Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

men hvordan løste du det rent praktisk? Kompostgrinder?

Stort åpent hundebur og blokkeringer rundt resten av hjørnet i stuen, evt kompostgrinder, men det har jeg ikke.. Lot de så hilse med kanin i sofa og hund på bakken. Så at det gikk greit etterhvert, ingen ble redd eller jaget hverandre, og så bare åpnet jeg hele stuen for kaninen. Har fortsatt hundeburet som kaninhule, han løper dit om han synes noe er skummelt.

Har de aldri løse sammen om jeg er borte, men det er mest fordi jeg vil vite hvor kaninen går, at han ikke markerer overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Stort åpent hundebur og blokkeringer rundt resten av hjørnet i stuen, evt kompostgrinder, men det har jeg ikke.. Lot de så hilse med kanin i sofa og hund på bakken. Så at det gikk greit etterhvert, ingen ble redd eller jaget hverandre, og så bare åpnet jeg hele stuen for kaninen. Har fortsatt hundeburet som kaninhule, han løper dit om han synes noe er skummelt.

Har de aldri løse sammen om jeg er borte, men det er mest fordi jeg vil vite hvor kaninen går, at han ikke markerer overalt.

Ok, jeg tenker jeg stenger av i mellom stue og kjøkken med grinder. Da kan de se og hilse på hverandre, men ingen får jagd.

Kaninene har allerede basen på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er årets kull virkelig begynt å bli søte :wub:

Lucy og hennes tre små :wub:

DSC_6217_zps52e58fee.jpg

DSC_6216_zps1f7d904e.jpg

Jepp, han er veldig grådig :P

Unia og hennes tre små

DSC_6225_zpsa5dcb3a8.jpg

Det er en "slik" i hver familie, er det ikke? :lol:

Eneste jenta i kullet etter hva jeg kunne se.

DSC_6218_zps23a3a140.jpg

DSC_6223_zpsdb470506.jpg

Hadde et håp om at dette var en jente, men det var det selvsagt ikke :sleep:

DSC_6222_zpse25e107f.jpg

DSC_6219_zps99a02f65.jpg

"Kommer du med maten snart, eller??" :teehe:

De er så herlig tillitsfulle og tamme hele gjengen, og jeg blir like glad i hver eneste en. Hardt å selge dem, jeg er en dårlig oppdretter :sleep:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke én slik i hver familie her, @Ganzie :lol: Har rett og slett gitt opp å gi kraftfor i skål jeg, for jeg ser ikke skåla for bare unger. :lol:

De er såååå fine :wub: Jeg måå ha et hermelinpar altså.

Eeendelig et blåmannkull til her :D Trampeline har knepet igjen så lenge hun kunne, og når hun først var klar så har hun gjemt kullet så godt at jeg så det ikke før de var et døgn gamle. :lol: 7 små - 3 rstegnet, 2 svarte og 2 jeg tipper blir japaner?

13318760733_2b6356692b_z.jpg

Japaner to be? Den brune ålen synes ikke så godt i virkeligheten som på bildene. Men den har noe pgimentflekker, og hadde jeg ikke vært 100% sikker på at det er er blåmann som er faren og ingen rsfarga han, så hadde jeg nok trodd det var hvitshecke.

13318980634_73e2e4b7b4_z.jpg

Og den andre:

13318988484_629a04bb09_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermeliner skal vi fikse @raksha :D

Endelig Blåmannbebiser, disse blir spennende å følge med på :wub:

Neste sesong blir det veldig spennende å se om det kommer rexpelsede :ahappy:

Jaa :D

Hvordan er nedarvingen på rex? Er alle småttisene etterhan bærere eller bare en statistisk 50% ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vente på ekspertsvar og konsultere google tilfelle eksperten faktisk har et liv* :lol:

Edit: Google sier at det nedarves resessivt. Så ved enkel resessiv arvegang vil alle unger være bærer og kull mellom to bærere gi 25% rexer, 50%bærere og 25% uten? Husker jeg genetikken riktig da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

"Eksperten" var på kjærestebesøk :P Men, ja, rex er resessivt mot normalhåret, og alle unger mellom rexpelset og normalhåret blir bærere.
De veldig lyse ungene er "japaner schecke"/"trefargede"/"japanerbroket", dvs samme gensammensetning som RS. De gule tegningene synes senere enn de svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, kaninbebiser :wub:
jeg har lagt ut annonse p
å kaninen her, trist, men det var jo planen hele tiden.. Har fått 3 stk som vil se på han allerede. To familier uten kanin fra før, og noen som hadde to jentekaniner fra før. Ble litt usikker, uten å ha møtt noen av de så heller jeg mest mot ene familien med ett barn.
Hva ser man egentlig etter? Ville egentlig sette som krav at de nye kunne kastrere han, men det er kanskje ikke reelt? Viktigste er jo at han f
år masse oppmerksomhet og ikke bare blir gjemt bort i et bur.. Og de som hadde kaniner fra før ville ha han for å få kaninunger.
Ble mest overrasket over å få respons fra "så mange" på så kort tid. Men han er jo kjekk :wub: :P

post-179-0-72219700-1395613630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh trist at det ender med at han flytter videre, selv om det var planen. Jeg ville nok lagt som betingelse at de kastrere - selv om du ikke kan følge det opp. Begrunn med at de slipper markering og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som hadde kaniner fra før ville ha han for å få kaninunger.

Ikke velg dem da... Er for mye useriøs avl, han her har vel ikke stamtavle eller kjent slekt, han er vertfall ikke renraset.

Utrolig søt kanin da, og jeg liker sjeldent kaniner med manke :P

___________

:( Blir ingen kaninbebisser på madagaskar kappen, gir snart opp! Kan ikke skaffe meg ny hue heller, føler det blir så dumt når jeg mest sannsynlig skal studere i utlandet om et års tid.

Har ingen passende hann til hvit blåøyden min og hun burde blitt paret snart med tanke på at hun akkurat fylte et år, hun bærer muligens både jerngen og blå, hadde jeg funnet en fin blå hann kunne hun fått jernblå! Desverre er ikke jernblå godkjent til utstilling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjipt @Superdachs :\

Jeg må si jeg er mektig imponert over Trampeline sitt reir. Det er inni den blå transportboksen, og bilde er tatt etter at jeg har gravd ut virkelig hardpakka halm for å komme til å få sjekka at alt er bra med ungene. :lol: Ingen stor fare for at disse små roter seg bort hvertfall. :aww:

13468089873_0ff6f46fc2.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule :lol:

Fått første mail om kaninunger, når folk gidder å kjøre fra vågå til tolga, så har de lyst på kaniner herfra. :aww::lol:

Sånt liker man :ahappy: det er litt mer planlagt enn "oi, naboen har søte kaninunger, det må vi ha"

Tydelig at hvit blåøyd er populært :P Har en hunn som er leveringsklar neste helg, og har allerede hatt fem stykker som lurer på om hun er ledig. *mumle noe om høyeste bud* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt liker man :ahappy: det er litt mer planlagt enn "oi, naboen har søte kaninunger, det må vi ha"

Tydelig at hvit blåøyd er populært :P Har en hunn som er leveringsklar neste helg, og har allerede hatt fem stykker som lurer på om hun er ledig. *mumle noe om høyeste bud* :P

Veldig :D

Haha kan bli en dyr kanin det. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig :D

Haha kan bli en dyr kanin det. *fnis*

*gni seg i hendene* :cool:

Neida, hun er lagt av til den første (seriøse) kjøperen som kontaktet meg :P

Men brødrene er da virkelig nydelige de også, særlig denne:

DSC_00005_zps5085f852.jpg

Svart wienertegnet med blå øyne. Hel krage :wub:

Og bror 2:

DSC_0013_zpse54767b2.jpg

Svart wienertegnet. Ikke blå øyne, men aldeles nydelig alikevel :wub:

En av gutta i Lucy sitt kull:

DSC_0022_zps9bbb31f9.jpg

Svart otter :ahappy:

Og her er en nykommer:

DSC_0026_zpsb5905104.jpg

Hils på Max :) 94 poeng på utstilling, og et aldeles herlig gemytt. Trygg og trivelig kar :ahappy:

Og ordentlig bilde av Elda:

DSC_0036_zps85e67cc8.jpg

Svart tan hann, 94 poeng på utstilling. Veldig mannemann og har spraylakkert halve kaninstallen :P Men det roet seg da jeg plasserte han mellom to andre hanner. Men veldig trygg og trivelig kar :ahappy:

Og den største innbyggeren i kaninstallen, Fat Albert:

DSC_0053_zps8db12466.jpg

DSC_0046_zps54c14f70.jpg

Fine teddybjørnen min :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Sånt liker man :ahappy: det er litt mer planlagt enn "oi, naboen har søte kaninunger, det må vi ha"

Tydelig at hvit blåøyd er populært :P Har en hunn som er leveringsklar neste helg, og har allerede hatt fem stykker som lurer på om hun er ledig. *mumle noe om høyeste bud* :P

Skjønner det godt, jeg, hvite dyr er tross alt det peneste og det gjelder såklart også kaniner, så det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månedstema i barnehagen er husdyr.

Der ble det påstått at kaniner bor i bur og spiser gulrøtter.

Dette kunne ikke 3 åringen min la stå uimotsagt :lol:

Jeg finner ikke valpegården @ pratet om på Biltema.

Noen som har andre gode tips til utegård løsning for kaniner?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...