Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

Marsvin får også sånne raptuser når de er ekstra glade og fornøyde. F.eks. når de blir satt tilbake i buret etter rengjøring og det er fyllt på med grønnsaker, høy og pellets :) Da blir det gledesutbrudd, og de spretter rett til værs - vi kalte det "å popcorne". De spretter jo som et nypoppet popcorn, pop-pop. Leste uttrykket på en engelskspråklig side en gang (at marsvin driver med "popcorning" når de er glade og spretter sprelske rett til værs) og siden adopterte vi det til de to marsvingutta våre. De bodde i utebur med tak over halve om sommeren. Svært og tungt, men vi flyttet på det jevnlig hele sommeren så de kunne beite ned bakken for gress før de ble flyttet på ny.

Vet at innlegget jeg siterer er gammelt, men jeg kom over denne artige tråden først nå :) Sååå mye søte kaninbilder her!

Ja,jeg vet,har hatt marsvin også,men siden dette var en kanintråd,så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Heter fargen til Stina Stereo noe?

Hun ser ut som om noen har sprutet mørkegrå striper på den ene siden hennes.

Det ene øret hennes er i samme farge, det samme med halen. Labbene er hvite, resten er creme..

edit : skikkelig dårlig bilde, men jeg innså at alle jeg hadde var med den andre siden mot kamera.

20140104_130433-1.jpg

Edit2: bilde hvor man ser labber og øret litt bedre

20140222_075130.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha: Du har en gul/blå japaner (den lyseste) og en madagaskar (mulig denne også er en japaner, synes det syntes bittesmå svarte tegninger på den da den var redeunge, den er da i så fall en gul/svart japaner). Madagaskaren er helt klart ikke viltfarget, men den andre kan være det.

Tøft! Prøve meg på bedre bilder snart :)

Fått ni små på miffy, så ut som to svarte/viltfargete (studerte dem ikke) og 7 brokete. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Stereo ser ut til å kunne være wienertegnet japaner (med tanke på de hvite labbene).

Fått fire nye familiemedlemmer som jeg tenkte jeg skulle presentere litt :ahappy:

New Zealand Red hann, Fat Albert som gubben kaller han :lol:

DSC_6231_zps32ce8a5d.jpg

Han er diger, veier mer enn Inya :P

DSC_6219_zpsb32b5641.jpg

Har også kjøpt to hunner fra samme oppdretter.

DSC_6220_zpsbcb0a5aa.jpg

Tittei :wub:

DSC_6221_zpse2d59bc6.jpg

De blir nok hetende Minya og Neyna

Og en ny hermelinhann, svart tan.

DSC_6228_zpsa5941766.jpg

Han har ikke navn enda, men jeg jobber med saken :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen nydelige kaniner! :o Er de greie å håndtere? (Jeg aner ingenting om kaniner)

De er aldeles nydelige :wub: Har siklet på den rasen i mange år, og endelig fikk jeg muligheten til å kjøpe fra en anerkjent oppdretter :ahappy:

Veldig greie å håndtere :ahappy: Hadde vært litt ubehagelig med en femkilos kanin som ville spise deg :lol: Så de fleste store raser har de fokusert mye på gemytt.

Jeg er nøye på gemytt i hermelinavlen også, selv om de bare er ett kilo så biter kaniner hardt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..! Den store røde var jo bare helt sinnsyk. Dritstilig farge og størrelse. Aldri sett liknende type kanin jeg :D

Han er herlig :ahappy: Rasen er ikke så veldig utbredt, så det er ikke så rart du ikke har sett slike før :) Spennende med ny rase i allefall :D

Ganzie og Inya synes han er litt skummel, kaniner skal ikke være såååå store :|:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett store kaniner før, men den røde fargen var utrolig flott altså :) Koser meg forøvrig i kanintråden etter selv å ha hatt kaniner fra jeg var sikkert 6-7 år til jeg ble tenåring. Jeg hadde kaninene i bur ute, men de hadde stor innhegning ute i hagen der de fikk grave tunneller under bakken og kose seg. Dessverre døde den første (og den beste kaninen jeg har vært borti, superklok og snill) av magesvulst. Hun kom alltid på innkalling og gikk ofte løs i hagen. Hun het Tussi og var en sort dvergvedder. Den andre var en skikkelig escape-artist og klarte, etter 5 år, å komme seg ut av buret og ble funnet død i grøfta like ved huset noen dager etterpå. Hun var en enevtyrer av dimensjoner, så ingen innhegning eller bur var ok for henne. Men gud, hun var smart. Viltfarget dvergvedder ved navn Nussi. Hun og Tussi var gode venner ute, men kunne ikke dele bur om natta.

Siste kaninen min het Snella. Hun hadde en flott blå-grå-beige farge og var også dvergvedder. Hun var dessverre aldri helt god i topplokket, og ble verre og verre. Da jeg etterhvert ikke turte å ta henne ut av buret fikk hun jo virkelig ikke noe fint kaninliv, og vi valgte å la henne få slippe.

Jeg skal nok aldri ha kanin igjen dog. Etter noen år er jeg desto mer motstander av å ha dyr i bur enn før, og jeg kan ikke tilby en kanin det livet jeg synes den fortjener, rett og slett. I alle fall ikke på mange, mange år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire små inne hos Dåtti :D Håper hun tar vare på dem denne gangen. Nå venter jeg på Trampeline, om hun er drektig eller ikke, burde ikke være langt unna, men er ikke godt å si.

Legger inn bilder jeg tok på søndag:

Blåmann, Harepusen og en av deres fells avkom

12891649115_76a7de19f8_c.jpg

Og Miffy sine 7 små

12891647185_940d570bae_c.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å se at det er så mange fra kaninmiljøet her :D
Jeg venter kaninbebiser om ca 2 og en halv uke! Jeg har mine til hopping, men har også en dvergvedder og en blå wienertegnet hermelin til kos <3

Maldi er Divaen i stallen, hun er en tøff dame med bein i nesa! Hun er født i sverige, jeg importerte henne like etter at hun fylte to, hun ble 3 i går :)
amth1z.jpg

2ed2ws2.jpg

Liam, min lille koseprins, beste gutten som er, han er to og et halvt snart
eg96ae.jpg

mhek3m.jpg

De andre har jeg ikke bilde av akkurat nå :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Stereo ser ut til å kunne være wienertegnet japaner (med tanke på de hvite labbene).

Fått fire nye familiemedlemmer som jeg tenkte jeg skulle presentere litt :ahappy:

New Zealand Red hann, Fat Albert som gubben kaller han :lol:

DSC_6231_zps32ce8a5d.jpg

Han er diger, veier mer enn Inya :P

DSC_6219_zpsb32b5641.jpg

Har også kjøpt to hunner fra samme oppdretter.

DSC_6220_zpsbcb0a5aa.jpg

Tittei :wub:

DSC_6221_zpse2d59bc6.jpg

Åh,så nydelige!! :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Skal du avle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Jeg har også NZR, har 2.3 i avlen i år. Mine er kjøpt av Svein Kamfjord. Vakre kaniner, gode i avl og god slaktevekt. Venter i spenning på å se drektighet på hunnene nå, burde være rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også NZR, har 2.3 i avlen i år. Mine er kjøpt av Svein Kamfjord. Vakre kaniner, gode i avl og god slaktevekt. Venter i spenning på å se drektighet på hunnene nå, burde være rett rundt hjørnet!

Mine er også fra Svein :) Hunnene er i hovedsak fra amerikanske linjer, så jeg er spent på disse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er de? Hvordan er de som kjæledyr?

Nei, jeg skal ikke ha flere kaniner før kamikaze-mono endelig klarer å ta livet av seg...

De skal veie fra 4 kg og oppover, hannen jeg har klokket inn til 5.7 da jeg veide han. (på badvekta :P )

De er rolige og trivelige kaniner, så jeg vil tro de er fine som kjæledyr. Virker veldig "kalde" i hodet. De er såpass store at de innbyr ikke akkurat til løfting, noe jeg ser på som en stor fordel, de blir i allefall ikke herjet med av unger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal veie fra 4 kg og oppover, hannen jeg har klokket inn til 5.7 da jeg veide han. (på badvekta :P )

De er rolige og trivelige kaniner, så jeg vil tro de er fine som kjæledyr. Virker veldig "kalde" i hodet. De er såpass store at de innbyr ikke akkurat til løfting, noe jeg ser på som en stor fordel, de blir i allefall ikke herjet med av unger :P

unger er ikke noe problem her, er det noe kidden er veloppdragen på så er det dyr :P

Han har aldri vurdert å løfte eller holde fast våre en gang. Faktisk synes jeg barn som er innom er generelt flinkere med kaniner enn voksne. Ungene er fornøyd når de får gi mat og klappe, noen voksne blir omtrent sure når jeg forklarer at de ikke skal løftes.

Noen løfter jo uansett før jeg får stoppet de, men Mono sørger for at det skjer bare en gang :aww:

Det er det samme med små bikkjer egentlig. Voksne bare MÅ løfte Jonas som blir like dødelig fornærmet hver gang. Unger hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...