Gå til innhold
Hundesonen.no

Beskytte pungen med salve?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Litt rart overskrift kanskje, men saken er at Amigo har tynn hud på pungen og begynner å bli svart enkelte steder.

Nå som kulda og snøen kommer så må jeg prøve å beskytte hans edlere deler litt mer.

Finnes det noen salver jeg kan bruke? Tenker på spenefett, potefett osv

Kjøpte i fjor en pungvarmer men den sitter ikke særlig bra på

På jakttrening går vi i løssnøen utenfor skisporet

I tillegg elsker han snøen, ruller og åler seg bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dekken som beskytter både pung og penis. Link.

Jeg har dette, men synes tisse løsningen er litt leit, men skal klippe til bedre hull til det

Ulempen er at ved mildvær vil han ikke gå med dette, selv om det er mye løssnø

Får kanskje bare bli flinkere til å bruke dette

Pippin: Han har vært svart en stund, men under en dyrlegesjekk så sa dyrlegen at han hadde tynn hud. Aner ikke om det er noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica- jeg ville snakket med hundekjørere som kjører hounds/blandingshunder (sprint, nordisk). De kler ofte på hundene når det er kaldt, og deres hunder er rimelig aktive (de løper jo), de har sikkert produkttips. jeg har bare "observert at de finnes", siden jeg har godt pelsede hunder har jeg ikke brukt slikt på dem.

ed: har sett mange bruke kathadin, som linket til over. også på lange løp når det er veldig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glinsende hud, eller svart og knudrete, betyr visst ofte at det er skadet. Og den blir tynnere og tåler mindre. Veterinæren som så på kasko sa at jeg skulle prøve å holde ballene hans myke med krem der de er knudrete, og passe ekstra godt på. Har ikke funnet noe som funker på basenjien enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vanskelig med baller om vinteren altså.. jeg er fremdeles på jakt etter en ballevarmer jeg. Kjøpte katadin dekken i dyre dommer til Strider:

strider_drakt.jpg

Den er altså utstyrt med nedløpsrør (!) og gummi på magen - etter vi var ferdige med vår innledende hysteriske latter over den merkelige habitten, var det bare å fastslå at nedløpet ikke var i nærheten av tuten til Strider og at hele opplegget bare ville sørge for at han ville fryse av seg blyanten - selv om ballene var beskyttet!

Jeg jakter fremdeles på ballevarmer selv omdet har gått bra med Striders nydelige rosa baller så langt - blir det veldig veldig kaldt så heiser han dem opp men huden er jo fremdeles like skrekkelig utsatt.. når det er kaldt så blir ballene hans ildrøde - ser ut som han har lykt i rompa! Jeg har også prøvd tispe truse, men flate baller er vel ikke tingen? So what to do.. følger tråden her med stooor interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR et tema... LOL

Men såklart et "sårt" og viktig tema for hunder som er mye ute i dypsnø!

Har heldigvis litt pels på utstyret til gutta mine - så dette er jeg helt uvitende om. Ikke "baser" dem så mye uti dypsnøen heller - eller er spesielt lavbente. Takk og lov og heldigvis.

Lykke til i søken etter det perfekte utstyret!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vanskelig med baller om vinteren altså.. jeg er fremdeles på jakt etter en ballevarmer jeg. Kjøpte katadin dekken i dyre dommer til Strider:

strider_drakt.jpg

Den er altså utstyrt med nedløpsrør (!) og gummi på magen - etter vi var ferdige med vår innledende hysteriske latter over den merkelige habitten, var det bare å fastslå at nedløpet ikke var i nærheten av tuten til Strider og at hele opplegget bare ville sørge for at han ville fryse av seg blyanten - selv om ballene var beskyttet!

Jeg jakter fremdeles på ballevarmer selv omdet har gått bra med Striders nydelige rosa baller så langt - blir det veldig veldig kaldt så heiser han dem opp men huden er jo fremdeles like skrekkelig utsatt.. når det er kaldt så blir ballene hans ildrøde - ser ut som han har lykt i rompa! Jeg har også prøvd tispe truse, men flate baller er vel ikke tingen? So what to do.. følger tråden her med stooor interesse!

:lol: :lol: Også det blikket til Strider da, det sier jo alt om hva han synes både om tissetassvarmer og menneskers underlige påfunn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn aldri bekymret meg for ballene til hunden min. Jeg burde vell ha grunn til det? Jeg har da en dalmatiner hannhund, og korthår som han er så er ballene svært utsatt. Han elsker snø, han hopper og flyver rundt i dypsnø, men ballene har aldri vært et problem, er jeg heldig? :fear: Samme gjelder rottweileren, han er 10 år nå. I alle år så har han likt å ligge ute på verandaen i snøen i ørten timer på dagtid å bare nyte livet. Aldri merka noe av forfrosne baller der heller? *fnis* :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

Drar opp igjen denne jeg.

Lio på 1 år har også fått knuderte tørr hund på bakdelen av pungen. Har har ikke vært mye på fjellet, og spesielt kaldt har det heller ikke vært i vinter. Han har veldig lite pels.

Tror dere at det kan være en ide å smøre pungen med en salve (hva slags) om kvelden for å forebygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...