Gå til innhold
Hundesonen.no

21.12.2012 - Jordens undergang


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Venter med å betale regninger til etter lørdagen, så teit å betale dem hvis verden går under uansett

Været de neste dagene i Frankrike...

Eg forstår godt at den stakkaren som sat og snekra kalenderen for 5000 år sidan ikkje gadd å lage meir...

Skjønner ikke hvordan det skal bli varmt, kaldt, oversvømt, jordskjelv eller noe som helst - men det er vel der en 5årig utdannelse i "jordens fysiske prosesser" er grei å ha på "logikkens side" i hodet :P

Blir godt å få datoen overstått så folk slipper å bekymre seg sånn, for de som ikke har kunnskap nok til å stoppe de urasjonelle tankene må det være veldig tungt og kjipt (og stressende!) å bære på frykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på et katastrofeprogram om det i går, men sånn bortsett fra at mayaene hadde forutsett diverse solformørkelser og sånt, så klarte jeg ikke helt å få tak i HVA som skal skje den 21. desember. Må vel inrømme at jeg tenker at mayaene regnet med at om 5000 år, så var det noen nye som kunne ta seg bryet med å skrive kalender. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Husker jeg så et program om nettopp dette. Der hadde de spurt en Mayaprinsesse om verden kom til å gå under 21.12, hvor hun elegant hadde svart "nei". Jeg velger å tro på henne :lol:

Verden kan uansett ikke gå under nå.. Jeg har jo så mange planer i 2013!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som lever får se :hairy:

Neida, vet ikke hva jeg skal tro jeg. En må bare vente å se, men jeg har større bekymringer i livet enn at jorda skal gå under. Og gjør den det, så får vi håpe det går så fort at vi ikke merker noe av det.

Lønna tikker inn den 21 da, og sola snur, blir nok en fin fin dag :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola snur! Det blir fint, lysere tider i vente :aww: og det er vel egentlig alt som skjer, mayane fulgte jo sola når de lagde kalenderen.

Det blir sikkert fint og lyst når jorda blir en stor VULKAN :twisted:

Neida. Den går ikke under. Jeg har en yoghurt som går ut i 2013.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er er jo at mayakalenderen ender den 21.desmber 2012, og da mener noen at det betyr slutten, at det ikke vil være noe mer etter den 21, eller, hvertfall ikke slik vi kjenner jorden idag. Og da begynner folk å lage seg teorier om hva som vil skje, men ingen vet hva. Nok en dommedag som er meldt.

Så om de skal være en kjempemeteorit som skal utslette alt liv, en kjempetsunami, osv osv.

MEN, så er det jo slik at en mayakalender varer litt lenger enn vår kalender. Så dems kalender varer rundt 5126 år, og nå nærmer det seg slutten på denne kalenderen. Og det er jo egentlig bare slutten på et kalenderår (sånn som vi ser det), og en tidsalder skal begynne. Så det er rett og slett starten på noe nytt.

Men man har de som mener at det ikke er slik, og at det nå er slutten på alt. Det finnes ikke noe mer etter kalenderslutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre (om det er noen her inne som tror det da) de som har 10, 12 eller 80 prosent (or anything in between) tro på dette:

Hva tror dere kommer til å skje? Hva får dere til å tro at det er omså en liten sjans for at noe skjer - og hva er dette NOE? Nå spør jeg ikke for å være nedlatende eller ubehagelig eller noe, jeg lurer oppriktig av nysgjerrighet.

EDIT: Altså... hva er det som kommer til å få jorda til å "gå under" / "endres" / "stoppe å være det den er i dag". Vulkan? Fremmed planet? Jordskjelv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397192" data-time="1355749743"><p>

Det jeg stusser over er at folk velger å tro på kalenderen til et folk som er utryddet. De så ikke den komme da ! :-P</p></blockquote>

De er jo ikke utrydet, det er bare ikke så mange og stort som det engang var ;) finbes fortsatt mayar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Krilo" data-cid="1397194" data-time="1355749815"><p>

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Loke" data-cid="1397192" data-time="1355749743"><p><br />

Det jeg stusser over er at folk velger å tro på kalenderen til et folk som er utryddet. De så ikke den komme da ! :-P</p></blockquote><br />

<br />

De er jo ikke utrydet, det er bare ikke så mange og stort som det engang var ;) finbes fortsatt mayar.</p></blockquote>

Joda , de er ikke totalt utryddet. Men de gikk på en rimelig stor smell... Kunne de forutse jordens undergang burde de vært bedre forberedt på spanjoler , overbefolkning , epidemier etc også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...