Gå til innhold
Hundesonen.no

21.12.2012 - Jordens undergang


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397196" data-time="1355750034"><p>

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Krilo" data-cid="1397194" data-time="1355749815"><p><br />

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397192" data-time="1355749743"><p><br /><br />

Det jeg stusser over er at folk velger å tro på kalenderen til et folk som er utryddet. De så ikke den komme da ! :-P</p></blockquote><br /><br />

<br /><br />

De er jo ikke utrydet, det er bare ikke så mange og stort som det engang var ;) finbes fortsatt mayar.</p></blockquote><br />

<br />

Joda , de er ikke totalt utryddet. Men de gikk på en rimelig stor smell... Kunne de forutse jordens undergang burde de vært bedre forberedt på spanjoler , overbefolkning , epidemier etc også.</p></blockquote>

Hehe, er helt enig jeg altså.. Det hele er egentlig litt komisk :P har snakket mye med pappa om blant annet dette (han er lærer, foreleser og forfatter om all slags religioner) og han har roet ned en rekke mennesker som har hvert overbevist på at Mayaene har spådd denne undergangen som bare er en kalender slutt liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Venter med å betale regninger til etter lørdagen, så teit å betale dem hvis verden går under uansett

Været de neste dagene i Frankrike...

Eg forstår godt at den stakkaren som sat og snekra kalenderen for 5000 år sidan ikkje gadd å lage meir...

Guest Kåre Lise
<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Krilo" data-cid="1397194" data-time="1355749815"><p>

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397192" data-time="1355749743"><p><br />

Det jeg stusser over er at folk velger å tro på kalenderen til et folk som er utryddet. De så ikke den komme da ! :-P</p></blockquote><br />

<br />

De er jo ikke utrydet, det er bare ikke så mange og stort som det engang var ;) finbes fortsatt mayar.</p></blockquote>

Joda , de er ikke totalt utryddet. Men de gikk på en rimelig stor smell... Kunne de forutse jordens undergang burde de vært bedre forberedt på spanjoler , overbefolkning , epidemier etc også.

Men det er jo ikke Mayaene som har forutsett dette. De har bare sin egen tidsregning og verdens undergang 21.12 er det bare fanatatikere og idioter som har fått for seg fordi kalenderen "slutter". Akkurat som det er sekter og idioter som tolker bibelen og gjør det til "sitt".

Skal vel forøvrig være forsiktig med å snakke om hvem som gikk på en rimelig stor smell, det var det jaggu mange vestlige som gjorde når vi gikk inn i nytt millennium også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Krilo" data-cid="1397194" data-time="1355749815"><p>

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397192" data-time="1355749743"><p><br />

Det jeg stusser over er at folk velger å tro på kalenderen til et folk som er utryddet. De så ikke den komme da ! :-P</p></blockquote><br />

<br />

De er jo ikke utrydet, det er bare ikke så mange og stort som det engang var ;) finbes fortsatt mayar.</p></blockquote>

Joda , de er ikke totalt utryddet. Men de gikk på en rimelig stor smell... Kunne de forutse jordens undergang burde de vært bedre forberedt på spanjoler , overbefolkning , epidemier etc også.

Men de er jo ikke utryddet. Og var de forberedt på at spanjolene kom? For de forsvant fra stedene sine før de kom og "tok over". Og derfor fått ryktet "utryddet".

Mayaindianere lever den dag i dag, men ikke på den måten de gjorde da kanskje? Møtte mange mayaindianere da vi var i Mexico, og de flyttet til byer for å kunne få jobber som alle andre, og måtte jobbe for å få det til.

Siden sonen ikke samarbeider, så kan du se en ekte mayaindianer om du trykker deg inn på linken her: http://s1021.photobucket.com/albums/af337/monicaen/Mexico2012/?action=view&current=ChichenItza-005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de er jo ikke utryddet. Og var de forberedt på at spanjolene kom? For de forsvant fra stedene sine før de kom og "tok over". Og derfor fått ryktet "utryddet".

Mayaindianere lever den dag i dag, men ikke på den måten de gjorde da kanskje? Møtte mange mayaindianere da vi var i Mexico, og de flyttet til byer for å kunne få jobber som alle andre, og måtte jobbe for å få det til.

Siden sonen ikke samarbeider, så kan du se en ekte mayaindianer om du trykker deg inn på linken her: http://s1021.photobucket.com/albums/af337/monicaen/Mexico2012/?action=view&current=ChichenItza-005.jpg

litt off topic, hvor er resten av bildene fra? Dit vil jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt vanlig dag, sola snur og vi får lysere dager i vente. Er så mange som har spådd jordas undergang opp gjennom tidene, men vi er da her fortsatt ;)

Har forresten flira meg godt gjennom 2-3 episoder med "Doomsday Preppers", er helt utrolig hva folk får seg til å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe kommer til å skje.. MEN.. skulle det skje noe så er det ihvertfall ikke verdens undergang.

Jeg tror nemlig (og versågod å le av meg den som vil :P ) at vi har hatt, og har, og kommer til å få besøk av "utenomjordiske". Hvis det skjer noe den dagen så er det det at de som kom på besøk for mange tusener av år siden, vil komme igjen. Det er det jeg tror. Sånn helt ærlig! :P Om menneskene er en slag prøvekanin for et eller annet, eller at noen overvåker oss, og følger med på alt vi gjør, aner jeg ikke, men av en eller annen grunn har jeg en følelse av det. Jeg vet ikke, det er bare et eller annet som er litt off her i verden.. For min del..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda , de er ikke totalt utryddet. Men de gikk på en rimelig stor smell... Kunne de forutse jordens undergang burde de vært bedre forberedt på spanjoler , overbefolkning , epidemier etc også. Men de er jo ikke utryddet. Og var de forberedt på at spanjolene kom? For de forsvant fra stedene sine før de kom og "tok over". Og derfor fått ryktet "utryddet". Mayaindianere lever den dag i dag, men ikke på den måten de gjorde da kanskje? Møtte mange mayaindianere da vi var i Mexico, og de flyttet til byer for å kunne få jobber som alle andre, og måtte jobbe for å få det til. Siden sonen ikke samarbeider, så kan du se en ekte mayaindianer om du trykker deg inn på linken her: http://s1021.photobucket.com/albums/af337/monicaen/Mexico2012/?action=view&current=ChichenItza-005.jpg
Gikk de ikke på en eller annen kjempesmell i forbindelse med spanjolene eller husker jeg feil ? Okke som : galskap. En tidligere kollega av meg har forberedt seg på dette i årevis , hun flyttet i en hytte langt inn i skogen for noen år siden. Nå er hun en av disse som tror på et hemmelig jødisk brorskap også , damen er generelt litt skrudd. Det som er skummelt er at barn og unge tror på dette uten at foreldre har tenkt på å snakke med de om det. De hauser opp hverandre , leser mye om det på nett og får dødsangst. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk de ikke på en eller annen kjempesmell i forbindelse med spanjolene eller husker jeg feil ? Okke som : galskap. En tidligere kollega av meg har forberedt seg på dette i årevis , hun flyttet i en hytte langt inn i skogen for noen år siden. Nå er hun en av disse som tror på et hemmelig jødisk brorskap også , damen er generelt litt skrudd. Det som er skummelt er at barn og unge tror på dette uten at foreldre har tenkt på å snakke med de om det. De hauser opp hverandre , leser mye om det på nett og får dødsangst. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Altså, jeg syns det er galskap selv, ihvertfall når man drar det så langt. Greit, man kan tro på jordens undergang eller at en stor katastrofe skal skje, for hvorfor skal ikke det skje en gang i fremtiden? Det har skjedd før. Men å leve livet i total frykt kan jo ikke være verdt det? Det er jo ikke noe liv... Så hvorfor bruke det livet man har på å bekymre seg over noe du kanskje uansett ikke ville overlevd. (Og om det skjer noe, så tror jeg ikke det er noe vi kan forutse på den måten via en kalender, så nei, jeg tror ikke på noe den 21.des).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe kommer til å skje.. MEN.. skulle det skje noe så er det ihvertfall ikke verdens undergang.

Jeg tror nemlig (og versågod å le av meg den som vil :P ) at vi har hatt, og har, og kommer til å få besøk av "utenomjordiske". Hvis det skjer noe den dagen så er det det at de som kom på besøk for mange tusener av år siden, vil komme igjen. Det er det jeg tror. Sånn helt ærlig! :P Om menneskene er en slag prøvekanin for et eller annet, eller at noen overvåker oss, og følger med på alt vi gjør, aner jeg ikke, men av en eller annen grunn har jeg en følelse av det. Jeg vet ikke, det er bare et eller annet som er litt off her i verden.. For min del..

:lol: :lol: :lol:

(Du sa det var lov å le :angel: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
En helt vanlig dag, sola snur og vi får lysere dager i vente. Er så mange som har spådd jordas undergang opp gjennom tidene, men vi er da her fortsatt ;)

Har forresten flira meg godt gjennom 2-3 episoder med "Doomsday Preppers", er helt utrolig hva folk får seg til å gjøre :P

Ja de er god underholdning disse prepperne, trenger du overleve tror jeg faktisk du kommer mye lenger med en bok av Lars Monsen fra biblioteket enn hva de fanatikerne holder på med. F.eks han som hadde laget seg kombinert øks og spade, litt synd egentlig at ingen har fortalt han at den blir ubrukelig som øks etter 3 spadetak. :lol:

Jeg liker denne :lol:

62616_2012calendar.jpg

Fantastisk. :lol:

http://youtu.be/2wimiRUHMI4

Så forresten filmen "Melancholia" forrige dagen, kanskje greit å vente til neste uke med å se den for de som virkelig tror på dette.. :o

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg tror heller ikke vi er de eneste i universet. Jeg mener så stort som universet er, så er det naivt å tro at vi er de eneste.

Jeg tror ikke noe vil skje 21. For ca ett år siden var jeg dog dritredd for at jorda ville gå under. Så redd at jeg nesten ikke klarte gjøre normale hverdagslige ting eller rett og slett leve som et normalt menneske pga frykt. Det var utrolig slitsomt kjenner jeg, og jeg er glad jeg "Came to my senses". HVIS jeg skal tro at noe i det hele tatt skjer, så tror jeg tredje verdenskrig bryter ut. Men som sagt tror jeg egentlig ingenting skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...