han i nærheten av. Hmm..

Men men, han roer seg vel.

Nina, gratulerer så mye med ny bolig! Håper du trives, og at jeg får komme på besøk en gang!

Kaja, jeg smilte godt av videoen din! Haha, du er så søt!

Nei, nå er det snart tid for varm pannekake med is og lun kirsebærkompott. Høres fancy ut, huh? :D

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner. 100 mennesker på visning og JEG fikk leiligheten. Sykt! HER skal jeg bo! :)

EDIT: Og alle er så klart velkomne på besøk! :)

Skrevet
Idag fikk jeg en halvkjip telefon. Hesten hadde fått hetta av ett eller annet, og hadde ploget seg gjennom gjerdet, og løpt til neseblodet rant rundt stallen. Da vi kom i stallen, en time etter de hadde fått tak i han, stod han inne, men var fortsatt så stresset at han var utilsnakkelig. Etter at Mureren hadde kost med han en god stund, i mens jeg møkket, roet han seg litt, heldigvis. Da vi satte han tilbake inn i boksen, kavet han seg lit topp igjen, men det så ut som han skulle roe seg etterhvert. Jeg forstår ikke helt hva som får en hest SÅ sabla skremt, jeg. Han har hittil ikke reagert slik på noen av elgmøtene våre, og ei heller på noe annet jeg har opplevd han i nærheten av. Hmm..

Men men, han roer seg vel.

Dere har nok hatt en ulv i nærheten av stallen. Mange hester reagerer slik, bare av lukten fra gråbein. Vet om flere normalt stabile hester, som har tippet fullstendig over, når det har vært ulv rett ved innhegningen dems.

Skrevet
Tusen takk for alle gratulasjoner. 100 mennesker på visning og JEG fikk leiligheten. Sykt! HER skal jeg bo! :)

EDIT: Og alle er så klart velkomne på besøk! :)

Den så veldig fin ut! Gratulerer :)

Nå skal mannen lage smoothie for første gang... Spent på resultatet :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...