Gå til innhold
Hundesonen.no

Slept etter trikken


Ozzy
 Share

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10047944

Det hele begynte med at Serine smatt ut av trikken idet dørene ble lukket på Sæter stasjon. Samtidig begynte den å kjøre, og hunden ble hengende fast i båndet.

- Jeg skrek og hylte i panikk, sier Marit Bangsund.

Hun fikk sparket ut håndtaket til fleksibåndet, og etter 200-300 meter stoppet trikken.

Trikkeføreren kom til Marit, og ba henne roe seg. Desperat og redd prøvde hun å forklare om ulykken, og ba ham åpne dørene for å finne og redde hunden.

Det ville han ikke, og trikken fortsatte til endestasjonen på Ljabru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Håper historien til trikkeføreren også kommer ut i media. Slik at vi kan få høre hans versjon på hvorfor han ikke gadd å hjelpe til. For helt ærlig trur jeg at dette handler mer om vilje, enn hvor far

Jeg gir blanke om eier var skyld i dette eller ei, det er faktisk ikke lov å bare kjøre fra skadede dyr - om det er trikkeskinner eller ei.

Selvsagt en eier med flexibånd var det første jeg tenkte når jeg så overskriften... Kan se det for meg - virrende liten CC og snellebånd med 5 meter line som ikke eieren har låst. Og da går det FORT

Selvsagt en eier med flexibånd var det første jeg tenkte når jeg så overskriften...

Kan se det for meg - virrende liten CC og snellebånd med 5 meter line som ikke eieren har låst. Og da går det FORT når hunden plutselig bestemmer seg for å smette avgårde!

Uansett totalt kritikkverdig at ikke trikken stoppet umiddelbart, og veldig snartenkt av eieren å få sparket ut flexiboksen og slippe hunden!

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt en eier med flexibånd var det første jeg tenkte når jeg så overskriften...

Kan se det for meg - virrende liten CC og snellebånd med 5 meter line som ikke eieren har låst. Og da går det FORT når hunden plutselig bestemmer seg for å smette avgårde!

Uansett totalt kritikkverdig at ikke trikken stoppet umiddelbart, og veldig snartenkt av eieren å få sparket ut flexiboksen og slippe hunden!

Susanne

Jeg synes det blir litt dumt å ta opp dette med flexibånd. Jeg bruker selv flexibånd ofte, om ikke nesten alltid, og nei, ikke alle som bruker det er folk som ikke har kontroll på bikkja og lar den virre over alt. Her har eier vært maks uheldig. Det kunne nok like gjerne skjedd en med skinnkobbel på 2m.

Jeg vet ikke hva meningen med flexieuttalselsen var, men det virker ikke som om det var positivt lada. Om jeg missforstår deg, unnskyld! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at flexibåndet får skylda.

Er du like kjapp på avtrekkeren, Susanne, om du leser "voldtekt av ung jente", tenker åhh dette må være en utlening og når du leser: ah selvfølgelig! Mannen var av utenlandsk opprinnelse! Det betyr at alle av utenlandsk opprinnelse er voldtektsmenn.

Djises. Det kunne da like gjerne skjedd med 1m-2m leiebånd, sporline og you name it. Det som er bak mål er trikkeføreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er så typisk at flexibåndet får skylda.

Er du like kjapp på avtrekkeren, Susanne, om du leser "voldtekt av ung jente", tenker åhh dette må være en utlening og når du leser: ah selvfølgelig! Mannen var av utenlandsk opprinnelse! Det betyr at alle av utenlandsk opprinnelse er voldtektsmenn.

Djises. Det kunne da like gjerne skjedd med 1m-2m leiebånd, sporline og you name it. Det som er bak mål er trikkeføreren.

Det er da ikke noe mindre typisk at trikkesjåføren får skylda, noen må jo være syndebukk sant, for eieren hadde liksom ikke noe ansvar? Skaden var allerede skjedd den. Det er ikke bare for trikkeføreren å slippe folk ut på sporet, hva har mest konsekvens, en stk løs hund eller mennesker i trikketraseen når neste trikk på noen hundre tonn kommer dundrene? Det som er sikkert er at den ikke stopper på 5m! Og Nei det er ikke like sannsynlig med ett leiebånd av flere grunner. 1, den blir ikke 5m av seg selv ved ett øyeblikks uoppmerksomhet. 2. Eieren vil merke at noe er på ferde før hunden har rykket 5 m avgårde. 3. Ei line vil ikke henge igjen i døra som en flexiboks hun måtte sparke ut i dette tilfellet. 4. Ett leiebånd lar seg lettere taue inn. Osv osv osv.. Jeg kjøpte min første flexisnelle for ca ett halvt år siden og det kunne ikke falle meg inn å bruke den i alle sammenhenger man ellers bruker line. Nå har ikke jeg hunder på 3kg men det er ikke vekta som burde være avgjørende, sunn fornuft derimot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper historien til trikkeføreren også kommer ut i media. Slik at vi kan få høre hans versjon på hvorfor han ikke gadd å hjelpe til. For helt ærlig trur jeg at dette handler mer om vilje, enn hvor farlig det er. Jeg vil tippe at de har et måte å fortelle om at de står fast et eller annet sted på linja, slik at neste trikk ikke kommer dundrende inn i den som stopper. At trikker blir stående er vel ikke akkurat noe ukjent fenomen her i byen (ting skjer i trafikken, de kolliderer, feilparkerte biler sperrer for traseen mm).

Eieren har jo ansvar for at slikt ikke skal skje, men likevel vil jeg si at trikkeføreren også har et ansvar om uhellet er ute. Ikke bare be folk roe seg ned og så kjøre videre. Men nå har det jo kommet fram at dyr som skades i trafikken blir ikke alltid hulpet, og folk stikker av. Og hvor var resten av passasjerene? Det må jo være flere som har fått med seg situasjonen, som faktisk kunne ha vært med å gripe inn for å få han til å stoppe trikken og åpne dørene. Det blir litt som med den saken på toget hvor en mor og datter av utenlandsk opphav ble plaget. Omtrent ingen bryr seg, tar affære og alle passer bare sitt i disse dager...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at jeg så raskt tenkte flexiline (og faktisk hadde rett at det var en slik involvert) er at jeg har sett tilsvarende faresituasjoner flere ganger. Inn og ut av heiser - når folk går gatelangs og tilsynelatende tror at de 5 meterne line kun funker framover - ikke også rett ut til siden, ved fotgjengerfelt, osv.

En slik snelle hvor den ikke er låst er omtrent tilsvarende å gå med hunden løs - man har minimalt med kontroll. Å bagatellisere dette, eller å idiotforklare det faktum er bare tullete.

Det er kun eierens ansvar at hunden faktisk kommer seg inn på trikken og faktisk holder seg der! Og nei, det hadde faktisk skjedd hvis hunden gikk i så kort bånd som situasjonen krever og som gjør at eieren faktisk hadde kontroll på hunden sin.

At så ikke trikkeføreren ville stoppe er selvsagt en grov feil, faktisk også ulovlig såfremt han/hun faktisk skjønte hva som hadde skjedd. Og dennes forklaring har vi faktisk ikke lest.

Å trekke inn voldtekter og utlendinger er bare så lavmål at jeg later som om det ikke er skrevet...

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Forandrer jo ingenverdens ting. Brannslukking vil jeg kalle det. "- Vi har bestemt oss for å dekke alle kostnader for behandling av hunden, uansett hendelsesforløp."

Det er selvfølgelig opprettet en facebookgruppe for å støtte hunden eller steine trikkeføreren til døden, alt ettersom hvordan man ser det. skremmende samfunnsfiendtlig utvikling spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Betyr det at han stoppa trikken før han kjørte vidare, eller har trikkar "autopilot"?

Nei og det er jo akkurat hvor lite nyansert denne saken er fremstilt:

"Hund slept etter trikk - trikkefører ville ikke stoppe" for å sitere overskriften på vg.no. Når faktum er at trikken stoppet men det var jo ikke lenger noen hund som ble slept etter trikken, snella var sparket ut av døra og trikken kjørte videre de noen og hundre meterne til Ljabru sånn jeg forstår det.

Mon tro hvem som sku fått skylda for dette om han hadde åpnet dørene. Da hadde de jo ikke lenger kunnet skylde på trikkeføreren, hunden var allerede skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vg står det at han stoppa!

Hun fikk sparket ut håndtaket til fleksibåndet, og etter 200-300 meter stoppet trikken.

Trikkeføreren kom til Marit, og ba henne roe seg. Desperat og redd prøvde hun å forklare om ulykken, og ba ham åpne dørene for å finne og redde hunden.

Det ville han ikke, og trikken fortsatte til endestasjonen på Ljabru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, han stoppet, men nektet å åpne døren så hun kunne finne igjen hunden. Trikken stoppet ikke før neste holdeplass. Denne føreren bør snarest finne seg en annen jobb.

Tja, det får vel bli opp til andre enn publikum som leser avisoverskrifter å avgjøre. Trikken går i egen trasee her, det er ikke bare å slippe folk i panikk løs her i høstmørke eller. Man gjør ihvertfall ikke det på jernbane og t-bane, ser ikke hvorfor det nødvendigvis skal være noe annerledes her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg gir blanke om eier var skyld i dette eller ei, det er faktisk ikke lov å bare kjøre fra skadede dyr - om det er trikkeskinner eller ei.

Det er også noe som heter egen sikkerhet først, ikke utsette andre for fare osv. Som over velger jeg å la det bli opp til andre å avgjøre hva som er rett her. Faktum er at trikken stoppet mellom to stasjoner, ser ut som det er hele 800m mellom Sæter og Ljabru og den var da nestes halveis når den kjørte videre.. Buhu..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...