Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

Det er forskjellige raser med forskjellig opphav og standard, men begge er røde ja :)

Flotte NZR!

Ja det vet jeg, men syntes dem er utrolig like i selve kroppsbygningen, begge er veldig kraftige med et bollete ansikt.

På en måte litt som collie og sheltie, dem ligner men dem er ikke samme rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

Ja det vet jeg, men syntes dem er utrolig like i selve kroppsbygningen, begge er veldig kraftige med et bollete ansikt.

På en måte litt som collie og sheltie, dem ligner men dem er ikke samme rase.

NZR og sachsengold har ikke helt samme farge heller. Sachsengold er rødorange, mens new zealand red er reverød. Begge fargene er rødforsterket viltgul, men sachsengold er i tillegg brun. Nå skal vel ingen av dem ha for mørke tupper (sot), men om de har det, vil sachsengoldens tupper være brune, NZR svarte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

unger er ikke noe problem her, er det noe kidden er veloppdragen på så er det dyr :P

Han har aldri vurdert å løfte eller holde fast våre en gang. Faktisk synes jeg barn som er innom er generelt flinkere med kaniner enn voksne. Ungene er fornøyd når de får gi mat og klappe, noen voksne blir omtrent sure når jeg forklarer at de ikke skal løftes.

Noen løfter jo uansett før jeg får stoppet de, men Mono sørger for at det skjer bare en gang :aww:

Det er det samme med små bikkjer egentlig. Voksne bare MÅ løfte Jonas som blir like dødelig fornærmet hver gang. Unger hører.

Det er faktisk sant :lol: Barn hører som regel etter når de får beskjed om håndtering, voksne lukker ørene og (prøver) å dure i vei :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NZR og sachsengold har ikke helt samme farge heller. Sachsengold er rødorange, mens new zealand red er reverød. Begge fargene er rødforsterket viltgul, men sachsengold er i tillegg brun. Nå skal vel ingen av dem ha for mørke tupper (sot), men om de har det, vil sachsengoldens tupper være brune, NZR svarte.

Det var jeg ikke klar over, lærer stadig noe nytt hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar man bilder av binkys egentlig? M er jo kongen av de og kan helt uten forvarsel sprette rundt her som en serie av poppende popkorn, men i det jeg finner noe å ta bilde med flater han spontant ut.

Stereo er litt mer kontrollert og kan bare driste seg til et par kontrollerte før hun plutselig ruller rundt og leker "død".

Men bilder eller video av kaniner som spretter en halvmeter opp i lufta og "popper" er umulig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte klar med kameraet? er det en spesiell tid på dagen dem gjør det??

nei.. kanskje mest på kvelden, men da har jeg stort sett annet å gjøre enn å ligge klar med kameraet i timevis :P

Det kommer jo totalt uten forvarsel så vidt jeg kan se med mindre jeg har misset noe vesentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må den der kaninen kastreres altså.. Han synes tydeligvis at Enya(hunden) er veldig søt, så han har begynt å jokke på henne. Han følger etter henne over alt, og hopper opp og klorer seg fast i nakken/føttene/hodet/dethanfårtaki til Enya og jokker løs. :blink: For en gris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må den der kaninen kastreres altså.. Han synes tydeligvis at Enya(hunden) er veldig søt, så han har begynt å jokke på henne. Han følger etter henne over alt, og hopper opp og klorer seg fast i nakken/føttene/hodet/dethanfårtaki til Enya og jokker løs. :blink: For en gris!

:lol: Litt våryr han. :lol: Men kastrering høres veldig lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Litt våryr han. :lol: Men kastrering høres veldig lurt ut.

LITT? :blink: Ble nesten flau av å se på, han fikk burarrest en stund for å ødelegge "søt og uskyldig"-imaget hans. :lol:

Edit: Prøvde å filme det, litt ustø på hånden ettersom jeg prøver å dytte han vekk samtidig..

https://www.dropbox.com/s/ttgpbaw58plv92z/20140310_172022.mp4

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Stakkar... Huff, slemt å le av han, frustrert han.

Ser ut som Trampeline er drektig og venter bebiser snart :D :D Da blir det endelig nytt blåmannkull, veldig spent på hva kombinasjonen RS og Viltblå Rex kan gi. :D Ungene til Miffy har åpnet øya og begynt å utforske og er rett og slett farlig søte. :wub: Ungene til Harepusen er store og over alt... :lol: og fremdeles fryktelig søte. Planlegger en ungdyrbinge i fjøset, så de kan ha maaaasse halm og stor plass å kose seg på. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har marco fått ny bolig. Jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal bruke han i avl videre denne sesongen, Blåmann har førsterett på damene, så kan hende det blir med de to kulla han har nå. Hvertfall så hadde jeg ikke "plass" til han i kaninstallen og har lenge tenkt på å bruke bingen til Lus som kaninbinge. Kan kun ha en eller to der, så de er lette å fange inn om vi trenger bingen som sykebinge av en eller annen grunn.

Så da ble Marco den heldige utvalgte, han sjekket litt rundt og så satte han seg ned for å pusse seg faktisk. :wub:

13114760635_c4cb60a766_c.jpg

Han ble fryktelig liten :lol:

Han sjekket litt mer rundt, før han fant haugen med halm og mat. :D

13114875933_f71a67a4e8_c.jpg

Gav han et par pappesker som underholdning da, og hestene er innom gjevnlig så han blir ikke helt alene. Har en slik binge til som jeg planlegger å bruke som ungdyrbinge til de kan flytte ut. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITT? :blink: Ble nesten flau av å se på, han fikk burarrest en stund for å ødelegge "søt og uskyldig"-imaget hans. :lol:

Edit: Prøvde å filme det, litt ustø på hånden ettersom jeg prøver å dytte han vekk samtidig..

https://www.dropbox.com/s/ttgpbaw58plv92z/20140310_172022.mp4

Det er et stykk veldig våryr kanin, ja :lol: Og ikke minst en engel av en hund :wub:

Ville kastrert han så fort som mulig, seksuelt frustrerte hanner kan bli ganske ubehagelige etterhvert. (har han begynt å markere?)

:lol: Stakkar... Huff, slemt å le av han, frustrert han.

Ser ut som Trampeline er drektig og venter bebiser snart :D :D Da blir det endelig nytt blåmannkull, veldig spent på hva kombinasjonen RS og Viltblå Rex kan gi. :D Ungene til Miffy har åpnet øya og begynt å utforske og er rett og slett farlig søte. :wub: Ungene til Harepusen er store og over alt... :lol: og fremdeles fryktelig søte. Planlegger en ungdyrbinge i fjøset, så de kan ha maaaasse halm og stor plass å kose seg på. :D

Spennende :D

Her har ungene til Unia blitt tre uker og løper etter mamma rundt i hele buret :lol: De er helskjønne, og jeg sitter og tripper til de er fem uker og jeg kan se kjønn, for gud jeg håper den ene wienertegnede er en hunn :wub:

To svarte wienertegnede og en hvit blåøyd, trenger jeg si mer om søthetsfaktoren, eller :wub:

Ungdyrbinge er veldig god ide, ja :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente klumper i magen til min i dag, kan hende det bare er "ønskeklumper" men 11 dager igjen så får vi se om det ikke blir noen små :D

Hva slags kaniner venter du? Farger? Vil vite aaaaaaalt :lol:

Liten uke til siste mulige termin for Trampeline. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh er det fem uker som er den magiske alderen? Da kan jeg jo titte på de eldste mine da :D Tipper jeg har to nydelige gutter, og tre viltgrå jenter. :lol:

Det er i allefall da jeg begynner å bli helt sikker på kjønn, noen ser det jo helt fra fødsel. Det imponerer meg stort :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall da jeg begynner å bli helt sikker på kjønn, noen ser det jo helt fra fødsel. Det imponerer meg stort :|

Da skal jeg sjekke den gjengen her så snart jeg har full bevegelighet i armer og nakke. :D

13144909135_e7337b0eb6_z.jpg

Har egentlig ikke tenkt på å sjekke småttiser - tenker det er greit at de er store før man begynner å "plage" dem med sånt. :lol: JEg må gjerne ha noen forsøk og sammenligne litt og dobbelsjekke før jeg er sikker. :lol: Men enda ikke hørt at jeg bommet på noen i fjor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke den gjengen her så snart jeg har full bevegelighet i armer og nakke. :D

13144909135_e7337b0eb6_z.jpg

Har egentlig ikke tenkt på å sjekke småttiser - tenker det er greit at de er store før man begynner å "plage" dem med sånt. :lol: JEg må gjerne ha noen forsøk og sammenligne litt og dobbelsjekke før jeg er sikker. :lol: Men enda ikke hørt at jeg bommet på noen i fjor :D

Jeg synes det er veldig greit å "trene" litt når de er yngre, og er man usikker så kan man dobbeltsjekke når de er eldre. Etterhvert blir man flinke til å se kjønn ganske tidlig.

Jeg er i allefall flinkere til å kjønnssjekke kaniner i ung alder enn resten på klinikken, fordi jeg har litt mer trening enn dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, kaninbebiser! :wub: Tror jeg må få (planlagte)kaniner når jeg blir litt mer etablert :P

Det er et stykk veldig våryr kanin, ja :lol: Og ikke minst en engel av en hund :wub:
Ville kastrert han så fort som mulig, seksuelt frustrerte hanner kan bli ganske ubehagelige etterhvert. (har han begynt å markere?)

Enya og Kanini går veldig fint sammen faktisk. Hun bryr seg ikke om han, eller vasker og prøver å leke med han. Han er jo en vandrende pez-maskin... :lol:
Jeg har utsatt og utsatt det med kastrering, var jo ikke planen
å beholde han. Men ser nå ut som at jeg bør få gjort det likevel.. *host*
Hvordan ubehagelige blir de? Han begynte å tisse i sofaen, men har lært Enya kommando på å vippe han av sofaen når jeg ser at han skal til å tisse. Så han bruker bare kassen sin nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, kaninbebiser! :wub: Tror jeg må få (planlagte)kaniner når jeg blir litt mer etablert :P

Enya og Kanini går veldig fint sammen faktisk. Hun bryr seg ikke om han, eller vasker og prøver å leke med han. Han er jo en vandrende pez-maskin... :lol:

Jeg har utsatt og utsatt det med kastrering, var jo ikke planen å beholde han. Men ser nå ut som at jeg bør få gjort det likevel.. *host*

Hvordan ubehagelige blir de? Han begynte å tisse i sofaen, men har lært Enya kommando på å vippe han av sofaen når jeg ser at han skal til å tisse. Så han bruker bare kassen sin nå. :)

Ukastrerte hannkaniner (og en del hunnkaniner *host*) begynner ofte å spraye urin. De hopper rundt mens de skvetter, og det er imponerende hvor langt og høyt de rekker.

Jeg har også vært borti hanner som har begynt å bite/ nappe. *kikke på arr på hender og armer*

Hehe, smart å bruke bikkja som kanin-utkaster :lol:

Mine hunder går også suverent overens med kaninene. Og særlig Ganzie er veldig enig med Enya, de er virkelig vandrende snack-dispensere :lol:

Var jo litt spent på hvordan det skulle gå med hund vs kanin når de fikk leke med kaninskinn-leke, men det er ikke noe problem. Tydeligvis stor forskjell på kanin med og uten puls :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kanin vs hund. Hvordan gjør jeg det best for begge når valpen kommer? Jeg ser for meg at Mono kan plage valpen og det er jo ikke usannsynlig at Stereo har blitt jagd av hund tidligere. Her må altså både hund og kanin beskyttes mot hverandre.

Men de skal jo omgåes fritt etter planen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville skilt de av litt i begynnelsen? Gjorde det her hvertfall, tror min kanin og Stereo har lik fortid. Kanini ble jo faktisk fanget av hundene i skogen, han var så sliten at det bare var å plukke han opp og da var ikke hundene interessert lenger. Jeg skilte av her i begynnelsen for han var livredd Enya, og hun gikk helt i stirremodus og bykset etter han om han fikk panikk. Gikk seg veldig raskt til faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville skilt de av litt i begynnelsen? Gjorde det her hvertfall, tror min kanin og Stereo har lik fortid. Kanini ble jo faktisk fanget av hundene i skogen, han var så sliten at det bare var å plukke han opp og da var ikke hundene interessert lenger. Jeg skilte av her i begynnelsen for han var livredd Enya, og hun gikk helt i stirremodus og bykset etter han om han fikk panikk. Gikk seg veldig raskt til faktisk. :)

men hvordan løste du det rent praktisk? Kompostgrinder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...