Gå til innhold
Hundesonen.no

Slept etter trikken


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Håper historien til trikkeføreren også kommer ut i media. Slik at vi kan få høre hans versjon på hvorfor han ikke gadd å hjelpe til. For helt ærlig trur jeg at dette handler mer om vilje, enn hvor far

Jeg gir blanke om eier var skyld i dette eller ei, det er faktisk ikke lov å bare kjøre fra skadede dyr - om det er trikkeskinner eller ei.

Selvsagt en eier med flexibånd var det første jeg tenkte når jeg så overskriften... Kan se det for meg - virrende liten CC og snellebånd med 5 meter line som ikke eieren har låst. Og da går det FORT

Så mye som jeg har forståelse for regelverk ifht jernbane og jada jada, om det står om liv så tror jeg ikke det er ett eneste vettig menneske i verden som "står og venter på egnet redningsarbeid". Det er lov å bevege seg utenfor regler som er laget av noen som satt behagelig inne på et kontor.

Å slippe en haug av passasjerer ut i sporet høres ut som en gjennomtenkt handling for deg?

Kanskje den togføreren på T-banen som hadde en stygg ulykke med en hund for en del år siden også burde gjort det? Stoppet og sluppet ut folk i sporet, så de kunne vimset litt rundt?

I en slik sak er det helt riktig av fører å varsle, og deretter kjøre vogna til nærmeste holdeplass i fartsretningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Bruker huet på universitet og jobb, når det kommer til de jeg elsker høyest er førsteprioritering å redde deres liv. Ikke ha æren i behold i ettertid.

kanskje en grunn til at det stilles andre krav til redningspersonell enn bare universitetsutdannelse. Det viktigste som man ikke lærer på universitet er egen og andres ( publikum ) sikkerhet først. De som bryter med dette enkle prinsippet er cowboyer, de som gjerne handler før de tenker. De blir ikke lenge i bransjen. Daue og skadete mennesker har sjeldent suksess med å redde liv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jeg har hatt risikostyring og riskoanalyse på universitetet (ja for tenk, det går an :P ) - men jeg veit at det man gjør teoretisk er noe annet enn hva man gjør når man er i en nødssituasjon selv.

Dere får det til å høres ut som om man skulle slippe alle på trikken ut på firefelts motorvei, i 100sonen med konstant trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Dere får det til å høres ut som om man skulle slippe alle på trikken ut på firefelts motorvei, i 100sonen med konstant trafikk...

Så at det "bare" var en trafikkert trikkelinje og ikke firefelts motorvei rettferdiggjør uforstand?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke trikk vi prater om da ? Hvor i Oslo er det forbudt å gå i trikkesporene??

Veldig mange steder. Det er bare inne i sentrum at trikkeskinnene går langs bilveiene, ellers er de for seg selv ved siden av veien akkurat som jernbanespor med gjerder rundt og med skilt "All ferdsel i trikkesporet forbudt".

Ta f.eks trikk nr 13 mot Jar og sitt på til endestasjonen så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille dyr. Men uoppmerksom eier med flexiline som ikke merker at hunden går av får jo være med å dele skyld her.

Enig der! Jeg har jo bikkja i bånd og er helt panisk når det gjelder å gå av/på tog :P Helst skal det være nøyaktig samtidig med meg gitt!

Men altså, det er en ting jeg ikke har skjønt enda, det står på de fleste sider at eier fikk sparket ut båndet etterhvert, men hvordan går det til? Er ikke de dørene lukket ganske godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er en ting jeg ikke har skjønt enda, det står på de fleste sider at eier fikk sparket ut båndet etterhvert, men hvordan går det til? Er ikke de dørene lukket ganske godt?

Det er gummilister på kanten av hver dør, så det er nok et lite opphold i midten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh please.. Hvor skal man begynne?

Hvis det mot all formodning var et menneske som ble slept etter trikken, det være seg voksen eller barn, så hadde trikken stoppet, og trikkeføreren hadde sannsynligvis vært den første ut døra for å sjekke hvordan det gikk. Men siden det bare er en eller annens kjøter, så er jo sånt bare bagateller, sant?

Det er ikke snakk om å slippe "en hel haug med mennesker" ut på trikkelinja, det er snakk om å slippe ut EN - eieren av hunden. Give me a break, folkens, burde han ikke skjønt at hundeeieren kom til å løpe tilbake til hunden sin? Er han så kørka, burde han ikke få lov til å føre trikk. Å nægge om at det ikke er lov til å bevege seg i trikkeskinnene blir for idiotisk i all den tid Oslo er full av steder der man må krysse trikkeskinnene enten man er til fots eller på hjul. Det hadde ikke vært verre enn at han slapp av hundeføreren, varslet der han skulle varsle, så kjørt de 200 meterne til endestasjonen. Det hadde vært den medmenneskelige måten å gjøre det på.

For all del, legg skylda på flexibåndet, denne lille boksen som fjerner all intelligens hos eieren. For det er jo ikke sånn at det der kunne skjedd med et vanlig bånd? Neida.. Alle vanlige bånd er så korte at det er klin umulig for en hund å bevege seg mer enn 15 cm fra førerens bein, sant? Ikke?

Jada, hundeeier burde vært mer oppmerksom, hundeeier burde sannsynligvis hatt hunden sin på armen også - det løser problemet for folk med små hunder, vi med litt større bikkjer, får bare passe på å sparke bikkja på trikken foran oss, i tilfelle rottefelle. For skulle ulykken skje, så er det jo vår egen feil, sant? Så da får vi jo bare finne oss i å måtte stå og se på at kjøterdyret blir dratt etter trikken, for man skal ikke gå i trikkeskinnene..

Bah..

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Oh please.. Hvor skal man begynne?

Hvis det mot all formodning var et menneske som ble slept etter trikken, det være seg voksen eller barn, så hadde trikken stoppet, og trikkeføreren hadde sannsynligvis vært den første ut døra for å sjekke hvordan det gikk. Men siden det bare er en eller annens kjøter, så er jo sånt bare bagateller, sant?

Det er ikke snakk om å slippe "en hel haug med mennesker" ut på trikkelinja, det er snakk om å slippe ut EN - eieren av hunden. Give me a break, folkens, burde han ikke skjønt at hundeeieren kom til å løpe tilbake til hunden sin? Er han så kørka, burde han ikke få lov til å føre trikk. Å nægge om at det ikke er lov til å bevege seg i trikkeskinnene blir for idiotisk i all den tid Oslo er full av steder der man må krysse trikkeskinnene enten man er til fots eller på hjul. Det hadde ikke vært verre enn at han slapp av hundeføreren, varslet der han skulle varsle, så kjørt de 200 meterne til endestasjonen. Det hadde vært den medmenneskelige måten å gjøre det på.

For all del, legg skylda på flexibåndet, denne lille boksen som fjerner all intelligens hos eieren. For det er jo ikke sånn at det der kunne skjedd med et vanlig bånd? Neida.. Alle vanlige bånd er så korte at det er klin umulig for en hund å bevege seg mer enn 15 cm fra førerens bein, sant? Ikke?

Jada, hundeeier burde vært mer oppmerksom, hundeeier burde sannsynligvis hatt hunden sin på armen også - det løser problemet for folk med små hunder, vi med litt større bikkjer, får bare passe på å sparke bikkja på trikken foran oss, i tilfelle rottefelle. For skulle ulykken skje, så er det jo vår egen feil, sant? Så da får vi jo bare finne oss i å måtte stå og se på at kjøterdyret blir dratt etter trikken, for man skal ikke gå i trikkeskinnene..

Bah..

Synd at facebooksiden ser ut til å være lagt ned og slettet, du hadde sklidd rett inn der. For andre som klarer beherske seg å se verden litt mer nyansert er det kanskje like greit at denslags hat, fordommer og forhåndsdømming du ser ut til å støtte fullt ut blir moderert.

Her er ett godt skrevet innlegg, hundeier som også jobber i trikken, nr 2 og 3 fra toppen.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at facebooksiden ser ut til å være lagt ned og slettet, du hadde sklidd rett inn der. For andre som klarer beherske seg å se verden litt mer nyansert er det kanskje like greit at denslags hat, fordommer og forhåndsdømming du ser ut til å støtte fullt ut blir moderert.

Her er ett godt skrevet innlegg, hundeier som også jobber i trikken, nr 2 og 3 fra toppen.

Ikke gidd å prat til meg om fordommer, forhåndsdømming og unyansert syn, Snusken, du er akkurat like fordomsfull og forhåndsdømmer akkurat like mye som du beskylder alle som ikke deler ditt syn for å være. For alt du veit, så kan jeg ha jobbet som trikkefører eller togfører.

Jeg har ikke hengt meg på noen "hatgruppe" mot trikkeføreren. Man trenger ikke å hverken hate noen eller mene at de skal straffes for noe, selv om man mener at de har håndtert noe feil. Et syn Oslotrikken åpenbart deler med de fleste av oss, i og med at de beklager og betaler veterinærregningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så varslet trikkeføreren om ulykken over sambåndet, sjekket at han ikke fremdeles slepte hunden ned seg og kjørte til første stoppested på ruta. Det er ganske strengt og ikke lov å slippe folk ut på banen slik og jeg kan se for meg at dette ikke har vært enkelt for trikkeføreren heller :-/ Men å hetse og sende rundt voldstrusler og hatmeldinger er å gå for langt... La dette bli ordnet av de som er innblandet tenker jeg :-)

Man bør holde seg for god til å starte noen hatkampanjer...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke gidd å prat til meg om fordommer, forhåndsdømming og unyansert syn, Snusken, du er akkurat like fordomsfull og forhåndsdømmer akkurat like mye som du beskylder alle som ikke deler ditt syn for å være. For alt du veit, så kan jeg ha jobbet som trikkefører eller togfører.

Hva kasserolle spiller det hva du kan ha jobbet som? Spar meg for herketeknikkene dine, de kler deg like dårlig som avataren din sånn du oppfører deg.

Jeg har ikke hengt meg på noen "hatgruppe" mot trikkeføreren. Man trenger ikke å hverken hate noen eller mene at de skal straffes for noe, selv om man mener at de har håndtert noe feil. Et syn Oslotrikken åpenbart deler med de fleste av oss, i og med at de beklager og betaler veterinærregningene.

Oslotrikken har ikke ment noe som helst angående hendelsesforløpet og hvem som har gjort noe feil. Det er en vesentlig forskjell det. Siterer utdrag av kunngjøringen:

"Trikken beklager sterkt hendelsen der en hund kom til skade i forbindelse med at den løp fra sin eier og ut av trikken."

"Uansett hendelseforløp er saken sterkt beklagelig og vi uttrykker vår dypeste medfølelse og sympati med hundeeieren."

Mens du svarer:

Er han så kørka, burde han ikke få lov til å føre trikk.

Det er åpenbart at du mener han skal straffes for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå er du nokså vrang. Her inne er det vel neppe noen som synes hatgrupper er noe særlig

Nei, det mener sikkert alle som har skrevet på den stengte FB-gruppa også.

Fryktelig. Og så bare nekte å åpne døra da, når den stakkars eieren står der og er helt fortvilet... det må være snakk om et menneske totalt uten empati...føreren altså. Stakkars eier og stakkars hund.

Herregud, stakkars! Trur eg hadde gitt den sjåføren der eit realt ballaspark og eit kakk i haude! Kan ikkje fatte og begripe at folk kan oppføre seg på den måten?

Fy fader :cry: Herlig person den trikkeføreren må være. Full av empati og greier :angry:

Fy **** det der bør iallefall få konsekvenser.. Syke mennesker..

Jeg har ivertfall sendt en mail til firmapost@trikken.no for å markere min avsky!

Ja, han stoppet, men nektet å åpne døren så hun kunne finne igjen hunden. Trikken stoppet ikke før neste holdeplass. Denne føreren bør snarest finne seg en annen jobb.

Jeg gir blanke om eier var skyld i dette eller ei, det er faktisk ikke lov å bare kjøre fra skadede dyr - om det er trikkeskinner eller ei.

Hvis jeg hadde vært der, tror jeg faktisk jeg hadde blitt voldelig om jeg ikke fikk sjekket hvordan det var gått med hunden. Den er jo en uskyldig part i det hele og den skadelidende.. Det hadde ikke vært verre enn at trikkekjøreren meldte inn til sentralen. Hadde man vært like stivbeint hvis det hadde dreid seg om et barn (barn i flexi.. :P )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du quoter og hva du quoter, men ingen som hater og ønsker fyren død og begravet ;) Eneste som ytrer noe kraftigere enn at de håper at det blir konsekvenser er Bellare. EOD for min del, dette blir for dumt å diskutere. JEG har ikke den oppfattningen, men så kan det hende jeg er utrolig naiv og tenker godt om folk her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg ser du quoter og hva du quoter, men ingen som hater og ønsker fyren død og begravet ;) Eneste som ytrer noe kraftigere enn at de håper at det blir konsekvenser er Bellare. EOD for min del, dette blir for dumt å diskutere. JEG har ikke den oppfattningen, men så kan det hende jeg er utrolig naiv og tenker godt om folk her inne

Så man må i følge deg ønske de død og begravet for å hate, ellers er alt greit? Jeg kan si meg enig i at folk her inne har vært noe mer moderate enn nevnte hatkampanje på FB. Utrolig hva folk får seg til å skrive under fult navn.

"Hat er en intens følelse av uvilje overfor en person, en gjenstand, et sted, en handling, et fenomen og så videre. Hat er ikke fornuftsstyrt, men kan være en blanding av andre følelser som mislikelse og forakt, svik og skuffelse."

Selv diskuterer jeg mest fenomenet, ganske interessant hvor mye djevelskap en dårlig overskrift på vg.no kan stelle i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden jeg har bodd i området så kan jeg jo fortelle at på sæter som må man krysse linja for å komme av trikken. Så den unskyldningen holder ikke.

Trist hele saken. Håper det blir lagt nye rettningslinjer hos trikkeføreren om at i slike situasjoner så slipper an faktisk folk av. Enkelt og greit.

Hadde trikkefører sluppet av eiern, så hadde det neppe blitt noe sak mot trikken, da hadde det bare vært en "shit happens"ulykke med en fortvilet eier og skadet hund. Ting kan skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det mener sikkert alle som har skrevet på den stengte FB-gruppa også.

Jeg ser du quoter meg i samme åndedrag som du nevner hatgrupper og hatkampanjer, og jeg skjønner ikke hvordan du får det til å bli "ønske død og fordervelse" over trikkeføreren. Jeg synes det er en tragisk hendelse, og jeg mener at en person som nekter å slippe av hundeeier for å la vedkommede hjelpe hunden sin må være et menneske som har lite empati. Det er stor forskjell fra det og å true med vold og lage hatgrupper mot vedkommede.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva er egentlig så spesielt med denne strekningen at vegtrafikkloven ikke gjelder?

Nå er det vel gjentatt til det kjedsommelige at trikken på denne strekningen går i egen trase og er derfor definert som forstadsbane / jernbane. Snu heller på spørsmålet ditt og se hva veitrafikkloven gjelder for, opplagt at den ikke gjelder her. Enkelte strekninger går også trikken sammen med t-bane, eneste som skiller er om strømmen går i lufta eller i skinner på bakken. Det sku jo tatt seg ut om man slapp løs hysteriske folk i panikk på strømførende skinner, da hadde hvertfall vg fått noe å skrive om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kasserolle spiller det hva du kan ha jobbet som? Spar meg for herketeknikkene dine, de kler deg like dårlig som avataren din sånn du oppfører deg.

Ja, riktig. Snakk om rette ræva som fiser om hersketeknikker, liksom. Det er ganske artig, i all den tid du tillegger folk som er uenig med deg både følelser og meninger de ikke har, sant?

- Og avataren min kler meg helt utmerket, sånn som jeg oppfører meg. Den passer tydeligvis godt i denne diskusjonen også. Ops, did my sarcasm hurt your feelings? Get over it, Snusken.

Oslotrikken har ikke ment noe som helst angående hendelsesforløpet og hvem som har gjort noe feil. Det er en vesentlig forskjell det. Siterer utdrag av kunngjøringen:

"Trikken beklager sterkt hendelsen der en hund kom til skade i forbindelse med at den løp fra sin eier og ut av trikken."

"Uansett hendelseforløp er saken sterkt beklagelig og vi uttrykker vår dypeste medfølelse og sympati med hundeeieren."

Mens du svarer:

Du glemte den delen der de sier at sånt ikke skal skje.

Det er åpenbart at du mener han skal straffes for dette.

Nei, det er ikke åpenbart at jeg mener at han skal straffes for det. Det eneste som er åpenbart, er at jeg syns han er så kørka at han ikke burde få lov til å føre trikk om han ikke skjønte det at den hysteriske hundeeieren han nekta å slippe av trikken, kom til å løpe ned den samme trikkeskinna han ikke ville slippe av henne på for å finne igjen bikkja si. Dessverre er det ikke straffbart å være kørka her til lands. Og nei, jeg hater ikke trikkeføreren av den grunn, jeg syns bare han er kørka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...