Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny logo - avstemning


  

130 stemmer

  1. 1. Hvilken logo syns du vi skal bytte til?

    • Forslag 1
      59
    • Forslag 3
      57


Recommended Posts

Nå merket jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på hvem som har laget nr 2.

Skulle stemme på nr2, men da ble det nr3 i stedet.

( Ikke det at Mana ikke er søt altså, men hadde syntes det var litt rart om hun var på toppen, sånn egentlig. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg syntes kanskje dere kunne tatt hele konkurransen på nytt. Sette opp noen enkle retningslinjer for hva logoen skal brukes til og inneholde. Så kanskje vi får inn noen flere som egner seg bedre til

Forslag fra moderatorer og admin: de tre som var med i avstemningen får en flaske hver som plaster på såret for rotet. Så holder vi avstemning en gang til og inkluderer bullterrieren (den gamle logoen

Jeg synes forslag 2 kan komme tilbake igjen jeg da. Kan ikke den bullterrieren komme på banen igjen da? Den var virkelig logo-materiale, og ikke minst en tegning som gjør seg på buttons og t-skjor

Guest Gråtass

Jeg velger å ikke stemme, da jeg ikke syns noen av alternativene er noe å stemme på. Ikke fordi de ikke er godt laget eller noe, men jeg syns det blir helt feil at sonens logohund skal være en av sonenhundene jeg. Akkurat som jeg syns at alternativ 3 var for uorginal. Så da går min stemme til at vi kan hente tilbake den bullterrieren som var logohund for lenge siden, for den var både søt, sjarmerende og ingen sonenhund. Bulldoggen kan vel bare beholdes selv om den ser litt muggen ut, om man ikke har noe annet.

Jeg likte best alternativ 2, men det hjelper jo ikke om den er et plagiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være slik at ikke alle er enige. Fine forslag her fra de som har bidratt. :P Personlig hadde jeg likt det første forslaget bedre med lukket munn, men det er sikkert bare jeg som er rar. :P De blå øynene passer til "sonenfargene" da. Det andre forslaget var også fint, så for meg spiller det ingen rolle hvilket som blir brukt. Likte den forrige logoen også, men denne bulldogen har jeg ikke sansen for.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, husker faktisk bullterrieren jeg og! (Tror jeg) Likte den godt hvertfall ^^,

Men enig om at 1'ern hadde sett bedre ut med lukket munn, men spørs også hvordan den blir seende ut som logo da! Nå er den jo ganske stor men regner jo med at den blir like liten som bulldoggen som er der nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg må svare på denne tråden, da logoforslag nummer to var min. Dette er ikke noe plagiat slik jeg ser det da dette er en vektorisert bildefil som jeg har i en bildedatabase som er til fri bruk. Så man kan bruke denne til en logo om man ønsker. Denne er ikke tatt uten lov, da den er kjøpt og betalt for.

Men jeg beklager virkelig om den går under plagiat. Hadde jeg visst at dere mente det kunne jeg ha redigert denne så den hadde blitt en annen type illustrasjon.

Siden jeg selv er grafiker og lager logoer til daglig, ønsker jeg å sende inn et forslag som kunne være morsom og nøytral. Noen premie var ikke i mine tanker, men kun for å bidra.

Håper vi hvertfall klarer å finne en logo som er siden verdig og lett gjenkjennelig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana fordi den var søt og original. Synes det er helt supert om det er en sonenhund som får være i logoen, jeg. Klarer liksom ikke helt å se det negative med det. Jeg likte også bull terrieren som var tidligere, men jeg synes det er fint med noe nytt også - så go Mana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker. Hadde selv lyst på et mer "profft" inntrykk av forumet, og ikke slike tegneserie hunder i logoen. (blir kanskje litt barnslig preg over det da i mine øyne)

Så derfor ble det nr 3, selv om den var litt lite særegen.

Enig. Mana var kjempefin, men det blir litt barnslig synes jeg, og det har alle sonen-logoene vært såvidt jeg kan huske.. Kan ikke forstå at det skulle være noe galt medå ha en Sonenhund i logoen jeg da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen det ikke var hund, var poten med hjerte i. Ellers har vi også hatt vanlige fotobilder i banneren. Jeg liker canis logoen jeg :P Den er fin og mer proffesjonell (som siden gjerne fremstår som, uten at jeg er så mye der)

Skal det være en mer barnslig logo /bilde syns jeg all annet overflødig ikke trengs, som feks potespor og Voff-voff. Kun den ene logoen og en mer enkel type font.

Og velger man den mer enkle logoen, kan man slå seg mer løs når det kommer til type font :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redigert førsteposten igjen etter å ha snakket med medlemmet som sendte inn forslag 2. Det viser seg at det var en feiltolkning av reglene og medlemmet har rettigheter til å bruke bildet (har betalt for det), men ikke laget det selv. Får heller ta litt selvkritikk for at reglene kanskje ikke var godt nok skrevet i konkurransetråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forslag 2 kan komme tilbake igjen jeg da.

Kan ikke den bullterrieren komme på banen igjen da? Den var virkelig logo-materiale, og ikke minst en tegning som gjør seg på buttons og t-skjorter osv, hvis det skulle bli aktuelt i fremtiden.

Tegningen av Mana er kjempestilig, og hun er jo uten tvil en veldig pen hund, men sånn logo-messig blir den for voldsom for meg iallefall. (og det har absolutt ingen ting å gjøre med at hun er en sonen-hund, eller sjalusi å gjøre, whatever :P)

og nr 3 blir som sagt veldig uorginal, finnes tusenvis av slike brushes til photoshop osv.

Jeg stemmer iallefall blankt.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulldogen som er der nå er vel fra sånn gratis Clip-Art-greier, tror jeg. Og vi har da levd lenge og vel med den? Så da hadde det jo ikke vært noe i veien for å bruke den sorte "nr 2" logoen heller. Den var i alle fall den fineste mtp bruk som en logo, synes jeg. Hoppende glade labradorer har vel annenhver hundeskole? Og husky-tegningen var råkul, men ikke logo'ete, etter min smak.. Slettet stemmen min jeg - synes ingen av de to alternativene var logomateriale. Men egentlig så plager det meg ikke hvilket-som, men jeg likte den tidligere brukte bullterrieren.. Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den gamle logoen noensinne vært oppe til votering, da? (nå tenker jeg bullterrieren - ikke bulldogen) Mener den ble bare borte til tross for store protester en gang - og det var da en god forklaring på det den gang... Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare signere susanneL her jeg altså. Jeg synes ingen av de to er "god nok" som logokandidat pga motsatte årsaker av hverandre.

Jeg synes det blir litt feil å si at folk ikke har engasjert seg før også. Jeg kan vel godt ha en mening om logo uten at jeg er kompetent nok til å lage et eget forslag. I andre sammenhenger må man ha omvalg om ingen av kandidatene får over 50% av stemmene. Men da har man og mulighet til å stemme blankt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...