Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

H er lagt, jeg skal gjøre en kraftanstrengelse her og gjøre det litt koselig til helga tenker jeg.

Men, SFX/Siri, var det ikke en av dere som snakket om noe plater man kunne kjøpe på binders for å lage oppslagstavler? Eller husker jeg helt feil nå? Jeg lurer på om det var på binders de hadde slike..

*rope på SFX* :)

Nei, halvtimene flyr gitt. Nuh, opp med seg!

Hello, my lovelies!

Jeg kjøper isolasjonsplater fra Byggmax (og de har sikkert tilsvarende i andre byggekjeder, altså, jeg eier ikke Byggmax og blir ikke sponset av dem) - de er som tykkere, fastere, hel isopor. Perfekt til å bruke som oppslagstavle - tåler masse, er lette, og koster nesten ingenting.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi hun er verden søsteste:

DSC_2843.jpg

Tatt for snart to år siden rundt Sognsvann, her i kjent "jeg ligger her og smyger, for da ser ingen meg før jeg går all ninja on them!!!"-stil. :heart:

Vært inne og hilst på 4-åringen til en kollega av meg. Imouto blei litt paff sist de traff hverandre for ca 6 mnd siden, da jenta snubla inn på kontoret mitt og kasta seg rundt halsen på Imouto, som trakk seg unna med et lite, forvirra knurr. Derfor var det ekstra stas at hun var utter glede, kontakt og lek nå, spiste ost fra leppene på jenta så forsiktig, så forsiktig og sussa på henne når hun la seg på sofaen, og prøvde å stjele sokkene av føttene hennes! :lol:

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, my lovelies!

Jeg kjøper isolasjonsplater fra Byggmax (og de har sikkert tilsvarende i andre byggekjeder, altså, jeg eier ikke Byggmax og blir ikke sponset av dem) - de er som tykkere, fastere, hel isopor. Perfekt til å bruke som oppslagstavle - tåler masse, er lette, og koster nesten ingenting.

Tænx :ahappy:

H våknet plutselig hun. Så da utgår støvsuginga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grisetrøtt, men må dra om halvannen time. Tør jeg å legge meg nedpå for en time, klarer jeg å stå opp igjen da? Hvis jeg setter på tre vekkerklokker, tror dere det går da? Eller kan noen ringe meg halv fire? Jeg tror jeg skal forsøke å sove, jeg skal tross alt sitte bak rattet med åpne øyne, fortrinnsvis.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grisetrøtt, men må dra om halvannen time. Tør jeg å legge meg nedpå for en time, klarer jeg å stå opp igjen da? Hvis jeg setter på tre vekkerklokker, tror dere det går da? Eller kan noen ringe meg halv fire? Jeg tror jeg skal forsøke å sove, jeg skal tross alt sitte bak rattet med åpne øyne, fortrinnsvis.

Du må legge deg hvis du skal kjøre. Du må seriøst begynne å sove mer. *Streng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guriland. Noenganger ass. Trykka på en sang på Spotify, som viste seg å være ei jente som synger "I can **** you better"! :blink: Ålreit at Spotifyen min er lenka opp med FB, da. :teehe:

Beste treningssangen det der :P Bare håper ikke jeg noen gang er så inne i treningen at jeg plutselig begynner å synge det der ut av full hals om jeg glemmer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har veterinæren ringt, og lille Tuf er allergisk mot det meste han. Pollen fra gress, pollen fra trær, husstøv og muligens til og med katt. Nå går han på kortison, men det er særdeles dumt når han har lavt stoffskifte for det påvirker tyroksin-nivået. Så om ca en måneds tid skulle veterinæren ha klar en vaksine, som har ca 60-70% sjans for å virke. Da satser vi alt på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg... og irriterer meg at ikke Enter klarer å ringe meg... Trenger å hjelpe en kunde med et dilemma, men kan liksom ikke svare før jeg har snakket med dem. Og telefonsystemet dems er selvfølgelig helt balubas :S

To timer igjen... det klarer man vel :) Prøve å tenke ut hva jeg skal ha på ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guriland. Noenganger ass. Trykka på en sang på Spotify, som viste seg å være ei jente som synger "I can **** you better"! :blink: Ålreit at Spotifyen min er lenka opp med FB, da. :teehe:

Hahah :lol: Det verste er kanskje alle de små barna som går rundt å synger den uten å vite hva det betyr.

Hjemme etter en tur på XXL. Min bror skulle bytte noe klatreting han hadde fått av meg til jul, og jeg skulle kjøpe ullundertøy :) Nå må jeg egentlig ta oppvasken, og egentlig ta en liten runde med Blondie, men det er tiltak. Helst vil jeg sitte i sofaen og være syk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har veterinæren ringt, og lille Tuf er allergisk mot det meste han. Pollen fra gress, pollen fra trær, husstøv og muligens til og med katt. Nå går han på kortison, men det er særdeles dumt når han har lavt stoffskifte for det påvirker tyroksin-nivået. Så om ca en måneds tid skulle veterinæren ha klar en vaksine, som har ca 60-70% sjans for å virke. Da satser vi alt på den!

Shit, det var ikke noe kult, mildt sagt. Jeg er sjøl helårsallergiker med ekstremt store utslag mot "alt" fra mars og ut august, så jeg sympatiserer veldig med dyr som ikke kan formidle til oss hvordan de har det. Krysser alt for at vaksina hjelper! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har snakket med Debbie i det siste? Sånn etter at hun skulle til vet. med Z?

Hun var på facebook i forigårs iallefall, ikke noe som tilsa at noe av galt. Men vet ikke jeg.

Furunkulose er søren meg noe av den verste driten jeg har vært borti! Jeg trudde de var tørre nå, men nei da. Så jeg får hente ut mer medisiner idag... :cry:

Uff da, stakkar! :(

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma.

Kan rekke årsfesten på jobben hvis jeg lufter pelser når jeg kommer hjem og bråskifter til finstas og stryker på dør i løpet av få miutter.

Så tar det meg 1.5 time med farting og bytting av kollektivtransport før jeg er der vi skal være. Har lyst, men samtidig fryktelig mye styr for relativt få timer...

Og 1.5 timer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma.

Kan rekke årsfesten på jobben hvis jeg lufter pelser når jeg kommer hjem og bråskifter til finstas og stryker på dør i løpet av få miutter.

Så tar det meg 1.5 time med farting og bytting av kollektivtransport før jeg er der vi skal være. Har lyst, men samtidig fryktelig mye styr for relativt få timer...

Gjør det! :lama:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt etter å ha prøvd å selge inn regnskapsføreryrket på yrkesmesse i går gitt :P

Tenkte jeg skulle nevne at vi har startet med en ny regnskapsfører i nærheten av oss. Mye billigere og ryddigere enn han vi hadde.

Takk for hjelpen da jeg jeg spurte om det! :flowers:

Uff så synd med allergi Wednesday! :console:

Idag har jeg vært i skogen med mamma og bernerjentene etterfulgt av en kopp kakao. Når Øivind kommer hjem skal vi kose oss med hjemmelaget tapas. Fiin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yay :D Vant gratis vask i hundevaskemaskina i drammen hundepark fordi jeg var første til å like statusen dems :P jeg priser meg lykkelig over at jeg da kan la doffen løpe vill i søla imorgen der også vaske han klar til utstiling :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, det var ikke noe kult, mildt sagt. Jeg er sjøl helårsallergiker med ekstremt store utslag mot "alt" fra mars og ut august, så jeg sympatiserer veldig med dyr som ikke kan formidle til oss hvordan de har det. Krysser alt for at vaksina hjelper! :flowers:

Huff, ikke gøy! Han klør noe helt forferdelig nå! Så han får selvsagt kortison selv om det ikke er så lurt. Veterinæren sa at dette hadde vært veldig alvorlig om det ble oppdaget da han var valp, men siden han er så voksen har det nok sammenheng med det han feiler fra før. Så ja, den vaksina har bare å fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle nevne at vi har startet med en ny regnskapsfører i nærheten av oss. Mye billigere og ryddigere enn han vi hadde.

Takk for hjelpen da jeg jeg spurte om det! :flowers:

Så bra at det har ordnet seg for dere :)

Nå skal jeg i barnehagen og hente en gutt som gleder seg vilt til å se besteforeldrene sine. Han har ikke sett dem siden oktober, og det er lenge for en liten gutt som har sin bestefar som sin store helt! Det første han sa i dag når han våknet var "i dag skal jeg til bestemor og bestefar", ikke no god morgen da gitt :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - stakkars Tufen :hug: Vi krysser alt som er for at vaksina funker. Jeg må bare spørre, har dere prøvd allergimedisiner som begynner på A? husker ikke hva de heter - men ved det er endel som har god effekt av dem.

Middag spist, ikke likemye som i går, siden jeg er kvalm igjen i dag, men fikk da i meg en laksefillet og litt potet og revet gulrot. Det er bra, for tenk. Også tror jeg netcom er kjemperedd for at jeg skal bytte leverandør - fikk 1 årsgave av dem i jula, en rull loveharts, og gavekort på 300kr, og i dag lå det jammen meg en til sånn pakke i posten, denne gangen fordi vi gleder oss til sommern. :lol: Så om noen trenger gavekort på netcom så er det bare å hyle ut, jeg tror ikke jeg trenger dem. Regner med man kun kan bruket ett om gangen, og jeg vet ikke hvor det første er da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda, har skrevet noen avsnitt på eksamen nå :P Tok meg bare tre dager...! Blæ...jeg har noen skikkelig bra avsnitt fra før av, som og læreren syntes var bra, men uten kilder... og jeg husker ikke hvor jeg har tatt det fra! Selv om det er egne tanker og slik så har jeg jo fått det fra et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...