Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Biltema har kompostgrinder, og jeg mener at de billigere enn plantasjen sine. De var i alle fall det før. Jeg liker ikke festeanordningene, så jeg pleier å kjøpe noen plaststrips som jeg stripser dem sammen med.

Enig, de feste-spiralgreiene er en vits. Bruker (solid) strips og stripser dem sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mono vs komoostgrinder = krig. Han blir rasende og slenger de vegg i mellom. Men får vi festet de skikkelig så klarer han kanskje ikke. Kanskje..

Det er en utrolig styrke og besluttsomhet i den lille kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjerder inn bakgården med smådyrnetting vi. Da kan de gå inn og ut som de vil og gjemme seg under trammen. Og så kan hunder og barn ferdes mer fritt også :P

Hvilken netting bruker dere? leter etter billige gode løsninger til utegård til mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken netting bruker dere? leter etter billige gode løsninger til utegård til mine.

biltema har gjerdenetting for å holde smådyr og skadedyr ute av hagen :P

529 kr for 25 meter er det vel. Billig.

edit: 1 meter høye bare da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt på vei !

20140402_165312_1.jpg

Men jeg tør jo ikke ha de ute uten tilsyn pga katter. Er det hysterisk?

edit: ja, vi har gjerde 60 cm inn på bakken også. Mono :aww:

Nå får de jækla god uteplass, men Mono har erklært krig mot alt av stengsler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt på vei !

20140402_165312_1.jpg

Men jeg tør jo ikke ha de ute uten tilsyn pga katter. Er det hysterisk?

edit: ja, vi har gjerde 60 cm inn på bakken også. Mono :aww:

Nå får de jækla god uteplass, men Mono har erklært krig mot alt av stengsler.

Heldige kaniner :ahappy: Skjønner at du er redd for katter, men også rovfugler er et faremoment for kaniner. Jeg har ikke mine ute dersom jeg ikke er hjemme, med mindre jeg har netting på toppen også.

Nå har to av smågutta dratt til sitt nye hjem, 20 mil hver vei for å hente kanin, da er man ivrig :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige kaniner :ahappy: Skjønner at du er redd for katter, men også rovfugler er et faremoment for kaniner. Jeg har ikke mine ute dersom jeg ikke er hjemme, med mindre jeg har netting på toppen også.

Nå har to av smågutta dratt til sitt nye hjem, 20 mil hver vei for å hente kanin, da er man ivrig :ahappy:

det er ikke noe særlig med rovfugl her. Men katter er det jo en og annen av ( det er bikkjer på begge sider, så det er ikke veldig mange katter her heller) , og selv om de kan få swg unna kattene føler jeg meg ikke trygg på at Mono faktisk gjemmer seg...

Stereo er jo streetsmart selvfølgelig, men Mono tror jo han er elefant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Beklager om dette her ikke hører hjemme her eller i denne tråden, men siden jeg fant denne kanintråden, så poster jeg allikevel.

Jeg er nysgjerrig på hva slags leker og aktiviteter dine kaniner har til rådighet?
Selv har jeg skaffet meg en tunnel mine kaniner kan leke med. Er spent på å la de prøve den!

Bruker også doruller som de søker etter mat i (oxbow-pellets og grønne blader) og pappesker kan man lage hus av!

Kaniner er aktive og utrolig morsomme dyr, men dessverre ikke alle kaniner får lov til å leve aktive liv. Og nei, det er ikke kjedelige dyr som sitter i bur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grønn av misunnelse på den nettingen din @Mud Vil ha! Spørs om ikke gubben må ta en omvei innom en eller annen plass med biltema når han skal til oppdal neste helg. :aww:

@Linhaug Mine får pinner og pappesker stort sett. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Beklager om dette her ikke hører hjemme her eller i denne tråden, men siden jeg fant denne kanintråden, så poster jeg allikevel.

Jeg er nysgjerrig på hva slags leker og aktiviteter dine kaniner har til rådighet?

Selv har jeg skaffet meg en tunnel mine kaniner kan leke med. Er spent på å la de prøve den!

Bruker også doruller som de søker etter mat i (oxbow-pellets og grønne blader) og pappesker kan man lage hus av!

Kaniner er aktive og utrolig morsomme dyr, men dessverre ikke alle kaniner får lov til å leve aktive liv. Og nei, det er ikke kjedelige dyr som sitter i bur!

De har alltid ferske kvister tilgjengelig, også på vintertid. I tillegg har de pappesker og doruller som de makulerer med liv og lyst, i tillegg til at de går i grupper/par så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Beklager om dette her ikke hører hjemme her eller i denne tråden, men siden jeg fant denne kanintråden, så poster jeg allikevel.

Jeg er nysgjerrig på hva slags leker og aktiviteter dine kaniner har til rådighet?

Selv har jeg skaffet meg en tunnel mine kaniner kan leke med. Er spent på å la de prøve den!

Bruker også doruller som de søker etter mat i (oxbow-pellets og grønne blader) og pappesker kan man lage hus av!

Kaniner er aktive og utrolig morsomme dyr, men dessverre ikke alle kaniner får lov til å leve aktive liv. Og nei, det er ikke kjedelige dyr som sitter i bur!

Mine har en liten forball jeg fyller opp, og så har de papp tilgjengelig.

Kvister orker jeg ikke gi de, de sprer det overalt, i sofaer og på bad.

Ellers bor de jo ned et barn og har åpenbart mye glede av hans leker.

De har tunnel også, men den har jeg fjernet siden de ikke bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige Mono :ahappy:

Mine fikk være ute noen dager i mars, men så kom snøen igjen, så nå blir det vel noen uker før snøen forsvinner og det tørker opp litt.

jeg er faktisk usikker på om han kommer inn igjen.. han kommer jo alltid når man roper ellers, men nå løper han andre vei :|

De har jo veeeldig mange gjemmeplasser, så vil han ikke er jeg fucked :lol:

Jeg så ikke den komme med han må jeg innrømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er faktisk usikker på om han kommer inn igjen.. han kommer jo alltid når man roper ellers, men nå løper han andre vei :|

De har jo veeeldig mange gjemmeplasser, så vil han ikke er jeg fucked :lol:

Jeg så ikke den komme med han må jeg innrømme..

:lol::lol:

La han være ute noen timer til, det er mye nytt og mye å utforske. De fleste kaniner er ganske greie å få inn når skumringen kommer og det begynner å bli kaldere :) Selv de mest hardcore "utendørsentusiastene" mine sitter klar og vil inn når det blir mørkt og kaldt nok :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol:

La han være ute noen timer til, det er mye nytt og mye å utforske. De fleste kaniner er ganske greie å få inn når skumringen kommer og det begynner å bli kaldere :) Selv de mest hardcore "utendørsentusiastene" mine sitter klar og vil inn når det blir mørkt og kaldt nok :P

han kom faktisk hoppende inn av seg selv og flatet ut under sofaen :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...